
Kus küülikuid on, sinna sigineb neid ikka juurde :headbang:
Muide nimeks panin just selle, mis tehnilistes paberites kirjas, pole nagu kuskil Saab 96 ...
Tegu siis 2 taktilise masinaga, 40 hobust paberitel, tegelikult peal aga 3 karburaatoriga mootor, millel 46 hobust, kõigest 880Kg jne.
Minu 3 aasta Rootsi ja pisut ka Soome autoturul silma peal hoidmine lõppes hoopis Hollandi autooksjonilt catawiki Rootsi paberitega (e. polnud veel Hollandis arvele võetud) masina ostuga. Oksjoni hind iseenesest kujunes kõrgeks, miski tegelane trügis hinnaga täpselt minu arvestatud max. piirini. Aga 5 minutit enne lõppu mõtlesin, et proovin, nagunii lüüakse üle. Pagan ei löödud :red: , kujutan ette seda vandumist kuskil euroopas, kui võileib näpus arvuti taha maanduti.
Tegelikult tahtsin ma hoopis Saab 95-te, kahetaktilist, ideaalis just sellise ninaga, milline 96 nüüd mul on (minumeelest ilusaim küülik). Aga selle aja jooksul on vaid 2 müügis olnud, mõlema puhul olen mõtlema jäänud (kas väga roostes või palju asju puudu) ja on ära ostetud. Nüüd aga ei liigu neid üldse enam ...
Muide see auto on vanem kui mina :freak: , ja sellise vanuse kohta tegelikult päris hea, samas tööd jagub. Värv on originaal, aga kohti, mis teha tahavad, ikka leiab, loodan originaalvärvi säilitada. Keevitamata ei saa, esitiibade või pigem just mootori poolne osa ülaosas keskel paistab läbi ja taga amordi kanduritel ka pikki-miski-jama. Muus osas, ka põhja alt väga hea. Kõik kroomliistud ilusad ja olemas, aga stanged vajavad taastamist. Lisaks ühel stange iluvidinal mõlk sees ja ka taga tiival tule all üks mõlk.
Salong aga sellise vanuse kohta lihtsalt super. Lagi nagu uus, istmekatted peaaegu kulumata (kulumist pisut näha vaid nahal).
Ja kaasa sain ka meeletu hunniku originaaldokumente (ka originaal lisavarustus olemas). Sealt selgub, et läbisõit vist ongi vaid ca. 100Kkm, vägev. Aga masin on arvatavasti seisnud alates 1976 aastast. Seega kõik tuleb üle käia. Eelmisi omanikke 3, esimese nimi ilusasti salongis jalgade juures kirjas.
Mootoriga on aga kehvemad lood, nimelt kinni, seega kapremondist ei pääse. Kaasa sain ka ühe täiskomplektse mootori (ühe karburaatoriga), see paraku ka kinni. Muide mootor kaalub vaid (ilma starteri/generaatorita) ca. 60 Kg, võtsin sülle ja viisin, kuhu tahtsin :thumb:
Ja asi, mis oli mulle uudis, autol käib salongist nööriga tõmmates radiaatorile miski riie (rullis) ette, põhjamaa auto

Kaasa sain ka miskid Saabi kirjadega vidinad, mida ei oskagi nagu kuhugile panna.
Pildid















