Saab 96L, 1976, aatom

aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#26

L Juun 08, 2013 20:55

Toll suutis mu närvid nii üles keerata (e. siis tööasjad) ja rahustuseks võtsin kätte ja .... kukkusin õmblema :freak:.
Tegelikult ammu oli juba riided koos pehmendustega (vatiin vm.) olemas ja tegin autole istmekatted, ikka nii, et oleks originaalistmetele lähedane, õmblused, värv jne. Ikka selleks, et originaalistmed säiliksid ;).
Alustuseks, harjutamiseks jne. võtsin ette tagaistmed.
Ja tulemus selline:




Lisatud failid
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#27

L Juun 15, 2013 11:06

Auto esiistmete alt tuli nii mõnigi huvitav asi välja, mis auto ajaloost räägib.
Nagu näiteks miski kviitung, kuhu taha oli kirjutatud kastme retsept ja salvrätik koos logoga, mõlemad kokku pandud ja juhiistme alla visatud, kus ta siis oli omakorda istme kinnitustala alla veerenud.
Ehk siis auto oli liikvel kindlasti 1997 aasta novembris linnas Hässleholm, kus ta enamuse oma eluajast veetis ning külastas sellist miskit vanaautode festivali: http://www.classiccarfestival.se/index.html






Lisatud failid
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#28

L Juun 15, 2013 11:34

Üks vihmamärg pilt ka autost:

Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#29

K Juun 19, 2013 13:18

Auto esiistmete alt tuli välja ka selline 96 märk, mis vist käib kella koha asemele.
Paistab, et minu autol originaalis kella polnudki, kuna ka kella juhtmeid (kella toide ja valgustus) masinal pole.
Huvitav, kas kell on kogu aeg lisavarustuses olnud või millal teda siis paigaldati ...

Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#30

R Juul 05, 2013 19:40

Taas pisut nokitsetud. Võtsin kätte ja vahetasin vigased pirnid armatuuris ära (muidugi kirudes ja vandudes, ei pääse ju neile kuidagi ligi), ning tegin lisajuhtmed kellale.
Ühendamisel aga oh õnnetust, kell lakkas töötamast. Pisut netis kolamist ja saigi kella hingeeluga tutvust tehtud. Lahe mehaaniline kell, mida käitab releega hoorattale (mis omakorda vinnastab vedru) antud obadus.
Päris enamlevinud viga polnud (e. siis see 120 kraadine kaitsejoodis), vaid relee mähise ots oli katki ja pisut lühises. Muidugi see kaitsejoodis (mõeldud selleks, et kui relee kontaktid ei lahutu ja relee jääb voolu alla, et siis tekkiv ca. 12W võimsust kella kuumaks ei ajaks) oli ka parajalt oksüdeerunud, asemele läks vanalt katkiselt arvuti emaplaadilt isetaastuv 750mA kaitse (taaskasutus!), sest sellist joodist raske leida.

Nüüd saab siis ka pimedas seiklema minna näeb kiirust ja ...

Pilt Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#31

E Juul 22, 2013 18:32

Taas väike märge lisaks.
Tuhnisin paberites ja ühes neist eelnevad omanikud kõik ilusti kirjas (Rootsi registri väljavõte vm.). Mina olen siis viies omanik, kui vahendajat mitte arvestada. Auto vahetas omanikku 1986(Hassleholm), 2001(Hassleholm), 2003(Våxtorp) ja viimati siis 2012 (e. mina).
Kusjuures juhiukse küljes on silt esmase omaniku nime ja automüügi firmaga ilusasti külge needitud (asi, mida ma millegipärast varem polnud märganud).

Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7188
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#32

E Juul 22, 2013 23:03

Aga tee süüde õigeks ja pane sel neljapäeval pärnu poole jugama, sest just siis on pärnus saabiklubimeeste õhtusöök restoranis ja autot võiks ka vaadata....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#33

P Okt 05, 2014 20:04

Taas üks kena suvi maipõrnika moodi teedel põristades mööda saadetud, kokku ca. 2000 Km.
See aasta siis nii, et ainult nautisin sõitu, remontima ei pidanud ja hiljuti ülevaatus puhtalt läbitud.
Uudist niipalju, et tal on nüüd uus ja rohkem ruumi omav talvekorter.

Lisatud failid
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#34

E Mai 11, 2015 20:50

Väike täiendus päevikusse:
Põrnikal mahlad vahetatud ja taas ilusate ilmadega liikluses.

Kanali peal sai ka põhi üle vaadatud ja väga ilus, tehase või kelle iganes pandud mastiks ilusasti ühtlaselt all (kui just üks väike koht välja arvata).
Aga mootorist õli lekib, mitte palju, kuid on parasjagu märg, rohkem nagu kütusepumba poole pealt.

Eks sügisel peaks ette ta võtma ja järgmise aasta 40 juubeliks hästi ilusaks igalt poolt tegema.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7188
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#35

E Mai 11, 2015 20:57

tavaliselt kütuspump ise lekitab õli.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#36

T Sept 08, 2015 22:39

Taaskord sissekanne, suvi masinaga kenasti läbitud, kuid seekord kilomeetreid palju ei tulnud.
Ja ka ülevaatus puhtalt läbitud, heitgaaside kohta sain kiidusõnu, et pidavat silmad ette tegema
paljudele katalüsaatoriga masinatele :freak:.

Ülevaatuspunktis sai paar tilka ka jahutusvedelikku põrandale lastud (paisupaagi korgi vahelt), kinnises ruumis ja töötava mootoriga (eks neil võtab ju aega toimingutega) kipub temperatuur tõusma, samas sõites pole probleemi (ka foori taga olles) olnud.

Kas peaks uuesti jahutusvedeliku läbipesu tegema või ei suuda paisupaagi kork rõhku piisavalt pidada?
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#37

T Mai 17, 2016 20:30

Selle aasta esimene sissekanne, masin garaažist välja aetud ja taas liikluses. Kindlustus pooleks aastaks maksis vaid 15.- kopikatega :)
Aga alguses pirtsutas käima minekuga, tea kas paagis oli vähe kütust (garaažis pisut kallaku peal) või selle peale, et ostsin rullika kabrioleti ja sõitsin sellega enne.
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#38

T Sept 06, 2016 18:50

Ülevaatus puhtalt läbi ja taas aasta hooleta.
Ja muide ei pannudki tähele, alles ülevaatusel märkasin, 03.09 oli autol suur sünnipäev 40 aasta vanuseks sai, e. esmane registreerumine 03.09.1976 :beer:
Lahe oli see, et ülevaatuspunktis üks järjekorras seisja tundis huvi auto kohta ja koju sõidul miskid kuuenda klassi poisid tõstsid näppu autot nähes :headbang:
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#39

T Mai 02, 2017 19:36

Esimene päev taaskord liikluses, väga mõnusal päikeselisel päeval.

Ja üks kolmetunnine pisiremont ka, iste tundus ühest nurgast liiga vajunud vm. sai siis autost välja võetud ja ühe serva kummi ühendus katki osaliselt.
Müstika, istme põhi on tehtud kummiplaadi baasil, 40 aastat vana ja peaaegu terve veel ...
Sai siis parandatud ja õmmeldud tugevast riidest lisatoestus. Nüüd jälle hea, mõnusalt ühtlaselt pehme.


Lisatud failid
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#40

E Aug 28, 2017 20:24

Kuna kahetaktiline vajas kiiresti rehve (kõik rehvid olid pragulised, osad ei pidanud rõhku), millega sõita, siis läksid veljed omavahel vahetusse. Mõistagi ei hakanud uusi rehve roostes velgedele panema.
Sellised uued rehvid taastatud velgedel lähevad siis neljataktilisele alla.
Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#41

K Sept 20, 2017 19:41

Ülevaatus tehtud, aga tagapidurid peab talvel ette võtma, voolik tahab vahetust jne.
Oh üllatust, 65a. ja 76a. masinatel erinevad veljed, ilukilbid peale ei lähe ... seega need veljed peavad kunagi tagasi kahetaktilisele kolima.

Ja tegin (tavalise suvalise Hiina telefoniga milles sensor aga õuna 6S oma) väikese sügisese pildiseeria ka.
Auto oleks peaaegu põhjani kinni jäänud, uskumatu, eks eelmise nädala paduvihmad on oma töö teinud.
Aga ei oska siia pilte nii panna, et algul väike ja avaneks suurelt teises aknas ...

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13600
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#42

N Sept 21, 2017 9:12

[quote=aatom post_id=231742 time=1505925705 user_id=466]
Aga ei oska siia pilte nii panna, et algul väike ja avaneks suurelt teises aknas ...

[img]http://www.aatomike.ee/Saab96/20-09-2017/muru1.jpg[/img]
[/quote]

[url=http://www.aatomike.ee/Saab96/20-09-2017/muru1.jpg][img]http://www.aatomike.ee/Saab96/20-09-2017/muru1.jpg[/img][/url]

Avaneb küll kahjuks samas aknas, kui ctrl klahvi all ei hoia samal ajal... See on veel lahendamata küsimuste listis.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#43

R Sept 22, 2017 22:37

4 tundi kulus täna autole, võtsin karburaatori ette, juba ammu kiirenduspump ei toiminud. Läks päris pikalt, et aru saada, kuis asjad toimivad. Segadust tekitas asjaolu, et ujukikambris kiirenduspumba peal miski koht, kust kütust tuli, kui kiirenduspumbaga mängisin. Ja karburaatori kaanel täpselt selle koha läheduses tuli düüsiga toru alla. See aga oli hoopis teine asi ja koht, mis kütust pritsis, miski ülerõhu vm. värk kiirenduspumbal. Aga viga oli hoopis selles, et kiirenduspumba kanalisse käib kuul koos miski tiftiga. Nad olid vastupidi pandud ja tift oli sees kinni.

Ja karburaator pole peal ei Solex ega Weber, täitsa tavaline Ford on hoopis. Aga muus osas toimetab hästi, näidud ülevaatusel alati väga head.

Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#44

K Juun 27, 2018 21:53

Klassikutega hetkel tegeleda ei viitsi, toitejuhtme rüüsi tagasi saamine ja starteri paigaldus on ilgelt tüütu, sai siis hoopis see auto ette võetud.
Kuna viimati sain süütejuhtmetelt litaka, siis läksid uued silikoonjuhtmed peale. Ja rihmamajanduses kah miski tegi nagu häält, sai siis generaator maha võetud ja laagrid välja vahetatud. Need laagrid oleks ju kestnud (see auto ju nii vähe sõitnud), aga 40+ aastaga oli määre paras pudru, pesin ära, aga õiget häält nad ei teinud, läksid uued FAG (6201.2Z.C3 ja 6203.2Z.C3) laagrid peale. Suure, e. rihmaratta laagri kättesaamine oli pisut peavalu. Tõmmitsaga ei tulnud ja pressi mul pole, öö õliga seisma ja järgmisel päeval käes, tuli välja, et mitte laager ei hoidnud kinni, vaid miski seib laagri peal (arusaamatu, miks ta üldse seal pressitud on).

Uus generaatori rihm läks ka peale ja asi palju vaiksem, kuid eks vana määrde tõttu nii veepumbal, kui ka ventilaatori laagril sama määrde teema, teevad ka pisut häält.

Järgnevad tööd on ka esiistmetele katete õmblemine, et ilusaid originaalistmeid säilitada ja ivometsa meetodil kere keskel olevate summuti kinnituste väljavahetamine, seal päris suured praod sees.

Ja hiirte peale sain kah vihastada, tahtsid teised tina panna bensiiniga :wall:
Alles sügisel said uued voolikud.

Pilt
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#45

K Juul 18, 2018 22:39

Väga suured tänud ivometsale, auto jahutussüsteem peab nüüd rõhku nii kuis peab (radiaatori kork vahetatud ja õigesse kohta paigaldatud).
Ja ka kakkumisest sain lõpuks jagu peale 3 päeva jamamist, korduv karburaatori puhastus (ainult ultraheli pesust polnud abi) ja ka ujuki nõela vahetus, kuna kiire, siis sai ostetud murutraktori oma (B&S B11024), täitsa toimib, kuigi kuuli taga pole.
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#46

R Juul 27, 2018 19:13

Nii, sa ühinetud ühe vanade autode seltskonnaga ja käidud põhja-Poolat uudistamas. Auto pidas üle 2000Km sõitu vastu, oli täitsa mugav sõita, aga väga palav.

Enne sõitu jamasin temaga pool nädalat, isegi Ivomets käis aitamas, avastasime termomeetriga mõõtes, et jahutussüsteem on ikka väga niru sellel autol, isegi tühikäigul on jahutusvee temperatuur 100 ja peale kraadi igal pool. Nende palavate päevadega siis muud üle ei jäänud, et kui ummikutesse jäin, tuli salongisoojendus täistuuridele panna. See aitas. Ainus tüütu probleem kogu teekonnal oli käivitus peale väikest pausi (5 - 30 min), käia nagu segane, enne kui käima saad (miski ei aidanud, ei tooreklapp, gaasi andmine (kiirenduspumba kaudu lisakütus) enne starterit jne.). Ja millegipärast just Lätis oli mul sellega probleeme, mujal eriti mitte (Lätis nii minnes, kui tulles kõige palavam). Samas külma mootoriga käivitus kohe.
Katsetasin ka toru sisselaskes, et mootor saaks altpoolt jahedamat õhku (maanteel "miniturbo"), aga see ei aidanud miskit.

Ja Simson sportsummuti (juba ostes oli all), kiirusel kuni 90Km/h (aknad lahti) oli täitsa talutav, aga vahemikus 90 - 100Km/h paneb kere resonantsi, e. müriseb mehiselt. Kiiremini sõites taas mitte.
Ja Leedu kiirteel võttis kärmelt ka 130Km/h sisse. Oleks edasigi läinud aga ei tahtnud piinata oma masinat.

Kütusekulu tuli keskmiselt 7,2. Nigu tänapäeva auto :headbang: . Enamasti 98 kütusega sõites.
ove96
Postitusi: 2
Liitunud: L Mär 24, 2018 16:38
Asukoht: Saku
Auto:

#47

R Juul 27, 2018 23:47

Pane karbussile bakelite vaheplaat alla, mis ei lase karbussil üle kuumeneda. Mul oli kunagi sama jama ja ega seal midagi muud ei aitagi kui tuleb oodata kuni on maha jahtunud.
aatom
Postitusi: 557
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984
Kontakt:

#48

E Okt 01, 2018 19:23

Sellel aastal sai siis mu 96 tublisti sõitu, isegi vihmaga (ja selgus et esiklaasi tihend laseb mõnuga läbi), käis Poolat uudistamas ja edvistas pisut Tartu Motoshow-l. Nüüd aga talveunne.
Teagi, kas järgmisel aastal ärkabki talveunest, konkurent 2T 96 ju saab sõidukõlblikuks taas ...
Aga ülevaatuse jaoks vaja tagapidureid näppida, miski kala seal, reguleerimise kruvi kulunud jne.
Vasta