Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

K Okt 10, 2012 11:14

Vot sellise auto ostsin:

1979 aasta mudel, tehtud rootsis ja pigi põhjakaitsega.:thumb:
Ülevaatus kehtis viimati aastal 1995.


Pilt


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#2

N Okt 11, 2012 11:13

See peaks ju ikka Soomes tehtud pill olema? Või tehti lõpuotsa nii Soomes kui Rootsis?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

N Okt 11, 2012 11:22

Just, just vaatasin, et rootsis. ja seepärast vist ka pigimastiks põhja all.
olen neid uuema otsa masinaid näinud vaid kummikihiga põhja all.
sellest pigist on ikka palju, palju kasu, et see auto põhi suhteliselt hea veel välja näeb.
kehvem koht on mootoriruumi ja tulemüüri põhjaalune ühenduskoht, mis tõenäoliselt läbi roostetanud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 870
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#4

R Okt 12, 2012 0:59

Minu 1. Saab oli täpselt selline! Aasta siis oli 1991.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

K Okt 17, 2012 22:04

Lõpuks jõudis auto siis koju!
eks homme hommikul näen masinat esmakordselt päevavalgel:


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#6

K Okt 17, 2012 22:29

ilma nöörideta oleks viimane pilt "lennukam" :)

sisu ja välimuse "ilusa ja koleda piiril" olev värv on kena ja ei mõju ülepakkumisena. Kui ei näeks, ei kiirustaks uskuma...

teravat lõikeketast ja pehmet pahtlit,
Teet
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

N Okt 18, 2012 23:07

Päev jäi lühikeseks, et autost sotti saada:
sai maha võetud poolik mootor ja kast kah. siis saaled ja vänt kontrollitud. kuna tas. võlli saaled olis päris ära lõppenud ja võlli isegi sisse söönud, siis seepärast võtsin kõik saaled lahti ja uurisin.
vänt ise vähe sõitnud- kulumisjälgi pa pole. kuid 1 ja 3 sil. kepsusaaled olid kahjustada saanud puuduliku õlituse tõttu.
kogu masin sai puhtaks pestud, eriti kapotialune. sealt sai pange jagu kõiksugu möga ja veel kotitäie kuuseokkaid. aga raud sealt alt kõik hea!

kast pagan ei tahtnud tagumisest padjast eralduda. tuli koormavööga esistange küljest sikutada.
siis sai veel kõik matid, polstrid välja võetud ja auto sai natukene kuivemaks.

taas näen auto käljes selliseid asju, mida siiani pole näinud. näiteks tagumine põrandapapp on auguga, kust turvavöö kinnituskohad välja tulevad. teistel kõikidel see papp puruks olnud. aga ma arvan, et seda pole kunagi sealt välja võetudki.

õhtupimeduses sai veel juhiistme põhi, mis oli aukuvajunud, välja vahetatud. ma arvan, et see roheline sisu on puhtana päris kena ;)

Homme peaks moto kokku panema ja kasti ja moto peale kah.
muidugi ei tea kas see õnnestub, sest rattad vist ringi ei käi, masinat ei saa kraana alla sõita. enam ei viitsi motot sülest peale panna. siduri asju vist ei olnud autoga kaasas. aga neid leiab ikka.

ja veel, ei leidnud vända pealt märki. 1,5 või 1,7. eks tuleb kepsusid mõõta. ah, ju ta 1,5 on. kes siis 1,7 veel tegi.
ülevaatuspaber ikka kah!

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

L Okt 20, 2012 19:34

reede tõi mootori kokkupanemise ja õhtul ka esimese käivitamise. peale läksid pagasnikust leitud küünlad ja pimeduses ilma sumbutajata oli päris vägev ilutulestik! pani leeki kummasti väljalaskest ja ka karbussist.
mõni küünalde vahetus aitas ja jäi kenasti tööle.

laupäev tõi sumbutaja ühendamise ja pidurite ülevaatamise- ja päevast jäi väheseks.
esimesed meetridki sõidetud.
moootori kohapealt vaja vahetada jooksev veepump ja ventilatori laager. õlirõhku kah on. :thumb:
pidurite puhul paar voolikut ja mõned silindrid.
kus need on ikka kannatada saanud, võrreldes sinisega, millel piisas ühe rattta õhutamisest.
veel sai radikale üks kinnitus tagasi joodetud. ja juhi iste tagasi pandud.
3 päeva tegemist ja kere pole veel suutnud vaatata korralikult.

üks pilt piduritest, kuidas eelmine omanik oli asju sättinud, et rooste liiga ei teeks. seda vene kruntvärvi on ikka paljudes kohtades ja nagu näha on asja eest!!


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

P Okt 21, 2012 22:13

4. päev ja ikka pole suurt kuskile jõudnud.
tegelen ikka nipet-näpet asjadega .
Täna sain poest riiulist esimese piduri vooliku. hiljem vahetatud kah. Hommikul vahetasin otsakaane, kuna vendika laager ulus natukene. leidsin ikka veel ühe kaane kodust kus laager oli hea. aga õnneks seda saab alati vahetada,s est sinna läheb lada veepumba võll. :eureka: lisaks vahetasin tilkuva veepumba välja.
Veepumpa (uut) poest saada ei ole õnnestunud. ehk toob nädala algus selgust. äkki enam ei saagi?
Siis sai kogu sumpa alt võetud ja asendatud mingi paremaga, mis kodust võta oli. pärast seda ikka autol normaalne hääl
hiljem vahetasin tagumise ühe pid. silindri välja. mansetid kulunud ja ei pidanud õli kinni. siis selgus, et üks tagumine pid. voolik kah pundunud. ei pagan tea, mis seal sees on, et voolikud paisunud ja punduvad.
muidu 96 puhul seda asja pole näind.
eks pid.vedelik läheb kah vahetusse kui kõik toimima saan.
õhtul hakkasin kojamehi elustama. kõrvalistujapoolne kojamehe võll pooleks roostaanud. ja juhipoolse ots koonuseks kulunud, et ei töötanud kumbki. aga selest saab jagu.
ja muud nagu ei jõudnudki. ah jaa, tuled sain põlema.
tahaks jõuda kereni, et aru saada kui hea ta on! :thumb:
ühendasin ka autos oleva stereo taha kõlari, nüüd saab lõbusamalt tööd teha!
stereost ise pilt siin:

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#10

E Okt 22, 2012 13:22

:thumb:
Saabihaigus on Sind täielikult murdnud :)
Edu!
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

K Okt 24, 2012 7:51

täna on 7 päev, mil auto kallal tööd saab teha.
Mõtlesin, et panen siia kirja, et teada kui palju aega läheb, et midagigi saaks tehtud, et tänavale saaks üks masin, mis aastaid väljas tulte ja tormide käes seisnud ja oma aega oodanud.
22.10 sai tänu ilusale ilmale auto seest puhtaks tehtud ja ära kuivatatud. ja tee mis tahad, keevitada kerel seest ei ole mitte kui midagi! põhja alt ikka mingi 6...7 kohta on. eriti augud seal kus tungikinniused asuvad.
istmete kinnituse juures oli natukene lahtist roostet aga terasharjaga eemaldades tuli see värvi-roostepuru maha ja raud terve ja tugev veel piisavalt! isegi ära kuivas auto seest.
vaatasin, et KÕIK piduri voolikud ikka läbi. neid sai tellida ja paari päevaga peaks kodus olema. siis saab pidurid korda!
23.10 leidsin veel ühe veepumba, mis ostus paremaks, kui see mis peale sai, seega taas vahetusse. aega kulus tund.
nüüd siis mootor töötab ilma igasuguse kahinatta! ja nina küljes. autol ikka juba auto välimus.
pagan, aga pumpasid pole saada.
hoian vanad alles, et häda puhul nende sisse vaadata ja ise laagreid komplekteerima hakata.
võtsin veel maha juhi ukse ja keevitasin mõlemad alumised nurgad ära.
nurkasid oli seest poolt epo liimi ja klaasriidega parandatud. aga nüüd on peaaegu nagu päris!
tundub, et kast teeb mingit häält aga tänavale ei julge minna veel kui pidurid kahtlased, seega pean pidurid korda tegema, siis saab kastist kah aimu.
mootori õlirõhu andur kah vahetusse. ei kippunud töötama millegipärast?! vana äkki või?

üks paha asi, et masinal nii vanad dokumendid, et arvele võtmiseks tuleb täislaks maksta!

edit: õhtul:

lõpuks õnnestus kõik piduri voolikud poest saada ja ka ära vahetada. ja veepumpa saab ikka kah tellida, tarneaeg kuni 2 kuud. ma 3 tk võtsin. õhutamisega asja ei saanud kuna diagonaalis yhed rattad pidurdama ei hakanud, siis vahetasin peasilindri ja asi hakkas toimima!
siis panin numbrid külge ja tegin ühe tiiru ümber kvartali kah. vabakäigusidur töötab! aga muidu 96 nagu 96 ikka!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

L Nov 03, 2012 19:32

Nüüd üle pika aja sai taas terve päev masinat ehitatud ja see seisnes selles, et sai võetud maha katkine esiklaas ja nüüd õhtul just sain uue klaasi ette. Vahpealne aeg kuluks klaasi aluse ääre tegemiseks.

Siin üks pilt ka ühele uskumatule mehele, kes ei uskunud, et kui vaid mõni roostemull tihendi ääres, et siis serva all enam suurt midagi ei ole. ei ole tõesti!

Õhutasin veelkord pidurid üle ja teisipäeval lähen võtan arvele.

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#13

P Nov 04, 2012 15:32

Keegi võiks mu aknaääred ka ära parandada :P Raudselt sama seis.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

T Nov 06, 2012 11:38

nädalavahetusel sai kahe päeva peale kokku korralik tööpäev tööd tehtud ja tänus ellele nüüd masinal ka uus termostaat.
millegipärast karburaatori nõelklapp kippus kinni jääma ja seegi sai vahetatud.
alla läksid ilusad 155R15 naastrehvid ja täna käisin võtsin masina arvele ja tegin kindlustuse, ülevaatuse.

kuna masinal olid nsvl-i dokumendid taheti kohe täis laksu ehk esmaregistreerimist ja uued nrid.

niipalju sain, et auto number jääb samaks ja tuleb vaid dublikaadid tellida. mõni aeg tagasi vahetasin ühel autol numbrid ja sain dublikaadid ilma EL- märgita, nüüd suvest peavad kõigil EL- märk sees olema. aga mingi 30...40 euri ikka võitsin.

ülevaatusel selgus,et üks tagarattapidur natukene nõrgem ja mootor töötas nagu uuel audil: co- 0,88, hc-80.
vot!
Mul isegi klapid reguleerimata-ülevaatamata!
aga kuulmise järgi klapid kinni lähevaq ja avatuks ei jää.

paha asi, see, et vihma tuleb salongi nagiu oavarrest.
aru ma ei saa, tõenäoliselt kojamehe varre juurest.

Loodan päeval ühe pildi kah teha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#15

T Nov 06, 2012 18:30

Vahva!
Massin siis ju nagu piikide jaoks loodudki :) (155R15 )
Kuidas Sa 1 päeva jooksul selle aknaääre tehtud j6udsid? Milliseid v6lus6nasid kasutasid ?
Muretuid miile igatahes :beer:
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

T Nov 06, 2012 22:53

oi pagan, Tartus käidud nagu naksti!!

155 rehvidega on ikka sõita VÄGA JUBE!
Mis siis , et mustrit 7...8 mm, kõik naelad sees ja rehvidgi sellest sajandist.

Aga auto tahab veel palju tööd: 1 sharniir vahetada, see kolksub ja siis vibra, mis veovõllidest tuleb. OHHH.

aga 130 läheb välja nigu niuhti ja ristmiku peal välja ka ei sure

aga seda äärt keevitada polegi midagi erilist, nagu kõikide töödega- tuleb vaid pihta hakata!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#17

T Nov 06, 2012 23:07

Said siis suurema koguse adrenaliini :)
Keevitamine kyll jah aga kuidas viimistlusmaterjalid nii ruttu kuivasid?
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#18

K Nov 07, 2012 11:54

veovõlli vibra vastu aitab mis? nende välja vahetamine? Minu omal ka väristab 70+ kiirustel....
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

K Nov 07, 2012 12:12

vastan:

klaasiääre värvimine pole probleem ju tänapäevaste materjalide puhul. 2 krunti ja värv selga, siis veel ennem klaasi panemist läbipaistev vaha kah otsa.
peaks pidma tükk aega.

veovõllide kohapealt niipalju, et poolteje sisemised otsad kulutavad kasti sisse käiva otsa sisse väiksed kulumisjäljed. ja sealt tulebki vibra. vahest aitab, kui kasti otsad teineteisega ümber vahetada. seal peab tööpind olema sile, siis ei teki vibrat.

eilse kütusekulu sain 8,6 L/100 km.
pole paha vist, vihmaga ja kiiresti kah.


täna tegin kõrvalistuja poolse sisemise pooltelje vahetuse ja sharniiri ja asi kohe parem.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

N Nov 08, 2012 9:26

nüüd sai veovõllindus lõpuks hea!
ennem hommikukohvi sai vahetatud ragisev poolteljeots ja veel selgus, et kunagi kellegi poolt vahetades on üks traadist vedruseib jäetud panemata.
sisemise otsa vahetasin kah parema vastu, mis võtta oli ja nüüd juba sõidutunne ikka ülihea.

Miks nii kuradima palju aega peab minema, et midagigi natukene paremaks saab ja miks kõik kohad tuleb üle vaadata ja üle teha??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#21

N Nov 08, 2012 10:05

''Ennem hommikukohvi'' .... Sa ei ole normaalne :D
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

P Nov 11, 2012 15:45

põhapäeva puhul , kui kõik naabrimehed soomest ja pealinnast tagasi, lükkasime masina ümber.
oh, seda rõõmu, mis sealt alt välja tuli, kui hästi silmadega ligi pääseb.
rõõm on see, et kui korralikult teha, siis teeks kõik põhja keevitustööd ära 1 pika päevaga!!!

juhipoolse küle peal 4 või 5 kahtlast kohta . ja ongi kõik!!
(teisel poole natukene teised kohad aga kah samapalju.)

Müstika, kui heas korras kere!! ja sellele kindlasti aitavad kaasa esimesed- ja tagumised logarid!


Pilt


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#23

K Nov 14, 2012 11:40

esmaspäeval sai 6 tunniga keevitatud esimene pool ja teisipäeval, mis värskemalt meeles, sai hommikust 8.30 alustatud ja õhtul 17.30 lõpetatud.
lisaaega peale keevitust võttis uue vana bensiinipaagi paigaldus, kuna see mis peal oli, hakkas lekkima .


kuna phe tagumise tungikinnituse kohas olid väiksed rooseaugud, siis enda elu lihtsamaks tegemiseks sai kohe suurem tykk välja lõigatud ja 1,5 mm plekist uus tykk opandud. aga avamisel sain aimu, mis toimub küljekarbi sees ja see kõik on lausa hämmastav. karbi kõik küljed on kaetud mingi heleda vahaga ja karbi ja kere liitekohtades oli plekikihtide vahel piisavalt õli.
küll on ikka kunagi korralikult vaeva nähtud ja korralik korrosioonikaitse tehtud! :thumb:

nüüd peaks masin olema sealmaal, et saaks talveläbi kimatada ja kevadel nädalakese paar värvitööd tehtud, siis saaks ülikõva ja üliilus!!

ainult õiget värvi ei suuda kodulinnast leida.
koodi järgi on 148-B. aga segada saab 148, ilma b-ta, ja see on heledam.
aga ma arvan, et see pole ületamatu.


Pilt

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#24

K Nov 14, 2012 14:56

Jube hea sile põhi, sellega hea kive nühkida.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#25

K Nov 14, 2012 18:06

Tundub jah et kunagi on seda kivikaitset sinna ikka m6nuga pandud.Hea vaadata kohe :)
Kui oma vana 99 sildu vahetasin siis oli sealt k6ik samamoodi.Kihi paksus ehk isegi 5-6mm.Vedrud, sillad k6ik yle kaetud. Selline tunne jäi et nagu oleks pigivannist täitsa läbi s6idetud. Seestpoolt 6liste ajalehtedega kaetud.Nende alt p6hi nagu uus.
Leegitoru ja summuti on kyll naljakas sellel. miks ta nii pikk peab olema kui seal midagi vahel ei ole. Kas ongi nii ettenähtud?
Mis p6hjamastiksit sa kasutasid seal? Mul alles 20L mingit katusepigi,huvitav kas sellist v6ib kasutada p6hja tegemisel?
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Vasta