Veelkord istmesoojenduse remondist.

See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#1

T Jaan 25, 2005 9:38

Ei töötanud see istmesoojendus juhi kohal enne ja lisaks mõjutasin teda põlvega, raks oli tunnetatav (tajun juba kahjurõõmsaid irveid).
Trionic väitis et pikas perspektiivis tavaliselt remont ei ole edukas, küttekehad hapraks muutunud nimelt. Aga ikkagi ma tahan kah ise proovida ja teada saada kas on mõtet või mitte. Lihtsalt tahan proovida ja kõik!
1. Kas kellelgi on remont õnnestunud?
2. Mis võiks olla küttekeha traadi ligikaudne läbimõõt?
3. Kas keegi on proovinud jootmise asemel hülsiga mehaaniliselt ühendada? Et nagu väike toruke mis kaabli otsas kokku pressitakse.
4. Kas keegi on proovinud nö. aftermarket ismesoojenduse kitte?
5. Ja kui ka mina lõpuks peaks alla andma, mis maksab uus istmepadi koos selle pagana küttega?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

T Jaan 25, 2005 10:10

kui viga istme sees, siis saad sellest oma jõududega jagu.
ise mitmel autol teind. põhiliseks veaks on juhtme murdumine termostaadi ,kyljest või sinna kylge mineva pistiku kyljest.
see kyttekeha traat on piisavalt jäme ja niisama katki ei lähe naljalt.
nii, et kui kolb olemas, siis pole muud kui iste välja ja polster maha ja kyttekeha välja.
kõige tähtsam on tagasi pannes jätta termostaadi ymber piisavalt juhet, et liikumisruumi oleks.
ja muidugi termostaat korralikult fikseerida. ise olen kapronniidi ja nõelaga seda teind. mis siis muud kui head pealehakkamist!

pysimajäämisese ajast ei oska miskit öelda, sest lagunend veel pole ykski
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

T Jaan 25, 2005 11:59

Aga proovi siit "Kuidas ma istmesoojendust parandasin". Autoriks Zazou
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#4

T Jaan 25, 2005 12:14

Zazou esse juba korda mitu läbi loetud. Aga lugeda tahaks kas ka kestma jäänud ja millised on laiade rahvamasside kogemused. Asi siiski selles et enne kui kodutöö tehtud pole ja vajalikud lisavidinad ja relvad muretsemata ei tahaks lihtsalt niisama lammutama hakata. Ikkagi ainus limu mul.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

T Jaan 25, 2005 12:19

Aga küsi siis otse ta käest, kas jäi kestma..:) Laiad massid vaevalt neid remontinud on.
Samas äkki sa, Zazou, võtad ja kirjutab sinna jutu lõppu kogemuse peale mõnda aega, kas püsis või mitte..:) Et vältida edaspidiseid küsimusi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#6

T Jaan 25, 2005 17:45

kestis ca aasta paar vist. ja teist korda ei viitsinud otsast peale alustada. Aga kui ise ettevaatlik oled, kestaks kindlasti paremini. Kuna meil väike laps harrastas jalgupidi mööda istmeid trampida. Ja tegelt sai ise ka küünalnukide ja põlvedega seal natuke liiga palju trambitud ning ju murdus mõnest uuest kohast.

aga uuel saabil lakkas ka äsju istmesoojendus töötamast ja nüüd mõtlen, et kui aega on võtaks uuesti ette küll.

Ise arvan, et siin on oluline auto ehk istmete vanus. Vanemal on küttekeha hapram ja remont seda mõtetum, et niikuinii läheb varsti uuest kohast katki. Aga 92 aasta autol ma veel üritaks.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#7

T Jaan 25, 2005 18:32

Tuli sihuke vallatu mõte, et kas ei saaks takistustraadile kuumakindla silikooni "triibu" peale tõmmata. Silikoon ei lubaks traadil "järsult" painduda...see aga just sagedase katkemise põhjus.
9000-l katkes ta pidevalt ja kui nüüd oleks võimalus prooviks teistmoodi remontida, kaotada pole ju midagi.
Samas võib see ka üsna loll idee olla...krt. teab.
Sisuliselt on tegemist ju nikroom traadiga, mis muutub siis hapraks, kui hõõguma lasta...see vaevalt et ühelgi istmel juhtub ;)
aare
Postitusi: 92
Liitunud: T Okt 26, 2004 14:19
Asukoht:
Auto:

#8

T Jaan 25, 2005 21:52

kui nüüd remontimisest isu täis siis: on olemas tln-as Bakt kes pakub istmesoojenduse komlekti, mis sisaldab 4 s.elementi, lülitid+releed, paigaldusjuhendit
tootja Waeco kmpl.hind 760.- eek
pärnu mnt 137
Bakt= Bosch esindus, Kalevi juures, Fordiga samas majas, linnapoolses küljes
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2277
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#9

K Jaan 26, 2005 8:24

Algselt postitas: Zazou
kestis ca aasta paar vist. ja teist korda ei viitsinud otsast peale alustada. Aga kui ise ettevaatlik oled, kestaks kindlasti paremini. Kuna meil väike laps harrastas jalgupidi mööda istmeid trampida. Ja tegelt sai ise ka küünalnukide ja põlvedega seal natuke liiga palju trambitud ning ju murdus mõnest uuest kohast.


Ma olen autos istmeid ikka ainult istumiseks pidanud...teil aga lausa küünarnukkidega esiistmete peal trambitud:Dai-ai-ai;)

Huvitav, miks ma mõttesse jäin?:P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

K Jaan 26, 2005 15:02

Aftermarketi odavad komplektid ei sobi Saabi istmetele,kuna elemendid
on teise kujuga ja liiga suurte mõõtudega ja Saabi istme tepinguid pingutavad traadid lõhuvad elemendid ruttu ära.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

E Jaan 23, 2006 20:01

Algselt postitas: qdwin
1. Kas kellelgi on remont õnnestunud?


Minul oli vist vähemalt kuuest kohast katki. Jootsin nii mis kole. Ja nüüd pärast paarikuist toimimist enam ei toimi. Ühesõnaga suht mõttetu üritus oli.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#12

E Jaan 23, 2006 20:56

Loe ja imesta, mis kõik "kvaliteet - talveautol" laguneb :freak: Mu vurrtraktoril muidugi veel kõik toimib, aga istmesoe pole kahjuks reguleeritav, pikemalt sees olles hakkab palav.. Vanal '89 mitsul toimib (2 astmeline) istmesoe veatult, hoolimata sellest, et esiistmetel mitte ainult põlvedega aeletud on ( :red: ), vaid lausa püsti trambitud (kere luugist väljas), ja mitte laste, vaid kasvult ja vanuselt (ehk kui mitte käitumiselt) täiskasvanute poolt..
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#13

E Jaan 23, 2006 22:39

Ismesoojenduse küsimus:
Lugesin et SAAB hakkas paigaldama istmesoojendusi juhiistmele aastal 1972.
Kas see tähendab, et mu 1975 aasta küülikul on ka ?
Kindel see, et ta ei tööta aga kas muidu on ?
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#14

T Jaan 24, 2006 9:59

Üks vähe loll küsimus ka. Kas keegi oskab lahti seletada kuidas töötab Klassiku Automaatne Istmesoojendus ja kas näiteks tervet seljatoe soojendust eraldi (ilma katkise istme soojenduseta), ka oleks võimalik tööle panna? Et laseks näiteks lihtsalt 12V sisse ja asi töötab! :red:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#15

T Jaan 24, 2006 10:24

Algselt postitas: Nakataja
Üks vähe loll küsimus ka. Kas keegi oskab lahti seletada kuidas töötab Klassiku Automaatne Istmesoojendus ja kas näiteks tervet seljatoe soojendust eraldi (ilma katkise istme soojenduseta), ka oleks võimalik tööle panna? Et laseks näiteks lihtsalt 12V sisse ja asi töötab! :red:

Tonnisel on seljatoe ja istmepadja soojendus jadaühenduses.
Aga sa uuri välja, kui suur on padja soojendustradi takistus ja jooda selle asemele sobiv takisti. Saadki seljatoe soojaks.

Ise olen mõelnud veel ühe korra ette võtta asja. Katkestuste koha peale termokahanev rüüs. Soojenduse ja istmekatte vahele panen veel mingisuguse lisariide, kuna olemasolev materjal on seal üsnagi väsinud.
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#16

T Jaan 24, 2006 10:27

Meestele istmesoojendus ei ole arstide poolt soovitav.
Seljatoesoojendus on aga päris mõnus asi.
Äkkist SAAB aint seljatoe soojaks lasta:freak:
Lauri
Postitusi: 87
Liitunud: R Mai 20, 2005 12:21
Asukoht:
Auto:

#17

T Jaan 24, 2006 12:59

minu arvamus ühtib executive'ga, kotid olgu külmas :P:D
(Minu Volvol õnneks ainult kaassõitja soojendus toimib)
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#18

T Jaan 24, 2006 14:08

Algselt postitas: Executive
Meestele istmesoojendus ei ole arstide poolt soovitav.
Seljatoesoojendus on aga päris mõnus asi.
Äkkist SAAB aint seljatoe soojaks lasta:freak:

Tohtrid väidavad jah, et munanditele (ja seega meeste suguvõimele) mõjub "praadimine" halvasti, sama toimega olla ka liig kuum saun, seega oleks isegi huvitet sest vaid seljatoe soendamise vairandist.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#19

T Jaan 24, 2006 14:38

Mis teil on kõigil tekstiilpolstrid või käite ringi vatipükstega? Juba -10 kraadiga on nahkiste ikka sigakülm alguses peale istuda. Pikemalt praadida pole mõtet, tõsi, aga alguses kiirelt kehatemperatuurini viia iste on küll abx.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#20

T Jaan 24, 2006 14:54

Eriti murelikud mehed... ausõna, tunne jääb nagu peaks meil hetkel iive positiivne olema kõrge kaarega. Muudkui hoolitsevad siis seemnerakkude tervise pärast..:)
Omad kogemused kolme classicuga... ühelgi neist ei toiminud istmesoojendus. Eriti kauaks seal tagumiku all külmaks küll ei jäänud. Auto läheb ikka korralikult soojaks. Iste kah.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#21

T Jaan 24, 2006 15:12

saabi automaatne istmesoojendus lülitab ennast sisse kui istme temperatuur on alla 14 kraadi ja uuesit välja kui istme temperatuur saavutab 28 kraadi
nii et mingist praadimisest ei tohiks küll juttu olla
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#22

T Jaan 24, 2006 15:18

Misasja te kardate oma elundite pärast? Kas saunas käite ka ainult ülakehaga?
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#23

T Jaan 24, 2006 15:29

Külma ilmaga on istmesoojenduse liigtarbimisel hoopis teine oht.
Kui endal korralikult selg higiseks praadida siis autost väljumisel võib karmis eesti pakases tõsiselt külma saada.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#24

T Jaan 24, 2006 20:19

Algselt postitas: RyhkijaTohtrid väidavad jah, et munanditele (ja seega meeste suguvõimele) mõjub "praadimine" halvasti, sama toimega olla ka liig kuum saun, seega oleks isegi huvitet sest vaid seljatoe soendamise vairandist.
Just just, see ongi põhjus miks kogu see kraam on looduse (või kurat teab kelle) poolt kehast eemale ripuma seatud. No et jahutaks paremini. Tegelikult pidavat sama mõju arstide väitel tekkima ka teksapükste kandmisel. Tagajärjed globaalses mõttes pidavat olema ilmsed.
Aga mul kama, kaks putukat olemas. AITAB! 115 kraadises saunas käin oi millise mõnuga edasi.

Nüüd sellest kuidas paremini tagumikku (ja muud) kütta.
Kas tagaistmele ka mingi valemiga istmekütte annaks meisterdada? 9-5-tel on tagaistme küte lisavarustusena olemas, 9000-del vist mitte. Või siiski? Kui muretseda mingi üldsobiv Kit, kas seda üldse olemasolevatele nahkistmetele ilma purustusteta annab külge pookida?
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#25

T Jaan 24, 2006 23:44

Algselt postitas: stennadi
saabi automaatne istmesoojendus lülitab ennast sisse kui istme temperatuur on alla 14 kraadi ja uuesit välja kui istme temperatuur saavutab 28 kraadi
nii et mingist praadimisest ei tohiks küll juttu olla


Millistel see istmesoe automaagiline on ? Mõnel uuemal Griffinil ehk ? minu 9-3 omal pole küll automaatikast lõhnagi, isegi reguleerida ei anna ju kuskilt. :wall:
Vasta