1. leht 2-st

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: K Veebr 03, 2016 14:47
Postitas ivomets
Tänu suurele saabisõbrale Andrusele, saab taas üks saab 96 pea maanteel vurama.

Andrus leidis masina ja kohe mulle teatas. Ja mina kohe vaatama ja nädala pärast ka ära ostsin ta.

Tegemist 1974 aasta masinaga. Viimased 20 aastat seisnud kuivas, alates septembrist väljas. Ülevärvitud aga mootor käis ringi. tundub, et keevitada tahavad vaid mingid tüüpilised kohad. Kui kätte masina saan, siis näeb täpsemalt. Vana tyybi istmetega, kuigi ka uuemad on kaasas. Ja mis kõige lahedam- tutikad esituled!!

Ohh! Nüüd mu süda taas hõiskab, et saan teha taas seda, mis mul kõige rohkem meeldib!!


Pilt

Pilt

Pilt

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: N Veebr 04, 2016 20:04
Postitas ivomets
Auto toodi koju kah ära "konna" peal. Ennem kui masin pealinnast välja sõitis juba teatati ühe saabisõbra poolt, et masin liigub sihtmärgi poole! Supper!

Viskasin masina ja toomise masina kaasavarast tühjaks ja siis proovisin, et kas käima kah saaks.
Esmalt avastasin Lada õhufiltri ja selle alt tutika Lada karbussi.
Jagaja lahti, kohtaktid lihvida ja säde oli kohe olemas. selleks kulus ca 3 min.
Siis valasin paaki kütust--- ootasin, et paak ei leki- ja starterit. ei midagi. ju pump ei saa kätte. valason karbussi otse peale ja muidugi andis lootust. Kuna aku oli kehvakene, siis laadijaga suurem vool taha ja mõne topka pärast tahtis juba käima minna. Siis tuli pumbast kah juba bents üles ja käima ta läks! ca 15 min kogu toiminguid! Ja töötab! õliga mis 20 aastat vana.
Ja kusjuures jahutus vedelik oli kah sees. sinine ja puha.

Pärast viskasin masina asjadest tyhjaks ja ega suuri auke ei leindnudki! Ma arvasin seda kah, et 74 aasta masin on cr-ni terasest! 1 auk on tulemüüri juures paremal pool, 2 on t-amordi juures kus topeltplekid ja üks on pagasniku vasakul küljel..
Tõenäoolislet mõni tuleb veel kui puhtaks ja kuivaks seest saaks.

Lisaks kõik tuled töötasid ja pidur ja sidur toimisid samuti.
boonuseks terve esiklaas!

Mitte headest asjadest on katkise kattega vana tüüpi esiistmed! oleks vaja rohelist naha doonorit; samuti on katki ka juhi uksepolster; samuti roheline.

Autol on all ka 4 logarit, olemas ka kärukonks ning Saabi kirjaga tagumised porilapakad.

Teda on ülevärvitud aga kapoti alt näiteks värv pandud karestamata pinnale ja õhukompressoriga tuleb uus värv mõnusalt maha. Ehk saab vana säilitada?!

Homme vaatame koobastesse ja piduritesse sisse.

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: N Veebr 04, 2016 21:37
Postitas TGB
Äge värk!
Selliseid vanakesi on rõõm tänaval näha kõige selle uue moe keskel, kus kõigil peab see kõige uuem olema :)
Jõudu jaksu ja jaga salongist ka pilte ;)

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: P Mär 13, 2016 22:48
Postitas ivomets
Kroonika täiendus:
Nüüd on ligi 2 nädalat kere keevitaud ja hakkab looma. Tuli välja, et ette otsa saanud ka väikese laksu, mis ühe lanzeka ca 4...5 cm sissepoole kõveraks löönud. Päris mitu päeva mänginud esimese otsaga, et tiivad, nina, kapott ja suunatuled kenasti õigesti saaks.

keevitamisega saab 96 juures asi lihtne- tükk välja ja teine asemele. Vaid ühe tungrauakinnituse sai jätta, kõik teised tuli välja lõigata ja uuesti panna. samuti kogu pagasniku aluminse ääre ring; ning ka mootoriruumi ja salongi ühendus. sealt kõik uus. Mõlemad tagaamordi ülemised kohad tuli asendada kuigi palju. lisaks veel tagumise uksekoha alumised ääred
lisaks muidugi esiotsa esimesed alumised nurgad ja lanzeroonide tagumised alumised nurgad. ja ongi pea kõik. tiibadega oli vähe mängimist, vaid mõned nurgad ja mõned praod äärtes. Veel ootavad ees uksed. ning kui need tehtud siis kunagi ka kindlasti midagi akende servadest.
tundides võiks arvestada nii umbes 90 h siiani kulunud keevituse peale. ja ligi 1 m2 erinevaid plekke.
0,8 kasutan vaid tiibade kumreate kohtade tegemiseks, muidu kõik 1,5 ja 2,0 mm. siis kestab ja hea suure vooluga keevitada.

Vahelduse mõttes võiks pidurid ja veermikuosa mõnel päeval teha. aga ennem ei tee kui saan teada mis piduri voolik oli puruks läinud mullu tehtud masinal; kas tuliuus, või vana?! Hakkab kõrini saama uutest asjadest mis kestavad vaid päevi!!!

Mõni päev tagasi suhtlesin mehega kes mulle kepse teeb ja ta ütles samuti, et vanad asjad on head ja just selles mõttes, et materjal kvaliteetne. Ja seda ka kuulnud piduriketaste kohta, mis treialile viinud.... et uued ei kõlba kusklile....
Või hakkan juba vanaks jääma nagu Läti sõber Valts mu eile väljasõidetud 10 koha kohta ütles. Aga missugune oli konkurents seda ta ei tea,,,,, sest isegi Virtsu mehed ei saanud kõik esikolmikussegi. See oli juba tase!
Lihtsalt sõidunälg kõigil nii suur selle lume ja jääta talvel.

Värvitööd prooviks teha nüüd täpselt õpetuse järgi, nagu piibel 2015 kirjutab.
Vaatab, mis saab. Prooviks just neid materjale ehk roostesurmasid ja happakrunte, mida soovitatakse; pealmiste kihtidega probleeme ei ole ja värv tuleb sellelt firmalt nagu suvel saaburi sai. ma ei tea aga see kuidagi väga hästi siiani püsinud selle piisavalt roostes ja 10 korda värvitud kere peal.

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: T Mär 29, 2016 22:09
Postitas ivomets
Kroonika jätkub; et teaks tulevikus

Homsega peaks saama keevituse kuuri alla ära panna. Täna said klaasid eest võetud ja mõne klaasi all mõni väike auk. Üllatavalt head tihendid)

Seest on auto samuti tühi, rooste tõrje tehtud, lihvitud ja kruntvärv seljas. samuti kapotialt. Mootoriruumist sai ca 5 liitrise kanistri jagu kõiksugu soga.
nüüd tuleb kere pealt vana värv kõik maha lihvida kuni originaal värvini, sest karestamata jäetud ja koorub kohati isegi siledatel pindadel, äärtest rääkimata. Õnneks kannid enam-vähem siledad.
sedakorda prooviks pleki hästi siledaks kahe haamri vahel peksta, et võimalikult vähe pahteldada teist.

prooviks mõned pildid ka panna, rahvas ju nõuab.
tagapidurid, just nagu uued, äsja pandud

Pilt

ja ukse 2 vaadet: ennem ja nüüd

Pilt

Pilt

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: K Mär 30, 2016 14:57
Postitas 13piisab
kas jäid siis lõpuks ainult tüüpilised roostekohad või tuli asju juurde?;)
küllap teadsid ukse (ainult üks?) kohta juba suht varakult - kas need ussitavadki lausa "tüüpilisena"? Tean omast kogemusest, kui tüütud ja ajamahukad uksed alt olla võivad. Ma poleks oma 50a vanal VW-l lappima hakanudki, aga "uued" uksed osutusid suht lõpusirgel sobimatuks ja tuli siiski ca päeva jagu mitteplaanitud lisatööd teha. Plus maalritööd ja hirmus pahtlihunnik, mis tuli eelkõige välispleki lappimisest (pigimati alt tuli välja "hõbepaberit") - seda oleks saanud vähendada suuremaid ja rohkemanurgalisi tükke välja lõigates...

surista sisemine ja välimine plekk ikka pidevalt kokku - sinna jääb niiehknaa potentsiaalne roostekoht ja kui plekid on pidevana kokku lastud, saab sissepoole mõnuga (vedelamaid) mastikseid lasta. Kui jätta ainult punktid, hakkab soojema ilmaga uksealune ilmselt triibuliseks muutuma. Ei pruugi ka kerehermeetik aidata - keevitus on igal juhul kindlam!
kas siemine plekk on tööde käigus kõveraks muutunud? Enne-pildil paistab justkui sirge(m).

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: K Mär 30, 2016 15:45
Postitas ivomets
Tegelikult asi tuli välja nagu tavaliselt: et kui näed, et on vähe teha, siis on palju....
oli palju teha küll. väga palju isegi. keevitustöid ma mõtlen.

lisan, et kunagi sai üks 95 tehtud ja sai vaid punktitud asjad kokku ja siiani võib lausa näidistööna välja tuua, kuidas tiibade alumine osa on kokku punktitud ja pahteldatud ja mitte kui midagi pole veel kuskilt poolt näha. no lihtsalt vahel tuleb hästi välja! :)

samas meeldib kui kõik kokku keevitatud. siledaks saab ikka kui toksida, vahel ka mõni pragu sisse taas lõigata ja uuesti keevitada.

ja veel, mis pildil, see poolik töö alles. kõik asjad saab sirgeks kui aeg sinna maale jõuab)

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: P Apr 24, 2016 14:12
Postitas ivomets
Asi vaiselt läheb edasi.
Tänase seisuga on esimesed asjad juba veega lihvitud ja ootavad värvimist: need on nina, tagakapott ja tagatiivad. Kohe saavad ka esitiivad ja esimene kapott, samuti on auto tagumine pool kenasti krunditud ja täitekrundi all, natukene ka veega lihvitud. Salongi osa ja mootoriruum puhstatud , karestatud ja krunditud- ootab samuti värvimist.
Karestamata veel osa esimesest otsast ja natukene kapotialt.
Kõik võtab meeletult aega; eriti kapotide sisemised küljed, mis karestamata värvitud, samuti uste ääred ja siseküljed, näpu otsas liivakas ja lükka muudkui seda vana värvi maha.... vaikeselt läheb aga asja saab.

Mootori pesin puhtaks ja võtsin alt lahti ja vaatasin, et täitsa ok vänt ja saaled veel. Tegelikult ikka päris head.sama targalt panin kokku.

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: P Apr 24, 2016 20:27
Postitas 13piisab
Kõik võtab meeletult aega; eriti kapotide sisemised küljed, mis karestamata värvitud, samuti uste ääred ja siseküljed, näpu otsas liivakas ja lükka muudkui seda vana värvi maha.... vaikeselt läheb aga asja saab.

kui karestamata värvitud, siis suruõhk abiks: ca 10bar + puhastuspüstol koorib päris efektiivselt. Ning mida ei koori, see on kinni ega vaja varjatud kohas tähelepanu :)

kusjuures kokku täpitud asjade kestvus on täitsa usutav, kui mõlemalt poolt korraliku värvi (vms isolatsiooni) alla saavad. Lihtsalt läbikeevitusega on üks muutuja vähem ehk siis varjatud külje katmine (mis on enamasti küsitavam - ligipääs ei ole üldiselt hea) ei puhu eriti suurt pilli.
lihtsalt "kindlustus". Sellega seoses - ma panen keevisliidete tagakülgedele pintsliga pealekantavat kerehermeetikut. Selle kasulikkuse osas olen viimasel ajal aga kahevahel: seda pole ma suutnud nn nätskeksjäävat leida ning need, mida olen kasutanud, on ikka kole rabedaks kuivanud. Kas sellisena ikka temperatuurikõikumised üle elab või lööb end lahti. Kui lahti lööb, on pigem kahjuks, kui kasuks.

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: K Apr 27, 2016 19:17
Postitas ivomets
Tänane päev tõi koju autovärvi; peaaegu sama tooni nagu originaal ja värvisin mõned asjad seest ja mõned servad.
ja kohe tulid ka esimesed kommentaarid, et värv on kole ja et pole hea müügivärv.

Õiget värvitooni Mipa riiulist ei saanud ja mingit teist tootjat kasutada kah ei tahtnud, kuna mullu värvitud sinine sai kah Mipaga tehtud ja mulle meeldis temaga tööd teha ja tulemus kah.
Äkki homme õnnestub ka mõni pealmine pind ära teha, eks siis näeb, kuidas tegelikult on. Igaljuhul värv on roheline ja nimi: british standard 222. kuigi värvi segati kokku suurest hulgast kollasest ja süsimusta ja punakaspruuni lisandiga.
Kattis täitsa ok-lt.
Mõnus on ikka üle aasta taas õige värvipüssiga möllata!

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: N Apr 28, 2016 11:43
Postitas Nakataja
Tänane päev tõi koju autovärvi; peaaegu sama tooni nagu originaal ja värvisin mõned asjad seest ja mõned servad.
ja kohe tulid ka esimesed kommentaarid, et värv on kole ja et pole hea müügivärv.

Õiget värvitooni Mipa riiulist ei saanud ja mingit teist tootjat kasutada kah ei tahtnud, kuna mullu värvitud sinine sai kah Mipaga tehtud ja mulle meeldis temaga tööd teha ja tulemus kah.
Äkki homme õnnestub ka mõni pealmine pind ära teha, eks siis näeb, kuidas tegelikult on. Igaljuhul värv on roheline ja nimi: british standard 222. kuigi värvi segati kokku suurest hulgast kollasest ja süsimusta ja punakaspruuni lisandiga.
Kattis täitsa ok-lt.
Mõnus on ikka üle aasta taas õige värvipüssiga möllata!


Ei kommentaarinud ma midagi nii hullusti. Värv on huvitav ja kindlasti massist eristuv. Müüdavuse kohalt ta võibolla tõesti ei ole kõige parem aga kurat seda teab. Vana Saabi ostja ongi väikse kiiksuga ja võib ka vastupidi mõjuda - kliente tuleb nagu kärbseid .... peale ;) Aga masin tuleb aus ja kindlasti korralik investeering! :thumb:
Sa võiksid võtta Saabi lennukitelt eeskuju ja teha kollase värviga 222 ka küljele, mis vihjaks siis värvikoodile ja tegelt oli ju ka üks vana 96 rallikas sama numbriga. Sini-kollane kroonidega ring ka katusele! Sellise ostaks juba isegi ära.

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: N Apr 28, 2016 12:39
Postitas ivomets
Et värvist saakite aimu:

Pilt

Pilt

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: N Apr 28, 2016 13:37
Postitas Cyber
Sihuke samblaroheline. Pole ju väga hull värv..:)
Kuigi rohelise puhul oleks British Racing Green suht kindla peale minek..:)

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: N Apr 28, 2016 14:44
Postitas S9K
See võib täitsa huvitav tulla :thumb:

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: L Apr 30, 2016 20:10
Postitas ivomets
Kirjutan siia värvitöödeks kulunud asjad koos hindadega: ostmise järjekorras enam-vähem:

2 aerosool krunti 10
20 lihvketast 20
traatharjad ketaslõikajale 7
lihvpaberid 7
lihvkettad ca 40 + 2 happekrunti 37
2 aerosool krunti 10
lihvkettad 10
aerosoolkrunt 5
lihvkettad 120 karedusega 7
2 aerosoolkrunti 10
pahtel 1kg 11
pahtel 1 kg + krunt 20
liivapaberid + terasharjad 15
liivapaber 100 karedusega 5m. 4
lihvkettad 7
aerosoolkrundid 10
2 l autovärvi+ lahusti 59
täitekrunt+ vahalapp 12
täitekrunt+ fine filler 19
2 l värvi + matisti 58
fine filler aerosool 10
matisti 7
teip, lahusti, kattepaber 10

muidugi hunnikus veel nitrolahustajat, roostesurma ja muid asju, mida praegu ostma ei pidanud, mis kodus olemas olid.
nimekiri pole lõplik, sest auto ise veel värvimata + uksed kah.

kindlasti tuleb kohe küsimusi, et miks niipalju aerosoolkrunte, siis vastus on selline, et leidsin sellise hea rooste surma lisanditega kiiresti kuivava, mida hea kohe väljalihvitud kohtadele peale lasta, samuti ka tahma asemel pahteldatud, lihvitud pindadele, et kontrollida pindade siledust.

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: E Mai 02, 2016 9:07
Postitas 13piisab
...aga kas need aerosoolid järgmistele kihtidele ka heaks aluseks on? Või kasutad lihtsalt konserveerimiseks ja karestad päris-krundi eel rahus nii, et kohati metall väljas?

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: E Mai 02, 2016 10:49
Postitas ivomets
...aga kas need aerosoolid järgmistele kihtidele ka heaks aluseks on? Või kasutad lihtsalt konserveerimiseks ja karestad päris-krundi eel rahus nii, et kohati metall väljas?


igaljuhul parem kui epo, selles olen veendunud. ja siiani pole alumine kiht sulama hakkanud ega ülemisi ära sulatanud.
ja alati kui metallini välja lihvin kohe krunt taas peale ja siis edasi... ja siis alles täitekrunt. ja ikka lihvin läbi.... kust läheb ja taas algusest peale.

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: K Mai 18, 2016 0:13
Postitas ivomets
Teisipäevase päevaga sai auto arvele. Passis millegipärast: Ostetud Eestist 01.01.1974.
Samuti sai läbitud ülevaatus ja esimesed 5 km linnavahel sõidetud, mille peale läks vahetusse parem esimene rattalaager ja hiljem vasakult sai sharniir kinni keeratud.

Kast töötab 5+, samuti ka vabakäigusidur ja ei mingit undamist.

Mootoril sai ükspäev üks plokikaas maha võetud, kus 1 väljalase oli surnud jäädavalt ja asendatud teise kaanega. nüüd kõik surved 10...11. OK.
Vaja oleks 10 uksepolstri tüüblit, siis saaks ka juhipoole uksepolstri paika panna.
Aga muidu on hea!!! saab 96 originaal ( peaaegu) keegi on kunagi sinna Lada tuttuue karbussi pannud ja praegu see sinna jääb, koos trossist tõmmatava toore klapiga.
Nüüd vaja vaid hagu anda!

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: P Mai 22, 2016 16:48
Postitas ivomets
Esimene pikem proovisõit kah tehtud: Pärnu- Talsi rally- Pärnu.
32 osavõtja seas 6 koht. Ise rahul peaaegu.
Kui su autol on vaid tehasest tulles 48 Kw ja auto mootor juba piisavalt vana, siis ralliks sellest lihtsalt ei jätku. ))
sa tead, et oled 3 sekundit ajast maas ja sul on üle 0,5 km sõita ja lihtsalt jõudu ei ole, et kiirus üles saada ja see kaotus tagasi teha,))

Jamad autoga hakkasid muidugi Pärnsut 6 km kaugusel, kui bensiini kätte enam ei saanud. paukus ja ei sõitnud. Kuni Häädemeeste tanklani puhastasin karbussi 2 korda ja puhusin torusid läbi; siis vahetasin pensupumba. Siis asi kestis kuni 3 ja 4 katse alguses tundsin, et taas kütust ei jätku. aga lõpuni sai ja selle taha midagi ei jäänud. Enna 5 katset vaatasin, et pump taas ei pumpa ja filter tühi. Ei midagi: pudel kaasa ja kaevust külma vett tooma. Ja veega jahutasin pumba maha ja asi korras! ja niimoodi ka 6 katse alul.
Tegelikult polnud siin midagi uut ja muud, kui pumbad, millel kummist klapid. Need lihtsalt suure sooja ja kuumaga kaotavad oma kumera kuju ja ei tööta.

Sai ka 2 korda trampliinilt hüpata ja nii ikka, et kõik rattad maast lahti! Vot see oli lahe ja seda tahaks veel!
tagasi tulles sai ennem iklat ka Läti politsei värvimuusikat näha ja 40 eurone arve ootab ka maksmist. Teetööd ja 70 märk, pidi kuskil olema.

Igaljuhul julgust kõigile võtta vana auto ja kohe kaugele kimama minna!

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: E Mai 23, 2016 8:09
Postitas ivomets
Mõned esimesed pildid kah:
Kusjuures juhitavus ja pidamine oli autol imehea! Seejuures esiteljel uued Continentalid 185/65 R15 ja taga ülikõrged 165/80 R15 mingid ilgelt vanad Jugoslaavia talverehvid, traktori mustriga.


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: E Mai 23, 2016 8:28
Postitas arvo92
Näeb värvitöö ju hea välja küll.

Ühe pildi peal oleks justkui kapott sul lahti? Jahutab paremini :D

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: E Mai 23, 2016 9:01
Postitas ivomets
Kapott sai vist jah kehvalt suletud. Kuigi see jahutamise probleem nende 96 puhul on mul täitsa päevakorral. Pean tegema kapoti tagumistesse külgedesse avad. Neid tehti masinatele, mis kõrberallidel sõitsid. Siis käiks õhk paremini läbi küll.

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: E Mai 23, 2016 19:50
Postitas ivomets
Võidusõidust statistka rääkis seda, et meie kaotatud 123 punktist võinuks hoopis vähem järele jääda kui:

3 ja 4 katsel ei oleks trampliinile minnes hoogu üles võtnud. Oleks 10 punkti saamata jäänud.
ja muide, ennem ma veel küsisin, et ega trampliinil aega võeta ja peakorraldaja ütles EI. valetasid taas)
3 katse lõpus polnud jõudu, et kiirus üles võtta peale 90 kraadist kurvi ja kaotis 3 sek ehk 30 punkti.
5 katsel polnud jõudu, et kiirust koguda ja lõpp 3 sek hiljem ehk 30 punkti.

Ühesõnaga mingi 70 punkti läks lihtsalt käest. Aga me olime uue autoga!! 48- kw)

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: E Mai 23, 2016 19:54
Postitas S9K
Lahe kleps akna ääres.

Jugoslaavia talverehvid traktori mustriga, hahahahhaaaaa :D

Saab 96, 1974, Ivomets

Postitatud: E Mai 23, 2016 20:10
Postitas ivomets
Lahe kleps akna ääres.



See on Läti ametlik slõugan! Et te teaks )

Nad ka ei teadnud. ja kui kunagi kuulevad, siis meenutavad, et kuskil nagu oleks näinud.....