Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Vasta
OVE
Postitusi: 79
Liitunud: N Mär 10, 2005 21:21
Asukoht:
Auto:

#51

N Veebr 18, 2016 0:25

No uue ploki puurimine lase Astromotol kinni maksta ja kus üldse puurida lased?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#52

N Veebr 18, 2016 1:30

Soomes saad lasta teha, R-Koneistus. 40 euri silinder oli vist viimati.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#53

N Veebr 18, 2016 19:50

Nüüd siis sai kolvist sõrm välja.... ei mingit jõudu läind vaja.

Ilusti triibud kah peal ja sellest näha, et külmalt sisse pressitud.

pagan küll! 1 inimese stt töö rikub nädala minu ajast, et taas uuesti uus mootor ehitada.

ma pakkusin neile tartu astromotos, et ma lähen koju ja ütlen teile manuaalist temperatuuri, milleni kepsud soojendada....

Nad vastasid, et nad panevad külmalt ja teavad mida teevad ja et mida ma õpetan...

Nüüd arutame varianti ka sõrm kepsu sisse ujuma panna. muud pole midagi aga kespu paksus väike. Aga ehk peab, kui 1mm seinaga päris pronksist puks teha?!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#54

R Veebr 19, 2016 18:27

Jee! Läheme edasi ja veel paremini kui enne!

Võtsin uue bloki, panin vända sisse ja hakkasi vaatama mis kepsud ja mis kolvid mis kõrgusele tulevad. ja leidsin! JEE!

Võlusõnaks on sedakorda pikemad kepsud! Ja neid kepsusi mul lademetes mille sisse sõrmi pista.
Jääb vaid loota Jaani peale Mäealusel, et asjad sedakorda õige pinguga paika saab!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#55

T Mär 15, 2016 23:10

Lõpuks. Peale 3 nädalat ootamist on kolvid- kepsud taas käes! paremad kui varem! Homme tartusse ja vaatab mis plokist saab. Muidugi uuest.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#56

R Apr 08, 2016 20:14

16 veebruar.... 08. aprill.

Just niikaua võttis aega et taas saada uus plokk selliseks nagu ta olema peab ja uuesti sõrmede otsa pandud kolvid , et hakata seda lego taas kokku laduma.

:notworthy:

Tegelikult tahaks hea sõnaga kogu selle jama peale ikka Astromotot meenutada, et nad puurisid mulle teise ploki ilma raha võtmata.
Häving sellest olenemata niigi 600...700 euri.

Saab 96 mootori ehitus :thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#57

P Apr 10, 2016 21:58

Reede hommikul 6.30 hakkasin Tartusse asjadele järele sõitma ja kell 10.45 hakkasin kodus mootorit kokku panema.
Õhtuni.
Laupäeval alustasin 6.40 ja kella 17 ni.
Põhapäeval alustasin samuti kell 6.40 ja kell 10 sai esimest häält kuulda ja kell 12 esimene km läbitud. peale lõunaks sai kokku.
Nüüd vaid proovisõite vaja teha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#58

T Apr 12, 2016 23:29

Peale 10 km testisõitu eile tankisin paagi täis ja põrutasin Tartusse!
Nüüd tagasi ja ikka oma hea autoga!
Kõige suurem rõõm oli, et kuskil Viljandimaal tuli mulle vastu üks ilus Punane klassik ja tervitasime nagu vanal heal ajal!!
testisõidust: esimesed 40 km ei sõitnud üle 80. järmised üle 85. Viljandi- Tartu juba 90 ga. ja tagasi kah korraliku liikleja kombel. mingi 350 km sai sõidetud. vähe! sõita veel vaja . peale 1500...2000 km hakkaks ka proovima vajutada....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#59

K Apr 13, 2016 8:57

Mul on nagu mälestus, et sissesõidu puhul tuleks vältida ühtlase tempoga sõitu. Kõige parem just linnas, kus palju erinevaid kiirusi, muidugi pähe ei tohiks anda kiirendustel kohe..:) See võib muidugi päris kole olla, seda 1000-t km linna vahel hõõruda..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#60

K Apr 13, 2016 16:59

nagu ma aru saanud, siis neid ploki sissesõiduteooriaid on jämedalt kaks:
1) sissesõit toimub tasa ja targu. Tahhomeeter püsib skaala esimese kolmandiku (või heal juhul poole) piires
2) sissesõidul tuleb korralikult pähe anda
lisaparameetrite / variatsioonidena juurde sissesõiduperioodi pikkus ja kasvõi linn vs maantee.

mulle tundub see teema rohkem religiooni vallast olevat. Kunagi pikemalt lugedes tundus justkui "päheandmise" variant üpris usutav, aga äkki on lihtsalt nii, et see "uskumus" sobib lihtsalt paremini: kes ikka soovib tasa ja targu törtsutada ja nii mitutuhat kilomeetrit, kuna võiks ju :)

ivomets on enda jaoks kindlasti asjad lahti mõttestanud - oleks huvitav kuulda, mille tõttu "tasa ja targu" variandi kasuks otsustatud on ;)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#61

K Apr 13, 2016 17:59

kahte varianti ei ole. on 1. tasa ja targu.

esimesed 2000 km on tähtsamad kui ülejäänud 200000 km.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#62

N Apr 14, 2016 0:20

13piisab järgi võttes 2)ise ei plaani kaua sõita,siis pole vahet kaua mootor kestab, endale tehes on vaja loomulikult teha korralik sissesõit, see on juba vene ajast teada +haynes"i manuaal soovtab seda sama!
Saan harva sõita SAABIGA.
Ilts
Saabiklubi liige
Postitusi: 119
Liitunud: L Juun 01, 2013 23:36
Asukoht: Viljandi
Auto: NG9-5 Turbo4 Aero
900 T16 Aero

#63

N Apr 14, 2016 19:59

...
Kõige suurem rõõm oli, et kuskil Viljandimaal tuli mulle vastu üks ilus Punane klassik ja tervitasime nagu vanal heal ajal!!
...


Lendasid mulle jah enne Viljandit Puiatu kohal vastu! Ja kuidas ma ei tervita teist vanakooli Saabi. Ma juba kaugelt nägin, et sa tuled, nii lahedat teist 96-te naljalt ei kohta. Mul on siin vahepeal kihk kõiki saablasi tervitada :D
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#64

E Apr 18, 2016 7:42

13piisab järgi võttes 2)ise ei plaani kaua sõita,siis pole vahet kaua mootor kestab, endale tehes on vaja loomulikult teha korralik sissesõit, see on juba vene ajast teada +haynes"i manuaal soovtab seda sama!

nagu viitasin, on "uskumusi" mitmeid ja Su viidatud "korralik sissesõit" ei ole üheselt defineeritud. Ühele tähendab see vaikset törtsutamist, teine ei tee OMA masina sissesõitu elu sees nii vaid pressib gaasi põhja - ikka selleks, et sissesõit KORRALIK oleks ;)
Guugel aitab maailma avardada:
https://www.google.ee/search?site=&source=hp&q=engine+break+in&oq=engine+break&gs_l=hp.3.0.35i39j0j0i10j0j0i22i10i30j0i22i30l5.877.3480.0.5310.13.13.0.0.0.0.122.1029.12j1.13.0.csbd%2Ccfro%3D1%2Csrna%3D10%2Csrs%3D20.2..0...1.1.64.hp..0.12.974.0.S7nf9aTB4hk
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#65

E Apr 18, 2016 12:24

Sai veidike taas paremaks tehtud, ehk klassiku 70 A, generaator peale pandud.
Kuigi ega 96 oma kah pole veel kunagi alt vedanud, kuigi seal mingi ilget vana tüüpi pingeregulaator ja tuled vahest vilkusid....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#66

N Apr 21, 2016 12:34

Testisõit koos õlitemperatuuri kellaga. 10 km ja õli temp 110 C,

Mis siis saab kui väljas + 25? ja kui gaasi kah vajutada?
Igaljuhul asi oli õige, et see kell sai pandud. Nüüd vaja välja mõelda kui suur peaks olema õliradikas........ :gun:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#67

N Apr 21, 2016 16:18

Sa kontrollisid igaks juhuks, kas see temperatuurikell õigesti ka näitab..:) ? Noh, pistsid kuhugi keevasse vette enne?

100-110 pidavat olema optimaalne.

Ja kui radika otsid, siis vaata et liiga suur ei saa..:) teemas üks kodanik kurtis, et
Õliradika paigaldus andis niipalju tunda, et 2c välitemperatuuri juures auto õli jääb liiga külmaks. Mul see "sändvits" oli ilma termostaadita ja see tähendab, et temp püsis 60-70C vahemikus. Kui linnavahel põristada saab selle kõrgemaks, kuskil 80 juurde.


Seal on pilt ka, kui suur see on...
Ehk siis, ilma termostaadita varianti ei tasuks muretseda, kui sa just väga täpselt ei tea, et see on paras.

Ma peaks keldrist vaatama, mul mingi klassiku küljest pärinev õliradikas peaks kusagil vist vedelema, võin katsetusteks ära anda.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#68

N Apr 21, 2016 21:06

To cyb:

Just yhel päeval avastasin, et mingi sinu käest saadud radikas vist seisab mul. aga tundub, et see ei sobi. pidin tagasi tooma kunagi aga kola alla sattus, sorry!

Muidugi ma teekannu panin õhufiltri peale ja katsetasin kõiki andureid ja skaalasid. ja näiteks ühe vana klassiku temp anduri puhul hakkas vesi keema 80 juures. teised andurid ikka 100, või 105 kanti. seega päris täpsed.

aga homme hakkan jama ja vaeva nägema õlifiltri adapteriga, mille ostsin, et temp. andurit sinna sisse panna jne...
adapter hiinast kindlasti ja kohe läks treipinki, et asi üldse peale proovida panna. seal olid sooned sees, mis olid kindlasti üle 0,5 mm...lisaks punnid seal, mis yleliigsed kanalid sulguma peaksid ei pea õli. proovisõidust tulles oli kapotialune õline. aga kokku veel ei jooksnud. homme uued poldid ja vaskseibid alla. ja muudki veel. et peaks.

Leidsin kuskilt veel mingi moodsa ledidega pinge näitaja, nii et varsti näeb kõike mis toimub )))
Mõned pildid kah:

Pilt

Pilt

Pilt


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#69

R Apr 22, 2016 8:27

Näe isegi ei mäletanud, et selle radika juba sulle andnud olin..:) poogen, las olla või kui jalus on, viska minema.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#70

R Apr 22, 2016 22:37

Sedakorda siis 950 km kestis.

Täna panin peale õli radika ja tõenäoliselt jäin hiljaks sellega.
Tundub kepsusaale kolks olema ja õlirõhust järel vaid 60% algsest. täpsel selline gaasiga mängides tuleb , ehk kui lased gaasi lahti hakkab plagisema.
Aga pole hullu.
järgmine kord panen kohe sissesõiduks sisse racing õli. 15 w.50, kuigi rõhku nagu oli piisavalt aga ju siis kvaliteeti niipalju polnud. Saaled läksid uued ja kepsukaelad kah 5 sajandikku kulunud, seega ringi ei tohiks olla vedanud. Vaatame , uurime , ehitame uuesti )
Seda kah ei usu, et äkki liiga palju on surveastet :freak: kuigi küünlad vales asendis võivad kolviga pähe saada küll! :thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
OVE
Postitusi: 79
Liitunud: N Mär 10, 2005 21:21
Asukoht:
Auto:

#71

R Apr 22, 2016 22:58

Pane siis pilte ka.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#72

R Apr 22, 2016 23:03

Pane siis pilte ka.


mul läheb piltide panemiseks pool tundi. ma ei oska nobedalt seda asja ja seepärast väga vähe seda teen. sry.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#73

L Apr 23, 2016 0:08

On sul alles jaksu neid mootoreid üle ehitada mitu korda. Aga jõudu muidugi, jälgin huviga.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#74

L Apr 23, 2016 10:10

Nii. esi selge. kepsu saaled lõpetasid töötamise. eriiti 1. silindri oma. Kulumine selline nagu 300000 km sõitnud masinal. Kepsusaaled sõitsid ca 2400 km.
Õnneks ringi ei tõmmanud ja kepse välja kiskuma ei pea. Remont saaled olemas ja küll keegi võlli ära kah lihvib AGA mis mõõtu??
palju teha lõtku sinna, et kuumus ja jõud seda vahet liiga pisikeseks ei tee!? tehase andmed: 0,014....0,064, remonditud võlli puhul.. aga kas piisab racing mootorile??

Igaljuhul sain aimu mootoris olevasttemperatuurist ja selgus, et kasutatav õli radikas on LIIGA VÄIKE! Temp langes vai ca 8 kraadi.


Pilt

Pilt


Pilt

Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
OVE
Postitusi: 79
Liitunud: N Mär 10, 2005 21:21
Asukoht:
Auto:

#75

L Apr 23, 2016 10:38

Põhiradikas on ka väikesevõitu, vanasti pandi laiem 900 radikas, aga siis pead tuled välja vahetama, et ruumi teha. Ja kas sul elektri ventikas juba on, see vist ka tõhusam.
Vasta