3. leht 4-st

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: K Mär 06, 2013 19:05
Postitas tulepoiss
Tere,selle teema suht alguses oli kirjas et konnaga vedades peab olema ka veetaval sõidukil kindlustus,aga vot ei pea juhul kui konnal endal paberid puuduvad ja ega neid olema ei peagi,kuna konn iseenesest on ei miskit muud kui jäik ühenduslüli ja sellega on asi öeldud. :head:

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: K Mär 06, 2013 19:35
Postitas ivomets
Tere,selle teema suht alguses oli kirjas et konnaga vedades peab olema ka veetaval sõidukil kindlustus,aga vot ei pea juhul kui konnal endal paberid puuduvad ja ega neid olema ei peagi,kuna konn iseenesest on ei miskit muud kui jäik ühenduslüli ja sellega on asi öeldud. :head:


kas sa ise kah aru said mida kirjutasid??:freak:

ja see ei puutu üldse selle auto teemasse nii-või -naa

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: K Mär 06, 2013 19:46
Postitas tulepoiss
Kes lugeda oskab see saab ikka aru,lihtsalt selle teema kas teine või kolmas postitus oli sellest konnast piltide juures juttu,lihtsalt täpsustasin asja,seepärast ei pea hakkama ju halvustama kohe.

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: N Mär 07, 2013 8:45
Postitas Cyber
Ta ei suutnud ka ise oma vahenditest retsepti leida, aga saatis tehasele päringu (värvitehasele) ja sealt siis saadeti retsept. Nagunii on vaja mingi jupp kaasa võtta ja väiksema koguse peal võrrelda. Niiet kui Tallinna kanti juhtud, siis anna teada, ütlen kuhu minna ja keda küsida.

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: N Mär 07, 2013 9:29
Postitas ivomets
aga painlines´is peaks olema asi täitsa tehtav. vähemalt leidsid üles, et saab segada.

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: L Mär 09, 2013 22:39
Postitas ivomets
Panen ühe pildi kah " päris heas korras oleva kerega" saab 96 st.
Mõnes mõttes nagu sõel, teisest küljest jama vaid nende kohtadega, kus keegi kunagi on pleki lihtsalt augule peale keevitanud, vana , roostese jätnud välja lõikamata. Selle sisemise koopa tegemiseks on kulunud ca 16..18 h. Tänasega sai juba nii, et tuleks lihtsalt veel korra ülevaadata keevitused peale lihvimist, et kuskile auku jäänud.

Pilt

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: E Mär 18, 2013 14:13
Postitas ivomets
mõned pildid väljalõigatud parandatud keretöödest:
pildid paari kaupa- väljapoolt kuidas ja seespoolt.
Arvasin, et saan poole kuu peale masina keevitatud, aga praeguseks vaid tagumine pool kõigest.


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Pilt
Pilt

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: T Mär 19, 2013 18:37
Postitas ivomets
Tagumise otsaga asi keevitustööde koha pealt ühel pool. Sai ka esimest otsa harutama hakatud. teha mõlemalt poolt lanzekate esimesed ja alumised nurgad, siis mõlemad amordi ülemised kinnitused ja ehk veel midagi paistab. Pidurivoolikute juurest sai tehtud juba sügisel.

Pilt

Pilt

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: R Mär 22, 2013 13:02
Postitas ivomets
2 ja pool päeva aega läinud ja esimesest otsast on mõlema lanzeka alumised ja ülemised ääred vahetatud> samamoodi pornona oli plekki sinna aukude peale keevitatud nagu tagapool; eriti hull oli veel amordika kinnitus, kuhu oli mingi 7 mm. lattraud keevitatud. nüüd ühelt poolt ka amordikal korralik kinnitus. vastikult palju aega ja kettaid nõuab see vanade pealekeevitatud asjade maha lõikamine! :gun:

Pilt

Pilt

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: E Apr 01, 2013 0:03
Postitas ivomets
Koos märtsi lõpuga sai vist keevitustöödega ühelepoole. äkki veel midagi kuskilt tuleb välja kus tuld ja traati vaja anda aga ei tohiks.
Masin sai külili keeratud ja kogu põhi traatkettaga üle käidud ja kõik liiv ja lahtine pigi maha harjatud, metallsed kohad, surmatud, krunditud ja värvitud ja uus pigi selga.
viimase märtsi päevaga sai hakatud esimesi tiibu külge panema.
ma ei saa aru, ma mingi 3 tundi nednega jamanud ja ikka ei ole veel küljes; aga ennem olid ju?
noh, eks mängimist ole, pole enam originaal tiivad vaid kindlasti mingid koopiad; augudki teiste kohtade peale tehtud-- poola värk kindlasti?!
aga mis siin ikka, paned külge , vaatad uksega vahesi, vaatad kapotiga vahesid; võtad maha, teed kruvile augus ruumi juurde, paned uuesti külge, kõik kruvid kinni, proovid ust nihutada, vaatad kapoti vahet, lased kruvid lahti, nihutad, vaatad uuesti vahseid, märgid taas, et kuhu pooole ja kui palju, võtad uuesti kruvid lahti ja tiiva maha; teed taas kruvidele ruumi, paned uuestui külge....
siis vaatad, et tiib on paikasja hoopis uks paigast ära, siis liigutad ust, vaatad vahesid, võtad ukse maha, teed poldile ruumi, paned ukse peale , reguleerid 3 korda vaatad vahesid, siis vaatad, et tiib hoopis võiks paremini ola....
siis ei tea hoopis mida vaadata, lähed vaatad teise auto pealt...ja siis uuesti vaatad ja nihutad ja proovid... siis vaatad eemalt, vaatad eest,,, küljepealt, tagant...
ohh, saaks tiivad külge, saaks plekki sirgeks tampima hakata..

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: E Apr 01, 2013 22:25
Postitas 13piisab
tuttav jutt. Aga lohutab ju kindlasti see, et järgmisel korral (st värvimise järel uuesti kokku pannes, kui sama asja uuesti teha tuleb) läheb juba kiiremini? :D

muidu kere küljest tükkide lõikumiste piltidelt julgeks arvata, et Sa oled vähemalt kolmas, kes masinale keevitusega läheneb. Eelnevalt leiab kaht eri tüüpi "lapitekki", millest kehvem tõug on ikka eriti niru - isegi raskes kohas kehva masina ja-või vooluga oskaja vast ikka nii koledat asja kokku ei keera.

Su tehtu näeb täitsa välja. Vast püsib pintsliga pealekantud värv ikka peal. Kas värvi ka enne pigi kuidagi karestasid? Ma viimati sellise asjani jõudes murdsin pead - lõpuks karestasin 400 vesiliivaga ning panin sellele kivikaitse. Kui kunagi "pigini" jõuab, siis see maandub juba kivikaitsel - need on juba sarnaste lahustitega asjad.

jõudu,
Teet

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: T Apr 09, 2013 18:49
Postitas ivomets
Tänasega asi sealmaal, et tundub, et viimased keevitustööd said tehtud ja kogu auto tükkidest taas kokku pandud ja kõik värvitöid segavad tykid eemaldatud.
Ja esiklaasi sain sedakorda kätte, klaasi lõhkumata!!
oi pagan, ma olen neid 4 tk vähemalt lõhkunud.... aga nüüd hakkasin seespoolt vaikselt tihendit kere ääre alla kruvikaga toppima ja niimoodi õnnestus!
kuna autot sai keevitatud nii seest kui ka väljast, siis värvialla läheb ka mõlemalt poolt, seest minimaalselt, väljast kahjuks üleni, mootoriruum samuti osaliselt.

Eelkirjutajale niipalju, et sellised kohad, mis mastiksi alla lähevad saavad ennem kruntivärvi terasharja pöördeid ja nitro lahustit. siis krunt ja värv ja minimaalselt mastiksit.
ei mingit kivikaitset ja ei iialgi!
see jääb kõva ja paks ja sinna alla ei näe, mis seal toimub. ot: peugeotidel on karbid tehzase poolt nii hea kivikaitsega, et ka siis kui plekk seest ära mädaneb, kannatab autot tungist tõsta-- kivikaitse värvi all hoiab!!

Viimastel aastatel olen sellistesse kohtadessse, mida näha tahaks, et mis nagu toimub, pritsinud sellist läbipaistvat vaha... movil oli vene aeg... nüüd ei tea, mis nimi... aga kiht jääb elastne ja läbipaistev ja hea ple teha, kui vajadust on.

ja nüüd läheb ka värviteema kuumaks, et kust õiget saab ja mis hinnaga...


Pilt

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: T Apr 16, 2013 22:20
Postitas 13piisab
krundi (kui see punane Sul ikka krunt on?) peale pane ikka värv. Misiganes siis selle peale tuleb. Nn täitekrunt on poorne - tahab peale (2k) värvi. Happekrunt kui vedel aine annab aga kole õhukese kihi. Alles värvi (mida võiks kergelt karestada) peale passivad mastiksid või vahad. Sa viitasid ilmselt kerevahale. See asi on jah selline "usutava" väljanägemisega kohtades, kus liivad-veed teda pesema ei hakka. Kohtades, kus tehasedki teda kasutavad. Nt uste jms salongi haisu mitte evitavate kerepaneelide sisepinnad.
kivikaitsel on kehv mekk man IMHO just seetõttu, et kasutatakse vales kohas - otse plekile või krundile. Selle uba on olla paksem-elastsem asi tegemas tööd, millele nimigi vihjab. Mitte kaitsta korrosiooni eest, nagu nn odavtegemisel kas arvatakse või loodetakse.

ehk huvitab:
ca 10a tagasi tegin väikse katse. Töötlesin-katsin roostes plekitüki eri asjadega ja jätsin ta äkki isegi aastakeseks välja, andes soola ja vist ka aeg-ajalt mehaanilisi mõjutusi (nagu auto kere saab).
sai selline. Täitekrunti polnud käepärast, niiet: prits=liivaprits, krunt=happekrunt("Sadolini odav asi"), CRC=roostemuundur/ortofosforhape, värv=2k veokapinnakas.
happekrunt annab täitekrundist parema kile, aga oma vedeluse tõttu õhema kihi. Samas ma arvan, et täitekrunti võrdlusesse kaasates oleks see õhukesest happekrundikihist äkki kehveminigi käitunud. Krunt vs värv oleks olnud eeldatavalt markantne võrdlus. Äkki teeb veel ära - pole ei keeruline ega aeganõudev, kui värvipüstol taas üle tüki aja näppu satub :)

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: T Apr 16, 2013 22:32
Postitas ivomets
oh kui lahe, et keegi ka katseid teeb!
jah, see pruun on kruntvärv, ei mingi happe- ega täitekrunt.
ja loomulikult läheb sinna peale ennem möginat ka päris värv. ja mitu kihti.
kunagi ma tegin kalapüügi lantidega kah katseid, et jätsin nad vihmaveetoru alla rippuma , et nad parasjagu roostesse läksid, et nad liiga heledad ei oleks.... ja kala sai küll ja veel!!!

ja ega mulle täitekrunt tegelikult üldse ei meeldi aga vana auto puhul sellest polüestrist mööda ei saa, muidu jäävad asjad kõveraks. polyester pagan imeb ju niiskust...
ja happekrunti kah ei kannata....
ohhh.... valikuid on palju aga lihvida ikka keegi ei viitsi!!

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: T Mai 14, 2013 19:37
Postitas ivomets
Tänu sellele, et ühe turbo klassiku ehitasin, see projekt ootas oma järge. nüüd siis sai asja niikaugele, et kõige vastikumad tööd said tehtud! Tehtud sai mootoriruumi ja pagasniku värvimistööd!
Kusjuures värv sai lasta segatud nii, et mingi kalli aparaadiga sai kapoti pealt värviproov võetud ja arvutil lasti ragistada ja siis tuli et erinevus 15 % mille arvuti k0rrigeeris 100% õigeks. Tundub hea!!!


Pilt


Pilt

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: P Mai 19, 2013 20:23
Postitas ivomets
reede, laupäev ja pool pühapäeva kulusid selleks, et teha 2 ust: sisemised alumised ääred ja väljast uksplekk. :head:

ja need vaid kujusse, krunt ja pahtel...
selle peale sõber maaler ütles, et niigi hästi said! ma usun kah. aga lihtsalt ära tüütab! lihvi ja pahtelda jne... siiani on kulunud 15 meetrit 100-st liivakat ja 2 suurt karpi pahtlit; millest enamuse olen valgeks tolmuks teinud ja alla tõmmanud.
kuna kapotialt ja bagassist tehtud saab hakata motot peale panema, see natuke nagu naljatöö võrreldes värvitööga.

niipalju veel, et maaler soovitas mingit 2-komponendilist krunti, mida ka toonida kannatab. 10.10 eur pidi 800 gr maksma, millest saab 1,5 l töösegu. proovime!

veel üks tähelepanek ja väga sitt asi iseeneset;
uto on koormakatteall ja täna peale vihmasid on koormakate katusevärvisse mingid suured valged plekid sisse söövitanud. maha ei tule. no mul kama 2, ma niikuinii värvin üle aga kes lihtsalt kataks auto sellega, see ju ei tahaks üle värvida...
varasemalt mul olnud katteks rekka tent. aga nüüd mul pole enam. kui kellegil oleks? teeks kaupa. mingi 4X5 või suurem kuluks ära

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: N Mai 23, 2013 23:19
Postitas ivomets
täna siis käisin hommikul veel pahtlit ja krunti ostmas, ning ostsin ka 3 l. värvi ....esialgu... et lahtised kannid saaks järgmisel nädalal värvitud.
kokku oli arve 120 .
tagauksekohad ja tagapaneel said krundi alla. homme peaks uksed kah krundi alla saama , lisaks veel esiots.
siis saaks see suur ja jube pahteldamine ja lihvimine läbi! veega nühkimine on juba selline peenem värk ja loodan, et see pole nii tyytu.

paar päeva tagasi sai ka kapotialla kõiksugu asju pandud, alustades käigukastist ja lõpetades mootoriga. peale survepesuga pesemist polnud käivimine probleem... :thumb:

siis sai eile veel amordikad ja vedrud ja muud sillajupid paika pandud, ja täna isegi ioste sisse, et saaks katusealt välja päiksekätte kuivama sõita.

tegelikult on ikka meeletult aega kulund.....

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: N Mai 30, 2013 12:55
Postitas ivomets
esimesed 2 jubinat on 2 korda värvitud, vahelihvimisega.

Kuna iga päev värvitöid ei tee, siis alati on avastamine, et kuidas teha nii, et välja tuleks väga hea! ja et ei kordaks vanu vigu... aga,, et tahan liiga hästi, siis teen lollusi kah sisse. , et tuleb ümber teha. aga sellega vaid õpin, nii, et alati järjest paremaks.
ja paar tükki on juba valmis!

aga see ei loe tegelikult eriti , et väljas värvida. kui kõik teha õigesti ja kärbest siis peale ei satu kui värv poolkõva, siis saab hea tulemuse. mis kindlasti parem kui mõnes töökojas tehtud. :P


Pilt

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: L Juun 01, 2013 11:04
Postitas ivomets
Igal hommikul tõusma pean kell 6
tunked jalga vean sest aeg on raha....

nii nagu ka vanem õde nii ka mina!
autoga alustasin 7 läbi. nüüd juba kuivab säravas päikeses!

kõige suurem edusamm värvimises poole pealt oli eile soetatud vahalapid!
ja tõesti tolmu on minimaalseslt.

Pilt

Pilt

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: L Juun 01, 2013 11:13
Postitas Swedbil
Väga ilus! :thumb:
Aga mis moodi sa kärbsele selgeks teed et sinna peale ei roniks ja vagu vedama ei hakkaks ?

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: L Juun 01, 2013 14:06
Postitas ivomets
Väga ilus! :thumb:
Aga mis moodi sa kärbsele selgeks teed et sinna peale ei roniks ja vagu vedama ei hakkaks ?


kärbesest jagu ei saa. tuleb tunnistada tema võitu!
aga kui takohe peale ronib, saab nõelaga maha ja värv uuesti selga aga kui juba 0,5 tundi läheb mööda värvimisest, siis ta kah enam kinni ei jää. ( kui just piitsaga tappa ei taha)

ega ma 100% iludust ei tahagi saavutada; kui oleks, siis oleks lasknud viimase kihi maalril peale lasta. pigem huvi ise kogemust omandanda.
ja tulemus 2 meetri kauguselt võiks olla suurepärane!!

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: E Juun 03, 2013 21:45
Postitas ivomets
Äkki õnnestub homme värvistöödele joon alla tõmmata?
vaid üks esitiib tahab veel viimast värvikihti.

mõtlesin, et paneks siia kulud, mis värvimisega seotud on.
kõik nii-kui-nii ei meenu kohe aga mingi ülevaate saab.

nitrolahusti 4 tk a 3 l. 7,70 tk KOKKU 30,8
pahtel ( suur) 3 tk 11,35 tk KOKKU 34.05
värv sinine 5,5 l l 31.77 KOKKU 174.72
kruntvärv 800 gr.2.tk. KOKKU 20.20
pritspahtel 700 gr 2 tk KOKKU 20.00
liivapaber 5m. (100, 150 ja 240) 7 rulli 5,70 rull KOKKU 39.90
aerosool krundid 2 tk 8 tk KOKKU 16
aerosool pritspahtel 1 KOKKU 8
värvifiltrid 10 tk a 0.19 KOKKU 1,90
lihvkettad masinale 30 tk. 0.32 tk KOKKU 9,60
traadist lihvkettad 4 tk KOKKU 20
vesiliivapaberid 8 tk 0,6 tk KOKKU 4,80


Kokku:379.97 eur.

veel meenuvad:

vahalapid ..?

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: E Juun 10, 2013 22:29
Postitas ivomets
Täna tegin hommikul esimese ringi tänaval.
Läksin bensiini võtma. Läbi raskuste jõudsin kohale ja tagasi koju kah. Ei tahtnud töötada. Selgus, et jagaja vaakumrergulaator polnud enam tihe ja ka kraburaatoris sees puudusid mõned vajalikud detailid. Pealelõunasele tiirule juba kannatas minna töötava autoga. Kuigi on kahtlusi, kõhklusi. Bensiinipump äkki annab saba... Kord juba ei läinud surve nii nagu peab...

Muidu on auto koos. Tiivad küljes, uksed kah, samuti ka tuled, viled. Käigukast kah, tundmatu. Aga linnakiirusel oli hääletu. Ehk suuremal kiirusel kah.

Maalrid-poisid käisid vaatamas. Üldine mulje hea. Kunsti pidigi natukene eemalt vaatama!

Täna sattusin orgi otsa. Läksin, et viia veljed liivapritsi. 3 tunni pärast järele minnes sai kirve selga: 4 plekkvelge ja 40 euri!!
Aga see ei loe. Happekrunt ja värv kohe otsa 34 euri. lakki oli veel vanadest varudest. Sedakorda igasugu täitekrunte ja prispahtleid ei kasutand ja veljed said väga kenad!!!
Päike ajas kogu selle kompoti kiirelt kõvaks ja lootus, et homme peale lõunat saab rehvid kah peale ja ilusad veljed autole alla.

Tegelikult on jubinaid puudu. Äkki kellegil on pakkuda? Loomulikult mille iganes vastu võib vahetada:
esitiivade alumised saabi kirjad,
ukseliistude plastikust otsad,
tagumine porilapakas SAABI kirjaga. ) võib ka klassiku oma olla,
kojamehe vart üht on vaja, uuema tyybi oma,
logareid,
salongi soojenduse torusid.

Homme peaks kindlustuse ära tegema ja siis mõne pikema proovisõidu sõitma.
Simonsi summuti tahaks modimist, ei taha klapid kõrvas iga autoga sõita. Aga hääl on hea.

Ja veel üks hea asi, et miks on klassiku roostetanud alumiste äärtega uksed head?
Seepäreast , et sealt saab uksetihendi tüübleid tervelt kätte!!!
Ei pea neid välja sikutama, mil nende kidad tagurpidi lähevad ja uuest pannes enam väga hästi kinni ei jää. Rooste on ilusti tüübli ümbert pleki ära söönud ja tüübel nagu uus!!!

Äkki mõni päev teen mõne pildi kah.

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: T Juun 11, 2013 10:13
Postitas Nakataja
Kui tohib lisan ise ühe spioonifoto (tehtud 6 juunil).
See oli hästi õeldud, et kunsti tulebki natuke eemalt vaadata :) Tegelikult kannatab ka lähedalt vaadata ning arvestades, et värvimine toimus lageda taeva all on tulemus ikka väga 5+



Lisatud failid

Saab 96, 1977, ivomets

Postitatud: T Juun 11, 2013 18:58
Postitas ivomets
sai linnapeal esimene tiir tehtud:

Pilt

Pilt
Pilt
Pilt