Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#51

P Aug 06, 2017 23:04

1: pildil olev parem piduriklots on tagurpidi:
2. keera pid. silinder teistpidi, nii et õhutusava jääb ülesse.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#52

E Aug 07, 2017 11:07

1: pildil olev parem piduriklots on tagurpidi:
2. keera pid. silinder teistpidi, nii et õhutusava jääb ülesse.

Jah, tõesti, netis olevatel piltidel on parem piduriklots teistpidi.
Aga piduri silindri teistpidi keeramine keeruline, avad nii erineva mõõduga jne. Ehk siis ei taha tagumist plekki puurima/viilima vm. hakata.
Pilt

Siin ühe Soome saabiguru lehel ka õhutusnippel allpool, paistab et nii ongi tehases mõeldud :wtf:
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#53

E Aug 07, 2017 13:36

eh, kõik on õige, just, nippel ongi all pool!!:P

pole probleemi õhutamisel.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#54

T Aug 08, 2017 12:40

Hetkel 3 trumlit maas ja silindrid/kolvid puhastatud jne.
Aga viimast (esimest) ei saa kätte, miks küll Saab normaalselt (ilma laagri jne.) neid ei teinud täiesti kinni roostetanud, 2 päeva jamanud, ei taha laagrit, trumlit kah ära lõhkuda. Olen leotanud (istub võllil hammastega, saab õli sinna vahele lasta), kuuma andnud ja 2 korda tõmmitsa raami puruks sikutanud, uuesti keevitanud .... vist muud ei jää üle, kui ehk nädalaga saab lahti ...
Pilt

Ja ette vaja uusi piduriklotse (taga võiks ka vahetada, aga neid nagu leiab), üsna erilised (isereguleeruvad) ja ei leia ühtki teist autot, kus selliseid kasutatud. Neid saab, aga väga kalli raha eest (ca. 90.- € komplekt), seega kas keegi teab, kust katteid ja neete võiks leida, trumli läbimõõt 228,6mm e. ca. 230mm (228,6mm x 43,5mm on klotsi mõõt).
Pilt
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#55

T Aug 08, 2017 13:22

Tõmmitsaga pinge peale ja siis oleks vaja trumlit kuidagi mehaaniliselt mõjutada. Põristada, vibrada... :butt:
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#56

T Aug 08, 2017 13:46

Tõmmitsaga pinge peale ja siis oleks vaja trumlit kuidagi mehaaniliselt mõjutada. Põristada, vibrada... :butt:

Kas selliste kinnijäänud asjade korral kuuma ja külmaga ei saa mängida ...
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#57

T Aug 08, 2017 14:49

Tõmmitsaga pinge peale ja siis oleks vaja trumlit kuidagi mehaaniliselt mõjutada. Põristada, vibrada... :butt:

Kas selliste kinnijäänud asjade korral kuuma ja külmaga ei saa mängida ...

Seda kõike ma olengi teinud, ka haamriga trumli ääre vastu lajatanud (klotsid ei ole peal, trummel liigub), aga hullult ei taha ka taguda, pärast otsi uut laagrit/trumlit vm. Eks tuleb samas vaimus jätkata, iga päev paar tsüklit, ehk saan kunagi lahti.
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#58

T Aug 08, 2017 16:08

aga korra co kustuti või spetsioaalse sprayga ära külmutada ja siis välimine osa soojaks teha ...
või mingi taolise asjaga kuumurtada ... selle sa teed ju ka ise valmis :)
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#59

T Aug 08, 2017 16:23

Induktsioonkuumuti on jah teema. Vaesemad mehed, nagu mina, kasutavad midagi sellist gaasiballooni otsas. Ja siis lased veel külma peale kohe, vedel lämmastik on vägev, kui sellele näpud külge saad - ise olen vaid kunagi ülikoolis taimedele pähe lasknud seda ja mõnus, kui sekundiga taim kukub aatomiteks külmast. Aga sarnaseid spraysid peaks olema, mis väljudes sarnast efekti esile manavad.


aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#60

T Aug 08, 2017 22:05

aga korra co kustuti või spetsioaalse sprayga ära külmutada ja siis välimine osa soojaks teha ...
või mingi taolise asjaga kuumurtada ... selle sa teed ju ka ise valmis :)

Jah, selline asi täitsa tehtud juba ammu, 100 ... 150W, millest kuni 80% läheb metallile. Aga trummli juures ta suht nadi kasutada, tõhusam on siis, kui miskit spiraali sisse saab panna (mutrid). Saab keerata ka lapiku spiraali, aga selle kasutegur või õigemini kiirguse ülekanne veel nadim. Proovisin, tegi trumli kuumaks, aga mitte piisavalt/kiirelt. Või siis peab kunagi 1KW ehitama (suht ohtlik juba, saad ise ka kiirgusdoosi ...) et oleks igas olukorras varuga.
Pilt

Aga ostsin poest just gaasikuumuti ja 14mm kõvasulam poldi tsentrisse tõmmitsale. Teisel katsel siis lõpuks õnnestus.
Pilt Pilt

Õliga sai ohtralt ringi käidud, saagi nüüd aru, kus kinni oli.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#61

P Aug 13, 2017 21:35

Edusammud .... aga teokiirusel, pagan ei saagi aru, aeg lihtsalt kaob, iga päev 2h ... 8h masinaga tegelenud aga polegi nagu kuhugi jõudnud.

Piduri katted nüüd kõik vahetatud.
Pilt

Ja puhastatud automaatse reguleerimise mehanism, saehammastega vidinal elektriga veelahuses rooste eemaldatud ja oi kui tüütu saehammaste taastamine pisikese viiliga (mille saba kohe murdus, pildil pooled hambad viilitud).
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#62

P Aug 13, 2017 22:02

Normaalne. mingi 150 tundi tuleb ära ju nii, et ei saagi aru. See on selline lihtsalt üle käimine ;)

Kas klotsidel katted liiga laiad ei tulnud? pildilt tundus, et liialt.?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#63

E Aug 14, 2017 10:47

Normaalne. mingi 150 tundi tuleb ära ju nii, et ei saagi aru. See on selline lihtsalt üle käimine ;)

Kas klotsidel katted liiga laiad ei tulnud? pildilt tundus, et liialt.?


Pildil servad veel maha võtmata (mõõdud ees 228,6x43,5mm, taga 203x38mm) ja inimene õpib kogu elu ... esimestel võtsin servad ketaslõikuriga (kasutasin prille ja maski mõistagi), pärast 2 x pidin pead pesema, et rõvedalt haisvast pidurikatte tolmust/purust lahti saada, tagumised nüsisin rauasae lehega, aega võttis aga vähemasti puru ei lennanud.

Aga tuleb endale ka piduri otste tegemise komplekt muretseda, neljast lühikesest torust (pidurite juures) üks nagu kuumaastik terves pikkuses, läbi veel ei lase, aga ülevaatusele kah sellisega ei taha minna.
Pilt
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#64

E Aug 14, 2017 11:42

aga korra co kustuti või spetsioaalse sprayga ära külmutada ja siis välimine osa soojaks teha ...
või mingi taolise asjaga kuumurtada ... selle sa teed ju ka ise valmis :)


Mul on taoline asi olemas ja töötab fantasitiliselt. Olen ainult hakklihamasinat sellega remontinud :) kuid kinni jäänud asja sai kenalt lahti. Trummli vahelepigistamine on muidugi kahtlane :)
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#65

T Aug 15, 2017 23:13

Piduritega jändamisest sai villand, võtsin mootori paigalduse ja sellega seonduva hoopis ette, terve päeva võttis ära.

Pilt

Lisaks avastasin, et käigukast hoopis 3 käiguline, mitte 4, kuigi sellel ajal oleks pidanud juba 4 käigulised 96-tel olema. Kuna tehase tüübikinnituse vm. dokumendil ka 3 käiguline kast nimetatud, siis nii ongi algusest peale sellel masinal ta olnud.

Ja algupäraselt (mul selline paber auto dokumentide juures) on autosse paigaldatud raadio "Clarion RE313A", kahjuks masinas teda ei olnud.
Ega juhuslikult kellelgi ei vedele kuskil, kasvõi katkine (või kasvõi sarnane).

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#66

P Aug 20, 2017 20:43

Võtan siis viimaste päevade sündmused kokku.

Reedel miski 23:00 sain auto sõitvaks, õhtul pimedas õue peal tehtud proovisõidud olid paljulubavad.

Laupäeval siis mõned asjad + auto pesu ja ülevaatusele. Poolel teel hakkas generaatori tuli põlema, rihm? sai ju uus peale. Jätsin auto siis seisma, kontrollisin, rihmaga õnneks kõik korras, selge e. kas generaator või releeregulaator. Aga muidu jõudsin õnnelikult ülevaatusele ja puhtalt tehtud. Tõsi, seal avastasin, et rihm, millega sumbutaja tagapütt kinni sai tõmmatud (uuematel 96-tel teine kinnitus), oli lihtsalt ära sulanud (koormarihm).
Ja autol oli minekut hästi, rabas nagu loom olematute (44)hobuste kohta.

Ka temperatuur püsis hästi rohelise ala keskel. Muide temperatuuri mõõtur töötab termopaari efektil, muud võimalust nagu pole, näidiku ja anduri vahel on vaid üks varjestatud juhe, ei miskit toidet vm. lisaks. Üllatav, et see osutit jõuab liigutada.

Kodus tagasi ja siis taas putitama, sumbutaja selle rihmaga kinni, mis ostes oli küljes ja selgus, et laadimine kadus releeregulaatori tõttu, pidin kontakte puhastama.

Ja oligi aeg kokkutuleku poole sõitma hakata, sain 15Km sõidetud, pöörasin Pärnu poole ja autol pole jõudu, pagan mis nüüd siis ...
Kõigele lisaks juba pisut enne hakkas temperatuur punase poole trügima.
Sõitsin veel 10Km (tee kokkutulekule 73Km), seier punase alguses. No mis siis nüüd teha, keerata ringi või punnitada edasi, otsustasin edasi punnitada. Väljas oli muidugi palav ka. Lisaks avastasin, et remonditud veepump (detaile pole saada, kvaliteetse slimmeringi ja uue siserõngaga lahendasin) laseb ikkagi läbi.

Õnneks leidsin temperatuuri teemale kuskil Soomaa metsadevahel lahenduse, sõitsin kapott pool-avatult (kaitseriivi asendis), see tõi vähemalt temperatuuri rohelise piirile. Ja nii ma siis lõpuks kokkutulekule jõudsingi.

Täna tagasitee oli palju parem, autol oli pea-aegu jõud tagasi, vaid madalatel pööretel pole endine, aga vähemalt 70+ kiirusel rabab nagu loom jälle ja kannatab ka 100+ kiirusega sõita, selles autos ei ole tunda, et nii kiiresti sõidad, peaaegu nagu tänapäeva auto ...
Ja temperatuur püsis ka rohelises, kapott lahti ei pidanud sõitma.
Lisaks avastasin, et selle vabakäigu siduriga (mul töötab laitmatult, kes ei tea, siis lased jala gaasilt ja automaatselt lisasiduriga vm. süsteemiga käigukasti sees võtab veo tagant ja mootor tiksub rahulikult tühikäigul) on kahetaktilisega väga mõnus sõita, ei ole seda tõmblemist gaasipedaali lahti laskmisel.

Jõudsin koju ja mõõtsin kohe surved ära, hiljem kontrolliks ka külmalt (manuali järgi surveaste 8,1):
Pilt
Kõik ühtlane, paistab, et mootor jäi ellu, üllatav, et külmalt näitas pisut rohkem.

Süüteküünlad ka nagu ok.
Pilt
Keskmine peabki tahmasem vm. olema, keskmisel karburaatoril suuremad düüsid seoses tühikäigu sealt läbi laskmisega.

Mis siis juhtus, ega vist muud, kui karburaatorid juravad (lahja segu), ainus, mis piinlikult puhastatud ei saanud, on kütuse kamber ujukiga, lihtsalt ei julgenud lahti keerata, lõhun veel tihendi (mida kuskilt ei saa) ka ära. Aga peab ikkagi. Tagasisõidul suri paar korda välja ka (aga käivitus kohe), seegi näitab, et kuskil miski saast siiski liigub.
Ja tagantjärgi tarkusena poleks pidanud termostaati üldse panema, nii mootor, kui ka radiaator pole veel päris puhtad, kuigi sai 30% äädikaga leotatud.
Ja lisaks pärast meenus, et oleks võinud sõidu ajal ka tooreklapiga mängida, ehk oleks aidanud ...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#67

E Aug 21, 2017 8:00

See vabajooksusidur ju selle pärast sinna leiutatigi, et kahetaktilised mootorid õlinälga ei jääks, kui gaasi lahti lased. Õli ju bensiini sees, kui käiguga pidurdad, siis kütet peale ei lasta ja õli ka siis ei tule...:P

Aga muidu ikka väga ehe aparaat..:) Hämmastavalt vaikne. Ma ei saagi nüüd aru, kas kõik väljamaalased on pooled pütid alt ära võtnud, sest kõik mida mina siiani kuulnud olen, on ikka palju valjemad olnud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#68

N Aug 24, 2017 19:28

Aga muidu ikka väga ehe aparaat..:) Hämmastavalt vaikne. Ma ei saagi nüüd aru, kas kõik väljamaalased on pooled pütid alt ära võtnud, sest kõik mida mina siiani kuulnud olen, on ikka palju valjemad olnud.

Eks põhjuseid ole palju, neid väntvõlli või üldisemalt 2T mootori taastajaid palju pole Rootsis vist ja siis osad pöörduvad tema poole, saab ka nähtamatult hobuseid juurde jne. Ja õli, mida kasutasin on miski über uber, ei tahtnud värsket mootorit mineraalõliga tahmaseks muuta ja lisaks tulevikus kõike seda "decarbonisation" teha (sellel mootoril käis kaas iga 30Kkm tagant maha ja siis puhastati + uus plokikaane tihend jne.).
Seda õli julgesin mineraalõli asemel (3% ... 4% segu) kasutada lugedes seda, pole just sama, aga ...
Toimis nii 1% kui ka 2% seguna (juhendis lubatud max 1% aga minu mootor on ju nii vana, teagi mis see õige).
Pilt

Vaatasin veelkord remondi manuaali ja seal ilusasti kirjas ka uue mootori manomeetriga surve mõõtmise tulemused (Bar/psi pole otse konverteeritav ju surveastele ja selleks pole ka valemit). e. siis minu mootori 110psi on algupäraga võrreldes vist hea.
Pilt

Ja keerasin karburaatoritel kaaned maha, õnneks seal vahel tavaline pabertihend, kuigi tundus nagu miskit muud (sodi äärtesse imbunud ja tundus kummist vm.). Ja mu pika sõidu süüdlased ujuvad ilusasti kütuses, on seina küljest lahti ligunenud, huvitav, et puhastusbensiin seda varem lahti ei leotanud.
Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#69

E Aug 28, 2017 20:30

Karburaator puhastatud, termostaat välja visatud, teise mootori veepump taastatud ja peale pandud. Esialgu tundub et toimib, kuigi kahiseb (kuid ei unda), esimene, mida üritasin taastada väga häält ei teinud.
Ja termostaadi vist peab tagasi panema, nüüd temperatuuri näidik maksimaalselt rohelise alguses.
Igatahes masin sõidab taas ja ka jõud on tagasi.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#70

N Aug 31, 2017 23:04

Autoga nüüd juba pisut vuratud ja mõned tähelepanekud.
* 3 käiguline kast on omamoodi huvitav, 90 sõites isegi täitsa norm ülekandega, aga linnas 50 sõit nii ja naa, teise käiguga undab mootor pisut palju, kolmandaga aga on pöörded liiga madalad.
* Radiaatori kork paistab korras olema, aga radiaatoris vastus nagu pisut korrodeerunud/vigastatud, e. laseb jahutusvedelikku läbi jne. Peab siledaks saama.
* Ilma termostaadita saab edukalt sõita, maanteel temperatuur kenasti rohelise keskel (tänase sooja ilmaga), vaid mootor soojeneb aeglasemalt. Eks tulevikus panen tagasi.
* Sõita on uskumatult hea, kiirusetunnetus peaaegu puudub, väga kergesti läheb linnas üle 50-ne ja maanteel 90-ne, kui kiirust ei jälgi.
* Need originaalmõõdus kummid toimivad sirgel täitsa ok, aga tuule käes või vagudega teel muudab auto rahutuks (ei hoia sirgelt), Ivometsal õigus, et laiem kumm on parem, aga sõidan siiski originaalmõõduga. Samas oma neljataktilise 96-e peal seda nii hullult ei tunnetanud. Eks üks kehva tagaamort kah süüdlane.

Ja täna otsustas töö lõpetada esitule pirn, pole sellist varem nagu näinudki, aga paistab, et saab ka Eestist (originaalis Tungsram E5 1931 / Philips 12620, 12V 45/40W , asendab P45T).

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#71

E Okt 02, 2017 9:03

Selle auto sõidud on selleks aastaks sõidetud :conf:
Võtsin nädalavahetusel pikema sõidu ette ja sain vaid pool maad, e. 100Km ära sõita, kui mootorisse koledad hääled tulid. Õnneks ühe taluniku lähedal, kelle hoovi "harulduse" veeretasin. Ja järgmisel päeval pidi masin paela otsas kodu poole veerema. Muide ühtegi konksu ees ju pole, sai siis lapiku koormarihmaga kuidagi stangede juures pael pandud, et ei vigastaks / painutaks stangesid.

Ja täna pisut vaatasin, taas keskmisel kolvil probleem, lõtk sees, raske uskuda, et vända pool, pigem kolvi sõrme laager, aga eks näis, hetkel pole tahtmist tegeleda, eks talvel vaatab. Äärmised kolvid ilma lõtkuta e. korras (küünla august vaatasin / mõõtsin liikumist).
Ka mootori temperatuur oli kogu tee korras (termostaati sees hetkel pole), püsis ilusasti rohelise ala alguse - keskmise vahel.

Ja kõigele lisaks, purunes uue NGK küünla (taas see keskmine silinder) isolatsioon küünlajuhtme poolt :wall:
Arusaamatu, lahti / kinni keeramisel väänanud padrunit ei ole ja ka korralik padrun koos kummist sisuga ...

Pilt


E. teemakohane pilt ka lisaks:

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#72

T Okt 03, 2017 21:13

Poisid tahtsid näha, mis mootoris toimub, 3h ja vänt käes.
Kahjuks talvel leitud lahendus ei toimi, üks või kaks nõela on jalga lasknud.
Samas mootor kenasti õline, e. õlituse probleemi ei ole.
Eks mõtleb, mis saab, terve talv ju ees.
Samas kevadel istusin päevi netis ja no ei toodeta enam selliseid jämeda nõelaga laagreid.

Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#73

T Okt 03, 2017 21:56

Kle aga pane nõelte mõõdud siia kirja...
kui piisab nõeltest.

Äkki kuskil jääb midagi silma....
Mul jäi ju proovimata....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#74

K Okt 04, 2017 17:00

Ma pole küll mehaanikainsener, aga arusaamatu, miks nõelu täis lahendus ei toiminud, ehk oleks pidanud vanainimese moodi sõitma ... max 2000 rpm. Või oleks väntvõlli parandaja pidanud kepsu lihvima, et suurendada paisumisvahet.
Nõelad olid Saksa INA (NRB4x16.8-G2) päritolu vist, pakendi (saksa keeles) järgi väga kaua riiulil oodanud. Neid nõelu on mul veel palju.

Hetke seisuga on vaja 32x40x16.8 nõellaagrit või 28x40x16.8 (siis peab nõellaagri sisemise poole kätte saama, mis sai lisaks pandud sõrmele).
Või siis vastavalt 32x40x17 või 28x40x17 (motika mootorite laagrid kõik xx.8 mõõduga, kas separaator peab kinni olema?).
Siin väga hea leht motika erinevat mõõtu nõellaagritest, kahjuks 40 välisläbimõõduga pole miskit ja laius 16.8 kah haruldane. Alternatiivina pakuti välja 32x40x17.8 laagrit ja separaatorit lihvida 0,5mm mõlemast otsast maha, aga ma ei usu, et nii separaator ellu jääb.

Aga võtan selle teema siis kokku:

Originaalis nõellaager (separaator + nõelad) 28x40x16.8 (laiust täpselt ei tea, 16.8 ... 17, jäi originaalil mõõtmata) , separaator alumiiniumsulamist, väidetavalt pole eriti töökindel. Nõela läbimõõt 6mm, 12 nõela.

Üks soomlane siin treis uue sõrme, keskosa paksem (30mm 28mm asemel), millele peale pani nõellaagri siseosa IR 30x35x17 + laager K 35x40x17. Nõelad vaid 2,5mm paksused, pöörlevad originaalist 3 korda kiiremini ... meeletu, kas tõesti peab vastu.

Mina aga ei tahtnud uut sõrme teha, võtsin siseosa IR 28x32x17 ja ladusin laagri 4mm nõelu täis.

E: Leidsin erinevate nõellaagrite kirjelduse. Seal pildil täitsa näha, mis nõeltega juhtub, kui nad üksteisega koos, e. siis separaatoriga lahendus oluliselt parem.

Vana katkine laager nägi selline välja, nõelad 2 reas (originaalis peaks olema ühes reas):

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#75

N Okt 12, 2017 11:59

Sai Rootsi Tradera-st oksjonilt pisut vidinaid kokku ostetud. Õnnestus leida nii originaalraadio, kui ka originaalantenn olematu raha eest, lisaks üks vanem lennukimärgi ja Saab kirjaga raadio kah:

Pilt


Ja autol peal olnud mootoril avastasin, et nõellaagri sodi on läinud ka kuullaagrite vahele, ühel suisa separaatori pleki lahti kangutanud. Tuleb ka need välja vahetada.

Pilt


Ja sai lisamootori tagakaan kah lahti võetud, seal samuti äärmisel silindril vända nõellaager läbi, nõelad kandilised ja separaator katki või kadunud vm. Eks seetõttu ta seisma vast jäi ja teine mootor peale pandi. Aga see mootor on rohkem kinni, veel pole õnnestunud lahti saada.

Pilt
Vasta