Voolupesa pagasiruumi

See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
Vasta
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#1

P Juun 19, 2005 18:25

Selline plaan et tahaks autokülmiku tarvis pagasiruumi voolupesa panna. Originaali ei hakanud tellima, ostsin salomest mingi pesa.

Kustkohast oleks kõige mõistlikum selle tarvis voolu võtta? Kui pagasiruumi tuli välja võtta siis selle taga on pundar juhtmeid ja pistikuid. Kari igasugu värvilisi ja siis kaks jämedamat, must ja pruun. Loogika ütleb et need on voolujuhtmed mingi suuremat sorti tarbija jaoks. Kas sinna on ok ühendada?

Kui pildilt originaalpesa vaadata siis paistab et sellel on igavesti pikk juhe kaasas. Ega see ometi nii pole mõeldud et läbi terve auto ette otsa vedada?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

P Juun 19, 2005 18:37

loomulikult tuleb viia läbi salongi vooluterminaalini.ära võib kasutada mõne vaba kaitsmepesa kaitsmeplokis.
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#3

P Juun 19, 2005 22:55

Katkusin laiali ja vedasin juhtme ära. Kaitsmepessa minev klemm jäi puudu nii et ühendada ei saanud veel. Osades vabades pesades oli ülemine klemm olemas aga alumine puudu.

Iseenesest see kaabli vedamine oli lihtsam kui ma arvasin, piisas uksepakkude ja pagasiruumi küljepolstri lahtikiskumisest. Kui vajaliku klemmi saan siis armatuurlauaalune ka lahti et kaitsmekarbile tagantpoolt ligi saada.

Heameelega aretaks mingi taimeriga süsteemi et voolupesa lülitatakse mingi tund aega peale süüte väljakeeramist tagant ära et akut tühjaks ei tõmbaks. Praegu puudub küll idee kuidas seda teha. Võibolla kellelgi on soovitusi või linke mõnele võrguõpetusele?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

P Juun 19, 2005 23:15

Kaitsmekarp tuleb piisavalt väljapoole,et seal tagapool toimetada.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

E Juun 20, 2005 2:59

Ehita lihtne taimer, näiteks selline: http://www.redcircuits.com/Page79.htm
Mõeldud küll algselt esitulede viivisega väljalülimiseks, aga sobib mistahes 12V seadmele. Kondensaator C1 määrab viivituse aja, väärtus u. 2000uF annab 30 minutilise viivise.
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#6

E Juun 20, 2005 9:45

Kas selle lahenduse puhul pean siis nupu asemel süütest mingi juhtme tooma? Et pesa tuleks taha kui süüde sees ja jääks sisse ca tund pärast süüte välkjakeeramist.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#7

E Juun 20, 2005 11:05

võid kasutada ka 555 timerit, mis juhib releed.
põhjalik leht 555-st on siin: http://www.uoguelph.ca/%7Eantoon/gadgets/555/555.html
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

E Juun 20, 2005 12:14

Kontaktile From battery... annad 12V, mis pidevalt peal sõltumata süütest. Nupu vasakpoolsele kontaktile (läbi dioodi, et kondekas C1 ei tühjeneks auto elektrisüseemi kaudu) annad pinge 12V, mis ainult siis kui süüde sees. Mõlemad pinged saad kaitsmeblokist. Nupp ise kaob muidugi üldse ära.
Peaks nagu toimima.
555-skeemiga tuleb juppe veidi rohkem aga saad täpsema taimeri.
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#9

E Juun 20, 2005 14:39

Mul väga täpsust vaja pole. Lihtsalt et ei peaks reisil seda külmikut koguaeg sisse-välja lülimas käima, et lühikeste peatuste ajal hoiaks kenasti külma ja samas akut kuivale ei tõmbaks.

Muidu asi võtab ainult 40-56W, et ühe esitulepirni jagu elektrit. Aga kui pikemaks sisse unustada võib ikka kurb lugu olla.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

E Juun 20, 2005 16:13

Ega see 45...56W muidugi palju pole, aga kui peatuseid tihti, võivad need tunniajased tsüklid aku nõrgaks võtta. Pikal sõidul pole probleemi, genekas jõuab akut piisavalt laadida.
Muidu nats kurb jah, kui enam ei stardi. Ega siis muud kui aku ööseks laadima ja jääkülma õlut nautima :cool:.
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#11

E Juun 20, 2005 21:02

Õllenautimisega probleeme ei teki ja +- andis külmikuga kasti õlut kaasa ka. Ainult laadimisega võib probleeme tekkida kusagil metsavahel, kui just generaatorist tuuleturbiini ei hakka aretama. :D

igatahes tänan abi eest, ma vaatan kas saan selle ehitamisega hakkama :notworthy:
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#12

T Juun 21, 2005 17:21

Selline probleem tekkis. Tahtsin asja orig kaitsmekarpi ühendada aga tutkit. Kusagilt ei leia neid klemme millega see juhe sinna käib.

Kaitsmekarbis vabadel pesadel on aku pealt tulev juhe koos klemmiga ilusti olemas. Aga väljuva klemmi auk on tühi. Mõtlesin oma sooja peaga et neid klemme saab ka igast autotarvete poest kiloga osta nagu igasugu muid tangidega kokkuvajutatavaid klemme. Aga mitte kusagil pole, ja keegi pole kuulnudki nendest. :freak:
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#13

T Juun 21, 2005 17:42

mina tegin vanadest klemmidest. sikutasin õrnalt pistikust välja, arutasin vana juhtme küljest ära või siis oli juhe just paraja pikkusega ja vedasin releesse. oluline on, et see väike naga seal ära ei murduks.

enamuses saabi pistikutes on need ühesugused, seega saad lammutusest, kus SAAB sees on ja otsid suvalise pistiku või võid lammari saabist päris kaitsmeplokist sobiliku juhtmejupi koos klemmiga leida.

kindlasti saad selliseid juppe ka timutilt, kes saabe lammutab.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#14

T Juun 21, 2005 17:55

Kas opelitel ei või samasugused olla, sama kontsern ju?
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#15

T Juun 21, 2005 18:19

tegelikult ma ei tea, mis on 9-3el. minu jutt oli 9000 kohta. ei pannud algul tähele, et sul 9-3
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#16

T Juun 21, 2005 18:56

Ei tahaks nagu uskuda, et 9-3 kaitsmepesade klemmid mingid erilised on aga tont teab. Äkki võtad teistest vabadest pesadest kui on, niikuinii neid vaja pole. Kui mõne sissetuleva 12V (vaba pesa) klemmi küljes 2 juhet, siis võtad lahti ja joodad hiljem juhtmed kokku + isoleerid.
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#17

T Juun 21, 2005 20:23

Ma usun et 900-l on samasugused. Sama armatuur ju. Näeb välja selline pisike ristike kuhu vahele kaitse käib. Mind ennast üllatas ka et neid poes müügil pole. Ma heameelega ei tahaks olemasolevat juhtmestikku retsida, võib tulevikus olla veel tahtmist sinna midagi ühendada.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

T Juun 21, 2005 22:56

mul autos peotäis selliseid paistis armatuuri alt mis on ise juhtme vahele pandud.. nagu klemmplaat, keerad juhtmed kruvi alla kinni ja ühendus poolte vahel käib läbi kaitsme. Nii palju ei viitsinud süveneda, et kas on ka originahaalid. Tundusid küll aftermarket kaup olema.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#19

K Juun 22, 2005 0:30

Selliseid juhtme vahele käivaid on jah igat masti. Ma tahtsin just originaal kaitsmekarpi panna. Uuemal 900-l ja vanemal 9-3-l on see armatuur üsna kinnine ja kaitsmekarbile on lahtise ukse puhul väga hea ligipääs.

Kui neid juhtmeid väga suvalt vedada siis pärast ei mäleta ise ka mis on mille jaoks, rääkimata siis remondimehest või järgmisest omanikust. Mida puhtamalt ja selgemalt tehtud seda parem.
Vasta