Rattalaager
Nimelt on üks esirattalaager(?) undama hakanud - kas neid vahetatakse paarikaupa st mõlemad või piisab ühest?
www.autoosad.ee andmetel on valida kahe firma vahel - Rootsi SKF ja Inglismaa PowerDrive
Selles teemas http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=15362 kirutakse SKFi üksjagu.
www.autoosad.ee andmetel on valida kahe firma vahel - Rootsi SKF ja Inglismaa PowerDrive
Selles teemas http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=15362 kirutakse SKFi üksjagu.
Targemad on öelnud, et kui üks läheb, siis üsna varsti läheb ka teine jne.
Ise lasin vahetada 9000-l kolmel rattal paarikuuliste vahedega. Tundub et originaallaagrid on suht võrdse kvaliteedi-vastupidavusega. Algul keerad makki kõvemaks, et ei segaks...pärast ei aita sellestki ;)
Ise lasin vahetada 9000-l kolmel rattal paarikuuliste vahedega. Tundub et originaallaagrid on suht võrdse kvaliteedi-vastupidavusega. Algul keerad makki kõvemaks, et ei segaks...pärast ei aita sellestki ;)
Kui mälu ei peta sai SKF alla surutud, aga kestvuse kohta ei oska kommenteerida...aasta pärast olid nad veel vaiksed, kuna jupid ise suht kallid ja auto juba nutune, siis sai rohkem hinnale rõhutud...muidugi nii, et päris "tinast kuulidega" ka poleks.
Kogenumad kindlasti teavad mida soovitada, et hinna-kvaliteedi suhe paigas oleks.
Kogenumad kindlasti teavad mida soovitada, et hinna-kvaliteedi suhe paigas oleks.
Algselt postitas: NO FEAR
minul oli ka vahetatud SKF-i vastu ja ma ei tea...1000km ja loks on sees. Nüüd on sellest möödunud juba 2 aastat ja ma üritan ikka asja venitada, kuigi päris karm loks juba sees...:red:
Oled sa kindel, et sul midagi muud kulunud ei ole, et loks sees on? SKF peax olema üx parimaid.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2277
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
vaata, asi on selles, et 9000-l on esirattalaager üks suur ja rahmakas tükk,mis kinnitatakse esisilla külge 4 poldiga vist oli nii.
Ainuke asi, milles ma äkki saaks nagu arvata, et asi tehti esinduses valesti seetõttu, et piduriketta külge keerati mutter autot üleval hoides, kuigi seda ju ei tohi teha ja võibolla jäeti üldse see mutter pingutamata, sest nädala pärast käisin ma seda mutrit uuesti pingutamas. Läks peale oma 3/4 pööret.
Loomulikult ei ole mul selle SKF-i vastu midagi. Ahjaa, piduriketta vahetasin ka siis ära, kuna sellele tulid ventsoontesse praod sisse ja vibra oli päris võimas, eriti andis see roolile tunda pidurdades.
Kui need asjad said aga tehtud, siis oli asi tunduvalt parem.
Nüüd aga...on mul mure jälle suur!
Ainuke asi, milles ma äkki saaks nagu arvata, et asi tehti esinduses valesti seetõttu, et piduriketta külge keerati mutter autot üleval hoides, kuigi seda ju ei tohi teha ja võibolla jäeti üldse see mutter pingutamata, sest nädala pärast käisin ma seda mutrit uuesti pingutamas. Läks peale oma 3/4 pööret.
Loomulikult ei ole mul selle SKF-i vastu midagi. Ahjaa, piduriketta vahetasin ka siis ära, kuna sellele tulid ventsoontesse praod sisse ja vibra oli päris võimas, eriti andis see roolile tunda pidurdades.
Kui need asjad said aga tehtud, siis oli asi tunduvalt parem.
Nüüd aga...on mul mure jälle suur!
Kui te rattalaagreid õige momendiga kinni ei keera,siis pole mõtet ka imestada,miks nad 1000km.ga tuksi lähevad.Mingi jutt 3/4 keeramisest viitab küll sellele,et umbes on kinni krutitud need laagrid.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2277
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Algselt postitas: iisak
Kui te rattalaagreid õige momendiga kinni ei keera,siis pole mõtet ka imestada,miks nad 1000km.ga tuksi lähevad.Mingi jutt 3/4 keeramisest viitab küll sellele,et umbes on kinni krutitud need laagrid.
no ma ju räägin...:wall:
Üllatuda pole siin ju midagi - USA raud oli, on ja jääb peavaluks. Enamuses "euroopa" erinevates varuosade kataloogides kas USAkad puuduvad täielikult või on minimaalselt esindatud. Samas ega Saabigagi väga hõisata pole, vanematele masinatele saab rohkem asju, uuemad ikkagi ka suht vähe esindatud.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2277
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
mul on samuti loksunud...no nüüd juba kaks aastat ja läbisõit on olnud vast 30-35 000 km. Aga vada selles mõttes on SKF vist küll hea, et ta võib olla nii läbi kui tahes aga vada uluma ei hakka:P
Vaatasin autoosad.ee-st 900 classicu rattalaagrite hindu ja ei suutnud kuidagi aru saada mis põhjustab nii meeletu hinnaerinevuse eri aastakäikude mudelitel. Hinnad olid järgmised:
Esirattalaager koos tarvikutega:
... -12/80 SKF - 559.-
81 - 12/85 PowerDrive - 386.-
81 - 12/85 SKF - 562.-
86 - ... SKF - 584.-
86 - ... PowerDrive - 130.-
Tagarattalaager koos tarvikutega:
... - 12/82 PowerDrive - 128.-
... - 12/82 SKF - 516.-
85 - 12/87 PowerDrive - 1067.-
85 - 12/87 SKF - 620.-
82 - 12/85 SKF - 1685.-
Ja millest on need nii meeletud erinevused sama põlvkonna laagreil? Pole ju võimalik, et kuni 82.a Poverdrive tagarattalaager oleks neli korda väiksema vastupidavusega kui SKF-i oma, samas jälle 85-87 Powerdrive oma kestaks vastavast SKF-i laagrist poolteist korda kauem - igasugune loogika puudub
:wall:
Ja kui esirattalaagrid on SKF-l kõik ühes hinnaklassis ja PowerDrivel uuemad odavamad, siis tagarattal on asi vastupidi - mida uuem masin, seda kallim?
Ja miks need tagaratta omad üldse nii kuradi kallid on? :evil:
Sest kui esirattalaagrite vahetuse veaks veel välja, siis tagarattalaagrite üle 1,5k kroonine hind on minu jaoks täiesti mõistusevastane. Või on kusagil mujal laagrid odavamad?
Esirattalaager koos tarvikutega:
... -12/80 SKF - 559.-
81 - 12/85 PowerDrive - 386.-
81 - 12/85 SKF - 562.-
86 - ... SKF - 584.-
86 - ... PowerDrive - 130.-
Tagarattalaager koos tarvikutega:
... - 12/82 PowerDrive - 128.-
... - 12/82 SKF - 516.-
85 - 12/87 PowerDrive - 1067.-
85 - 12/87 SKF - 620.-
82 - 12/85 SKF - 1685.-
Ja millest on need nii meeletud erinevused sama põlvkonna laagreil? Pole ju võimalik, et kuni 82.a Poverdrive tagarattalaager oleks neli korda väiksema vastupidavusega kui SKF-i oma, samas jälle 85-87 Powerdrive oma kestaks vastavast SKF-i laagrist poolteist korda kauem - igasugune loogika puudub
:wall:
Ja kui esirattalaagrid on SKF-l kõik ühes hinnaklassis ja PowerDrivel uuemad odavamad, siis tagarattal on asi vastupidi - mida uuem masin, seda kallim?
Ja miks need tagaratta omad üldse nii kuradi kallid on? :evil:
Sest kui esirattalaagrite vahetuse veaks veel välja, siis tagarattalaagrite üle 1,5k kroonine hind on minu jaoks täiesti mõistusevastane. Või on kusagil mujal laagrid odavamad?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Esirattalaagri vahetus 88a. 9sajal?
Miskit ees undab,ise kahtlustan et parem laager, NO FEAR kirjutas,et tema massinal on loks on sees. Täna käänates ja väänates ei tundnud mina miskit loksu,või et paar nädalat undab,siisi hakkab loksuma ja lõpuks paneb vaarikate poole punuma:( ET võsa vahelt riismeid mitte korjata,võtaks selle laagri vahetuse ette.
Äkki on keegi,kes on seda vahetust on juba teostanud,annaks mõningad olulised juhised.
Miskit ees undab,ise kahtlustan et parem laager, NO FEAR kirjutas,et tema massinal on loks on sees. Täna käänates ja väänates ei tundnud mina miskit loksu,või et paar nädalat undab,siisi hakkab loksuma ja lõpuks paneb vaarikate poole punuma:( ET võsa vahelt riismeid mitte korjata,võtaks selle laagri vahetuse ette.
Äkki on keegi,kes on seda vahetust on juba teostanud,annaks mõningad olulised juhised.
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
On vaja laagrit võtta maha ja ärapuhastada vanast määrest siis panna uus määre. Võidad kütusekulus ja loomulikult pikkeneb laagri iga:thumb:
__In Boost We Trust__
Algselt postitas: D116
On vaja laagrit võtta maha ja ärapuhastada vanast määrest siis panna uus määre. Võidad kütusekulus ja loomulikult pikkeneb laagri iga:thumb:
Esiratta laager on selline asi mida mina küll ise vahetama ei hakkaks. Lisaks erinevatele tööriistadele on veel vaja pressi laagri pessa pressimiseks. Haamer EI ole selleks õige lahendus.
Olen ühel korral aidanud ühe vana oopelirondi laagrit vahetada ja see ilmselt jääbki mu viimaseks laagrivahetuseks (kui just juhuslikult korraliku sisustusega töökoda kasutada ei saa). Rattalaagri vahetus ei tohiks teeninduses väga kulukas ka olla.