2. leht 6-st

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: N Veebr 23, 2017 0:03
Postitas aatom
Väntvõllist, paistab, et on varasemalt taastatud, sest kepsud erinevad, lihtsalt panen siia kirja, et meelde jääks, 40.1064.1 1tk. (e. siis paistab tehase oma), 2 tk. (ka see, mis kinni) Saab Bahco 716534.
Peaks päris ära kaaluma, kas sama raskusega.
Tehase manualist leidsin ka kepsu lõtkude kohta, kolvi poolne nõellaager: radial tihe, nii et 2 näpuga ringi aetav :freak:, axial vahe 0,01 - 0,04mm.
Vända pool aga radial 0,05mm, axial vahe 2,05 - 2,35mm.

Kolvipoolsed laagrid on head, võtsin kolvid kepsude küljest ära.
Aga kuna leotuste, õlide, lahustite jne. abil keskmine keps vända pool liikuma korralikult ei hakanud, siis renoveerimisest ei pääse. Rootsis päris kohe firma, mis seda teeb, aga hind ligi 1000.-€ on ikka liiga krõbe.

Samas taastades saaks vända poole paremad laagrid, nõelu hoiaks kinni terasvöö, mitte alumiiniumvöö (nagu originaalis) ja kasutatakse tihedamalt/väiksemaid nõelu, seegi parem.

Peaks kuidagi tagavara mootori kaane lahti saama, saaks ehk sealt parema väntvõlli. Kuskil soovitatakse õhusurve küünlaaugust sisse lasta, samas palju see aitab, kui nurkades terasdiftid alumiiniumisse roostetanud. Või proovida neid nurki kuumutada ... soovitage miskit.

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: N Veebr 23, 2017 7:45
Postitas Lembit

Peaks kuidagi tagavara mootori kaane lahti saama, saaks ehk sealt parema väntvõlli. Kuskil soovitatakse õhusurve küünlaaugust sisse lasta, samas palju see aitab, kui nurkades terasdiftid alumiiniumisse roostetanud. Või proovida neid nurki kuumutada ... soovitage miskit.

Tiftiaugud tunnduvad kaanest läbi olema. Puuri välja tiftid. Ilmselt on need odavamad, kui kaas või plokk.

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: N Veebr 23, 2017 20:36
Postitas konks222
Meiemaal on ju olemas ka mehi kes kahetaktistel saanidel ja paadimootoritel vända laagreid vahetavad. Olen isegi enda tarbeks nii saanil kui ka paadimootoril nii silindrite vahelisi kui ka kepsulaagreid vahetanud. Siiamaani töötavad. Teed rakised ja teed ise ära. Mina tegin treipingi vahel kus ka kärnpuki asemele aretasin padruni. Eks ta muidugi üks paras tripper töö on.

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: T Veebr 28, 2017 8:18
Postitas ivomets
Käisin vaatasin ka selle masina üle.
Esimene mis silma jäi, et see mees põeb rasket hullust, osta kokku igasugu tegemist vajavaid vägevaid asju aga töö nagu läheb tasa ja targu....

Kõike rohkem jäi silma selle 96 sisu ehk salong. supper heas korras ja terve ja sile ja puhas ja kulumata. täitsa selline tunne, et nagu sõidetud ei olekski. kere seevastu täiesti tavaliselt roostetanud. Huvitav tundus pagasniku põhi, seestpoolt, mis üle tehtud paksu nn. kivikaitsega. ja sellest ei saanudki aru, kas tehase poolt või hiljem tehtud.

huvitavad olid käigukast, sisemised pooltejeotsad, poolteljed ja muidugi mootor. See on ikka nii pisike, et tõesti naine võib ta ka poekotti tõsta kui uut mootorit vaja peaks minema.

Igaljuhul jõudu valikute tegemisel: pere, töö ja vanad saabid! Kõike ei jõua !!! )))):thumb:

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: T Veebr 28, 2017 10:55
Postitas aatom
Oh Ivomets, ei põe ma miskit, ma ikka väga kahe jalaga maa peal, kollektsioneeride seas väga väike tegelane (2 liikuvat, paar mis vajavad liikuma saamist), vaata kui pisike garaaž mul on :)
Eristun võib-olla selles osas, et ei osta nipsasjaks vaid nad peavad liikuma ka.
Aga Ivomets on tõeline saabikala, rullnoka cabrio ei avaldanud üldse muljet :D

Aega on, ega kiiret ole, paralleelselt tegelen nii 900 classik cabrioga, kui ka selle 96-ga. See 96 kohe väärib tagasi teedele saamist ...

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: T Mär 14, 2017 10:22
Postitas part
võimas! Ja siin veel Knabes Wunsch kapoti all ;)

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: T Mär 14, 2017 22:16
Postitas aatom
võimas! Ja siin veel Knabes Wunsch kapoti all ;)


Tänud. Mis imeloom see "Knabes Wunsch" veel on.

Arengutest, kolvi rõngaid pole ikka veel lahti saanud, olen neid leotanud nii bensiini, petrooleumi, nitrolahusti, atsetoni ja keetnud isegi mootoriõli + mootoripesu aine segus. Minidrelliga (+ hari) puhastasin isegi pealtpoolt saasta ära. Ei tahaks nagu jõuga läheneda ...
Kokku 9 rõngast, lahti on 3 + üks osaliselt.
Ideid on kellelgi?
Enda järgmine idee on induktsioonkuumuti (pooliga), ehitasin varasemalt sellise 100W, e, siis raud kuumeneb kiiremini, kui alumiinium, ehk surub saasta kokku/välja. Et siis kuumutamine ja siis petrooleumis vm. jahutamine ja nii mitu korda.

Väntvõllile leidsin tegija, sai lahti pressitud. Keskmine laager oli sellepärast ära, et sees teistest erinev laager, nn. 2 ringiline vm. kuis seda nimetatakse (vaata pilti).
Nende kepsu laagritega on üldse üks suur jama, kuna sellist mõõtu ei ole kuskil maailmas, olen kõikvõimalikud kohad läbi otsinud. Ka komplekti nõellaagri sisemise osa ja laagriga ei leia. Hetkel ainus lahendus tundub väntvõlli vastavatele sõrmedele nõellaagri sisemine pool peale pressida, kepsu ja sõrme vahe nõelu täis panna (vaata teist pilti) ja pisut kepsu ava suuremaks soveldada, et pisikene paisumislõtk tekiks (nagunii on 0,05mm lubatud). Ega ma väga valesti tee ...
Igatahes ostsin vist Euroopa tühjaks sobivatest nõeladest.
Mulle endale tundub, et siis pääseb õli ka paremini nõelade vahele (kepsu ja vända osa pikkilõtk ju 2mm ja õigel laagril takistab õli pääsu ju nõelade kinnihoidmise asi, ehk separaator).



Lisatud failid

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: E Mär 20, 2017 21:21
Postitas aatom
Lõpuks ka mõned edasiminekud, vända laagrid käes ja kokkupanekul ning lõpuks ka rõngad kolbidelt käes.

Pilt

Rõngastega tegin veel mõned loomkatsed, näiteks kerisin pooli ümber rõnga ja lasin sinna 500Hz/40W võimsust (uputasin petrooleumisse), lootuses, et rõngas hakkab pisutki kaasa vibreerima, aga abi polnud.
Kõige parema lahenduse leidsin aga netist, nimelt kuskil soovitati plastist või puust vahepuksiga vm. haamriga rõngast taguda. Mina aga lõikasin kaselauast haamri ja tagusin sellega. Oh üllatust, mõned tunnid toksimist ja kätte ma nad täiesti tervelt saingi, pidevalt ka õli vahele/peale lastes. Kindlasti kogu eelnev (leotamised ja muud loomkatsed) aitas ka kaasa.

Pilt

Ja peale ultraheli pesu:

Pilt

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: R Mär 24, 2017 21:24
Postitas aatom
Väikeste sammude abil taas edasi.
Vänt koos ja valmis, kolvid/rõngad puhastatud ja rõngad täpselt samades kohtades tagasi, kaan lihvimises/puhastamises (jahutusvedelik oli liiga palju söövitanud jahutuse avade servasid jne.). Termostaat kontrollitud (vaata pilti - 180° :D), 52 aastat vana ja ikka töötab, avanes ilusasti 82 kraadi juures ja täielikult 85 kraadi juures. Ja pisut Al keevitust (ise tegin, aga pole spetsialist ja pole ka päris õiget keevitust) ja ühe teise detaili puhastamist.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: R Mär 24, 2017 22:34
Postitas entson
Ameerikas temperatuur C asemel F,nagu isegi arvata võid .Aga tubli töö.Edu.

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: K Mär 29, 2017 17:02
Postitas aatom
Karburaator käsil nüüd ....

Pilt

Kõvasti puhastamist ...

Pilt

Hea lahendus on kõvasti kinni kittinud mustuse eemaldamiseks selline vedelik ja minidrelli metallhari vm. (üllatav, aga isegi poleerib pinda).
Aga kust leida selliseid professionaalseid harju? hiinakad on valest traadist, painduvad kohe ära (vasakpoolne hari), kunagi 10 a. tagasi ostsin, kahjuks seda poodi pole enam.

Pilt Pilt

Ja taas augud alumiiniumis, aru ma ei saa, mis seda seal teinud on, see ju mootori pool e. teisel pool klappi. Seda kohta keevitada küll ei taha, mõtlen/vaatan/püüan teisiti.

Pilt

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: R Apr 07, 2017 9:18
Postitas aatom
Mõni pilt vahelduseks:

Pilt


Pilt

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: E Apr 10, 2017 22:06
Postitas aatom
Kaan peal ja surved mõõdetud, ühtlaselt 7 ja 8 vahel, raske hinnata, kui hea (peale kerget hoonimist sisse töötamata), aga surveaste sellel mootoril 8,1

Pilt

E: Püüan edaspidi väiksemaid pilte teha.

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: E Apr 10, 2017 22:49
Postitas S9K
Saaksid surveastet tõsta, tänapäeva kütus palju parem :)

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: E Apr 10, 2017 22:59
Postitas ivomets
ole mureta, tundub ok olma. tegelikult mõõdetakse sooja mootoriga ja kui bensiinid, õlid sees ja töötanud süsteem jne..
. siis kindlasti kõrgem kah.
ma siin täna ühel v4 mootoril sain kah kahes silindris nii 6 kant, kahes 10.

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: T Apr 11, 2017 10:15
Postitas Cyber
paaaaalun.. inimesed... katsume piltidega mõistuse piiridesse jääda. 1600+ laiusega on ikka üle võlli.
Kui muidu ei saa, siis on võimalik sellele IMG tag-ile natuke lisa panna,[ img=1024x280 ] antud juhul sobis täitsa hästi.

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: T Apr 25, 2017 17:02
Postitas aatom
Mootor nüüd selline.

Pilt

Aga käivitamiseni läheb veel pisut aega ... hetkel jagaja laiali, oli teine roostes, tsentrifugaal regulaatori vihid kinni jne.
Arusaamatu on vaakumregulaatori töö, selline kummaline, miski Bosch õli käib sisse. Nimelt kui tekitan sinna vaakumi, siis ta ei reageeri ja kui lõpuks reageerib, siis käib teise poole ära, laseb vaakumi välja ja taas tavaolekus. Saa nüüd aru, on see ikka õige, kinni valtsitud, sisse kah ei näe.
Teisel mootoril aga laseb puhtalt õhu läbi e. ei tööta.
Ja üldse, kui sealt nii õhku läbi laseb, siis see on kui vaakumileke mingi rõhu juures, pagan kas taas Saabi inseneride miski omamoodi tarkus (sest remondijuhend räägib miskist jagaja ventilatsioonist, pildil nr. 1 vidin, peaks minema salongi õhuvõtu juurde).

Pilt

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: T Apr 25, 2017 20:18
Postitas mart284
Mootori visuaal on vapustavalt kena!

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: T Apr 25, 2017 21:41
Postitas arvo92
No eks mootoritöid on tagant utsitanud kast Alexandrit, nagu fotolt näha. Peabki tulemus hea tulema.

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: L Mai 06, 2017 20:03
Postitas aatom
No eks mootoritöid on tagant utsitanud kast Alexandrit, nagu fotolt näha. Peabki tulemus hea tulema.

Ah mis, see oli hea suur kast starteri hoidmiseks hoopis.

Aga mootor töötab ... jeeee.
Isegi tühikäiku hoiab ja pöördesse läheb väga hästi, siis käivitus millegipärast raske (nagu tõmbaks täis vm. Või peab ka süüdet reguleerima veel). Tõsi, mootor pole oma õiges asendis (e. kaldus) ja karburaatorid liiga külje peal. Eks häälestama peab nagunii, kui masina peal.
Ja mõlemad veepumbad lasevad läbi ... paras nuputamine.

Minu esimene SinuTuub video.

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: L Mai 06, 2017 22:47
Postitas ivomets
just sellepärast suures sõjas saksa lennukid olid paremad venlaste omast, sest neil ei olnud karburaatoreid...........

edasi mõtle ise.

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: K Juun 28, 2017 12:12
Postitas Ryhkija
Selliseid auke, nagu ülal pildil silindri seinas näha on, tekitavad alumiiniumi sisse mitmesuguste hallitusseente elutegevuse jääkproduktid (tõenäoliselt mingi orgaaniliste hapete segu, aga täpsemalt ei tea). Omal selline kogemus, kus ühte kohvi tegemiseks kasutatud alumiiniumpütsikusse jäi kunagi nii kuuks-pooleteiseks kohvipaks sisse ja tagajärjeks olid hallitus ja paar auku nõu põhjas.

Aga töö senised tulemused on vahvad vaadata, jõudu jätkamisel!

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: N Juul 27, 2017 13:10
Postitas aatom
Pilt

Pole pikalt autoga tegeleda saanud, põhjuseks ühe teise auto liikuma saamine, mis planeeritust igas mõttes 3x rohkem, ka aega, võttis.

Nüüd aga punane "garaažis". Plaan kere poolepealt nii minimaalselt tegeleda, kui võimalik (konserveerida), pigem et saaks kiirelt liikuma.
Aga vaevalt seegi kergelt tuleb, pidurid/sidur, seal tuleb absoluutselt kõik üle käia jne.

Mõned pildid altpoolt ka.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: L Aug 05, 2017 12:29
Postitas aatom
Väike sammuke taas edasi.
Puhastasin seest siduri peasilindri anuma ära, uus vedelik sisse ja proovima, ei muffigi.
Siis masinalt ta ära ja selgus, et kinni mis kinni. Aga leotus + haamriga kerge toksimine ja liikuma ta hakkaski.
Selgus, et eespoolt oli vaid kinni, silindri tööosa täiesti ilus, ka 50+ aastat vana manset vm. korras:thumb:, tehti ikka vanasti häid asju (Lockhed, kui ma ei eksi).
Puhastasin, tsinkvärv kaanele, masinale tagasi ja vähemalt see osa sidurist nüüd töötab peale uue vedelikuga läbi pumpamist.

Pilt Pilt

Aga piduritega nii kergelt siiski ei lähe, samuti töösilinder ei toimi, kuid ka klotsid/trumlid osaliselt kinni jne. Lisaks on sellel autol kõik trumlid laagriga koos, tõmmitsat vaja, et piduritele ligi pääseda.
Ka on salongi miski jube hais soojaga tekkinud, tea kas müügiks miski keemiaga salong üle käidud vm.
Üks pilt tagaistme alusest ka:
Pilt

Saab 2 dörrars Sedan 1965, aatom

Postitatud: P Aug 06, 2017 22:57
Postitas aatom
Piduritega asi pisut selgem, 2 tundi ja trumli maha saamise rakis valmis.
Peasilinder vist nagu toimib, eks näis, kui kõigi rataste pidurid tööle saan.
Trummel siis laagri ja slimmeringiga, et määre piduri asjade juurde ei satuks.

Pilt Pilt

Aga rataste juures kõik silindrid korralikult kinni, või siis kuuest (ees trummelpidur kahe töösilindriga) vaid üks pisut liigub. Sai üks tagumistest lahti võetud ja no ei liikunud kuidagi, ka piduripedaali tallates (uus pidurivedelik sees). Võtsin siis küljest, pisut leotust, induktsioonkuumutiga soojendamist ja nii lõpuks lahti saingi. Kasutasin välja pressimiseks korda saadud siduri süsteemi.

Pilt

Aga üks teema, kõigil piduri töösilindritel on õhutusnippel allpool, mitte üleval ja ka kanal sees otse allapoole, ehk siis mis nipiga siis õhk kätte saada? Jääb teine ju töösilindrites ülespoole sisse. Vähemalt taga ei saa torusid ka teistpidi panna, õhutusnippel väiksema keerme mõõduga.