Saab 96 GL SuperV4 Roheline Konn, 1979, Nakataja

Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#26

R Aug 25, 2006 11:03

Sul ees miski madalam vedru - kas originaalist maha lõigatud või mingi muu pilli omad? Kunagi Tallinna maile satud, anna teada, vaataks oma silmaga ka üle :)
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#27

R Aug 25, 2006 11:13

Mul masin praegu Tallinnas suvitamas, nii et tule aga!
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3181
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#28

T Juun 26, 2007 7:16

Kas tundub reaaalne, et nägin just seda masinat eile kella 14 alal ülemiste ristmikul, suunaga Tartu poole? Numbrit ei jõudnud jälgida aga kaela kiskis kõveraks ja silmad suureks:D
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#29

T Juun 26, 2007 9:59

Algselt postitas: rantto
Kas tundub reaaalne, et nägin just seda masinat eile kella 14 alal ülemiste ristmikul, suunaga Tartu poole? Numbrit ei jõudnud jälgida aga kaela kiskis kõveraks ja silmad suureks:D

Sa ei näinud kummitust :D Mina see olin jah ja usun, et vähemalt kokkutuleku lõpuni võib mind aegajalt Tallinnas Konna seljas "ratsutamas" näha küll.
Teen peagi ka pisut pikema jutu oma vahepealsetest tegemistest - seniks kannatust ;)
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#30

T Juun 26, 2007 22:48

Ma ka just mõtlesin ükspäev, et mis sest pillist saanud - et jube vaikne siin teemas :)
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#31

R Juul 13, 2007 22:37

Suvi on taas nii kiire olnud, et pole tõesti aega Saabnetti pikemalt kirjutada olnud. Istun hetkel Istanbulis Dedeman hotelli 12 korrusel ja kuna midagi targemat teha pole mõtlesingi pisut midagi "paberile" panna.
Alustama pean vist lausa eelmisest suvest. Eelmise aasta suurimaks saavutuseks pean seda, et tänu Ivometsa tarkusele ja kogemustele sain lõpuks tühikäigu paika. Ega palju polnud vajagi - pisut klapivahede regulli ja süütemoment ka õigeks ning mootor tuksus nagu uus. Siis sai veel välja vahetatud mu 2 toruga sumps praktiliselt uue originaal sumpsi vastu (tänud Sos`ile).
Samuti sai remonditud soojendussüsteemi, kuhu sai leiutatud uus soojakraan (vana oli ikka päris läbi ja taastamiskõlbmatu). Nüüd tahan, lasen sooja - tahan lasen külma õhku :) Siis sai veel pisut iluravi tehtud mõningate mootori elementide värvimise näol ning samuti sai auto omale kella. Kell pole küll originaal, kuid vanas stiilis VDO toodang ja sobis ilusasti paigaldada üles tahavaate peegli kohale.
Pilt

Talvituma sai auto järjekordselt Hiiumaale viidud, kus ta omale mõnusa koha heinaküünis leidis.
See pilt on tehtud enne Hiiumaale minekut kuskil Rohuküla kandis võsa vahel.
Pilt

Uus aasta algas kuskil Aprilli lõpus sellega, et mul ei õnnestunud enam autoga küünist välja sõita, kuna olin kogemata käsipiduri peale tõmmanud ja loomulikult ei tahtnud see enam maha tulla. Pärast pisikest sikutamist ja pressimist saime küll auto lageda kätte, kuid pidur oli ikka peal. Algul kahtlustasin trosside kinni roostetamist, kuid õnneks need liikusid ilusasti. Sai siis ratas alt võetud ja haamriga vaikselt koputama hakatud ja ennäe imet, hakkaski teine lõpuks ringi käima.
Tore lugu juhtus sel aastal ka ülevaatusega. Mõtlesin, et lähen proovin Hiiumaal asja ära teha, kuid tuli välja, et see polegi nii lihtne. Nimelt tegutseb Hiiumaal ainult 1 ülevaatuspunkt ja sellel loomulikult tööd nii palju, et esimese vaba aja sain alles 3 nädala pärast. Hea äriidee või mis? :eureka: Igatahes sai ettenähtud päeval õigeks kellaks kohale mindud ja veerand tunniga oli ülevaatus tehtud - ausalt ja puhtalt! CO2 oli pisut kõrge, kuid see sai ühiselt paika keeratud. Ise tunnetan ka, et masin on hetkel tõesti tehniliselt nii heas korras, kui üks nii vana masin olla Saab. Ptüi-ptüi-ptüi üle vasaku õla!
Kohtumiseni kokkutulekul! :beer:
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#32

E Nov 10, 2008 15:59

Kuigi siin teemas on taas pikalt vaikus valitsenud on viimase aasta jooksul siiski ühtteist ka toimunud.
Kevadel sai auto taas küünist päikese kätte viidud ning ära pestud ja vahatatud. Säras teine päris kenasti.
Pilt

Kohe pidin hakkama mõtlema ülevaatuse läbimisele. Esimest korda läksin ilma midagi kontrollimata kohale ja kohapeal selguski, et tagumised pidurid ei taha mitte korralikult toimida. Õnneks olid mehed mõistlikud ja asi läks kirja kui pidurikontroll.
Edasi läks tõsisemaks pidurite remontimiseks. Vahetatud said nii silindrid kui ka klotsid, peale mida oli pidamine ikka hoopis teine. Kuid sellega hädad veel ei lõppenud. Ühel järjekordsel testsõidul otsustas pidurivõimendi otsad anda. Kuid õnneks leidus kohalikul varustajal (tänud Sos`i papsile) paar kasutatut pidurivõimu kuuri all, millest siis üks omale uue tööotsa leidis. Peale väikest timmimist ja õhutamist on pidurid lausa suurepärased, mille tõestuseks oli ka ülevaatuse ilma suuremate probleemideta läbimine

Pilt

Ette sai kevadel ka päris tutikad rehvid pandud ja taha autoga kaasa tulnud peaaegu uued GoodYear Eagle F1-ed

Pilt

Pilt

Seejärel mõtlesin puhkuse ajal pisut audio poolega tegeleda.
Otsustasin vaadata kas juttudel, et võimendi annab ikka hoopis parema heli on tõetera ka sees.
Ette paigaldasin Pioneeri TS-E175C komponendid, millede twiitrid said ka head kohad uste küljes. Taha panin TS-E6995 ovaalid. Võimuks sai Pioneeri GM-6300F. Juhtmed sai ka loomulikult kõik uued ja korralikud veetud. Alguses kasutasin testimiseks peaseadmena Pioneeri DEH-P700BT , kuid peagi vahetasin selle vana hea DEH-P9400MP vastu, mis on minu arust parim Pioneeri poolt valmistatud nö. lihtmudel.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

... ja kui aus olla, siis on ikka vahe sees küll võimuga ja võimuta süsteemil. Sound oli suurepärane ja võimsust nii, et enne tuli mul kuulmispiir ette kui ma mingeid moonutusi oleks kuulnud. Loomulikult ei pretendeeri ma mingile esikohale oma heliga, kuid soovitud eesmärk sai saavutatud. :thumb:

Nüüd aga sügis taas käes ning selleks aastaks sõidud sõidetud. Aeg talvekorterisse kolida!

Pilt
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#33

E Juun 08, 2009 22:41

Pisut elu ka siia teemasse.
Mai algul sai taas ülevaatusel käidud ja õnneks ka edukalt läbitud. Peaaegu pidi taas komistuskiviks saama vasakpoolne tagumine pidur (sama, millel eelmisel aastal klotsid ja silindri ära vahetasin), kuid peale pikka piinamist saime näidu siiski enamvähem vastuvõetavaks. Paberile läks kirja "uued klotsid" :) Hiidlased on ikka arusaajad mehed!
Samas aga hakkas autot kummitama kummaline jama nende piduritega. Nimelt kipuvad pidurid peale jääma - aga mitte koguaeg.
Etteõeldult - eelmine aasta sai vahetatud ka pidurivõimendi ja peale klotside vahetust kõik pidurid õhutatud. Iseenesest võtavad pidurid väga hästi - pedaali peab vaid õrnalt vajutama, et pidurdama hakkaks.
Sõitma hakates on kõik ok, kuid mingi hetk (10 min möödudes), hakkad tajuma, et mootoril poleks nagu enam jõudu ja lülitades vabakäigule tunned, et auto pidurdab iseenesest. Siis käid poes ära ja hakkad sõitma ning probleemi ei ole (isegi mitte 10 min pärast). Peale jäävad just need 3 pidurit mida ma puutunud ei ole.
Ei teagi kust otsast alustada. Kas prooviks uuesti õhutamist või on mingi muu võimalus pidureid regullida? See, et pedaal nii ülevalt võtab, ei ole vist ka päris õige? Pidurivõimendi võimendab liigselt? Äkki keegi oskab midagi välja pakkuda?

Muidu on aga lahe jälle vana hea rootsirauaga ringi ajada.
Leidsin keldrist ka ühe toreda vanaaja katuseraami, mille Ivometsa abiga parajaks tegime. Vaja teist veel pisut puhastada ja üle värvida. Suvel hea vanakraami laatadele kaupa viia või tuua :thumb:

Pilt
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#34

T Juun 09, 2009 12:54

Raam on küll väga lahe :thumb:

Vähemalt tagumisel piduril saad ju reguleerida, kui peale nad keeratud on. Esimestel aitab ehk kelkude puhastamine/määrimine? Eks keegi targem parandab, kui eksin... Aga tundub, et midagi seal soojaga paisub.

p.s. olen peeglit vahelduva eduga otsinud, aga siiani edutult. Varsti suurem pööningu koristus tulemas, loodetavasti leian ikka üles sealt.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#35

T Juun 09, 2009 13:09

kas sul piduripedaali vabakäik on? ja , et pedaal ikka täitsa ylesse tagasi tuleb?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#36

T Juun 09, 2009 15:51

Pedaal liikus enne pidurivõimu vahetust suht kergelt ja pikalt. Võtma hakkas ka ikka päris põhjas. Nüüd aga võtab juba nii kui õrnalt varbaga puudutad. Ega ta palju allapoole ei lähegi (2-3 senti ehk) ja üles tuleb tagasi küll.
Kas piduri võimendi surub ühtlaselt pidurivedelikku erinevatele ratastele või toimub seal mingi jagamine? Midagi-kuskil umbes? :conf: Küsimus ei tohiks olla klotside regullis, kuna neid ei ole ma puutunud (va. vasak tagumine, mis ei jää peale).
Kui õhk oleks torustikus, kas siis võib selline situatsioon tekkida - siis peaks nagu pedaal just hästi pehme olema?
Imelik värk. Mulle on ka jäänud mulje, et tegu on mingi kuumenemisest tekkiva probleemiga aga mis seal kuumeneda saab?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#37

T Juun 09, 2009 16:24

yhesõnaga pid. peapumbas on augud, kust tuleb vedelik peale ja läheb tagasi paaki, äkki uue võimendajaga midagi teistmoodi, et need augud ei jää vabaks, kui pedaal tagasi ylesse lastud ehk pedaal jääb peale?!

muidugi kõige lihtsam variant, et seisnud sul kaua ja pid töösilindrid kinni ja ei liigu vabalt.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#38

T Juun 09, 2009 16:48

Eks ta ole seisnud küll. Isegi aku andis suurest seismisest päeva pealt otsad :wall:
Ma pean nii ehk naa kõik pidurid igaks petteks üle käima. Minu masinal on see ainult päris suur töö, kuna enne piduriteni jõudmist tuleb eemaldada ka need piduriketastest tehtud üleminekud, mis ei pruugi sugugi eriti kergelt eralduda. Eks paista siis.
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#39

E Sept 21, 2009 15:03

No nii, suvi hakkabki mööda saama ja mina pole oma masinaga mandrile jõudnudki. Mis parata aga tegemisi on suvel alati nii palju. Vähemalt sai ühel toredal vanakraami laadal käidud, nii et pakiraam oli kohvreid ja muud kraami täis. See pilt on küll ilma kohvriteta aga selliseks sai siis raam värvitud.
Pilt
Hetkel käib mul kõva garaazi ehitamine - loomulikult Saabile!
Talvel sai kõvasti metsa tehtud ja kevadel-suvel palke kooritud ja kuivatatud ning nüüd on nad kenasti omale kohad leidnud. Ristpalgid peaksid ka mootori raskusele vastupidama :D Peagi peaks katuse peale ja seinad ümber saama. Tahaks talveks ehituse valmis saada, siis on ikka päris oma koht kuhu nokitsema põgeneda :cool:
Pilt
PS! huvitav oleks lugeda ehitusmeeste kommentaare konstrui kohta.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#40

E Sept 21, 2009 16:07

Ehitusmees ma pole, aga pildilt eriti silm ei seleta ka, kuidas osad tapid on tehtud. Üleval ma näen osa kinnitusi on kobadega. Aga täiesti arusaamatuks jääb kuidas kinnituvad talad vundamendil olevale prussile???

Mis puutub aga nende talade kandevõimesse, siis võib ju ka juhtuda, et veidi liiga kiirelt kasvanud männipuu on südamikust nõrk ja halva kohapeale tõstmiseks tross kinnitada ja ei peagi paarisajale kilole vastu? See kõik muidugi silmajärgi arvatud foto põhjal, aga ega vist ka püstitamisel mingeid väga põhjalikke arvutusi pole tehtud? Mulle paistab tala umbes 3,5-4 meetrit pikk ja 13-15 cm diameetriga :P
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#41

E Sept 21, 2009 22:30

Tegelt oli plaan puukuur ehitada aga nagu ikka, kui juba tegema hakkad, tahad ikka pisut paremat ja suuremat. ;) Projekti pole ja ehituses kasutan põhimõtet, et kõik mis võimalik teen ise ja loodusest tulevatest materjalidest. Siiamaani olen kulutanud umbes 5500.- laudadele ja ruberoidile. Ja rohkem kulutada pole ka plaanis. Kasutan ära kõik maja ehitusest ülejäänud materjalid. Järgmine suvi löön ehk ka laastukatuse peale, et paremini loodusega sulanduks.
Vundamenti ei olegi, vaid postid on valatud maasse ja postide sees keermelatt, mille külge ka pruss kinni tömmatud.
Mootori tõstmise jutt oli rohkem naljaga pooleks aga see tala mis mootori kohale jääb, sai pisut jämedam valitud küll. Nii et loodetavasti vajadusel peab ka vastu. Pildil on aga ehitus alles algusjärgus, nii et plaanis on panna veel igalepoole diagonaale lisaks ja kobasid ja lauad seina jne.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#42

T Sept 22, 2009 8:21

Vallika küsimus oli, kuidas vertikaalsed talad kinnituvad horisontaalsetele allotsas..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#43

T Sept 22, 2009 8:36

OT
Ee, ei ole olemas vertikaalset tala, on postid ja talad ;) (vertikaalselt on post ja horisontaalselt on tala).

Kunagi üritasin ühele ehitajale ka vert. talade juttu ajada ja sain "koolitust".
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#44

T Sept 22, 2009 8:46

Hea küll, hea küll -- postide alumised otsad... Ma üritasin lihtsalt suunata pilku õige koha peale..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#45

T Sept 22, 2009 9:20

Ei ma seda tegelt arvasingi, et tsementposti sees on mingi "ora" :) mille peale postid tõstetud. Aga vinged kadakad muidu seal :head:
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#46

T Sept 22, 2009 10:17

Kadakad on meil ilusad ja jämmedad küll. Kevadel sai isegi osa talvel mahalõigatud kadakavõsa rahaks vahetatud. :thumb:
Vertikaalsed postid istutasin keermelati otsa (20cm) ja siis lihtsalt külgedelt pikkade kruvidega kinni. Palkide raskus peaks olema piisav küll et "maja" lendu ei läheks. Mingeid erilisi tappe ma ka ei teinud, vaid lasin saega lihtsalt pesad sisse ja palk paika ja hästi pika naelaga kinni. Hiljem kobad ka juurde.
Eriti uhke olen ma selle üle, et kõik need postid (pikimad 7m), olen ma saanud paika täiesti üksinda! :red:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#47

T Sept 22, 2009 10:47

Algselt postitas: Nakataja
Eriti uhke olen ma selle üle, et kõik need postid (pikimad 7m), olen ma saanud paika täiesti üksinda! :red:


OT jätkuks: Jõumees junnu:nono:, kui vanamehel selg lõpuks läbi on sellest, eks siis tuleb noor ja tugev poeg appi :wise::D
Nakataja
Postitusi: 396
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#48

T Sept 29, 2009 14:58

Hakkab looma - katus peakohal! :thumb:
Pilt
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#49

K Okt 21, 2009 22:47

Ma harrastusehitajana küsiks, et kas neid asju tavaliselt mitte põrandast/vundamendist ei alustata :D ? Või jääbki pinnas põrandaks?
indrek
Postitusi: 183
Liitunud: T Mär 02, 2004 11:18
Asukoht:
Auto:

#50

K Okt 21, 2009 23:03

Algselt postitas: Lepa
Ma harrastusehitajana küsiks, et kas neid asju tavaliselt mitte põrandast/vundamendist ei alustata :D ? Või jääbki pinnas põrandaks?

Ma olen kuulnud, et muldpõrandatega kuurides ongi kõigeparemad säilitamistingimused. Kõiksugu (vana)vara kõige suurem vaenlane on vesi ja niiskus. Kui korralik katus peakohal ja hoone kuiva kohapeal, ei tule niiskust alt ega ka ülevaltpoolt, hõredate seinadega kuurist viib tuuleõhk viimsegi niiskuse. Ja muldpõrand toimib kui silikageel - kuiva ilmaga annab niiskuse ära ja niiske ilmaga tõmbab endasse...
Nüüd praktikast - minge maale vanaisa/vanaema kuuridesse vanavara otsima: kõiksugu ennesõjaaegseid plaskusi labidaid ja muud kolu kaema.
Ja kus on roosteuss?
Vasta