Voolupesa pagasiruumi
Selline plaan et tahaks autokülmiku tarvis pagasiruumi voolupesa panna. Originaali ei hakanud tellima, ostsin salomest mingi pesa.
Kustkohast oleks kõige mõistlikum selle tarvis voolu võtta? Kui pagasiruumi tuli välja võtta siis selle taga on pundar juhtmeid ja pistikuid. Kari igasugu värvilisi ja siis kaks jämedamat, must ja pruun. Loogika ütleb et need on voolujuhtmed mingi suuremat sorti tarbija jaoks. Kas sinna on ok ühendada?
Kui pildilt originaalpesa vaadata siis paistab et sellel on igavesti pikk juhe kaasas. Ega see ometi nii pole mõeldud et läbi terve auto ette otsa vedada?
Kustkohast oleks kõige mõistlikum selle tarvis voolu võtta? Kui pagasiruumi tuli välja võtta siis selle taga on pundar juhtmeid ja pistikuid. Kari igasugu värvilisi ja siis kaks jämedamat, must ja pruun. Loogika ütleb et need on voolujuhtmed mingi suuremat sorti tarbija jaoks. Kas sinna on ok ühendada?
Kui pildilt originaalpesa vaadata siis paistab et sellel on igavesti pikk juhe kaasas. Ega see ometi nii pole mõeldud et läbi terve auto ette otsa vedada?
loomulikult tuleb viia läbi salongi vooluterminaalini.ära võib kasutada mõne vaba kaitsmepesa kaitsmeplokis.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Katkusin laiali ja vedasin juhtme ära. Kaitsmepessa minev klemm jäi puudu nii et ühendada ei saanud veel. Osades vabades pesades oli ülemine klemm olemas aga alumine puudu.
Iseenesest see kaabli vedamine oli lihtsam kui ma arvasin, piisas uksepakkude ja pagasiruumi küljepolstri lahtikiskumisest. Kui vajaliku klemmi saan siis armatuurlauaalune ka lahti et kaitsmekarbile tagantpoolt ligi saada.
Heameelega aretaks mingi taimeriga süsteemi et voolupesa lülitatakse mingi tund aega peale süüte väljakeeramist tagant ära et akut tühjaks ei tõmbaks. Praegu puudub küll idee kuidas seda teha. Võibolla kellelgi on soovitusi või linke mõnele võrguõpetusele?
Iseenesest see kaabli vedamine oli lihtsam kui ma arvasin, piisas uksepakkude ja pagasiruumi küljepolstri lahtikiskumisest. Kui vajaliku klemmi saan siis armatuurlauaalune ka lahti et kaitsmekarbile tagantpoolt ligi saada.
Heameelega aretaks mingi taimeriga süsteemi et voolupesa lülitatakse mingi tund aega peale süüte väljakeeramist tagant ära et akut tühjaks ei tõmbaks. Praegu puudub küll idee kuidas seda teha. Võibolla kellelgi on soovitusi või linke mõnele võrguõpetusele?
Kaitsmekarp tuleb piisavalt väljapoole,et seal tagapool toimetada.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ehita lihtne taimer, näiteks selline: http://www.redcircuits.com/Page79.htm
Mõeldud küll algselt esitulede viivisega väljalülimiseks, aga sobib mistahes 12V seadmele. Kondensaator C1 määrab viivituse aja, väärtus u. 2000uF annab 30 minutilise viivise.
Mõeldud küll algselt esitulede viivisega väljalülimiseks, aga sobib mistahes 12V seadmele. Kondensaator C1 määrab viivituse aja, väärtus u. 2000uF annab 30 minutilise viivise.
võid kasutada ka 555 timerit, mis juhib releed.
põhjalik leht 555-st on siin: http://www.uoguelph.ca/%7Eantoon/gadgets/555/555.html
põhjalik leht 555-st on siin: http://www.uoguelph.ca/%7Eantoon/gadgets/555/555.html
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kontaktile From battery... annad 12V, mis pidevalt peal sõltumata süütest. Nupu vasakpoolsele kontaktile (läbi dioodi, et kondekas C1 ei tühjeneks auto elektrisüseemi kaudu) annad pinge 12V, mis ainult siis kui süüde sees. Mõlemad pinged saad kaitsmeblokist. Nupp ise kaob muidugi üldse ära.
Peaks nagu toimima.
555-skeemiga tuleb juppe veidi rohkem aga saad täpsema taimeri.
Peaks nagu toimima.
555-skeemiga tuleb juppe veidi rohkem aga saad täpsema taimeri.
Mul väga täpsust vaja pole. Lihtsalt et ei peaks reisil seda külmikut koguaeg sisse-välja lülimas käima, et lühikeste peatuste ajal hoiaks kenasti külma ja samas akut kuivale ei tõmbaks.
Muidu asi võtab ainult 40-56W, et ühe esitulepirni jagu elektrit. Aga kui pikemaks sisse unustada võib ikka kurb lugu olla.
Muidu asi võtab ainult 40-56W, et ühe esitulepirni jagu elektrit. Aga kui pikemaks sisse unustada võib ikka kurb lugu olla.
Ega see 45...56W muidugi palju pole, aga kui peatuseid tihti, võivad need tunniajased tsüklid aku nõrgaks võtta. Pikal sõidul pole probleemi, genekas jõuab akut piisavalt laadida.
Muidu nats kurb jah, kui enam ei stardi. Ega siis muud kui aku ööseks laadima ja jääkülma õlut nautima :cool:.
Muidu nats kurb jah, kui enam ei stardi. Ega siis muud kui aku ööseks laadima ja jääkülma õlut nautima :cool:.
Õllenautimisega probleeme ei teki ja +- andis külmikuga kasti õlut kaasa ka. Ainult laadimisega võib probleeme tekkida kusagil metsavahel, kui just generaatorist tuuleturbiini ei hakka aretama. :D
igatahes tänan abi eest, ma vaatan kas saan selle ehitamisega hakkama :notworthy:
igatahes tänan abi eest, ma vaatan kas saan selle ehitamisega hakkama :notworthy:
Selline probleem tekkis. Tahtsin asja orig kaitsmekarpi ühendada aga tutkit. Kusagilt ei leia neid klemme millega see juhe sinna käib.
Kaitsmekarbis vabadel pesadel on aku pealt tulev juhe koos klemmiga ilusti olemas. Aga väljuva klemmi auk on tühi. Mõtlesin oma sooja peaga et neid klemme saab ka igast autotarvete poest kiloga osta nagu igasugu muid tangidega kokkuvajutatavaid klemme. Aga mitte kusagil pole, ja keegi pole kuulnudki nendest. :freak:
Kaitsmekarbis vabadel pesadel on aku pealt tulev juhe koos klemmiga ilusti olemas. Aga väljuva klemmi auk on tühi. Mõtlesin oma sooja peaga et neid klemme saab ka igast autotarvete poest kiloga osta nagu igasugu muid tangidega kokkuvajutatavaid klemme. Aga mitte kusagil pole, ja keegi pole kuulnudki nendest. :freak:
mina tegin vanadest klemmidest. sikutasin õrnalt pistikust välja, arutasin vana juhtme küljest ära või siis oli juhe just paraja pikkusega ja vedasin releesse. oluline on, et see väike naga seal ära ei murduks.
enamuses saabi pistikutes on need ühesugused, seega saad lammutusest, kus SAAB sees on ja otsid suvalise pistiku või võid lammari saabist päris kaitsmeplokist sobiliku juhtmejupi koos klemmiga leida.
kindlasti saad selliseid juppe ka timutilt, kes saabe lammutab.
enamuses saabi pistikutes on need ühesugused, seega saad lammutusest, kus SAAB sees on ja otsid suvalise pistiku või võid lammari saabist päris kaitsmeplokist sobiliku juhtmejupi koos klemmiga leida.
kindlasti saad selliseid juppe ka timutilt, kes saabe lammutab.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
tegelikult ma ei tea, mis on 9-3el. minu jutt oli 9000 kohta. ei pannud algul tähele, et sul 9-3
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Ei tahaks nagu uskuda, et 9-3 kaitsmepesade klemmid mingid erilised on aga tont teab. Äkki võtad teistest vabadest pesadest kui on, niikuinii neid vaja pole. Kui mõne sissetuleva 12V (vaba pesa) klemmi küljes 2 juhet, siis võtad lahti ja joodad hiljem juhtmed kokku + isoleerid.
Ma usun et 900-l on samasugused. Sama armatuur ju. Näeb välja selline pisike ristike kuhu vahele kaitse käib. Mind ennast üllatas ka et neid poes müügil pole. Ma heameelega ei tahaks olemasolevat juhtmestikku retsida, võib tulevikus olla veel tahtmist sinna midagi ühendada.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
mul autos peotäis selliseid paistis armatuuri alt mis on ise juhtme vahele pandud.. nagu klemmplaat, keerad juhtmed kruvi alla kinni ja ühendus poolte vahel käib läbi kaitsme. Nii palju ei viitsinud süveneda, et kas on ka originahaalid. Tundusid küll aftermarket kaup olema.
Selliseid juhtme vahele käivaid on jah igat masti. Ma tahtsin just originaal kaitsmekarpi panna. Uuemal 900-l ja vanemal 9-3-l on see armatuur üsna kinnine ja kaitsmekarbile on lahtise ukse puhul väga hea ligipääs.
Kui neid juhtmeid väga suvalt vedada siis pärast ei mäleta ise ka mis on mille jaoks, rääkimata siis remondimehest või järgmisest omanikust. Mida puhtamalt ja selgemalt tehtud seda parem.
Kui neid juhtmeid väga suvalt vedada siis pärast ei mäleta ise ka mis on mille jaoks, rääkimata siis remondimehest või järgmisest omanikust. Mida puhtamalt ja selgemalt tehtud seda parem.