2. leht 3-st

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: K Nov 14, 2012 21:26
Postitas ivomets
põhjamastiksiks kasutan mingit vene päriolu bituumeni paasil möginat, millesse lisan kasut. mootoriõli ja värnitsat olenevalt sellest kui paksu plöga saada tahan ja kuhu pläga läheb.
sellel masinal lisaks tehase kaitsele on ka pigikaitse pandud.
samas liiga paks kiht pole hea, siis ei näe, mis seal all toimub. kõige parem ikka iga aasta uus ja õhuke ja vedel panna kui autoga pidevalt sõita.

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: K Nov 14, 2012 22:14
Postitas farmacoma
Nii, nii. Mis kogemus sellise mögina kohta ütleb? Olen näinud erinevaid teste ja kasutatud mootoriõli on päris korrosiivne :/

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: K Nov 14, 2012 22:25
Postitas ivomets
Nii, nii. Mis kogemus sellise mögina kohta ütleb? Olen näinud erinevaid teste ja kasutatud mootoriõli on päris korrosiivne :/


õli on korrosiivne-- see on teooria
õliste mootoritega moskvitsid ei roosteta , kust nad õlised on- see on põlvwest-põlve olev praktika!

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: N Nov 15, 2012 12:19
Postitas AndresV
...
Leegitoru ja summuti on kyll naljakas sellel. miks ta nii pikk peab olema kui seal midagi vahel ei ole. Kas ongi nii ettenähtud?

Kuidas see siis veel saaks olla? Poole lühem ja küljelt välja nagu Nascari autodel? :)

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: N Nov 15, 2012 14:13
Postitas farmacoma
Toru tuleb võimalikult taha viia, et salongis heitgaasi lõhna ei tunneks.

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: K Nov 21, 2012 15:58
Postitas ivomets
Vahepeal asi soiku jäänd kuna talveks peaks nagu hea olema, et sõita, siiski oli kiusatus suur proovida metallikut värvida.
Selles suhtes kogemus vaid kunagi ühe klassiku kapoti värvimisega ja ei enam.
tegelikult on see värvimine ikka mega lahe asi, kui vahepeal natukene teha ja proovida. tegeliklult ikka jube kiusatus see masin kohe üleni ilusaks teha. :love:

Pilt

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: N Nov 22, 2012 13:27
Postitas ivomets
kuna hommikul tööle minema ei pidanud, siiis otsustasin käigukasti ära vahetada.
see mis peal, tegi natukene mingit häält, nagu mõni laager oleks läbi. ega ta just ei seganud aga kuulda oli, et midagi on.
nüüd kast mis täiesti vaikne, ka 80 ga ja 90 ga sõites, kus vanadel kastidel muidu difrid undama hakkavad.
aega läks täpselt 3,5 h.
küll tuleb hea auto!!

peale selle reguleerisin ära käiguhoovastiku ja nüd saab tänu sellele ka süütevõtme kenasti kohe välja.

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: T Nov 27, 2012 16:27
Postitas ivomets
Nüüd siis esmakordselt kasutan asju, mille kohta ma kunagi mitte midagi ei teadnud, et mis need on ja kuhu need käivad. Ju olid mingi saabiga kaasas.
Aga mootor soojeneb oluliselt kiiremini!
Muidugi plokisoojenus on hommikuks ikka ka.:)

Peale selle sai auto ka uued ja mõlkimata euronumbrid!


Pilt

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: E Mai 27, 2013 23:12
Postitas ivomets
SEE auto osutuks lõpuks väljavaölituks millega lätti Bikernieki ringrajale sõitma minna.
egas midagi muud ettevalmistuseks teinudki, kui ühe tühjaksminna tahtva rehvi võtsin maha ja puhastasin velje ära ja panin kokku tagasi, siis veel vaatasin kas tagavararatas on ja otsisin tungraua ja rattavõtme kah ja tankima ja tuld!!

muidugi esmakordne kogemus oli teistega koos startida ja egas me Normundsiga tagasi ei hoidnud!!! Sõita sai 2 korda ja 3 ringi korraga. tähtis oli, et kõik ringid tulevad yhe ajaga.. ja mitte saada keskmiseks kiiruseks üle 90 km/h..aga eks seda aega püüti parandada vaid finishijoone ees oodates vajalikke sekundeid.
esimesel sõidul Kristi lihtsalt ei jõudnud aegadega jamada-- ta vaatas võidusõitu, mis oli ikka masin-masinas ja mitme möödumisega ja niimoodi me finishijoonel olime peaaegu kõrvuti. ma lihtsalt lootsin, et tema co-driver, kes alati väga tõpne on, ei eksi ajavõtmisel aga...
yhesõnaga esimene sõit oli 110% võidusõit, teine juba võistlussõit. võtsime aega ja kõik toimis.
. õnneks jõudis vihm ennem rajale minekut üle jääda ja rada kuivada. muidu oleks veel hirmsam olnud!
ei kiivreid ega kiirabi. aga lõpuks läks ikkagi kõik õnneks. uhhh!

kokkuvttes omas klassis 3 koht ja üldarvestuses 49 osavõtja kohta 5 auhinnaline koht koos karikaga!
muidugi kõige suurem hirm oli, et mul mingid 20 aastat vanad rehvid kurvis lihtsalt velje pealt minema jooksevad aga seda kah õnneks ei juhtunud. kurat, 96 on ikka ülivägev masin!!!
sai läbitud yle 400 km ja kütusekulu tuli ca 8 l/100 peale.

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: K Mai 29, 2013 12:31
Postitas Lepa
Väga äge, õnnitlused :thumb:

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: E Nov 25, 2013 20:00
Postitas ivomets
Panin eile talverattad alla ja tegin yhe tiiru pealinna.
Pagan, 96 on ikka hea auto!! eriti kui ilm külm ja teed lumised!

ja kui ökonoomne!! ( võrreldes mu d-peugeotiga ) :thumb:

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: T Mai 05, 2015 20:21
Postitas ivomets
Plaan on see auto soodsalt maha müüa.
Käivitub võtmest ja pidurdab, sidurdab.

Muuseumi eksponaat ei ole aga kui natukene vaeva näha, siis väga kena tänavaliikuri saab igaljuhul. Just selle värvimise koha pealt.

Auto osaliselt veel originaal värvi all.
Sel aastal värvitud uksed ja tagatiivad ning salongi põhi seest, tuna?mullu tagaluuk ja elevandikõrvad. Kuna auto on vana ja värv tuhmunud ja värvisegaja kah erinevaid toone kombineerinud on auto välisilme pisut kirju.
Kere keevitatud mõni aasta tagasi ja keevitust EI VAJA. korrosioonitõrje tehud.

Lisadest on olemas pea kõik, mis autole külge pandi: kaasaarvatud esitulede kojamehed ja istmetel peatoed, taga saabi kirjaga porilapakad. Lisaks veel esimesed koopad ja tagumised logarid. Uksewd käivad lukku samuti. Ilukilbid. Ei tööta käigukasti vabakäigusidur.

Tehnika siin paari aasta jooksul kõik üle käidud: starterid jagajad, genekad, mootor jne...

Puuduvad ülevaatus ja kindlustus aga need asjad saab jonksu vajadusel. Preagu all korralikud 155 rehvid, millelt naelda välja kiskudes saaks aastaringsed, mis mõne aasta kindlasti peavad.

Pilte saaks ehk nädala lõpuks. Lisaks annan veel garantii suve lõpuni ehk teen kõik, mis vaja, Pärnus.

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: N Aug 27, 2015 16:51
Postitas stennadi
Vormistasin just maanteeameti e-teeninduses lõplikult selle auto omanikuvahetuse.
Olen mõned päevad sõitnud ja emotsioonid on positiivsed. Välimuselt muidugi tahaks värvida aga samas on see auto sellise kergelt laigulisena ka omamoodi äge "rotikas". Jääb mulje nagu olekski kogu aeg kasutuses olnud ja sellisena lihtsalt säilinud.

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: E Aug 31, 2015 10:46
Postitas stennadi
Huvitav kust võiks leida küülikule Tallinna linnas siduri peasilindri remondikomplekti ? Soomes iseenesest motonetist saaks aga on kellelgi ideid kust võiks Tallinnas saada ?

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: E Aug 31, 2015 11:41
Postitas yksheikki
Saabiantist, Troostist või muudest Saabi remondikohtadest oled juba uurinud?

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: E Aug 31, 2015 11:45
Postitas stennadi
Kusjuures tellisin mingisuguse nüüd ladu24.ee-st- Sama toode, mis motonetis aga ladu24 kataloogis ainult kirjas kui saab99 -le sobiv rem komplekt. Maksis 3,50 nii et kui ka ei sobi pole häving suur.

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: E Aug 31, 2015 15:17
Postitas Nakataja
Õnnesoovid värskele 96-e omanikule! Tore kui vanad tegijad ikka ja jälle vanade masinate juurde tagasi põõrduvad.
Kui sul selle sidurikomplekti osa mingeid uudiseid, siis anna teada kas sobis. Peaks omale ka ühe tagavaraks ostma.

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: E Aug 31, 2015 15:53
Postitas ivomets
töösilindriga on asi lihtne, tuleb teha uus kolb, natukene suurema siseläbimõõduga tihendi jaoks, ja neid suurema auguga tihendeid poes saada. muidugi marki ma ei mäleta, mis masina omad sobivad. mazda 323 on, leidsin isegi ülesse, olin kirja pannud.

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: E Aug 31, 2015 16:00
Postitas S9K
Pean tõdema, et ilma 96, 99 ja c900 omaniketa oleks foorum üsna igav.

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: E Aug 31, 2015 22:40
Postitas que
Kui ma ei eksi siis sai masinaga kohtutud täna jõe tn kandis. Silmatorkav ja huvitavat värvi auto ;)

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: T Sept 01, 2015 11:42
Postitas stennadi
Keegi mode võiks teema pealkirja ära parandada. Auto vla on tegelikult 1978

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: T Sept 01, 2015 22:54
Postitas stennadi
Jõe ja Karu tn nurga peal see auto tõesti pargib.

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: N Sept 03, 2015 14:51
Postitas stennadi
Kuna autol ei toiminud enam sidur sai asja uuritud. Purunenunud oli siduri peasilindris olev vedru. Remondikomplekt, mis ma ostsin sisaldab kahjuks ainult mansette.
Nüüd oleks vaja leida sobiv vedru

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: N Sept 03, 2015 18:30
Postitas stennadi
Läks käiku Škoda päritolu vedru ja asi töötab.

Saab 96, 1978, stennadi (end. ivomets'a masin)

Postitatud: N Okt 01, 2015 11:37
Postitas stennadi
Seoses sellega , et tuli ootamatu plaan aasta alguses mõneks ajaks kodumaalt lahkuda on see auto põhimõtteliselt ka müügis.