Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#76

T Okt 17, 2017 22:04

Lõpuks siis originaalmootor kah laiali, päris mitu päeva leotamist ja kordades kõvemat tampimist, et kinni olevaid kolbe lahti saada. Ja ei piisanud kummihaamrist, sellele sai suisa korralik pikkilõhe sisse taotud. Tuli kasutada hoopis saarepuu klotsi ja tõsiselt suurt haamrit. Õnneks tundub, et kõik jäi ellu, midagi nagu ära ei lõhkunud.
Ja taas on katki väntvõlli/kepsu laager, see 2 realine, kus kõrvuti 2 rulli ühe pika asemel. Ju siis mingil ajal kasutati selliseid, aga ei kesta.
Ja üldse tuleb tõdeda, et 50 aastaga on mootorite eluiga tunduvalt paranenud (või pigem viimasel ajal taas kehvemaks muutunud), see auto on sõitnud ju vaid 100KKm (paberid ilusti näitavad), aga mootor peal remonditud (väntvõlli laagrid vahetatud, see vist paratamatu sellisel mootoril).


Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#77

N Okt 26, 2017 21:49

Vahelduseks ajastukohast (kuuekümnendad aastad) autoraadio juttu ka.
Nimelt sain kätte Saabi (ja lennukimärgiga) autoraadio, ainult AM sagedusega.

Pilt

Tootjaks Bendix mudel 6BSA, siin ta täitsa nimistus (päris huvitav dokument, ei teadnudki, et olemas ka kuubiku kujulisi autoraadioid).
Toodetud 1966 aastal. Üllatav, et keegi siis veel ostis suht kallisse/luksuslikumasse autosse ilma FM alata raadio.
6 transistori, võimendi vaid ühe "Bendix 1859" germaanium transistori baasil (töötab A klassi võimendina, parim heli, kuid väike võimsus).

Ja ta töötab!!! 51 aastat vana, aga keldrikorrusel 3m juhtmega võttis õhtul ca. 10 saatjat välja :D .
Ainult elektrolüüdid (2 tk. suured must ja hõbedane junn , sisaldavad 2 kondensaatorit mõlemad, võib-olla ka filtrit) peab välja vahetama, must hakkas ülevalt elektrolüüti välja ajama peale raadio pingestamist.

Pilt

Pilt

Plaanis on talle FM nähtamatult külge pookida (olen lampraadiotele seda ka varem teinud) ja salanupp kuskile AM / FM ümberlülitamiseks.
Aga kas ma sellele autole ta panen (ikkagi Saabi logod) või panen selle, mis tehasest ostes küljes oli, veel ei tea.

Üks mure ka, valjuhääldaja asukoht selle ajastu Saabis on seni arusaamatuks jäänud, olen netis pilte vaadanud, aga pole leidnud ...
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#78

L Nov 04, 2017 22:21

Ühest "inetust pardipojast" sai taas ilus asi.

Pilt
Pilt

Originaalmootori (tahan ka selle töökorda saada) karburaator siis, Solex F40BI, väga vähelevinud, Saab 96-l pandi vaid 1965 aastal peale (1966 oli juba 3 karburaatoriga, nii nagu sellel teisel mootoril).
Ja kuskilt ei leia õiget ujuki taseme mõõtu, eelkäial (Solex 40BI) on remondijuhendi järgi 21mm korpuse liitekohast, sellel aga sain 18mm (peal originaalnõel).

Ja üks pilt tihendivabrikust ka.

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#79

N Nov 16, 2017 8:54

Portugalist jõudis kohale plokikaanetihend kõigest 29 € eest.
Ja võtsin ka teise mootori kolvid ette (need tunduvad teistsugused, kui esimene mootor, alumisel rõngal pilu), 2x ultraheli pesu ja tulemus selline:

Pilt

Ühe rõnga olen ka kätte saanud, kui muud tarka teha pole, võtan ise tehtud õhukese kase-puuhaamri, õli ja toksin nigu rähn, hantleid polegi vajagi ;) .
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#80

E Jaan 08, 2018 18:58

Kolbidelt rõngad käes. Tegelikult ammu juba.
Aga ei suuda otsustada, mispidi teha, kas panna see mootor samamoodi vanade kolbide/rõngastega + silindrite kerge hoonimine, kokku e. nii nagu see teinegi mootor tehtud ja tehes väntvõlli pisut ümber, et saaks kasutada laiemaid laagreid, mida on saada (hind 60.- + vända tegemine) või minna 100% kindla peale ja osta ameerikamaalt uued kolvid + rõngad + kepsud + nõellaagrid + pin-id e. siis pea kõik uus (hind 1000.- + silindrite uude mõõtu tegemine + vända tegemine).

Ja aasta lõpus tuli veel vidinaid + sain kätte ka olematu summa eest originaalraadio ja antenni, nägid isegi paremad välja, kui lootsin, aga raadio ei tööta, samas raadio remondiga saan igati hakkama.

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#81

N Jaan 25, 2018 9:59

Võtsin kätte, et puhastan ja vaatan, mis olukorras originaalmootori kolvid on, paraku mitte rõõmustavas.
Ühel kolvil rõngaste vahel praod ja üldse kõik kuidagi räsitud/söövitanud + kuidagi äärtes miskid täksimise kohad, seda nagu mina ei teinud lahti lammutades, kasutasin puuklotsi vahel.
Ehk siis ühe mootori kahest vanade originaallaagritega saaks kokku küll aga kaua nad kestavad ... igal pool kirjutatakse, et nad pole just usaldusväärsed.
Seega peab vist ikka palju raha koguma hakkama ja ameerikamaalt täiskomplekti asju ostma.
Originaalmootori kolvid (algupärased tähistuse järgi) olid üldse imelikud, alumisel rõngal on kolvi sisse rauast rõngas sulatatud, huvitav mis mõte sellel veel on, on ju raual ja alumiiniumil erinev soojuspaisumine? Magnetiga proovisin, raud mis raud.

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#82

N Jaan 25, 2018 10:31

Just, rauda peidetakse või sinu puhul ei peideta kolvi sisse just selle pärast, et paisuks vastavalt sellele nagu vaja )
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#83

E Veebr 19, 2018 14:03

Võtsin originaalmootori ploki ette, pesin nagu segane, peaaegu sain aastakümneid parkinud õlidest, määretest, tolmust jne. puhtaks. Lisaks kerge silindrite hoonimine, et roostest jne. puhtaks saada.
Tundub mõõtes, et silindrid väga kulunud pole, hulle roostetamise jne rante ka mitte. Kolvid aga kaotanud läbimõõdust ca. 0,1mm (raamatu järgi mõõtes). Kolvi (allääre) ja silindri (keskel) vahele mahtus kuni 0,15mm lehtkaliiber (0,15mm on raamatu järgi maksimaalne lubatud kolvi-silindri vahe, algupäraselt 0,05mm). Nüüd mõõdud teada ja nii ehk naa, kuna need kolvid ei kannata kasutamist, lähen kallima variandi peale ja tuleb ikka ameerikamaalt täiskomplekt tänapäevaseid kolbe + kepsud + pinnid + laagrid ära osta (tuleb seni kallim Saab minu vanade autode seast). Üks kord tegemist ja ehk eluks ajaks.

Plokiga üks jama ka, jahutusvedelik on otsinud teed parempoolse silindri poole, seal on sügavusega ca. 0,2mm rant. Kas parim tee on plokki maha lihvida, et randist jagu saada? Kahjuks ei mäleta, kui kõrgele kolvid käisid, aga vast pole probleemi, uuena plokikaane tihend näiteks 2mm paks. Ja vist tõuseb pisut siis ka surveaste, aga see sama plokk koos kaanega oli kasutusel ka sportversiooni mootoris, kus nagunii oli kõrgem surveaste.

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#84

P Mär 04, 2018 22:12

Originaalmootorist üks vidin taas ilusaks tehtud, saastast puhastatud, plastosad remonditud, uus kõri ja kaabel. Sellest plokisoojendajast ma loobuda seal ei saa, pole ava millegiga katta. Aga näeb päris edev välja kah.

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#85

T Apr 10, 2018 21:19

Tuli tuju vahepeal "hobiga" tegeleda. Ei andnud rahu, kui hullusti väntvõll vigastatud on autol peal olnud mootoril. Selleks valmistasin pin-i välja pressimise abivahendi (kaalu põhimõttel, nii vajab polt, millest survet krutin, vähem jõudu). Igavene koletis tuli välja, aga oma töö tegi ära. Pressimise osa ajasin kuumaks ja vees karastasin ära, tundub, et sai tugevam, katki või paindesse ei läinud.

Pilt

Ja töös nägi asi välja selline (pidevalt jälgides, et pressi ääred sisekülgede vastu ei läheks kriimustama vm.):

Pilt

Ja tulemused, pin tundub täitsa kena, aga nõelad kandilised ja keps pisut üles sulanud e. rikutud. Lisaks nõela tükid on kuullaagri vahele sattunud ja separaatori puruks teinud.

Pilt

Pilt

Pilt

Kokkuvõttes, kaks vanemat mootori meest on rääkinud, et see mu lahendus oleks pidanud toimima (kas kõrgeid pöördeid talub, see on eraldi teema), aga lõtk peab väga täpne olema jne.
Lisaks olen nüüd kahetaktilise õlide suhtes ka targemaks saanud, isegi täissünteetilist peab kasutama Saabi 2T mootoris 3% bensiinis (pakend ütleb kuni 1%), mina aga kasutasin ca. 1.5%.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#86

E Apr 16, 2018 15:40

Originaalmootori vända katkine suur laager ka lahti, alumiiniumist separaator olematuks hekseldatud, nõelad kandilised, kuid samas keps ja pinn rahuldavas seisus. Seal olid nõelad 2 tk. kõrvuti selles laagris.

Pilt
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#87

N Sept 13, 2018 22:05

Täna siis lõpuks saabus "kaugelt maalt" pakike, saab mõlemad mootorid korda.
Raha läks palju, aga loodan et seda tööd enam tegema ei pea, ehk siis peaks kestva asja saama. Kui oleksin originaalkolvid (saanudki aru, kas päris uued/riiulis seisnud) tradera oksjonilt ära ostnud/rohkem pakkunud, oleks üle paarisaja euro odavamalt saanud ...
Ja originaalmootoril (ühe karbussiga) peaks surveaste kah tõusma (samal mootoril, kuid sport versioonil on suurem), nii plokk, kui kaan vajasid korralikku lihvimist.

Eks näis, kas sel aastal mõne tiiru kah jõuab teha.

Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#88

N Sept 13, 2018 22:32

Mis kolb?? "To you, honey?" kirjaga! :lol:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#89

R Sept 14, 2018 7:41

Ah mis mesi, Donney ikka (mõttetu kiri, kes neid mootoris ikka näeb), sellelt lehelt sai leitud/ostetud: http://www.tomdonneymotors.com/parts-for-sale/
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#90

N Jaan 31, 2019 17:42

Nüüd saab suisa 2 mootorit kokku lappida, vändad tehtud ja teine e. siis originaalmootori plokk puuritud, hoonitud ja pealt siledaks lastud.
2T vidinad.jpg
2T vidinad.jpg (256.93 KiB) Vaadatud 10699 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#91

L Veebr 09, 2019 18:57

Ja originaalmootor värvitud, sai selleks miski rakis isegi tehtud.
.
MootorEnneVarvimist.jpg
MootorEnneVarvimist.jpg (137.23 KiB) Vaadatud 10577 korda
MootorParastVarvimist.jpg
MootorParastVarvimist.jpg (170.86 KiB) Vaadatud 10577 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#92

T Veebr 19, 2019 16:26

Tasapisi Saab-ki originaalmootor kokku. Paneks teise, e. peal olnud mootori kah kokku, aga ei leia kolbe üles, nii hästi olen ära pannud.
Miski hammastega abivahend sai ka tehtud, et hooratast/väntvõlli kinni hoida.
Mootor1.jpg
Mootor1.jpg (146.16 KiB) Vaadatud 10443 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#93

T Mär 12, 2019 19:52

Sai pisut leiutamisega tegeletud, nimelt tahaks mootorile kaane peale panna, aga kuis sa roostes polte (toll ja pagan teab mis mõõtudes), seibe jne paned. Tsinkvärviga (isegi kvaliteetse) seekord kah ei tahtnud teha, kuna värv on ikka värv.
Ostsin siis käia, millel ühel pool traat-ketas, päris tõhus teine, kõrgete pööretega, aga ohtlik ka, peab ettevaatlik kasutades olema.
käi.jpg
käi.jpg (96.95 KiB) Vaadatud 10247 korda
Siis sai ostetud üks odav paarisaja vatine taldlihvija, tagurpidi keeratud ja pott (kaanega) külge pandud, mõte selles, et liivaga uuretest see viimane rooste kätte saada. Tugevat roostet ta võtta ei taha, aga pisikestest pesadest saab jagu, kust traatketas ei võta.
liivaraputi.jpg
liivaraputi.jpg (130.35 KiB) Vaadatud 10247 korda
Ja kõige lõpuks elektrokeemiline tsinkija (Tallinna rahval lihtne, vii ämbritäis Vasarasse vm. koht see oli, aga kaugelt suht mõttetu korduvalt edasi tagasi selle pärast sõita ), selle teema loomkatseid proovisin juba eelmisel aastal, aga põhiline, mis mulle ei meeldinud, oli ebaühtlane tsingikihiga kattuvus, kohati ka poorse. Sai siis üks toru tehtud, millele mootor külge aretatud. Ja põhimõtteliselt toimib, aga tahab täiustamist, kuna jäätisekarp liiga nõrk, klaasriidest kate, et vidinad traatvõrgu vahelt välja ei pudeneks, osutus nõrgaks (tihedat traatvõrku ei saa kasutada, kuna siis tsingiga kattub vist ainult võrk, mitte selle sisu) ja ka lahusega peab veel nuputama (äädikat retseptis ei taha kasutada).
tsinkija.jpg
tsinkija.jpg (104.28 KiB) Vaadatud 10247 korda
Ja tulemus selline, viimasel korral kahjuks pisut klaasriide purunemise tõttu pooled vidinad lasid torust jalga, need tuleb uuesti puhastada ja tsinkida, vedelikus ja karbi põhjas vedeledes tõmbasid mustaks osaliselt.
poldid.jpg
poldid.jpg (190.39 KiB) Vaadatud 10247 korda
Ja lõpetuseks, ühe karburaatoriga mootorile sai Rootsist oksjonilt õhupuhastaja ostetud, kahjuks keegi tegelane oli kaanele augud sisse puurinud. Mis seal ikka, traatharjaga puhtaks, Tig keevitusega sulatasin õhukesele plekile vase aukudesse (sidus ilusasti äärega) ja kuna lastud sai tagantpoolt, et teksti mitte rohkem vigastada, siis teiselt poolt tinaga siledaks joodetud ja lihvitud. Asja puänt aga oli selles, et kui ma selle kõigega valmis sain, siis leidsin ma ühest kastist päris õige ühe karburaatoriga õhupuhastaja, no enam ei mäleta, mis kõik aasta tagasi kokku sai ostetud ... See, mis taastasin, oli vanema 96 oma, minu masinale läheb suurem.
ohupuhastajakaan.jpg
ohupuhastajakaan.jpg (172.36 KiB) Vaadatud 10247 korda
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#94

T Mär 12, 2019 20:13

Pilk puhkab peal!

Taldlihvija + pott + liiv! Geniaalne!
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#95

N Mär 14, 2019 23:44

Väike täiendus, sai pisut taas Rootsi oksjonilt vidinaid varutud, palju vidinaid kõigest 200.- eest, nüüd peaks kõik vajalik olemas olema, et masin ja 2 mootorit kenaks teha. Ja nagu ikka, mõni vidin osutus paremaks, kui lootsin, veepump ja ilukilbid kehvemaks, kui piltide peal olid.
.
RootsiVidinad.jpg
RootsiVidinad.jpg (216.99 KiB) Vaadatud 10173 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#96

T Mär 19, 2019 8:40

Tahtsin mootorile kaane peale panna, mõtlesin, et proovin vana tihendiga igaks juhuks surved ära, polte mitte lõpuni kinni keerates ja oh üllatust, keskmisel silindril oluliselt väiksem surve (7,2 vs täpselt 8,1 äärmised). Mõtlesin, mis ma mõtlesin ... tuli meelde, et unustasin kütusepumba ava kinni panna (vaakumiga/survega läbi keskmise silindri allosa ava kaudu töötab kütusepump), see ei mõjutanud miskit, imelikul kombel oli miski 0,1Bar suurem surve, kui ava lahti, kolvid rõngad kenasti, vänt käib hästi ringi jne. Panin siis ühe teise kaane peale, mis sai oksjonilt ostetud, surved korras ja oh üllatust, 8,1 asemel 9,6, e. rohkem, kui Sport/GT/Sonett masinatel mõeldud (9,0 peaks olema raamatu järgi, neil vända põsed kah teise kujuga). Aga vaatasin siis veelkord originaalkaant ja oh üllatust, keskmise silindri kuju sügavam, mõõtsin veega mahud ära ja ca. 8% erinevus.
Küsisin siis kaugelt maalt targemate käest ja tuleb välja, Saabil meeldis eksperimenteerida klientide peal, nimelt mingil põhjusel tekib selles mootoris detonatsioon kergemini keskmisel silindril ja 65 aasta ülemineku mootoritel (sellel aastal tuli nn. pika ninaga 96 välja, 2T mootoritel plokikaan erinev, radikas kolis ette ja veepump kaane külge, varem oli koos generaatoriga nn. kombo lahendus) prooviti siis nii, et keskmisel silindril väiksem surveaste, ülemises asendis mahud vastavalt 45,2cc äärmised ja 48,8 keskmine. Samas juba 66 aasta masinatel sellest loobuti, mu teisel mootoril sellist teemat pole.
See lisakaan oli ikka räigelt paindes, pildil näha peale sirgestamist ja purunenud kolvi/rõngaste vigastused äärmistel silindritel (tulid tahmakorra alt välja). Sellel kaanel on lisastamp peal, 65 number keskel, kas ka 65 aasta?
731002 head 1.jpg
731002 head 1.jpg (110.44 KiB) Vaadatud 10067 korda
plokikaaned.jpg
plokikaaned.jpg (273.13 KiB) Vaadatud 10067 korda
Ah ja lisaks said pasunad korda ja ilusaks tehtud/värvitud, millegi pärast ühel "häälitsev plekk/sisu" punast värvi originaalis.
pasunad.jpg
pasunad.jpg (83.89 KiB) Vaadatud 10067 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#97

P Mär 24, 2019 14:36

Vahelduseks soojenduskraanist, võtsin masinalt maha, sest oli teine täitsa kinni. Huvitav vidin teine, tagasisidega vasktoru ja paisuva vidinaga, et ühtlasemat õhutemperatuuri hoida. Tuhnisin netis ja tuleb välja et seda sama kraani kasutasid paljud autod, ka Volvo, Jaguar ning hunnik ameeriklasi, täpselt samasugune, aga sisse/välja torud eri nurga all, Saabiga kahjuks pole sarnaselt. Ja netist saaks kõige (poole)odavamalt Jaguar E III kraani, aga torud vale nurga all.

Seega, kuigi näeb kole välja, taastan olemasoleva. Lammutasin juba lahti (klapp käib toru kaudu välja), kummimembraan täitsa läbi ja korpus meeletult roostes. Aga puhudes klapp enam-vähem peab.
Vajan vaid kummimembraani, kas kellelgi on ideid, mis oleks sarnane sellisele vidinale (vaata pilti), välisläbimõõt ca. 30mm, ava ca. 3,5mm.

Ameerikas neid isegi müüakse (Ranco 1605280), ka ebays, aga siia neid keegi ei taha saata.
Ja panin postitusse netist leitud juhendi kraani remondi kohta ka, ehk mõnel huvitav lugeda, selline kraan oli kasutusel kõigis 95 ja 96 masinates.
.
Soojenduskraan.jpg
Soojenduskraan.jpg (154.23 KiB) Vaadatud 9969 korda
soojenduskraani kumm.jpg
soojenduskraani kumm.jpg (36.6 KiB) Vaadatud 9969 korda
Manused
Ranco_Repair_Heater_Valve.zip
(268.95 KiB) Allalaaditud 129 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#98

T Apr 02, 2019 18:29

Soojenduskraanile ostsin suure silikoonvooliku ja lõikasin sealt tüki vahele. Kuna kraed sellel pole, siis keerasin klapi vardale vindi peale ja panin mutritega, värv vindi vahel. Eks näis, kas hakkab toimima.
Ja peale liivapritsi said kollektorid, sumps ja mootoripadjad värvi selga, Tikkurila Thermal näeb üllatavalt ilus/särav välja, eks näis, mis ta kuumaga teeb. Ja kollektorite jaoks segasin musta ning hõbedase kuumakindla värvi kokku, et õiget halli tooni saada. Ka sellega saab näha, kaua kuuma kannatab, must värv väidetavalt 800 kraadi.
.
soojakraan.jpg
soojakraan.jpg (47.19 KiB) Vaadatud 9815 korda
.
varvikoda.jpg
varvikoda.jpg (147.26 KiB) Vaadatud 9815 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#99

R Apr 05, 2019 21:37

Tasapisi asjad liiguvad, mootor peal aga nokkimist veel on, siiski varsti saab ka benssu tossutada :D .
Õiged suure mutriga süüteküünlad ka peal, pidi päris originaalvõtit kasutama.
Ja võrreldes neid kahte mootorit, sisselaske kinnitused erinevad (3 karburaatorit vs 1 karburaator) e. ei saagi sellele mootorile edevat 3 karburaatorit paigaldada.
Lisaks on gaasivarras kah pikem, alles nüüd avastasin, et teise mootori paigaldamisel on originaal lühemaks lõigatud ja kokku keevitatud, tuleb ise uus teha.
.
mootor.jpg
mootor.jpg (231.81 KiB) Vaadatud 9736 korda
.
gaas.jpg
gaas.jpg (126.04 KiB) Vaadatud 9736 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#100

P Apr 07, 2019 22:26

Täna sai siis õuepeal tossutatud, esimene käivitus oli paugust, vänt ei teinud poolt ringigi. Sigavaikselt ikka käib kahetaktilise kohta. Ja kogu tänane päev läks auto peale, aga nagu ei jõudnudki õieti miskit. Palju aega läks gaasi ühenduse valmistamisele, Kuna ühtegi 6mm varrast kodus polnud, siis sai 2 tk. 6mm naela võetud ja kokku keevitatud. Ja ka plekitükk keskele + otsa, needki eriliste kujudega. Aga valmis ta sai ja toimib.

Mootor muidu töötab hästi, aga kohapeal (e. koormuseta) kõvemini gaasi andes ca. 3000 pöördest hakkab vahest detoneerima vm. korraks töötab ebaühtlaselt. Proovisõidul seda aga polnud. Süüte hilisemaks panek ka ei aidanud. Teagi, võib-olla kahetaktiline peabki nii tegema või on asi seisnud kütuses või siis et keskmine silinder erineva surveastega, või 2T õli, mida nüüd panen kordades rohkem, kui pakendil (3 - 4% on originaalis ette nähtud, pakendil kordades vähem) pagan seda teab ...

Aga liiklusesse veel tormata ei saa, pingeregulaator paneb segast, vahest ei lae üldse ja kui laeb, siis kõrgetel pööretel ülepingega (releeregulaator). Pidurivedelik on kuhugile talvega jalga lasknud, jne.
.
gaasivarras.jpg
gaasivarras.jpg (107.09 KiB) Vaadatud 9678 korda
gaasivarras1.jpg
gaasivarras1.jpg (108.31 KiB) Vaadatud 9678 korda
Vasta