3. leht 7-st

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: N Veebr 18, 2016 0:25
Postitas OVE
No uue ploki puurimine lase Astromotol kinni maksta ja kus üldse puurida lased?

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: N Veebr 18, 2016 1:30
Postitas S9K
Soomes saad lasta teha, R-Koneistus. 40 euri silinder oli vist viimati.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: N Veebr 18, 2016 19:50
Postitas ivomets
Nüüd siis sai kolvist sõrm välja.... ei mingit jõudu läind vaja.

Ilusti triibud kah peal ja sellest näha, et külmalt sisse pressitud.

pagan küll! 1 inimese stt töö rikub nädala minu ajast, et taas uuesti uus mootor ehitada.

ma pakkusin neile tartu astromotos, et ma lähen koju ja ütlen teile manuaalist temperatuuri, milleni kepsud soojendada....

Nad vastasid, et nad panevad külmalt ja teavad mida teevad ja et mida ma õpetan...

Nüüd arutame varianti ka sõrm kepsu sisse ujuma panna. muud pole midagi aga kespu paksus väike. Aga ehk peab, kui 1mm seinaga päris pronksist puks teha?!

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: R Veebr 19, 2016 18:27
Postitas ivomets
Jee! Läheme edasi ja veel paremini kui enne!

Võtsin uue bloki, panin vända sisse ja hakkasi vaatama mis kepsud ja mis kolvid mis kõrgusele tulevad. ja leidsin! JEE!

Võlusõnaks on sedakorda pikemad kepsud! Ja neid kepsusi mul lademetes mille sisse sõrmi pista.
Jääb vaid loota Jaani peale Mäealusel, et asjad sedakorda õige pinguga paika saab!

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Mär 15, 2016 23:10
Postitas ivomets
Lõpuks. Peale 3 nädalat ootamist on kolvid- kepsud taas käes! paremad kui varem! Homme tartusse ja vaatab mis plokist saab. Muidugi uuest.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: R Apr 08, 2016 20:14
Postitas ivomets
16 veebruar.... 08. aprill.

Just niikaua võttis aega et taas saada uus plokk selliseks nagu ta olema peab ja uuesti sõrmede otsa pandud kolvid , et hakata seda lego taas kokku laduma.

:notworthy:

Tegelikult tahaks hea sõnaga kogu selle jama peale ikka Astromotot meenutada, et nad puurisid mulle teise ploki ilma raha võtmata.
Häving sellest olenemata niigi 600...700 euri.

Saab 96 mootori ehitus :thumb:

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: P Apr 10, 2016 21:58
Postitas ivomets
Reede hommikul 6.30 hakkasin Tartusse asjadele järele sõitma ja kell 10.45 hakkasin kodus mootorit kokku panema.
Õhtuni.
Laupäeval alustasin 6.40 ja kella 17 ni.
Põhapäeval alustasin samuti kell 6.40 ja kell 10 sai esimest häält kuulda ja kell 12 esimene km läbitud. peale lõunaks sai kokku.
Nüüd vaid proovisõite vaja teha.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: T Apr 12, 2016 23:29
Postitas ivomets
Peale 10 km testisõitu eile tankisin paagi täis ja põrutasin Tartusse!
Nüüd tagasi ja ikka oma hea autoga!
Kõige suurem rõõm oli, et kuskil Viljandimaal tuli mulle vastu üks ilus Punane klassik ja tervitasime nagu vanal heal ajal!!
testisõidust: esimesed 40 km ei sõitnud üle 80. järmised üle 85. Viljandi- Tartu juba 90 ga. ja tagasi kah korraliku liikleja kombel. mingi 350 km sai sõidetud. vähe! sõita veel vaja . peale 1500...2000 km hakkaks ka proovima vajutada....

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: K Apr 13, 2016 8:57
Postitas Cyber
Mul on nagu mälestus, et sissesõidu puhul tuleks vältida ühtlase tempoga sõitu. Kõige parem just linnas, kus palju erinevaid kiirusi, muidugi pähe ei tohiks anda kiirendustel kohe..:) See võib muidugi päris kole olla, seda 1000-t km linna vahel hõõruda..:D

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: K Apr 13, 2016 16:59
Postitas 13piisab
nagu ma aru saanud, siis neid ploki sissesõiduteooriaid on jämedalt kaks:
1) sissesõit toimub tasa ja targu. Tahhomeeter püsib skaala esimese kolmandiku (või heal juhul poole) piires
2) sissesõidul tuleb korralikult pähe anda
lisaparameetrite / variatsioonidena juurde sissesõiduperioodi pikkus ja kasvõi linn vs maantee.

mulle tundub see teema rohkem religiooni vallast olevat. Kunagi pikemalt lugedes tundus justkui "päheandmise" variant üpris usutav, aga äkki on lihtsalt nii, et see "uskumus" sobib lihtsalt paremini: kes ikka soovib tasa ja targu törtsutada ja nii mitutuhat kilomeetrit, kuna võiks ju :)

ivomets on enda jaoks kindlasti asjad lahti mõttestanud - oleks huvitav kuulda, mille tõttu "tasa ja targu" variandi kasuks otsustatud on ;)

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: K Apr 13, 2016 17:59
Postitas ivomets
kahte varianti ei ole. on 1. tasa ja targu.

esimesed 2000 km on tähtsamad kui ülejäänud 200000 km.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: N Apr 14, 2016 0:20
Postitas entson
13piisab järgi võttes 2)ise ei plaani kaua sõita,siis pole vahet kaua mootor kestab, endale tehes on vaja loomulikult teha korralik sissesõit, see on juba vene ajast teada +haynes"i manuaal soovtab seda sama!

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: N Apr 14, 2016 19:59
Postitas Ilts
...
Kõige suurem rõõm oli, et kuskil Viljandimaal tuli mulle vastu üks ilus Punane klassik ja tervitasime nagu vanal heal ajal!!
...


Lendasid mulle jah enne Viljandit Puiatu kohal vastu! Ja kuidas ma ei tervita teist vanakooli Saabi. Ma juba kaugelt nägin, et sa tuled, nii lahedat teist 96-te naljalt ei kohta. Mul on siin vahepeal kihk kõiki saablasi tervitada :D

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: E Apr 18, 2016 7:42
Postitas 13piisab
13piisab järgi võttes 2)ise ei plaani kaua sõita,siis pole vahet kaua mootor kestab, endale tehes on vaja loomulikult teha korralik sissesõit, see on juba vene ajast teada +haynes"i manuaal soovtab seda sama!

nagu viitasin, on "uskumusi" mitmeid ja Su viidatud "korralik sissesõit" ei ole üheselt defineeritud. Ühele tähendab see vaikset törtsutamist, teine ei tee OMA masina sissesõitu elu sees nii vaid pressib gaasi põhja - ikka selleks, et sissesõit KORRALIK oleks ;)
Guugel aitab maailma avardada:
https://www.google.ee/search?site=&source=hp&q=engine+break+in&oq=engine+break&gs_l=hp.3.0.35i39j0j0i10j0j0i22i10i30j0i22i30l5.877.3480.0.5310.13.13.0.0.0.0.122.1029.12j1.13.0.csbd%2Ccfro%3D1%2Csrna%3D10%2Csrs%3D20.2..0...1.1.64.hp..0.12.974.0.S7nf9aTB4hk

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: E Apr 18, 2016 12:24
Postitas ivomets
Sai veidike taas paremaks tehtud, ehk klassiku 70 A, generaator peale pandud.
Kuigi ega 96 oma kah pole veel kunagi alt vedanud, kuigi seal mingi ilget vana tüüpi pingeregulaator ja tuled vahest vilkusid....

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: N Apr 21, 2016 12:34
Postitas ivomets
Testisõit koos õlitemperatuuri kellaga. 10 km ja õli temp 110 C,

Mis siis saab kui väljas + 25? ja kui gaasi kah vajutada?
Igaljuhul asi oli õige, et see kell sai pandud. Nüüd vaja välja mõelda kui suur peaks olema õliradikas........ :gun:

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: N Apr 21, 2016 16:18
Postitas Cyber
Sa kontrollisid igaks juhuks, kas see temperatuurikell õigesti ka näitab..:) ? Noh, pistsid kuhugi keevasse vette enne?

100-110 pidavat olema optimaalne.

Ja kui radika otsid, siis vaata et liiga suur ei saa..:) teemas üks kodanik kurtis, et
Õliradika paigaldus andis niipalju tunda, et 2c välitemperatuuri juures auto õli jääb liiga külmaks. Mul see "sändvits" oli ilma termostaadita ja see tähendab, et temp püsis 60-70C vahemikus. Kui linnavahel põristada saab selle kõrgemaks, kuskil 80 juurde.


Seal on pilt ka, kui suur see on...
Ehk siis, ilma termostaadita varianti ei tasuks muretseda, kui sa just väga täpselt ei tea, et see on paras.

Ma peaks keldrist vaatama, mul mingi klassiku küljest pärinev õliradikas peaks kusagil vist vedelema, võin katsetusteks ära anda.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: N Apr 21, 2016 21:06
Postitas ivomets
To cyb:

Just yhel päeval avastasin, et mingi sinu käest saadud radikas vist seisab mul. aga tundub, et see ei sobi. pidin tagasi tooma kunagi aga kola alla sattus, sorry!

Muidugi ma teekannu panin õhufiltri peale ja katsetasin kõiki andureid ja skaalasid. ja näiteks ühe vana klassiku temp anduri puhul hakkas vesi keema 80 juures. teised andurid ikka 100, või 105 kanti. seega päris täpsed.

aga homme hakkan jama ja vaeva nägema õlifiltri adapteriga, mille ostsin, et temp. andurit sinna sisse panna jne...
adapter hiinast kindlasti ja kohe läks treipinki, et asi üldse peale proovida panna. seal olid sooned sees, mis olid kindlasti üle 0,5 mm...lisaks punnid seal, mis yleliigsed kanalid sulguma peaksid ei pea õli. proovisõidust tulles oli kapotialune õline. aga kokku veel ei jooksnud. homme uued poldid ja vaskseibid alla. ja muudki veel. et peaks.

Leidsin kuskilt veel mingi moodsa ledidega pinge näitaja, nii et varsti näeb kõike mis toimub )))
Mõned pildid kah:

Pilt

Pilt

Pilt


Pilt

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: R Apr 22, 2016 8:27
Postitas Cyber
Näe isegi ei mäletanud, et selle radika juba sulle andnud olin..:) poogen, las olla või kui jalus on, viska minema.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: R Apr 22, 2016 22:37
Postitas ivomets
Sedakorda siis 950 km kestis.

Täna panin peale õli radika ja tõenäoliselt jäin hiljaks sellega.
Tundub kepsusaale kolks olema ja õlirõhust järel vaid 60% algsest. täpsel selline gaasiga mängides tuleb , ehk kui lased gaasi lahti hakkab plagisema.
Aga pole hullu.
järgmine kord panen kohe sissesõiduks sisse racing õli. 15 w.50, kuigi rõhku nagu oli piisavalt aga ju siis kvaliteeti niipalju polnud. Saaled läksid uued ja kepsukaelad kah 5 sajandikku kulunud, seega ringi ei tohiks olla vedanud. Vaatame , uurime , ehitame uuesti )
Seda kah ei usu, et äkki liiga palju on surveastet :freak: kuigi küünlad vales asendis võivad kolviga pähe saada küll! :thumb:

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: R Apr 22, 2016 22:58
Postitas OVE
Pane siis pilte ka.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: R Apr 22, 2016 23:03
Postitas ivomets
Pane siis pilte ka.


mul läheb piltide panemiseks pool tundi. ma ei oska nobedalt seda asja ja seepärast väga vähe seda teen. sry.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: L Apr 23, 2016 0:08
Postitas arvo92
On sul alles jaksu neid mootoreid üle ehitada mitu korda. Aga jõudu muidugi, jälgin huviga.

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: L Apr 23, 2016 10:10
Postitas ivomets
Nii. esi selge. kepsu saaled lõpetasid töötamise. eriiti 1. silindri oma. Kulumine selline nagu 300000 km sõitnud masinal. Kepsusaaled sõitsid ca 2400 km.
Õnneks ringi ei tõmmanud ja kepse välja kiskuma ei pea. Remont saaled olemas ja küll keegi võlli ära kah lihvib AGA mis mõõtu??
palju teha lõtku sinna, et kuumus ja jõud seda vahet liiga pisikeseks ei tee!? tehase andmed: 0,014....0,064, remonditud võlli puhul.. aga kas piisab racing mootorile??

Igaljuhul sain aimu mootoris olevasttemperatuurist ja selgus, et kasutatav õli radikas on LIIGA VÄIKE! Temp langes vai ca 8 kraadi.


Pilt

Pilt


Pilt

Pilt

Saab 96, 1977 ,FIN look, ivomets

Postitatud: L Apr 23, 2016 10:38
Postitas OVE
Põhiradikas on ka väikesevõitu, vanasti pandi laiem 900 radikas, aga siis pead tuled välja vahetama, et ruumi teha. Ja kas sul elektri ventikas juba on, see vist ka tõhusam.