1. leht 3-st

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: R Nov 30, 2012 20:01
Postitas aatom
Oman nüüd sellist autot:
Läbi eilse lumetormi sai ta Rootsimaalt Malmöst toodud ühe vanade autodega tegeleja käest.

Autoga koju sõidetud siis pea 700 Km (150Km Rootsis ja laevaga üle Klaipedasse, sealt siis üle Leedu, Läti (Valmiera), Lilli läbi paarikümne sendise lume (alates Valmierast)) koju.

Kuna masinal olid all küll korralikud, kuid siiski suverehvid, siis enne Valmierat ühes peretöökojas läksid alla kasutatud talverehvid.
Need rehvid nüüd müügiks, kuna ei plaani talvel sõita.
Ja see töökoda, sellist ikka Eestis ei näe, pere töökoda, kus kahekümnendates peretütar tuli arvuti tagant kummide juurde, kindad kätte ja tegutsema :thumb:.

Väga hea auto sain, ei lootnudki nii head. Auto originaalvärviga, ilma roosteta ja originaalmootoriga, vaid kõik neli tiiba on vahetatud. Suur hunnik pabereid, ka auto rootsi keelne kasutusjuhend ja esmase registreerimise tunnistus.

Auto ajalugu olemas esimesed aastad ja siis alates 2000.a. ülevaatuslehtedena. Kusjuures algusaastate aastane läbisõit pole suur ja 2000.a. jätkub 59K km juurest. Mine tea, äkki polegi spidomeeter veel ringi peale teinud :freak:.

Algusaastatel läbinud ka mingi "Tectyl" roostetõrje programmi vm.

Autol sees originaalraadio koht, aga ostu hetkel olnud Blaupunkt-i raadio asemel on Philips-i raadio.

Autole on alla pandud 2" summutitoru + mingi eriline lõpusummuti, kõik roostevaba. Ja häält teeb mehiselt, isegi pikal sõidul võiks pisut vaiksem olla. Läheb masinaga resonantsi pisut üle 90 sõites.

Kojusõit päris probleemideta polnud. Just seal kummiboksi juures Lätis kadus masinast kogu vool. 1 tund jamamist ja leidsin mingi lahenduse, hea et kummiboks lähedal oli + kasutusjuhendis olev elektriskeem. Lihtsalt needitud klemm ei andnud ühendust ja nii ta seal soojenes niikaua, kui kaitsmekarbi maha põletas.

Ja Läti toll pidas kinni, nõudis kõiki dokumente näha. Kindlustusega oli miski segadus, rootslane ütles, et olemasolev kehtib vaid Rootsis, kuid kas oli asi pigem rohelise kaardi väljatrükis? Igatahes mingi prinditud rootsikeelne mitte midagi ütlev paber mul oli, kuid ma ei leidnud seda kuidagi üles. Õnneks tolli mees tüdines, nähes mind paberihunnikus otsimas.

Õnneks on selle masina juures pisut ka nokitsemist, nagu mõned iludetailid tuleb hankida/panna, taga suunatuled mõradega, ühel suisa pilud sees (vesi tuleb sisse), klaasipesu ja tulepesur vm. ei tööta, kell on pesas, kuid ühendamata ja mõistagi tuleb ju ka mootor üle käia + kõik elektrilised kontaktid üle vaadata ja kaitsmekarp ära parandada.

Peaaegu oleksin unustanud, tänud "Ivometsale" nõuannete, oma 96 proovisõitude jne. eest.

Ilusaid pilte hetkel pole, talv ju jne.





Lisatud failid

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: R Nov 30, 2012 20:44
Postitas que
õnnitlused.. pepust pilti ka palun :D

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: L Dets 01, 2012 10:35
Postitas spark
ma olen arvanud, et sind nii vanad asjad ei tõmba ...
uus hobi LED-paneelide kõrval :head:

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: L Dets 01, 2012 16:02
Postitas 9-5LPT
vintske värk :)

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: L Dets 01, 2012 16:22
Postitas janek555
Sellised orginaal korras asjad on huvitavad, eriti kui ajalugu teada ja kui õnnestub veel eelmistelt omanikelt mõni vana pilt kõrvale saada ... oi vägev värk! Seda autot tahaks kunagi näha kui võimalik , huvitavad just pisi detailid.
Kas masin on rootsi tehase toode?

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: L Dets 01, 2012 16:32
Postitas Veiko
Tore auto ja šikid lisatuled! Tekitab tahtmise öiste lumehangede vahel täistuledega kiirestii sõita.

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: P Dets 02, 2012 0:36
Postitas aatom
Sai pisut paberites tuhnitud.
Ja mootori number ongi õige (originaal), kontrollisin täiendavalt üle.
Auto kogu aeg olnud lõuna-Rootsis keskel (e. mitte mere ääres), kuni 2003.a. samas linnas, Hässleholm-is.

Ülevaatuspaberid alates 2000.a. päris huvitavad, korra on sumps läbi olnud, nii et pidi kordusülevaatusele minema ja huvitaval kombel tagapidurite töö väga kõikuv ning ebaühtlane. CO on ka olnud enamasti 0,1 ... 0,3, korra aga 1,9 ja 3,3 .

Masin on toodetud Rootsis.
Ja need tuled on küll olemas, salongis mingid 3 lülitit isegi nende tarbeks aga kuna nüüdsest Rootsis selliste tulede kasutamine keelatud, siis tuled hetkel ei tööta.

Säilinud on ka kapoti all olev paberist mootori parameetrite vm. leht.
Oleks vaid keegi, kes selle täielikult ära tõlgiks.
Niipalju sain vist aru, et klapivahed külma mootoriga peaksid olema sisselaskes 0,3 ... 0,35 , väljalaskes 0,35 ... 0,4 . Süütenurk 3 kraadi 800 pöörde juures ja CO tase 0,75 .




Lisatud failid

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: P Dets 02, 2012 9:44
Postitas sourdenis
google translate abiks.

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: N Dets 06, 2012 18:18
Postitas aatom
Avastasin ühe meeldiva üllatuse, autos siiski originaalraadio, Blaupunkt-i oma. Eksitas see, et raadio korpuse peal oli millegipärast Philips :freak:.
Ja täitsa töötab, 36 aastat vana ja töötab ...

Lisatud failid

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: N Dets 06, 2012 18:24
Postitas aatom
Lisaks näpud sügelesid, võtsin kätte ja parandasin tagatulesid e. lasin liimi pragudesse.
Ja õnnestus ka armatuuri valgustuse reostaat ära parandada. Puhastasin ja proovisin ühte ja teist pidi, parim lahendus oli siiski 0,5mm traat liikuva osa juurde aretada. Lisaks kippus takistustraat pesast välja hüppama, sai ka see kuumakindla liimiga liimitud pesa põhja. 0.5 ... 1A vooluga testides täitsa toimis.

Lisatud failid

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: N Dets 06, 2012 18:28
Postitas aatom
Aga kellaga küsimus. Kell ka töötab, ja isegi täpselt, vähemalt ööpäev testides, kuid ta oli pesas lahtiselt. Kinnitused on olemas, aga juhtmeid ei leidnud kuskilt.
Ehk siis kust täpselt saavad alguse kella toitejuhe ja valgustuse juhe.
Ja kas kellelgi juhtub olema ka originaaljuhtmeid.

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: K Dets 12, 2012 13:49
Postitas part
superluks jänku-saab :head:

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: N Dets 27, 2012 19:55
Postitas aatom
superluks jänku-saab :head:

Püüan endast parima anda ...
Sellised orginaal korras asjad on huvitavad, eriti kui ajalugu teada ja kui õnnestub veel eelmistelt omanikelt mõni vana pilt kõrvale saada ... oi vägev värk! Seda autot tahaks kunagi näha kui võimalik , huvitavad just pisi detailid.

Võhma pole ju kaugel ... Suvel ikka liigun ringi.
ma olen arvanud, et sind nii vanad asjad ei tõmba ...
uus hobi LED-paneelide kõrval :head:

Tegelikult taastan juba 3 aastat 70 alguse ehedat Lada 01-te, millel 10 a. laudas seismise tulemusena polnud põhja enam all. Nüüd põhi olemas aga kõik muu tahab tegemist.
Ja Led asjad pole ainsad, millega tegelen, vaid kõige rohkem meeldib mulle mistahes elektroonikat luua/disainida.

Saab 96/95-te tahtsin nii ehk naa ühel päeval omada, neid vaadanud juba 4 aastat. Ivomets oli see, kes oma proovisõiduga mulle lõplikult isu peale ajas.

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: N Dets 27, 2012 20:13
Postitas aatom
Täna käed jälle sügelesid.
Kuna suur sula tuli, siis vaatasin üle klaasipesu asjad, mille pump käitus imelikult. Alguses nagu pisut töötas, siis aga kiilus kinni.
Mis seal ikka, võtsin teise päris pulkadeks ja tegin korda, nüüd tuleb vett nagu purskkaevust. :D
Pumba üks hammasratas oli kinni ja mootor tahtis ka määrimist. Kokku pannes tegi mootori võlli otsas olnud U aas trikke, hakkas võlli otsas ringi käima. Võlli ots kandiliseks ja jubin liimiga külge.

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: R Jaan 04, 2013 18:39
Postitas aatom
Autol tänasest talvekorter tänu Ivometsa terasele silmale. Hea, kui keegi oma silmaga asju üle vaatab.
Pilt minu kahest vanast autost:

Lisatud failid

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: R Jaan 04, 2013 18:58
Postitas ivomets
käisin vaatasin kah auto üle.
tegin mitu tiiru ümber auto ennem kui hakkasin aru saama, kas on ikka värvitud üle ja kui palju.
igaljuhul väga lahedas olukorras masin!!
pagasnikus tagavararatta juures isegi veel uue auto lõhn!
veel jäi silma, et auto lagi on nii valge, et see vist kogu aeg garaaziz seisnud, et päikest ja valgust pole saanudki. ja vähesest läbisõidust räägivad kulumata uksepakud ja ukse alumised kandilised tihendid.
muidugi ka paar sellist kohta leisin kah, mis teha tahaks, et päris viimase peal asja saada. kapoti alt seest lanzekate ääred, esitulde raamide juurest. aga sinna oli kenasti pintsliga värvi peale pandud, nii et mina ei näinudki.
lahedad punased istmedki.

ei saand Rein kah tööd teha, vaid pidi kohe hakkama garaazi ehitama ;))
...et 96 säiliks! tubli!!!

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: T Jaan 29, 2013 22:33
Postitas aatom
Tuli tahtmine jälle pisut nokitseda. Kuna kojamehe mootor ei jäänud ise seisma algasendis, siis sai tema lülitusplokk mootori peal lahti võetud ja sisu nägi välja selline:
Mis seal ikka, sai puhastatud ja kontaktid korda tehtud. Nüüd asjad nii nagu peab.
Ja alustasin ka kaitsmekarbi remonti. Tagumine pool, mis mind autot tuues Lätis tee peale jätta tahtis, nägi välja selline:


Lisatud failid

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: E Mär 11, 2013 18:05
Postitas aatom
Vahepeal asjad niipalju edasi liikunud, et sai esipõll vm. maha võetud, teisel kivitäkked näha, tuleb nendega miskit ette võtta. Ja iluvõrel vana värv maha lihvitud (oli teine kriimuline), nüüd ootab korralikku värvimist.
Siit ka küsimus, kas iluvõrel nn. must osa on ka kuidagi värvitud vm. või on see ikkagi puhas must plastik?

Aga edasi ei teagi, kuidas minna.
Kui tahta väga heaks saada, siis tuleks ikkagi kapoti alune tühjaks teha (mootor, käigukast maha ja ka muud vidinad jne.) ja korralik värvimistöö seal ette võtta. Või miski "roostet tõrjuva" vahendiga kriitilisemad kohad üle käia ja tunda autost aasta paar rõõmu ning alles siis eelpoolmainitud töö ette võtta. Ka karteripõhja olukord ei meeldi mulle ... aga sinna ei pääse ju ligi.

Pilt






Lisatud failid

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: T Mär 12, 2013 0:34
Postitas Rein
Kui auto on tõesti nii heas korras ,et parandamist vajab vaid kapotialune ja aega tegemiseks on,siis mina küll võtaks mootori maha ja teeks korralikult.Oled vähemalt endaga rahul.

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: T Mär 12, 2013 8:14
Postitas ivomets
Kannata sügiseni ära; saad vähemalt sõita; muidu kui laiali lammutad, siis kui väga hästi teha tahad, näed ühte, teist kolmandat, mis paremaks teha tahaks ja niimoodi aeg muudkui kulub ja kulub ja sõita ei saa. Vana auto puhul leiab alati, mida teha...

Sellepärast peaksid ehk teise kah ostma- ühega saad sõita kui isu tuleb, teist remondid ja kui valmis saad, siis silitad :beer:

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: P Apr 21, 2013 17:20
Postitas aatom
Kuna ajaga on nagu on, siis panen asjad tagasi kokku, vahetan vedelikud ära ja veel nipet-näpet ning varsti liiklusesse :cool:
Eks järgmine talv kannatab ka nokitseda.

Viimasena sai äärmiselt tüütu töö lõpetatud, iluvõrel nüüd uus värv koos lakiga peal ja üksikud vigased kohad eelnevalt liimitud.


Lisatud failid

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: R Mai 03, 2013 22:37
Postitas aatom
Taaskord leidsin pisut aega masina jaoks. Klapivahed nüüd paigas (enamus seal 0,6 kandis, mõni aga alla normi pisut), küünlad vahetatud, suverehvid ees taas all ja veel nipet näpet.
Ja üks üllatus tabas ka, juhipoolse esiratta taga lahtist korrosioonitõrjet näppides sattus kruvikeeraja ots mootori ruumi. Ehk siis kunagi ikkagi peab mootoriruumi alumise osa tõsisemalt ette võtma.
Aga hetkel laon kokku ja sõitma ... Ehk saab siis mõned ilusamad pildid ka tehtud.

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: E Mai 06, 2013 21:20
Postitas aatom
Tänase päeva tulemus (nädal nokitsemist ja): ülevaatus tehtud vigadeta ja auto liikluses ;)
Peavalu tegid tagapidurid, kuid peale reguleerpoldi lahti meelitamist said pidurid ühtlaseks. Üritasin ka trumlit lahti saada, kuid loobusin, ei tahtnud ta laagri pealt lahti tulla. Ja muidugi oli pidurivedelik mingi uskumatult vana must tökat.
Parem polnud ka mootoriõli mis nüüd uus sees. Enne õli vahetust reguleerisin klapid, süütenurga ja vahe aga no ei töötanud mootor nii ühtlaselt, kui eelmine aasta toomise ajal. Ja viga oli väga lihtne, mootor vajas lihtsalt uut õli .:eureka:

Üks pilt ka:


Lisatud failid

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: T Mai 07, 2013 9:23
Postitas Lepa
Tundub igati sile pill :thumb:

Saab 96L, 1976, aatom

Postitatud: T Mai 07, 2013 12:41
Postitas strife
Kadestusväärselt kena aparaat !