Saab Sonett II V4 1967, aatom

Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#76

N Mär 11, 2021 18:25

Väga lahe!
me tegime selliseid asju ylikooli esimesel kursusel mosse võllidega :D
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#77

L Mär 13, 2021 22:02

2 päeva jändamis ja kolvid plokis sees. Kõigepealt panin väntvõlli uute laagritega sisse. Käib sulgkergelt ja ei loksu mingit pidi, e. siis kõver nagu pole. Tore, hea algus. Siis võtsin kolvid / kepsud ette. Kolbidega, peale sõrmede sisse pressimist spetsialisti juures (kepsu laager kuumaks) mäletasin, et 2 kolvi sõrmed liikusid vabalt, üks vähe kehvemini, viimane suisa raskelt. Nu ja siis avastasin, et pressimise tulemusena oli kuidagi 2 kolvi sõrmedele kriimud tekkinud, pagan kuis sa nüüd enam neist lahti saad. Lihvisin siis 1000 pika (lõigatud riba) liivapaberiga seestpoolt ja tegin muudki hookus-pookust, sain liikuma.

Ja siis panen prooviks 4 silindri kepsu/kolvi koos uute laagritega väntvõlli külge, et no lihtsalt igaks juhuks, pagan loksub teine (juhtus olema ka kõige kulunum sõrm väntvõllil). Mõõtsin siis kepsu suure laagri pesa supleriga üle (üllatavalt täpne see hiinakas, kunagi ammu alist tellitud, mikromeetri 50mm kalibreerimise mõõdupulka näitas täpselt 50,00mm), pagan ovaalsed ja välja veninud nii, et poltide suunal enam-vähem mõõdus, teist pidi kõik kepsud 0,06 - 0,08 mm ovaalsed. No kui aus olla, siis oleks pidanud laskma väntvõlli üle lihvida, kepsu suured laagri pesad ka üle tegema, et mõõtu saada ja siis remontmõõdus saaledega (mida pole saada eriti) kokku panema aga ei viitsi/taha veel lisaks raha alla panna. Mis seal ikka, laual liivapaberi peal lihvisin siis kepsu vastused lühemaks, et supleriga mõõtes ühtlaselt mõõdus oleks. Lisaprobleemi tekitas veel ka see, et mõõtsin mikromeetriga väntvõlli kepsu sõrmed üle, mis pagan kah eri mõõdus (tehase min. 53,99mm), kaks 53,98, üks 53,97, 4 silinder aga (mis saab parimat õlitust) 53,96. Lihvi siis igale silindrile täiendavalt oma mõõtu (tehase järgi lubatud vahe 0,02 - 0,05mm aga jätsin ca. 0,06mm. Tegin pisikese paberitükiga 2 silindril vahe testi ka, e. lasin paberi kokku pressida ja siis mõõtsin mikromeetriga seda pisikest paberitükki). Kõigele lisaks suutis 3 silinder kah veel ebameeldivalt üllatada, nimelt enne proovimist vaatasin 2 ringi väntvõlli peal kepsu sõrme üle, ega seal miskit kriimu vm. peal ole ja ei näinud miskit, panen siis kepsu prooviks külge ja pagan käib pisut raskelt, võtan ära, keskel miski vao kuni punaseni saalele sisse tõmmanud. Kust see veel sinna tekkinud oli, no ei saa aru. Lihvisin selle koha väntvõllil liivapaberiga ära, pisut hoonisin saale üle ja panin kokku.

Ehk siis püüad igati tähelepanelik olla, aga ikka leidub üllatusi. Kui kõik olin kokku pannud, siis väntvõlli keerates, no käib raskelt, eriti just siis, kui kolvid kõik keskel. Mõistagi silindri seinad veel karedad jne. Aga kuna jõuan kenasti 10cm jõuõlaga väntvõlli keerata, vast on kõik õigesti koos. Peab lootma, et kõik laagrid vast said nüüd nii, et õlirõhku ka peab. Eks järgmisena peab õlipumba üle vaatama, võib-olla on üldse uut vaja ...

Ja kõige lõpuks, liiga palju aega on mööda läinud mootori lahti võtmisest. Enam ju ei mäleta kuhu mis pikkusega ja millise seibiga asjad käivad. Näiteks leidsin ära pestud mootori poltide/mutrite/seibide juurest 2 mutrit, mis sobiksid täpselt kepsudele (teist tooni, nagu vase karva pealispinnaga), no kuhu need veel käisid ...
.
Mootorpealt.jpg
Mootorpealt.jpg (189.45 KiB) Vaadatud 8059 korda
Mootoralt.jpg
Mootoralt.jpg (190.56 KiB) Vaadatud 8059 korda
Kolbsormekriim.jpg
Kolbsormekriim.jpg (98.26 KiB) Vaadatud 8059 korda
Abivahendid.jpg
Abivahendid.jpg (72.23 KiB) Vaadatud 8059 korda
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#78

L Mär 13, 2021 22:53

Liigsed mutrid käivaid sisselaske kinnitamiseks ploki kýlge. ülejaanud on poldid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#79

L Mär 20, 2021 15:44

Pisike samm taas edasi mootori kokkupanekul. Sai "värvi töökoda" avatud (liivaprits + puhastus traatharjaga + krunt + värv). Esikaanel ka uus rihmaratta tihend, ei pannud tihendite komplektis olnud musta, vaid ostsin eraldi tiba kvaliteetsema (pruun, mitte must) Corteco 12016927B. Värviga keeruline, mis ja kuidas sellel nn. Silver mootoril värvitud, aga tuhnides netis, vaadates kuis minu mootoril värvid olid, siis tundub, et peale komplekteerimist tõmmati lihtsalt kogu mootorile värv selga (karbussi ja selle alumist osa vist polnud küljes). Ja võtsin eeskujuks ühe tehase pildi, seal ka alumine rihmaratas hõbedane, minu autol tundus must, tegin selle kah hõbedaseks. Ventilaatorile uus laager kah, suutsin nii sisse saada, et taga olnud kapsel (mida paigaldati vaid algusotsa mootoritele) jäi külge.

Ja õlipump sai üle vaadatud, tagakaan maha võetud, lihvitud siledaks kriimudest/kulumisest. Mõõtsin ära ka vahed nii tagakaanel, kui ka pumba rõngasosal, mõlemad 2x alla selle, mis raamatus kirjas. Õlipumba rõngasosal ilusasti näha, et miski terakene rõngakujulise vao tekitanud.

Ette võtsin ka karteri kaane, see roostest parajalt puretud + mõlgid. Mõlgid tagusin välja ja sulatasin vaske pinnakatteks, aga ei õnnestunud hästi, tehtud kohtadesse tekkisid mõrad, peab kuidagi teisiti tegema.
.
ventikas enne.jpg
ventikas enne.jpg (310.98 KiB) Vaadatud 7915 korda
Kaane varvimine.jpg
Kaane varvimine.jpg (285.05 KiB) Vaadatud 7915 korda
OliPump.jpg
OliPump.jpg (223.78 KiB) Vaadatud 7915 korda
Karter.jpg
Karter.jpg (197.25 KiB) Vaadatud 7915 korda
2.jpg
2.jpg (52.7 KiB) Vaadatud 7915 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#80

E Mär 22, 2021 15:26

Pisike samm mootoriga taas edasi. Rihmaratas ja ventilaator sai kah pildi tarbeks külge pandud.
Ja Rootsist sai taas oksjonilt mõned vidinad ostetud, ka pildil olev väga heas korras tasakaalustusvõlli hammasratas. Nukkvõlli hammasratta jätsin mootoris olnud.
.
MEsi1.jpg
MEsi1.jpg (238.7 KiB) Vaadatud 7807 korda
MEsi2.jpg
MEsi2.jpg (198.04 KiB) Vaadatud 7807 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#81

R Mär 26, 2021 18:12

Inimene õpib kogu elu ... karteriga püsti hädas (teoorias oleks miskit uuema mootori oma panna, aga tahaks originaali säilitada). Oli teine mõlkis ja mõnes kohas väga sügavalt roosteauguline. No puhastasin siis ära, õrnalt liivapritsiga kah uurded üle (Si e. räni ju pommitatakse metalli külge ja segab hiljem keevitamist vm.). Olen varem väga edukalt isegi õhukest plekki (õhupuhastaja korpus) nii taastanud, et sulatanud Tig-iga vaske aukudesse/uuretesse, kõik väga ok. Aga nüüd paganama karter paistab miskist erisulamist olema. Plaanisin ka siin vasega metalli pinna katta, et hea pärast lihvida jne. Aga paarist kohast kurivaim tõmbab jahtudes prao sisse. Sealt, kus vist vask enam ei kata vaid sulab rauaga/sulamiga kokku. Rumalusest nendele pragudele lähenesin siis Tig + rauavardad (õige asi mõistagi), aga see tegi olukorra veelgi hullemaks (pagan no ei saa aru, isegi kahte plekki lastakse Tig-iga kokku, et parem õmblus jne. , Mig nagu odav/robustne lahendus, minul seni nagu vastupidine kogemus isegi argoon gaasiga). Ehk siis pragusid tuli aina juurde. Mis oleks nüüd hea lahendus, oskab keegi soovitada, madalatemperatuuriline joodis ca. 600 kraadi (ei pea silmas tina), aga mul pole nn. "pitsi", tavaline gaasipõleti jääb nõrgaks, lisaks eraldab liiast veeauru jne. Ah ja see pildil vann liivaga aitas karteri kuju väga hästi hoida keevitades, aga tundub, et ette soojendamine pragudele pigem annab hoogu juurde, isegi üsna paksu metalli uuesti sulatades, sula olekus kõik ok. aga jahtudes pragu sees, ei aidanud ka pliidil täisvõimsusel ette/järgi soojas hoidmine (nii et pliidiraud punane). Võib-olla oleks aidanud kohe Mig e. traatkeevitusega pragudele lähenema. Lekkekindlust testisin puhastusbensiiniga, kohe näha, kui lekib.
.
karter1.jpg
karter1.jpg (244.07 KiB) Vaadatud 7568 korda
karter2.jpg
karter2.jpg (185.44 KiB) Vaadatud 7568 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#82

R Apr 09, 2021 21:40

Karter tehtud, kas ka pidama jääb, näitab aeg. Sai nii seest kui väljast korralikult tinatatud, siis epokrunt ja värv selga (kuis temperatuuri talub, eks näis, üle 100 kraadi seal ju).

Ja hoian Rootsis silma peal, kui pakutakse miskit sobivat soodsalt, siis võtan ära. Nii sai ostetud kroomitud kojamehed hea hinnaga. Pole küll mainitud, et Saab-ile (aga Alfale küll), kuid õige mõõdu (13") ja otsaga. Korralikud kroomitud kojamehe varred on kah juba olemas, paraku paindekoht klaasi tasapinna suhtes vales kohas (varre otsas, mitte keskel), e. siis kojamehed ei läheks kapoti alla peitu, originaalis lähevad. Pildil originaalvars, mida kahjuks oli autoga 1tk. Ja kojamehe kummid pagan teab kui mitukümmend aastat vanad, jummala pehmed ...

Värvimisel eile tegi ilmataat ka vigureid. Sain värvi väga kenasti selga (õues, päike paistis, 10+ kraadi, vähe pilvi jne.), puhastan püstolit ja siis ei tea kust mõned suured lumelärtsakad tekkisid, muidugi maandusid ka karterile. Alguses nägi niru välja, aga hiljem, kui sulas ja aurustus, polnudki nii hull, ei viitsi uuesti üle värvida.
.
KarterVarvitud.jpg
KarterVarvitud.jpg (144.22 KiB) Vaadatud 7355 korda
kojamees.jpg
kojamees.jpg (154.94 KiB) Vaadatud 7355 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#83

K Apr 14, 2021 22:57

Saksamaalt pisut juppe tellitud, täna saabusid, ka uus õlipumba vars vm. Saab nüüd altpoolt kokku panna. Lisaks ostsin ka viimased tugevad klapivedrud sellest poest ja said Ivometsa palvel üle mõõdetud. Üllatuslikult sama tugevad, kui vanad, aga olulisemalt pikem ca. 3mm (vana vedru 48,3mm, raamatu järgi 48,5, uus 51,2mm). Ehk siis on lõppkokkuvõttes need uued vedrud kas sama head või isegi pisut paremad, kui originaalis "Monte Carlo" 96 või Sonetti mootoris olnud (6.7mm => 265-294N).
.
Vidinad1.jpg
Vidinad1.jpg (223.62 KiB) Vaadatud 7246 korda
Klapivedrud1.jpg
Klapivedrud1.jpg (70.59 KiB) Vaadatud 7246 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#84

K Apr 21, 2021 20:48

Sai täna vähe pulli tehtud e. testitud taas. Varasematel päevadel läks tagumine simmerling külge, siis mõksitud/tihend/taas mõksitud ja karter alla. Pagan selle poolkaares eraldi kummitihendiga olin hädas, punnitas ennast soonest välja pidevalt. Lisaks karteri korgi (või selle sarnane, väga pehme ja vetruv) tihend kippus poltide kinnikeeramisel välja paisuma. Igatahes pidin poole nõrgemalt, kui raamatus, poldid kinni keerama. Täna siis õlikork külge, manomeeter järgi, üleval 2 äravoolu voolikut juurde jne. Õli, odav täissünt 5W40 (et külmalt vedelam oleks) sisse ja siis õlipumba vars 6mm padruni abil akutrelli külge ja akutrellile kiire/lihtne elektrooniline pööretelugeja juurde. Õnneks hetkel vähemalt õli ei leki.

Ja saingi manomeetri "punasesse", üsna kergelt. Nagu näha, siis 4,2 bar on maksimaalne rõhk (raamatus 3,3-3,9), tekkis kohe (mõistagi peale õlifiltri täitumist) ja langus nulli peale õlipumba seiskamist ca. 3 sekundi pärast. Pöördeid oli max rõhu kätte saamiseks vaja vaid 360 (ümber arvutatuna väntvõllile, e. nukkvõll 2x aeglasem), 2 bar tuli kätte 240 pöördega.

Tundub nagu hea, veel enam, et pead pole küljes ja seal hetkel 2 läbi jooksvat voolikut. Samas uurides igatsorti graafikuid, siis viskoosuse vahe isegi 5W40 täissündil 15° -> 100° on ca. 20 korda (300cSt / 15cSt). Kuis see nüüd õlirõhk/pöörded/temperatuur ümber arvutada ... Lihtsalt läbi korrutades nigu jäägi rõhku järgi. Eks kui mootori käima ükskord saab, siis selgub tõde. Ja proovisin ka nii, et õlipump töötas rõhul pisut alla 4, keerasin väntvõlli ringi, õnneks rõhumuutust sellest ei tekkinud.
.
MootoriTest.jpg
MootoriTest.jpg (317.18 KiB) Vaadatud 7114 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#85

R Apr 23, 2021 19:34

Täna saabus sisuliselt saatmiskulu hinnaga kaitsmekarbi kaas, see oli puudu. Huvitava õrnalt pruuni tooniga must plastik, polegi sellist varem näinud. Ja 2 nime tagakaanel pisut erinevad mu 76 aasta 96 kaanest.
.
Kaitsmekarbikaan.jpg
Kaitsmekarbikaan.jpg (104.29 KiB) Vaadatud 7010 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#86

K Apr 28, 2021 19:34

Mootoril hooratas küljes (täitsa 1966 aasta kuupäevaga, aga väga raske oli puhastada, vist siduri tolm vm. oli pindadele kleepunud ja isegi lahustiga kergelt ei eemaldunud) ja sai ehitatud miski pesa talle. Üks igivana 180W vene mootor külge, omajagu pusimist mootori otsa miski pisikese rihmaratta saamisega ja käega hoogu andes saigi mootori käima. Aga üle poole tunni ei kannata see mootor töötamist, sest tegelik võimsus, mida elektrimootor tarvitab, on ca. 350W. Nüüd saab siis mootorit pisut sisse töötada. Väike video kah:
.
MootoriTestimine.jpg
MootoriTestimine.jpg (371.78 KiB) Vaadatud 6886 korda
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#87

P Mai 09, 2021 9:12

Ma loodan, et esimese päris käivituse ka ikka iga nurgapealt videosse jäädvustad. Seest, väljast, eest ja tagant.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#88

R Mai 14, 2021 12:40

Mootor nüüdseks "sõitnud" ca. 150Km ja kulutanud ära nii elektrimootori otsas olnud puidust rihmaratta, kui ka omajagu rihma. Nüüd siis aeg edasi liikuda mootori kokku panekul. Taas sai õuele värvitöökoda üles pandud ja mõned detailid liivapritsi abil puhtaks ning hõbedaseks värvitud (pilt pole just parim). Üllatav, et see aasta nagu putukaid vähem, mitte ükski ei maandunud äsja värvitud pindadele. Ka originaaljagaja sai lahti võetud, puhastatud ja avastatud, et võllil omajagu lõtku sees (pea millimeeter), ning nukid sigakulunud/vagudega miski 0,3mm jagu. Leidsin ühe teise jagaja, kus oli oluliselt parem nukiplaat. Kuna võlli puksile lisaks on ka võll kulunud, siis ei näinud mõtet puksi vahetada, hoopis lisasin alla ühe 12x14 puksi, et oleks õhuke ja hõõritsaga siis mõõtu 12,5mm. Mõistagi nii, et väga tihe ei oleks, pisikese loksuga.

See jagaja iseenesest pole just mõnusasti remonditav, kontakti hoidev plaat on alumiiniumkorpuse poolt pressitud suht nõmedalt kinni ja nukiplaati hoiab kinni selline stopper, mida ikka andis välja urgitseda. Lisaks hammasratas ei tulnudki väga kergesti isegi tõmmitsaga küljest ja tagasi saamine oli kah peavalu, et tiftiauk kohakuti jääks.
E: panen siia endale mäletamiseks starteri puksid, mida saaks kasutada samamoodi tehes (hööritsaga üle), SBU9117, 140029, SBU9085, SBU9065, 113 301155,
.
JagajaVidin1.jpg
JagajaVidin1.jpg (115.62 KiB) Vaadatud 6597 korda
JagajaVidin2.jpg
JagajaVidin2.jpg (188.05 KiB) Vaadatud 6597 korda
varvimine2.jpg
varvimine2.jpg (279.84 KiB) Vaadatud 6597 korda
Viimati muutis aatom, L Mai 15, 2021 12:12, muudetud 1 kord kokku.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#89

L Mai 15, 2021 10:25

Pagan, telefon ei tee enam häid pilte ja hõbedast värvi üldse raske pildistada. Võtsin siis hübriidi ja mälestuseks proovisin ühe kenama pildi teha. Mõistagi nii ilusaks asjad ei jää, väljalaske pool kõrbeb ja läheb rooste nagunii.
.
Kaaned.jpg
Kaaned.jpg (292.95 KiB) Vaadatud 6530 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#90

T Mai 25, 2021 11:00

Polegi miskit erilist kribada, hetkel teised tegemised, aga täna saabus mõistliku summa eest ostetud (viimane) uus/vana (pagan teab kui vanad) esipidurite täiskomplekt. Täitsa Lockheed kirjadega. Pange tähele piduriklotse, mis on kaldus lõikega, nii peabki olema, aga täitsa arusaamatu "Saabi kiiks".
Ja jäin Rootsi oksjonil ilma kaks korda samal päeval ukse tahavaate peeglite komplektidest (ühes 7tk teises oli 4tk, mida ka ivomets taga ajab), hinnad on lakke kruvinud ... inflatsioon vist.
.
Pidurividinad.jpg
Pidurividinad.jpg (166.82 KiB) Vaadatud 6365 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#91

K Mai 26, 2021 19:41

Täna tabas mind "välk selgest taevas" või kuis seda ehmatust kirjeldadagi. Läksin värvipoodi hõbedast värvi ostma, et järgnevaid mootoridetaile värvida ning tuleviku tarbeks uurisin asja ka kerevärvi suhtes. Esimene üllatus oli, et värvikoodist pole abi. Seejärel kodus vaatasin kerel oleva klepsu üle, mis oli loetamatult oksüdeerunud. Nu puhastasin niikaua, kui loetavaks siis sai. Ja mis sealt siis vastu vaatas ... minu auto polegi punane, vaid valge. Ehk siis ostsin punase auto, aga originaalis oli valge. Nüüd, kui auto tagumikku tähelepanelikumalt vaatasin, siis on näha jah valge värvi kiht, siis miski musta värvi kiht vm vahekiht see on. Ja siis punane. Tegelt pisike kahtlus oli varemgi, kuna punane värv tundus heledam, kui oleks pidanud originaalis olema. Nüüd teagi, originaal on haruldasem aga punane lahedam. Mõistagi võiksin ma ju värvi vahetada mistahes vastu, kasvõi valida minu aastakäigule sobiva 4 värvi vahel (lingil näeb autot vastava värviga). Teeks kasvõi foorumisisese hääletuse :D :
Chamonix White
Monaco Red
Gold beige
Silver gray
.
varv2.jpg
varv2.jpg (141.41 KiB) Vaadatud 6254 korda
varv1.jpg
varv1.jpg (206.91 KiB) Vaadatud 6254 korda
kerevärv.jpg
kerevärv.jpg (150.36 KiB) Vaadatud 6254 korda
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#92

N Mai 27, 2021 8:57

See valge värv on tegelikult päris mõnus toon, tegelikult need kõik 3 värvi peale punase on lahedad.

Punane on selle auto puhul kuidagi kõige "tavalisem", kui seda sõna siin üldse kasutada sobib :D
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Ilts
Saabiklubi liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
Asukoht: Viljandi
Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero

#93

N Mai 27, 2021 10:13

Ma ka väldiks igal juhul seda tavalist punast.
Ja kui päris aus olla, siis valgeks tehes ei saa sa millegagi eksida - saad suhteliselt haruldase värvi Sontett II kohta ja auto on täpselt selles värvis nagu ta tehasest tuli. Muud värvid tunduvad küll toredada, aga selline auto on kõige "õigem" originaalvärvis ja tagab sulle hilisema rahuliku une (ning auto väärtuse - nii materiaalse kui ka emotsionaalse). Aga ma muidugi origiaaliarmastaja ka :lol:
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#94

N Mai 27, 2021 11:00

Tänud kaasa mõtlemast.
Jah, pigem tõesti liigun originaali poole, ehk siis "Chamonix vit" (white), originaalkood Du Point BS281 (Sikkens SA448, Glasurit SAA11123).
Aga palun, ehk leidub mõni foorumikaaslane, kes aitaks õiget tänapäevast värvikoodi leida, isegi olemasolevad sama nimega värvitootjad ei tea neist miskit enam.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#95

N Mai 27, 2021 12:15

Ah, pane RAL 9003 ja asi vaska :notworthy:
Mulle sümpatiseerib muidu see hall värv, James Bondi auto moodi.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#96

N Mai 27, 2021 13:16

Kui otse kirjutada, äkki vastavad? https://www.glasurit.com/uk/paints-classic-cars -> Contact
https://coloronline.glasurit.com/CCC/html/index.php küll suudab Chamonix White välja peilida (nende jaoks kasutusel 69-78), aga koodi sinna järgi ei paku...:(
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#97

K Juun 02, 2021 10:24

Risustan teemat ajalooga
otsisin halli tooni, kas ikka on hõbedane ja leidsin selle pildi - kus Sonett on ka saanud "Musklid"
Pilt
ja all sellise teksti
The car pictured has been written about before (can’t remember where)
but it’s talked of as being a body-kit prototype for a new generation of Sonett
that never got made, back in the 1970’s. It’s for sale on Saabnet at the
moment for $15,000. I don’t want it, but it’s definitely interesting.


siin on ühe oksioni pildid
https://russoandsteele.com/vehicle-deta ... howpage=16
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#98

N Juun 03, 2021 12:14

Oh see om ikke peletis, minu auto selline küll ei tule.
Cyber kirjutas:
N Mai 27, 2021 13:16
Kui otse kirjutada, äkki vastavad? https://www.glasurit.com/uk/paints-classic-cars -> Contact
Nu vot, itimehed nigunii teavad (ka mina olin kunagi kõva itimees), internett on tänapäeval aina enam mullistunud. Panin ankeeti info, vajutasin "saada" nuppu ja rõõmsasti teatati, et sina oled sellest Pärapõrgu-Euroopast, ning edasi ei lase ... Saatsin siis e-maili, ka see läks nagunii miski filtri vahele kinni, vastust pole siiamaani (ei viitsi miskit sura-mura ka teha, et kuidagi virtuaalselt ennast UK-sse sebida).
Olen igalt poolt uurinud, tolku pole, aga arvatavasti tuleb näiteks tagaluuk maha võtta, must värv maha ettevaatlikult lihvida ja siis poleerida vm. et enam vähem värvitoon kätte saada.

Aga nii vähe aega, kui vahepeal on olnud, olen tegelenud jagaja testseadme tegemisega. Lootsin kiiresti miskit ära teha aga see on igas mõttes osutunud (isegi minu kogemuste juures) väga nüansirohkelt keerukaks. Aga küll ta lõpuks valmis saab. Miks seda vidinat teen, põhjus lihtne, enne kui jagaja vaheplaadi korpuse serva taha pressin, vaja ikka teada, kas vihid töötavad õieti, või vaja vedrusid sättida. Kogu seda teemat uurides avastasin, et Saab pani sellele mootorile uskumatult palju jagajaid külge, kõik erinevate graafikutega (muus osas mootor ju sama). Maha rahunesid alles neljal viimasel aastal. Tegin kujundliku graafiku (millest isegi 4 jagajat puudu, 3tk. algusotsa mootoritel, üks 71.a. ümbruses, ning teisel 71.a. jagajal oli vaakumregulaator ka positiivsele rõhule reageeriv). Eks põhjus oli karmistunud heitgaaside nõuetes, USA-s isegi karmimad nõuded. Ja graafikult näha, et lõpuks jõudsid nad keskpaika välja.
.
Jagajad.png
Jagajad.png (418.34 KiB) Vaadatud 5877 korda
Ja üllatus jagaja kontaktidega, ostsin oma arust nagu korraliku Bosch-i oma, pole isegi Hiinas tehtud, vaid Brasiilias, aga kontakt niru. Testseadet katsetades alguses aru ei saanud, miks olematu vooluga häireid (ebakindlat kontakti) tekitas, kindlasti määret vm. mustust vahele ei läinud. Nu võtsin siis liivapaberi ja peale seda sain enam-vähem heaks. Lisaks avastasin, et kontakti otsad istuvad üksteise suhtes viltu. Ehk siis saast mis saast, võib-olla viilides jne. saab ühtlase kontaktipinna, aga Ivometsa jutu järgi on materjal seal nii kehva, et põleb/läheb mustaks peagi. Võtsin siis ühe vana (teagi, kas oli minu jagaja oma või ühest teisest), puhastasin korralikult ja hoopis palju parem.
.
jamakontakt.jpg
jamakontakt.jpg (95.6 KiB) Vaadatud 5877 korda
OriginaalKontakt.jpg
OriginaalKontakt.jpg (155.47 KiB) Vaadatud 5877 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#99

L Juun 05, 2021 23:36

Jagaja vihid/vedrud reguleeritud lõpuks. Testseade sai korduvalt ringi tehtud (ei plaaninud üldse nii kaua teha) ja ikkagi pole päris rahul (mehaanika pool pole nii täpne), aga tulemuse sain kätte. Võrdluseks mõõtsin miski Motocraft-i jagaja ka üle (sellelt põllumajanduslikult V4 mootorilt) ja graafik oli täitsa "loogiline". Esimene pilt siis enne reguleerima hakkamist.
.
algne1.jpg
algne1.jpg (98.47 KiB) Vaadatud 5791 korda
.

Ehk siis mu sisetunne oli õige, suurem vedru peabki väikese loksuga olema, aga väike nagu ei tohiks. Lisaks võib-olla on nukaplaadil kah miskid profiilid teised (samas vedru kaugused olid samad), panin ju teiselt jagajalt (92 lõpuga). Igatahes algne mõõtmine näitas algusotsas kõikuvat nurka ja valet profiili igas mõttes. Panin siis teise jagaja (92 lõpuga) vedrud, mis olid täitsa teistsugused ja need andsid küll selle jagaja profiili lähedase asja välja, kuid ikkagi liiga tugevad (kõrgete pöörete nurk liiga madal). No proovisin siis korduvalt vedru kinnitust painutades saada õigeks asja originaal vedrudega ja lõpuks see mul ka enam-vähem õnnestus.
.
Jagaja valmis1.png
Jagaja valmis1.png (270.16 KiB) Vaadatud 5791 korda
.
Testseade.jpg
Testseade.jpg (282.21 KiB) Vaadatud 5790 korda
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#100

P Juun 06, 2021 7:11

aatom kirjutas:
N Mai 27, 2021 11:00
Tänud kaasa mõtlemast.
Jah, pigem tõesti liigun originaali poole, ehk siis "Chamonix vit" (white), originaalkood Du Point BS281 (Sikkens SA448, Glasurit SAA11123).
Aga palun, ehk leidub mõni foorumikaaslane, kes aitaks õiget tänapäevast värvikoodi leida, isegi olemasolevad sama nimega värvitootjad ei tea neist miskit enam.
Aga miks maili otse Trollhättanisse ei saada? Muuseum ju töötab veel ja ma usun, et seal keskisest lahkemad inimesed tööl kes sellist projekti oleksid nõus lahkelt infoga toetama.
Edit: Saabi muuseumi Facebooki lehel kohe esimesel pildil on ju valge Sonett! Kindlasti saad sealt värvikoodi.☝
Vasta