Saab 96L, 1976, aatom

aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

R Nov 30, 2012 20:01

Oman nüüd sellist autot:
Läbi eilse lumetormi sai ta Rootsimaalt Malmöst toodud ühe vanade autodega tegeleja käest.

Autoga koju sõidetud siis pea 700 Km (150Km Rootsis ja laevaga üle Klaipedasse, sealt siis üle Leedu, Läti (Valmiera), Lilli läbi paarikümne sendise lume (alates Valmierast)) koju.

Kuna masinal olid all küll korralikud, kuid siiski suverehvid, siis enne Valmierat ühes peretöökojas läksid alla kasutatud talverehvid.
Need rehvid nüüd müügiks, kuna ei plaani talvel sõita.
Ja see töökoda, sellist ikka Eestis ei näe, pere töökoda, kus kahekümnendates peretütar tuli arvuti tagant kummide juurde, kindad kätte ja tegutsema :thumb:.

Väga hea auto sain, ei lootnudki nii head. Auto originaalvärviga, ilma roosteta ja originaalmootoriga, vaid kõik neli tiiba on vahetatud. Suur hunnik pabereid, ka auto rootsi keelne kasutusjuhend ja esmase registreerimise tunnistus.

Auto ajalugu olemas esimesed aastad ja siis alates 2000.a. ülevaatuslehtedena. Kusjuures algusaastate aastane läbisõit pole suur ja 2000.a. jätkub 59K km juurest. Mine tea, äkki polegi spidomeeter veel ringi peale teinud :freak:.

Algusaastatel läbinud ka mingi "Tectyl" roostetõrje programmi vm.

Autol sees originaalraadio koht, aga ostu hetkel olnud Blaupunkt-i raadio asemel on Philips-i raadio.

Autole on alla pandud 2" summutitoru + mingi eriline lõpusummuti, kõik roostevaba. Ja häält teeb mehiselt, isegi pikal sõidul võiks pisut vaiksem olla. Läheb masinaga resonantsi pisut üle 90 sõites.

Kojusõit päris probleemideta polnud. Just seal kummiboksi juures Lätis kadus masinast kogu vool. 1 tund jamamist ja leidsin mingi lahenduse, hea et kummiboks lähedal oli + kasutusjuhendis olev elektriskeem. Lihtsalt needitud klemm ei andnud ühendust ja nii ta seal soojenes niikaua, kui kaitsmekarbi maha põletas.

Ja Läti toll pidas kinni, nõudis kõiki dokumente näha. Kindlustusega oli miski segadus, rootslane ütles, et olemasolev kehtib vaid Rootsis, kuid kas oli asi pigem rohelise kaardi väljatrükis? Igatahes mingi prinditud rootsikeelne mitte midagi ütlev paber mul oli, kuid ma ei leidnud seda kuidagi üles. Õnneks tolli mees tüdines, nähes mind paberihunnikus otsimas.

Õnneks on selle masina juures pisut ka nokitsemist, nagu mõned iludetailid tuleb hankida/panna, taga suunatuled mõradega, ühel suisa pilud sees (vesi tuleb sisse), klaasipesu ja tulepesur vm. ei tööta, kell on pesas, kuid ühendamata ja mõistagi tuleb ju ka mootor üle käia + kõik elektrilised kontaktid üle vaadata ja kaitsmekarp ära parandada.

Peaaegu oleksin unustanud, tänud "Ivometsale" nõuannete, oma 96 proovisõitude jne. eest.

Ilusaid pilte hetkel pole, talv ju jne.





Lisatud failid
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#2

R Nov 30, 2012 20:44

õnnitlused.. pepust pilti ka palun :D
Everyday Regular SAAB guy!
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#3

L Dets 01, 2012 10:35

ma olen arvanud, et sind nii vanad asjad ei tõmba ...
uus hobi LED-paneelide kõrval :head:
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#4

L Dets 01, 2012 16:02

vintske värk :)
Kogenud Aeronaut. :drive:
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#5

L Dets 01, 2012 16:22

Sellised orginaal korras asjad on huvitavad, eriti kui ajalugu teada ja kui õnnestub veel eelmistelt omanikelt mõni vana pilt kõrvale saada ... oi vägev värk! Seda autot tahaks kunagi näha kui võimalik , huvitavad just pisi detailid.
Kas masin on rootsi tehase toode?
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#6

L Dets 01, 2012 16:32

Tore auto ja šikid lisatuled! Tekitab tahtmise öiste lumehangede vahel täistuledega kiirestii sõita.
Nimevahetus vl -> Veiko
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#7

P Dets 02, 2012 0:36

Sai pisut paberites tuhnitud.
Ja mootori number ongi õige (originaal), kontrollisin täiendavalt üle.
Auto kogu aeg olnud lõuna-Rootsis keskel (e. mitte mere ääres), kuni 2003.a. samas linnas, Hässleholm-is.

Ülevaatuspaberid alates 2000.a. päris huvitavad, korra on sumps läbi olnud, nii et pidi kordusülevaatusele minema ja huvitaval kombel tagapidurite töö väga kõikuv ning ebaühtlane. CO on ka olnud enamasti 0,1 ... 0,3, korra aga 1,9 ja 3,3 .

Masin on toodetud Rootsis.
Ja need tuled on küll olemas, salongis mingid 3 lülitit isegi nende tarbeks aga kuna nüüdsest Rootsis selliste tulede kasutamine keelatud, siis tuled hetkel ei tööta.

Säilinud on ka kapoti all olev paberist mootori parameetrite vm. leht.
Oleks vaid keegi, kes selle täielikult ära tõlgiks.
Niipalju sain vist aru, et klapivahed külma mootoriga peaksid olema sisselaskes 0,3 ... 0,35 , väljalaskes 0,35 ... 0,4 . Süütenurk 3 kraadi 800 pöörde juures ja CO tase 0,75 .




Lisatud failid
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#8

P Dets 02, 2012 9:44

google translate abiks.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#9

N Dets 06, 2012 18:18

Avastasin ühe meeldiva üllatuse, autos siiski originaalraadio, Blaupunkt-i oma. Eksitas see, et raadio korpuse peal oli millegipärast Philips :freak:.
Ja täitsa töötab, 36 aastat vana ja töötab ...

Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#10

N Dets 06, 2012 18:24

Lisaks näpud sügelesid, võtsin kätte ja parandasin tagatulesid e. lasin liimi pragudesse.
Ja õnnestus ka armatuuri valgustuse reostaat ära parandada. Puhastasin ja proovisin ühte ja teist pidi, parim lahendus oli siiski 0,5mm traat liikuva osa juurde aretada. Lisaks kippus takistustraat pesast välja hüppama, sai ka see kuumakindla liimiga liimitud pesa põhja. 0.5 ... 1A vooluga testides täitsa toimis.

Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#11

N Dets 06, 2012 18:28

Aga kellaga küsimus. Kell ka töötab, ja isegi täpselt, vähemalt ööpäev testides, kuid ta oli pesas lahtiselt. Kinnitused on olemas, aga juhtmeid ei leidnud kuskilt.
Ehk siis kust täpselt saavad alguse kella toitejuhe ja valgustuse juhe.
Ja kas kellelgi juhtub olema ka originaaljuhtmeid.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 855
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#12

K Dets 12, 2012 13:49

superluks jänku-saab :head:
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#13

N Dets 27, 2012 19:55

superluks jänku-saab :head:

Püüan endast parima anda ...
Sellised orginaal korras asjad on huvitavad, eriti kui ajalugu teada ja kui õnnestub veel eelmistelt omanikelt mõni vana pilt kõrvale saada ... oi vägev värk! Seda autot tahaks kunagi näha kui võimalik , huvitavad just pisi detailid.

Võhma pole ju kaugel ... Suvel ikka liigun ringi.
ma olen arvanud, et sind nii vanad asjad ei tõmba ...
uus hobi LED-paneelide kõrval :head:

Tegelikult taastan juba 3 aastat 70 alguse ehedat Lada 01-te, millel 10 a. laudas seismise tulemusena polnud põhja enam all. Nüüd põhi olemas aga kõik muu tahab tegemist.
Ja Led asjad pole ainsad, millega tegelen, vaid kõige rohkem meeldib mulle mistahes elektroonikat luua/disainida.

Saab 96/95-te tahtsin nii ehk naa ühel päeval omada, neid vaadanud juba 4 aastat. Ivomets oli see, kes oma proovisõiduga mulle lõplikult isu peale ajas.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#14

N Dets 27, 2012 20:13

Täna käed jälle sügelesid.
Kuna suur sula tuli, siis vaatasin üle klaasipesu asjad, mille pump käitus imelikult. Alguses nagu pisut töötas, siis aga kiilus kinni.
Mis seal ikka, võtsin teise päris pulkadeks ja tegin korda, nüüd tuleb vett nagu purskkaevust. :D
Pumba üks hammasratas oli kinni ja mootor tahtis ka määrimist. Kokku pannes tegi mootori võlli otsas olnud U aas trikke, hakkas võlli otsas ringi käima. Võlli ots kandiliseks ja jubin liimiga külge.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#15

R Jaan 04, 2013 18:39

Autol tänasest talvekorter tänu Ivometsa terasele silmale. Hea, kui keegi oma silmaga asju üle vaatab.
Pilt minu kahest vanast autost:

Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

R Jaan 04, 2013 18:58

käisin vaatasin kah auto üle.
tegin mitu tiiru ümber auto ennem kui hakkasin aru saama, kas on ikka värvitud üle ja kui palju.
igaljuhul väga lahedas olukorras masin!!
pagasnikus tagavararatta juures isegi veel uue auto lõhn!
veel jäi silma, et auto lagi on nii valge, et see vist kogu aeg garaaziz seisnud, et päikest ja valgust pole saanudki. ja vähesest läbisõidust räägivad kulumata uksepakud ja ukse alumised kandilised tihendid.
muidugi ka paar sellist kohta leisin kah, mis teha tahaks, et päris viimase peal asja saada. kapoti alt seest lanzekate ääred, esitulde raamide juurest. aga sinna oli kenasti pintsliga värvi peale pandud, nii et mina ei näinudki.
lahedad punased istmedki.

ei saand Rein kah tööd teha, vaid pidi kohe hakkama garaazi ehitama ;))
...et 96 säiliks! tubli!!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#17

T Jaan 29, 2013 22:33

Tuli tahtmine jälle pisut nokitseda. Kuna kojamehe mootor ei jäänud ise seisma algasendis, siis sai tema lülitusplokk mootori peal lahti võetud ja sisu nägi välja selline:
Mis seal ikka, sai puhastatud ja kontaktid korda tehtud. Nüüd asjad nii nagu peab.
Ja alustasin ka kaitsmekarbi remonti. Tagumine pool, mis mind autot tuues Lätis tee peale jätta tahtis, nägi välja selline:


Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#18

E Mär 11, 2013 18:05

Vahepeal asjad niipalju edasi liikunud, et sai esipõll vm. maha võetud, teisel kivitäkked näha, tuleb nendega miskit ette võtta. Ja iluvõrel vana värv maha lihvitud (oli teine kriimuline), nüüd ootab korralikku värvimist.
Siit ka küsimus, kas iluvõrel nn. must osa on ka kuidagi värvitud vm. või on see ikkagi puhas must plastik?

Aga edasi ei teagi, kuidas minna.
Kui tahta väga heaks saada, siis tuleks ikkagi kapoti alune tühjaks teha (mootor, käigukast maha ja ka muud vidinad jne.) ja korralik värvimistöö seal ette võtta. Või miski "roostet tõrjuva" vahendiga kriitilisemad kohad üle käia ja tunda autost aasta paar rõõmu ning alles siis eelpoolmainitud töö ette võtta. Ka karteripõhja olukord ei meeldi mulle ... aga sinna ei pääse ju ligi.

Pilt






Lisatud failid
Rein
Postitusi: 75
Liitunud: T Juul 01, 2008 22:41
Asukoht: Tartu
Auto: SAAB 95-75a,SAAB 9-5 Griffin-99a,MB 300TD Turbo-93
Kontakt:

#19

T Mär 12, 2013 0:34

Kui auto on tõesti nii heas korras ,et parandamist vajab vaid kapotialune ja aega tegemiseks on,siis mina küll võtaks mootori maha ja teeks korralikult.Oled vähemalt endaga rahul.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

T Mär 12, 2013 8:14

Kannata sügiseni ära; saad vähemalt sõita; muidu kui laiali lammutad, siis kui väga hästi teha tahad, näed ühte, teist kolmandat, mis paremaks teha tahaks ja niimoodi aeg muudkui kulub ja kulub ja sõita ei saa. Vana auto puhul leiab alati, mida teha...

Sellepärast peaksid ehk teise kah ostma- ühega saad sõita kui isu tuleb, teist remondid ja kui valmis saad, siis silitad :beer:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#21

P Apr 21, 2013 17:20

Kuna ajaga on nagu on, siis panen asjad tagasi kokku, vahetan vedelikud ära ja veel nipet-näpet ning varsti liiklusesse :cool:
Eks järgmine talv kannatab ka nokitseda.

Viimasena sai äärmiselt tüütu töö lõpetatud, iluvõrel nüüd uus värv koos lakiga peal ja üksikud vigased kohad eelnevalt liimitud.


Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#22

R Mai 03, 2013 22:37

Taaskord leidsin pisut aega masina jaoks. Klapivahed nüüd paigas (enamus seal 0,6 kandis, mõni aga alla normi pisut), küünlad vahetatud, suverehvid ees taas all ja veel nipet näpet.
Ja üks üllatus tabas ka, juhipoolse esiratta taga lahtist korrosioonitõrjet näppides sattus kruvikeeraja ots mootori ruumi. Ehk siis kunagi ikkagi peab mootoriruumi alumise osa tõsisemalt ette võtma.
Aga hetkel laon kokku ja sõitma ... Ehk saab siis mõned ilusamad pildid ka tehtud.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#23

E Mai 06, 2013 21:20

Tänase päeva tulemus (nädal nokitsemist ja): ülevaatus tehtud vigadeta ja auto liikluses ;)
Peavalu tegid tagapidurid, kuid peale reguleerpoldi lahti meelitamist said pidurid ühtlaseks. Üritasin ka trumlit lahti saada, kuid loobusin, ei tahtnud ta laagri pealt lahti tulla. Ja muidugi oli pidurivedelik mingi uskumatult vana must tökat.
Parem polnud ka mootoriõli mis nüüd uus sees. Enne õli vahetust reguleerisin klapid, süütenurga ja vahe aga no ei töötanud mootor nii ühtlaselt, kui eelmine aasta toomise ajal. Ja viga oli väga lihtne, mootor vajas lihtsalt uut õli .:eureka:

Üks pilt ka:


Lisatud failid
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#24

T Mai 07, 2013 9:23

Tundub igati sile pill :thumb:
strife
Postitusi: 264
Liitunud: R Veebr 17, 2006 11:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Škoda Superb; Saab 96; Bmw 325 Cupcar;

#25

T Mai 07, 2013 12:41

Kadestusväärselt kena aparaat !
Fly High!
Vasta