Rattalaager

See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#1

P Apr 17, 2005 12:31

Nimelt on üks esirattalaager(?) undama hakanud - kas neid vahetatakse paarikaupa st mõlemad või piisab ühest?
www.autoosad.ee andmetel on valida kahe firma vahel - Rootsi SKF ja Inglismaa PowerDrive
Selles teemas http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=15362 kirutakse SKFi üksjagu.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2125
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

P Apr 17, 2005 12:55

Targemad on öelnud, et kui üks läheb, siis üsna varsti läheb ka teine jne.
Ise lasin vahetada 9000-l kolmel rattal paarikuuliste vahedega. Tundub et originaallaagrid on suht võrdse kvaliteedi-vastupidavusega. Algul keerad makki kõvemaks, et ei segaks...pärast ei aita sellestki ;)
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#3

P Apr 17, 2005 13:00

;)
täpselt nii.

seega siis mõlemad vahetusse, aga mille vastu vahetada?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2125
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#4

P Apr 17, 2005 13:25

Kui mälu ei peta sai SKF alla surutud, aga kestvuse kohta ei oska kommenteerida...aasta pärast olid nad veel vaiksed, kuna jupid ise suht kallid ja auto juba nutune, siis sai rohkem hinnale rõhutud...muidugi nii, et päris "tinast kuulidega" ka poleks.
Kogenumad kindlasti teavad mida soovitada, et hinna-kvaliteedi suhe paigas oleks.
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#5

E Apr 18, 2005 8:51

Soovitan SKFi, korralik laagrite tootja. Ostma on parem SKFi esindusest, mitte autovaruosade poest, hinnavahe eksisteerib.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2163
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#6

E Apr 18, 2005 9:59

minul oli ka vahetatud SKF-i vastu ja ma ei tea...1000km ja loks on sees. Nüüd on sellest möödunud juba 2 aastat ja ma üritan ikka asja venitada, kuigi päris karm loks juba sees...:red:
sigaelmar
Postitusi: 1027
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#7

E Apr 18, 2005 10:26

Algselt postitas: NO FEAR
minul oli ka vahetatud SKF-i vastu ja ma ei tea...1000km ja loks on sees. Nüüd on sellest möödunud juba 2 aastat ja ma üritan ikka asja venitada, kuigi päris karm loks juba sees...:red:


Oled sa kindel, et sul midagi muud kulunud ei ole, et loks sees on? SKF peax olema üx parimaid.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2163
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#8

E Apr 18, 2005 11:03

vaata, asi on selles, et 9000-l on esirattalaager üks suur ja rahmakas tükk,mis kinnitatakse esisilla külge 4 poldiga vist oli nii.
Ainuke asi, milles ma äkki saaks nagu arvata, et asi tehti esinduses valesti seetõttu, et piduriketta külge keerati mutter autot üleval hoides, kuigi seda ju ei tohi teha ja võibolla jäeti üldse see mutter pingutamata, sest nädala pärast käisin ma seda mutrit uuesti pingutamas. Läks peale oma 3/4 pööret.
Loomulikult ei ole mul selle SKF-i vastu midagi. Ahjaa, piduriketta vahetasin ka siis ära, kuna sellele tulid ventsoontesse praod sisse ja vibra oli päris võimas, eriti andis see roolile tunda pidurdades.
Kui need asjad said aga tehtud, siis oli asi tunduvalt parem.
Nüüd aga...on mul mure jälle suur!
iisak
Postitusi: 6250
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#9

E Apr 18, 2005 11:21

Kui te rattalaagreid õige momendiga kinni ei keera,siis pole mõtet ka imestada,miks nad 1000km.ga tuksi lähevad.Mingi jutt 3/4 keeramisest viitab küll sellele,et umbes on kinni krutitud need laagrid.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2163
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#10

E Apr 18, 2005 16:56

Algselt postitas: iisak
Kui te rattalaagreid õige momendiga kinni ei keera,siis pole mõtet ka imestada,miks nad 1000km.ga tuksi lähevad.Mingi jutt 3/4 keeramisest viitab küll sellele,et umbes on kinni krutitud need laagrid.


no ma ju räägin...:wall:
sigaelmar
Postitusi: 1027
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#11

E Apr 18, 2005 18:42

Ikkagi SKF ei ole siis süüdi :beer:
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#12

E Apr 18, 2005 20:31

Üldiselt on laagritega joppamise asi .. ise töötan jupipoes ja neid skf tuleb ka aegajalt ikka tagasi garantiisse. Samas paned mingi odavama laagi ja see töötab sama pädevalt kui skf.
sigaelmar
Postitusi: 1027
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#13

T Apr 19, 2005 1:38

Minul on ainult 1 SKF rullik tagasi tulnud, rohkem ei ole laagritega probleeme olnud. Rattalaagritest müün Koyo, Fag ja SKF laagreid ja ei ole siiani veel ühtegi garantiiprobleemi olnud.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#14

T Apr 19, 2005 9:39

Muide, kui juba Koyo jutuks, kas tõesti on nii, et Euroopa kataloogis pole laagrit Ameerika mudelile. TBird '91 jutuks...
sigaelmar
Postitusi: 1027
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#15

T Apr 19, 2005 18:51

Üllatuda pole siin ju midagi - USA raud oli, on ja jääb peavaluks. Enamuses "euroopa" erinevates varuosade kataloogides kas USAkad puuduvad täielikult või on minimaalselt esindatud. Samas ega Saabigagi väga hõisata pole, vanematele masinatele saab rohkem asju, uuemad ikkagi ka suht vähe esindatud.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#16

N Apr 21, 2005 19:40

Praegu sai siis PowerDrive tellitud, laupäeval saab alla pandud.
DIA poisid selgitasid välja, et undavad mõlemad laagrid.
Kui ohtlik on selliste laagritega sõita?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13839
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#17

N Apr 21, 2005 19:52

Seni oled sõitnud, küll peavad laupäevani ka vastu..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
iisak
Postitusi: 6250
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#18

N Apr 21, 2005 20:27

Mõni undab aastaid,ennem,kui segi jookseb.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2163
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#19

R Apr 22, 2005 10:03

mul on samuti loksunud...no nüüd juba kaks aastat ja läbisõit on olnud vast 30-35 000 km. Aga vada selles mõttes on SKF vist küll hea, et ta võib olla nii läbi kui tahes aga vada uluma ei hakka:P
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#20

N Juun 09, 2005 22:02

Vaatasin autoosad.ee-st 900 classicu rattalaagrite hindu ja ei suutnud kuidagi aru saada mis põhjustab nii meeletu hinnaerinevuse eri aastakäikude mudelitel. Hinnad olid järgmised:
Esirattalaager koos tarvikutega:
... -12/80 SKF - 559.-
81 - 12/85 PowerDrive - 386.-
81 - 12/85 SKF - 562.-
86 - ... SKF - 584.-
86 - ... PowerDrive - 130.-

Tagarattalaager koos tarvikutega:
... - 12/82 PowerDrive - 128.-
... - 12/82 SKF - 516.-
85 - 12/87 PowerDrive - 1067.-
85 - 12/87 SKF - 620.-
82 - 12/85 SKF - 1685.-

Ja millest on need nii meeletud erinevused sama põlvkonna laagreil? Pole ju võimalik, et kuni 82.a Poverdrive tagarattalaager oleks neli korda väiksema vastupidavusega kui SKF-i oma, samas jälle 85-87 Powerdrive oma kestaks vastavast SKF-i laagrist poolteist korda kauem - igasugune loogika puudub
:wall:

Ja kui esirattalaagrid on SKF-l kõik ühes hinnaklassis ja PowerDrivel uuemad odavamad, siis tagarattal on asi vastupidi - mida uuem masin, seda kallim?
Ja miks need tagaratta omad üldse nii kuradi kallid on? :evil:

Sest kui esirattalaagrite vahetuse veaks veel välja, siis tagarattalaagrite üle 1,5k kroonine hind on minu jaoks täiesti mõistusevastane. :( Või on kusagil mujal laagrid odavamad?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#21

R Juun 10, 2005 0:03

esirattalaagreid läheb nagu leiba ja sellest ka odavam hind? :P
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 376
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#22

N Aug 25, 2005 22:46

Esirattalaagri vahetus 88a. 9sajal?
Miskit ees undab,ise kahtlustan et parem laager, NO FEAR kirjutas,et tema massinal on loks on sees. Täna käänates ja väänates ei tundnud mina miskit loksu,või et paar nädalat undab,siisi hakkab loksuma ja lõpuks paneb vaarikate poole punuma:( ET võsa vahelt riismeid mitte korjata,võtaks selle laagri vahetuse ette.
Äkki on keegi,kes on seda vahetust on juba teostanud,annaks mõningad olulised juhised.
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
D116
Postitusi: 2063
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#23

R Aug 26, 2005 7:18

On vaja laagrit võtta maha ja ärapuhastada vanast määrest siis panna uus määre. Võidad kütusekulus ja loomulikult pikkeneb laagri iga:thumb:
__In Boost We Trust__
suur
Postitusi: 3923
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#24

R Aug 26, 2005 7:35

Algselt postitas: D116
On vaja laagrit võtta maha ja ärapuhastada vanast määrest siis panna uus määre. Võidad kütusekulus ja loomulikult pikkeneb laagri iga:thumb:


Esiratta laager on selline asi mida mina küll ise vahetama ei hakkaks. Lisaks erinevatele tööriistadele on veel vaja pressi laagri pessa pressimiseks. Haamer EI ole selleks õige lahendus.
Olen ühel korral aidanud ühe vana oopelirondi laagrit vahetada ja see ilmselt jääbki mu viimaseks laagrivahetuseks (kui just juhuslikult korraliku sisustusega töökoda kasutada ei saa). Rattalaagri vahetus ei tohiks teeninduses väga kulukas ka olla.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#25

R Aug 26, 2005 8:17

Sõltub autost, mõnel on vahetus lihtne. 36 võti, mutter eest ja siis tõmmad käega teljelt maha. Seejärel ratta kinnituspoldid vanalt rummult haamriga välja ja uude sisse. Võtme otsimine 1 tund, vahetus 5 min :P
Vasta