Difuusor

See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
Vasta
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4300
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Tahaks kaherattalist

#1

R Juun 22, 2007 13:15

Ootan igasugu informatsiooni selle kohta. Kuidas ja mida mõõta, materjalid, ehitus ise.

Asi on seotud kiiruste tõstmisega, MITTE rullnoklusega, kuigi pean tõdema, et ma sealt väga kaugel pole. Siiski soovin asja teha õieti. Mind huvitab igasugune tõsine performance värk.

EDIT: Miks krt ma selle teema ost-müük-vahetus varia alla tegin?:wall:

Nagu aru olen saanud, siis peab põhi olema võimalikult sile, et õhul poleks võimalik tõstejõudu kasutama hakata. Õhuvool tuleb saada võimalikult kiire. Kiire õhuvool = väiksem surve. Kohe tekib probleem. Kust kaudu väljub mootorit jahutav õhk mis on kuum??? Difuusor siis aeglustab õhuvoolu auto tagaosas kuni tavakiirusteni (?). Aitab täita tagumise osa õhuga. Esiosa võiks olla võimalikult madal, samas õhutakistus tegur sõltub väga palju just sellisest nö seina moodi ehitisest. ühesõnaga ei tohiks lisada madaldavaid ribasi vaid lasta auto ise madalamale. Tagumine osa peab olema võimalikult tühi, et õhk saaks vabalt välja tulla. Külgede kohta nagu ei oskagi midagi rääkida.

Õnneks on meil siin paar pilooti. Nemad ehk oskavad paremini pajatada aerodünaamikast.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6972
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

L Juun 23, 2007 12:30

Vaata Trolli küljes olevat Speedparts`i bodykit`i.Eest spoilerist suunatakse suured õhuvood põhja alla.Külgedel on eest kuni sabani nn."kardinad" ja tagapõll on madalaks nuditud. Puudu on ainult Venturi düüsid,aga ei Troll,ega ka ükski teine siinolevatest saabidest (va. RedMonster,angry bitch)suuda arendada sellist kiirust,mille puhul venturiefekt toimima hakkaks.
Tuuselda netis,infot teema kohta on hektarite jagu.Kui F-1`s veel kardinad ja turbomootorid lubatud olid,käis läbi info,et venturi efekt,ehk masina tee külge imemine algab kusagil kiiruselt 180km/h ja üles.Kunagi Nelson Piquet kurtis,et masina kurvikiirused on tänu kardinatele nii suureks läinud,et tänu piloodile mõjuvale meeletule külgkiirendusele kaotavad osa piloote kurvides hetkeliselt igasuguse taju,meelemärkusetuse eelne seisund. Seepärast keelati see Colin Chapman`i poolt käiku lastud hiidvana aerodünaamiline leiutis F-1`s ära
Tsiteerin:
Inspired by Jim Hall, Chapman introduced aerodynamics into the first-rank of Formula One car design. He popularized the concept of positive aerodynamic downforce, through the addition of front and rear wings. Early efforts were mounted 3 feet or so above the car, in order to operate in 'clean air' (i.e. air that would not otherwise be disturbed by the passage of the car). However the thin supporting struts failed regularly, obliging the FIA to require the wings to be attached directly to the bodywork. He also originated the movement of radiators away from the front of the car, to decrease frontal area and, thus, air resistance at speed. These concepts also remain features of high performance racing cars today.
Chapman, working with Tony Rudd and Peter Wright, pioneered the use of "ground effect" (where a partial vacuum was created under the car by use of venturis, generating suction (downforce) which held it securely to the road whilst cornering) in Formula One. (Modern Formula One cars generate enough downforce (now generated by wings instead of ground effects) that they could theoretically be driven on a ceiling once they reach about 100 mph.) Initially this technique utilized sliding "skirts" which made contact with the ground to keep the area of low pressure isolated. Chapman's next development was a car that generated all of its downforce through ground effects, eliminating wings and the drag that they introduce at high speed. However, skirts were eventually banned, because the skirt could be damaged, for example, from driving over a curb, and downforce would be lost and the car could then become unstable. The FIA made moves to eliminate ground effects in Formula One, by requiring flat bottom cars (eliminating venturis) and raising the minimum ride height of the cars. (Of course, the car designers have managed to get back all of that downforce through other means, aided by extensive wind tunnel testing).
Vasta