6. leht 7-st

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Sept 27, 2016 9:20
Postitas Cyber
hot.ee asemel on ju nüüd onilne.ee (või suhtlus.ee, mis onlin.ee peale ümber suunab..). Sama kasutajaga... Sealsamas üleval vasakus nurgas on see ümbrikupilt, sealt valid selle asemele "Pilv" ja kukud asju üles laadima... AAaaga... Sealt saab ainult mingi perversse lingina asju jagada ja foorumi img tag'id ei söö ära seda..:(

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Sept 27, 2016 9:30
Postitas ivomets
hot.ee asemel on ju nüüd onilne.ee (või suhtlus.ee, mis onlin.ee peale ümber suunab..). Sama kasutajaga... Sealsamas üleval vasakus nurgas on see ümbrikupilt, sealt valid selle asemele "Pilv" ja kukud asju üles laadima... AAaaga... Sealt saab ainult mingi perversse lingina asju jagada ja foorumi img tag'id ei söö ära seda..:(


just! sealt pilvest ma ei oska taas jagada. seega elu kolinud Fb-i.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Sept 27, 2016 13:04
Postitas S9K
Oot oot, mina sain driftworksis küll img tagidega pilti jagada. Alguses kadus mõne aja pärast ära, siis panin uuesti ja nüüd on nagu pidama jäänud. Ma ei saa neist pilvedest aru, milleks neid vaja on kui sealt midagi otse linkida ei saa. Fulla crap.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Sept 27, 2016 13:14
Postitas vvs
Soovitan ka www.upload.ee


Registered user's files will be deleted automatically after 120 days of last download. Unregistered user's files will be deleted automatically after 50 days of last download.


Eestlaste asi ja töötab laitmatult :)

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Sept 27, 2016 13:14
Postitas ate

just! sealt pilvest ma ei oska taas jagada. seega elu kolinud Fb-i.

Nu, moluraamatut mitteomavad patsiendid jäävad siis ilma lahedast lugemise materjalist ...:facts:

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Sept 27, 2016 13:59
Postitas Cyber

just! sealt pilvest ma ei oska taas jagada. seega elu kolinud Fb-i.

Nu, moluraamatut mitteomavad patsiendid jäävad siis ilma lahedast lugemise materjalist ...:facts:
ei jää, kui FB-st viisakal kujul siia lingitakse..:P Täitsa võimalik teha.

Aga see upload.ee asi mulle ikka ei meeldi, kui ikka asju lihtsalt ära kustutatakse, siis hakkavad teemadesse varsti katkised lingid tekkims jms..:( Mingi ajutise pildi jaoks, vabalt, aga kui kusagile siinsesse teemasse peaks vaja olema, nõõõmeee...

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: K Sept 28, 2016 11:10
Postitas anthillse
kui google konto olemas siis võib google drive ka kasutada

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: K Sept 28, 2016 12:18
Postitas ivomets
Siin link, kus masinal radikas, topelt vent ja tuled paigas.


https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14448858_546027332243494_1287216770587703879_n.jpg?oh=9a1e1f2087976c96c753f6dfd83f95be&oe=5869EE53

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: N Sept 29, 2016 10:35
Postitas ivomets
Igaljuhul nüüd võtan mootori lahti ja vaatan, mis seal sees toimunud on peale seda kui 3 korda ringrajal sõidetud , lisaks veel dünos masinat piinatud ja mingi 1000 ...2000km niisama sõidetud.
Kuna õlirõhk hakkas sinna 2,5 peale kukkuma, otsustasin tellida uue, tutika õlipumba. kaua sa ikka neid 40 aastat vanu kasutad!? Vaatame, proovime. sain pumba kätte ja lubati 25% enam tootlikust, samas suurus ju sama!? elame näeme!

igaljuhul kahju vänta kokku lasta, sest pole enam 3 rem. mõõtu saalesid võtta niisama lihtne. ja sel aastal pidas vastu ju!

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: N Sept 29, 2016 13:59
Postitas ivomets
Võtsin mootori maha ja alt lahti! ia ei mingeid erilisi üllatusi:
2 kepsu saalet ja nendevändakael olid just nagu lihvimisest tulnud, saaled kulunud 1 sajandiku.
aga teised 2 olid kahjustada saanud. ja saaled kulunud 7 sajandikku saalest. Need olid mootori esimene ja tagumine. Võll oli ka triipudega neis aga midagi pole teha, sest uusi asju pole, panin sinna lihtsalt uued saaled sisse. Võll oli kulumata , seega ehk oli viimane aeg avada.

Läks külge USA -õlipump. Vaatame mis teeb, kui kord kokku saab!
Ühesõnaga see oli pigem positiivne üllatus, kui negatiivne, sest pool oli täita 5+!

lihtsalt edasiseks arenduseks vaja jahutust teha paremaks, mida ma juba teen ja õlirõhku suuremaks!

.PS. Ja siis võiks hakata VEEL surveastet tõstma!!

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: N Sept 29, 2016 19:02
Postitas ivomets
Et mille laisk olla, siis panin mootori tagasi peale ja õhtuks kellad käik külge ja käima kah. Sama marki õli, mis ennem oli Mobil 5w-50 ja kellad on kõik lõpus. Ehk ca 6 atm kuskil 1500 pöördel ja ca 1000...1200, mis mul tühikäiguks, peal 5 atm.
Homme maod-voolikud külge ja prooviks tänavale.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: R Sept 30, 2016 9:07
Postitas Cyber
Päris soojast peast vast ikka langeb see rõhk. Peale käivitamist lööb mul ka kõik kellad lõppu, aga mida soojemaks, seda allapoole langeb. soojalt tühikäigul ca 1.2-1.3b. Pööretega tõuseb 1b 1000rpn-i kohta, mis pidada olema normaalne.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: R Sept 30, 2016 9:26
Postitas ivomets
midagi kindlasti langeb ja sissetöötades seda enam. natuke läheb aega, siis saab uue suurema kella külge ja vee kah sisse ja soojaks lasta.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: L Okt 01, 2016 8:47
Postitas ivomets
Miks on saatus nii ebaõiglane? Või just mitte?

Sain just mootori peale ja esimene proovisõit Viljandisse. Viljandis selline õli loik auto all, et lausa väga häbi. Ja probleemiks käigukasti otsatihend!! Aga jõudsin koju kah kenasti.

Taas arvan, et kastile sai pandud poest võetud tutikas tihend. 2 või 3 või 4 aastat, mis ta pidas. KÕIK!
Oleks vana tihnedi pannud oleks ehk kogu aeg nats õline aga ei mingit voolamist.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: L Okt 01, 2016 14:57
Postitas S9K
Ka minu saab on Centrumi ette oma mahlad välja lasknud. Oli ka häbi lapiga autode vahel joosta.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Okt 04, 2016 8:49
Postitas ivomets
Nagu arvata oli oli käigukasti otsavõllist tulev mahladejooks selle süü, et sinna on pandud mingi aftermarket simmerling, mis oli kõva nagu noore mehe riist kui ta naist näeb, peale selle veel pragudega!
Nüüd läheb kohale mingi 40 aastat vana, kasutatud,, pehme kui vana naise rind, vaid vedru püüan mingi 3...5 mm lühemaks teha.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Okt 04, 2016 20:55
Postitas arvo92
Küll see noore mehe riist oleks ka ajaga pehmeks läinud, sa lihtsalt ei kannata oodata!
:headbang:

Soovin vana simmeriga edu, ma pole ise julgenud vanasid kasutada väga aga viimati, kui oma siklil käimakasti maha tirisin, siis jätsin küll väntvõlli simmeri vahetamata puhtalt selle tõttu, et see on nii kuramuse keeruline protseduur see õigele sügavusele saada ja kuigi konkreetselt selle töö jaoks spetsriistad ostetud, siis pigem jätan vana simmeri sinna, mis töötab praegusel hetkel, kui hakkan põhimõtte pärast uut toppima. Kui töötab, siis pole mõtet torkida.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: K Okt 05, 2016 17:57
Postitas ivomets
Tänane päev möödus autole termostaati pannes. Hommikul kell 9 oli kohapeal olemas ja nüüd lõpetasin.

Panin peale, tegin uue tihendai jne... läks palavaks. panin teise, kahe otsaga paisupaagi. natukene hoiab, siis läheb palavaks ja keeb välja.
Siis võtsin termostaadi välja! Asi toimib! 9 tundi- 1 tund lõunauinakut. see see tähendab - racing engine,.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Okt 11, 2016 21:34
Postitas ivomets
Kisan siia natukene võidusõidu mootorite teooriat, et meeles seisaks:

ÕLi temp: 110...127 kraadi C.

Õli surve: 10 psi- 1000 rpm ehk 60 psi- 6000 rpm ehk 60 psi = 4 atm=4,1 Bar

Jah ved. temp: 93...104 kradi C.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: K Okt 12, 2016 9:10
Postitas Cyber
Tundub suht tavamootori numbrite moodi olema..:D
Samas kui turbosaabil tühikäigul 10psi õlisurve on, siis on kuri karjas juba..:P 0.6b vaid... 2 korda rohkem peaks olema. Ja 1b per 1000rpm juurde tulema. Aga noh, võibolla v4 on andestavam..:)

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: K Okt 12, 2016 9:32
Postitas ivomets
ma ei tea, mis saab. Tuleb katsetada
Mootor koos ja uus õlipump peal.
Rõhku on natuke rohkem kui ennist. Kuigi ennist 2 saalet said kahjustada aga kaks olid väga bro!
Nüüd on sõita vaja, mis muud.
samuti võiks kuskilt tagavaraks ühe 1,7 vända leida, kui see lõplikult saba annab.

Ikka kui soojaks päris ajasin, siis tühikäigul, ca 1200 rpm oli miinimum kuskil 2,5 bar. alla ei langenud. aga praegu tutikas 50 õli kah sees. Pööretel sinna 3,7 kanti vajus.
Natuke suurem õli radikas on vaja panna. praeguse ilmaga saab lihtsalt 100 kraadi kätte. suvel läheks liialt. Ja kell vaid kah 120 kraadini. Ehitame vaatame.
Lisaks tuleks uus väljalase teha. eestpoolt peenema toruga. Et saaks parema voolavuse ja suurema väände. samuti ka väiksema aukudega karbussi proovida. mingi 20...30 Nm väänet vaja juurde saada kuskilt. Siis oleks hea.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Dets 06, 2016 10:11
Postitas ivomets
Nüüd mõned pildid uuemst jahutussüsteemist. Ees 2 kiirekäigulist fänni ka!


[url=https://postimg.org/image/d63z6d0xr/]Pilt

[url=https://postimg.org/image/y43wisk5r/]Pilt

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Dets 13, 2016 9:07
Postitas ivomets
Taas tehniline ülevaatus tehtud ja aasta " mureta" !!!
Tegelikult on ikka jumalasti lahe selliste autodega ülevaatusel käia! Vaatad kuidas ülevataja näppu imeb ja mõtleb rahale,, mis ma talle aastate jooksul erinevate autode ülevaatuse eest maksan. Ja mitte ei taha ta sellest loobuda. Ta ju teab, et kui ta jama hakkab tegema, lähen teise töökotta ülevaatust tegema )
Sedakorda masin vähemalt töötas, tühikäik ikka sinna 1400 rpmi kant ja välja ei surnud. Ta madalamalt lihtsalt ei käi. Ei saagi käia kui aus olla. Aga paar korda välja suri ja siis ilma meelitamata käima ju ei lähe segu on nii rikas ja juht tundmatu. See on parem kui kaasaegne immo, mida elliminerida arvutiga saab ). Ja kui tööle läheb, siis on hääl vali nagu otse trombooni kvartetist! Aga kui ei vajuta, nurrub nagu kass ja segu numbridki õiged. Muidugi tuled ja viled ja signaal töötavad. Tänu orig. roolile, on ikka kõik nii kuis peab, samuti pidurid. Need lihtsalt peavad head olema! Aga samas leidsime ühe loksuva sharniiri ja õlise tagaamordi. Tuled ka kontrollitud ja nii see tehtud taas sai!

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: R Dets 16, 2016 19:36
Postitas ivomets
Homme, laupäeval, Kiltsi lennuväljal õhtul võidusõit. Start algab esimesele autole kell 16.00.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: L Dets 17, 2016 22:56
Postitas ivomets
Tänane õhtupoolik möödus Kiltsil. Väga vahva rada oli ja stardid olid pimedas. Esimesel ringil eksisin ära, teisel ringil 8 aeg ja kolmandal 6. aeg. Osavõtjaid klassis 1800+ oli 10. Kõiksede kiiremad ja võimsamad masinad ja õppinud mehed. Ise jäin rahule! Pole ju peale kevadiste jääradade tõsiselt võidu sõitnud. Masin töötas nagu Viiu viiul ja pidamisega probleeme ei olnud. Täna vist kasutati kõiki võimalikke rehve alates naeladest ja lõpetades suvekatega. Gy2 oli mul, mis ühe foorumikasutaja käest ärisin ja oli hea !! youtuubi peaks ühe video ka lisama. siis lingin ka siia.
https://youtu.be/HS7SaEjwSfM