värmise eeltööst

See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
Vasta
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#1

E Sept 26, 2005 17:06

Juhtusin täna oma äripartneriga autode värvimiset rääkima, rääkis teine huvitavat juttu.
Tal on tööandja soomes ja ta tegeleb igatsugu asjade müügi ja konsultatsiooniga. Et 10 aastat tagasi lasi ta Eestis teha ülemuse naise autodele värvitöö. esimes auto puhul taheti müügiks kiiresti, teist taheti veel kasutusse jätta, tegu oli üsna roostes opel agooniaga. Käisime eelmisel nädalal koos soomes ja juhtusime seda autot nägema, tagakoopal oli üks roostekoht. Ja see auto sõidab lõunasoomes, kus pannakse teedele soola ja ilm on sama sant nagu meil siin.
Ta rääkis, kuda ta automaalrile seletas, et eeltöö tehakse tema juhendamisel, värvi paneb maaler ise, nagu ikka. Ta ütles, et maaler vaatas teda vahepeal juba üsna imelikult.
Tulemus on see, et värvimine oli u 25% kallim, auto (tegelikult opel) sõidab 10 aastat kauem.
Ta rääkis mulle, kuna mul olevat see saabikiiks küljes.
Mulle meenus kohe see 54-nda aasta SAAB 92, mille vp Eestisse tõi, tahaks, et see kaua ilus oleks.

Kui kellelgi seisab ees autovärvimine või värviparandustööde tegemine, siis võib küsida nõu, siin või U2U.
Ma ise miskit ei müü ega autovärmistöökoda ei oma, seega ma ei reklaami miskit, võin lihtsalt soovitada kvaliteetseid asju metalli pinnale.
Svenska Aeroplan AB
Postitusi: 23
Liitunud: N Veebr 26, 2004 22:29
Asukoht:
Auto:

#2

E Sept 26, 2005 21:35

Aegajalt tuleb sellist tööd ette, nii et loeks hea meelega milliseid tavalisest erinevaid nippe/materjale kasutati.

PS Part võib lisada ettekande vesilihvi kahjulikkusest
indrek
Postitusi: 183
Liitunud: T Mär 02, 2004 11:18
Asukoht:
Auto:

#3

T Sept 27, 2005 9:36

Siia teemasse võiks lisada ka soovitusi, kus garaasis lasta värvitöid teha.
Kõige ideaalsem oleks ainult Saabide värvimise töökoda, kus õppind mehed ja rootsi riistad :).

Minu Saabiusu alustalaks on hea ja konkreetse Saabiteeninduse olemasolu :notworthy:, näiteks volkari ja fordi proobleemidega sõprad- sugulased on hädas kus autot parandada. Kui üks asi kõlbab kõigeks, ei kõlba ta mittemillekski.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#4

T Sept 27, 2005 10:09

PS Part võib lisada ettekande vesilihvi kahjulikkusest
:evil:

Aegajalt tuleb sellist tööd ette, nii et loeks hea meelega milliseid tavalisest erinevaid nippe/materjale kasutati.
Hr Hoplaa võiks tõesti infot jagada - siis saaks mõned mehed teada et autosid ei värvita enam tänapäeval ainult karvarulli ja pentaftaaliga (saab veelgi odavamalt - händimänni kompressori, itaalia suruõhuorkestrikomplekti ja sadoliniga - a päris ilus oli ju saand, kas polnd? :headbang: )
ken
Postitusi: 180
Liitunud: K Nov 24, 2004 20:23
Asukoht:
Auto:

#5

T Sept 27, 2005 11:27

PS Part võib lisada ettekande vesilihvi kahjulikkusest
:evil:

Mis need kahjustused siis on?
Endal on just keretööd käsil,nii et äkki võiks keegi midagi tarka öelda;)
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#6

T Sept 27, 2005 11:32

Las vana autovärvimise spets SveA AB seletab sulle ;)
Svenska Aeroplan AB
Postitusi: 23
Liitunud: N Veebr 26, 2004 22:29
Asukoht:
Auto:

#7

T Sept 27, 2005 20:28

Kahjulikkusest pead ikka sina, hr Part, rääkima, minule on vesilihv alati väga meeldinud. :poke:

PS Päris viisakas näeb see garaazis värvitud sadolin sul välja jah, google sateliidi-foto pealt :cool:
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#8

T Sept 27, 2005 22:30

Kiirus ja aeg on see millega tänapäeval teenib ja veepeal hoiad,kohati on see hea,aga kannatab kvaliteet. Tahaks näha maalrit,kes kasutab roostemuundurit,mida ei tohi enne 24-48 tunni möödumist töödelda. Peale seda kihi kaupa krundid ja pahtlid jne.Igal asjal on oma aeg,kui kaua mängib,kuivab ja kivistub.
Minule on küll selline mulje jäänud,et kui tahad VÄGA HEAD tulemust,tuleb arvestada suurema rahasummaga või seista kõrval näpp ninas.
Ja siit vanasõna:ise tehtud,hästi tehtud.
Mõni nädal tagasi lasi töökaaslane oma bemmi värvida,miskit 93a.massin.Vähem kui nädalaga värvitud,8kilo eeki ja tulemus oli porno! Maaler,keda tean ja tunnen,olen näinud tema tehtud töid,mis on väga 5. Põhjus oli lihtne,kiiresti kaelast,sest bemmi ootas juba uus omanik.:(
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#9

K Sept 28, 2005 8:44

Algselt postitas: Svenska Aeroplan AB
Kahjulikkusest pead ikka sina, hr Part, rääkima, minule on vesilihv alati väga meeldinud. :poke:


sellepärast vist su värvitud autud juba poole aastaga uuesti kärna lähevadki ? :gun:

ei - vesilihv on õige küll kuid jooksuga ja allapoole pritsukat teeksin seda aind unes ja munaraamatus . või ka müügiks. Igatahes mitte vana saabivuntsimisel. Hea on ta siis siis kui on palju aega peale vesilihvi pinda-detaili-autot kuivatada - iga teine "kiiruga müügiks" vesilihvitud pill on poole aastaga kärnane juba.
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#10

K Sept 28, 2005 16:43

Metalli passiveerimine
Mitte kasutada ortofosforhappe baasil roostemuundajaid, vaid taniinhappe (kui mul see nimi õieti meelde jäi) baasil, kuna see seob end palju tihedamini ja tulemus on palju parem.
Näide: ta rääkis, et kunagi tegi ta töökaaslane katse, lõikas samast metallilehest 2 tükki, ühe kattis ortofosforhaapebaasil ja teise taniinhappebaasil roostemuundajaga ja jättis nad õue vedelema. tulemus oli selline, et ortofosforhappe baasil tükk oli nädala pärast jälle roosteplekiline, teine seisis väljas 4 aastat muutumatult. võib-olla ei ole sellega ka praegu miskit juhtunud, sest töökaaslane ei tööta seal enam ja katse lõpu kohta info puudub.
Roostemuundajaid tuleb panna roostes pinnale, sest ta reageerib ainult rauaoksiidiga, haljal plekil ei tee ta miskit, seepärast tuleb plekk veidi rooste ajada ja siis katta, vahepeal niisutada ja kõige parem temperatuur on 60 kraadi, seega saunalaval on seda kõige parem teha.
Ka tee sisaldab taniinhapet ja vanad teetassid, kus on tumedad randid peal, mida kuidagi maha ei saa, on ka sama asi, et poeb isegi portselani sisse.

Külmtsink
Neid on odavamaid ja kallimaid. odavad sisaldavad vähem tsinki ja rohkem lakki aga mis veel hullem, nad ei ole piisavalt peeneks jahvatatud, mistõttu tsingitera ei mahu pinnaprofiili sisse ja siis ei teki korralikku galvaanipaari.
Näiteks kui panna munarestile jaanalinnumuna ja kanamuna, siis kanamuna istub seal üsna kindlalt pesas, jaanalinnu oma üsna mitte nii hästi.


Tarmiidi jutule vastuseks:
Auto värvimine on ikkagi omaniku teha, tal suu peas ja väib maalrile öelda, et just niimoodi tuleb teha ja maaler teebki.

Kui on piisavalt huvi nende asjade vastu, siis ma võin uurida, et mis nad maksavad
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#11

N Sept 29, 2005 0:02

Roostemuundaja Buvanol on väga hea kraam välispidiseks kasutamiseks!;)
Üks tõesti sündinud lugu: Saksast toodud Opel,(roostetavad rohkem kui ükskõik mis teine SAAB) omanik viis massina keevitada,oli tarvis tagumisi poritiiva ääri lappida.Egas tegija keevitaja seda ei teadnud,et me tunni aja pärast vaatama lähme,kuda töö edeneb! Ja ohh sa imet....tüüp teeb KÜLMKEEVITUST:mad:
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#12

R Sept 30, 2005 10:39

Nüüd mul jälle internet toimib, saan ka kaasa rääkida jälle.

Kõigepealt vigadeparandus
Ortofosforhape tahab 60 kraadi saada, taninnhape reageerib üle 0 kraadises temperatuuris.

Roostemuundaja on mul olemas, aga see on nii suur purk, et saab 100 ruutu katta, seega, kui keegi tahab, siis saab tilgakese või kannan ise peale.
Liivaprits on mul ka olemas, kui peaks vaja olema.
Vasta