Jah nii on, sellepärast ma nende vanade silindritega vaeva nägingi, need võib-olla 30 aasta vanused ...
Aga need paganama piduri rõhu piirajad tagaistuja all (tagapidurile), ehk ka need trikitavad peale õhutust, ehk peaks neid kah kuidagi testima.
Gaasi trossiga link parandatud, paras peavalu oli katkist trossi kätte saada, tirides (üks pool) läks välja tuleku asemel katki. Lisaks korpus on nagu valgevasest, e. pehmem ja puurides puur sõitis mõlemal külje pealt välja. Lõhkusin ka 2 puuri. võtsin siis kätte ja jootsin hoopis uue trossi külge, tundub piisavalt tugev.
.
Saab 96L, 1976, aatom
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Leidsin aja ja vahetasin siis tagumised piduriklotsid ära. Tunduvalt ajamahukam, kui tänapäeva autol nende trummelpiduri klotside vahetus. Järgmisel päeval siis plaanisin uuesti ülevaatusele minna, vaatan veelkord taga auto alla, kas kõik hästi, tuhkagi, ühel poolel piduriõli tilkumine toimunud, vähe aga siiski. Mis seal ikka, taas lahti ja olin sunnitud uue töösilindri panema. Kevadel, kui tegin, tundusid mansetid nagu korras ja sellel poolel ei vahetanud. Kuna uusi mansette polnud, siis läks uus töösilinder sisse, eks näis, millal ta kinni roostetab (tänapäeva asjade kvaliteet).
Siis samal päeval ülevaatusele ja järgmine üllatus, kuu aega anti ju armuaega tagapidurite kordategemiseks, mul oli aga 10 päeva juba üle, tehti uuesti täisülevaatus täistraha eest. Lootsin, et nii range see asi pole aga tuhkagi.
Siis samal päeval ülevaatusele ja järgmine üllatus, kuu aega anti ju armuaega tagapidurite kordategemiseks, mul oli aga 10 päeva juba üle, tehti uuesti täisülevaatus täistraha eest. Lootsin, et nii range see asi pole aga tuhkagi.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ka selle auto hooaeg on alanud, sai pisut Viljandis tiirutatud. Aga esimesed 10 Km olid hirmsad, miski koll oli pugenud tühikäigu ahelasse. Täitsa suvaliselt, vahest sekundilise intervalliga, kas on või ei ole üldse tühikäiku. Maanteel polnud miskit, aga linnas isegi 3 käiguga ja toore klappi peal hoides (kui oleks olnud automaat-toore klapp, siis ikka päris jama) kah jõnksutas. Siis aga järsku kas tormas see koll silindritesse "paugule" külla või puges karburaatoris kuhugile peitu, mootor töötab nigu siidi ... Esimest korda see auto nii teinud, karburaator tükk aega tagasi korralikult puhastatud, uued kütusevoolikud ja filter ...
Eelnevalt sai mootor ka uue õli ja filtri. Peaks aga klapid ka üle käima mingi aeg, viimasest reguleerimisest varsti vist ligi 3000Km möödas.
Eelnevalt sai mootor ka uue õli ja filtri. Peaks aga klapid ka üle käima mingi aeg, viimasest reguleerimisest varsti vist ligi 3000Km möödas.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ülevaatus taas tehtud puhtalt ja saan veel viimaseid ilusaid ilmu nautida.
Kui soneti mootor koos, siis plaan korraks Sonetti V4 mootor sellele masinale panna, et sisse sõita. Originaalmootor vajab värvimist (eriti karter, roostes), tihendite vahetust, karburaatori jala tasaseks lihvimist jne pisitöid.
Kui soneti mootor koos, siis plaan korraks Sonetti V4 mootor sellele masinale panna, et sisse sõita. Originaalmootor vajab värvimist (eriti karter, roostes), tihendite vahetust, karburaatori jala tasaseks lihvimist jne pisitöid.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Homsest masin taas liikluses, tuleb üks 500+Km trip. Pool päeva sai teist ette valmistatud, õlivahetus, hooldus, kerele vaha peale jne. Selle talvega (sügise niiskus) on roosteplekke rohkem välja ilmunud, ikka kivitäkked ja kohad, kust 46 aastat liikluses on värvi maha kulutanud (igatsorti servad, katusesiinid, uste klaasi raam jne.). Lisaks ehk jõuab Sonetti mootori lõpuks valmis ja tõstaks ringi. Peal olev mootor pole küll 100Kkm maha sõitnud, aga vajaks tihendite vahetust, värvimist, ventilaatori laagri vahetust ja ka veepumba voolikuotsad on oksüdeerunud, saaks mugavamalt tegeleda.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
See pikem trip sai tehtud, kuigi alguses tanklas sain ehmatuse osaliseks. Nimelt nii kui tankima hakkasin, mõtles masin "pissima hakata", tuli päris lahinal kütust maha. Sättisin siis kuidagi püstolit ja lasin nirinal. Nii sai paagi täis ja kütus ka seisis paagis, lasi sõidu ära teha. Tegelt juba pikemalt seda tähele pannud, aga nüüd oli asi päris hull. Võtsin siis tankurist paaki mineva kummitoru maha. Nägi teine pealtpoolt väga viisakas, aga võrk peal pettis ära. Seestpoolt pragusid täis. Eks 46 aastat ole oma töö teinud. Olin valmis juba poodi miskite toru juppide, põlve jne. järgi minema, kui meenus, et endal ju üks doonor 96 olemas, koduga nii kokku kasvanud, et ei märkagi enam. Võtsin siis sealt originaaltoru, lõikasin pool senti otstest ära (pragunenud), et sügavamale ulatuks. Ja saingi pidama, auto enam ei pissi maha. Ja oh üllatust, isegi Rootsis auto kokkupanekul leidus sel ajal suva tegelinskeid, tankimisava üks kinnituskruvi oli praakkruvi pandud. Õhutusklapp aga täitsa roostevaba veel, tundub töötavat.
.
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Pidupäev!!!
Tegelt oli mõned päevad või isegi nädalad tagasi, kuda võtta, kas alates Rootsi Malmö järgiminekust või Eesti registrisse kribamisest (30.11.2012).
Ehk siis autu on juba 10a. minu käes olnud, kollektsiooni kõige paremas seisus olev ja ka kõige vähem sõitnud (paprid kõik olemas), ikka veel pole 100K km täis saanud .
Uskumatu, kuis aeg on lennanud...
.
Tegelt oli mõned päevad või isegi nädalad tagasi, kuda võtta, kas alates Rootsi Malmö järgiminekust või Eesti registrisse kribamisest (30.11.2012).
Ehk siis autu on juba 10a. minu käes olnud, kollektsiooni kõige paremas seisus olev ja ka kõige vähem sõitnud (paprid kõik olemas), ikka veel pole 100K km täis saanud .
Uskumatu, kuis aeg on lennanud...
.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Vaatan, et foorum täitsa vaikne. Annan siis teada, et eile algas selle auto suvine hooaeg, kindlustus 16 euriku eest tehtud ja saab kenasti pool aastat vurada. Väga mõnus oli taas selle auto roolis olla, sõitis väga kenasti. Paar asja tahab ka tegemist, juhiistme poroloon on kuidagi ära vajunud, tahaks taastamist vm. Ja jahutusvedelikku kaob pisut, veepumba alumise suure toru juures palju oksiidi, ja ka radiaatori juures nagu jahutusvedelikku nägin, peab radika korki kontrollima.