Saab 95 Rohuplörts, 1970; Saabiiir
Saabiiir sai endale pisiveoki - just väikeveokina (ja mitte sõiduautona) see loomake täna arvele võetigi. Nimeks sai ta endale Rohuplörts, seda sellepärast, et ta on roheline ja esimene hääl, mille ta kuuldavale tõi, kui Krss ta laupäeva hilisõhtul garaažist ilmavalguse (tegelikult küll pimeduse) kätte ja minu ning Ryhkija silme ette veeretas, oli "plörr-plörr-plörr-plörts". Seejärel algas sõit Õismäe tasulise parkla suunas - Krss roolis, mina kõrvalistmel ja Ryhkija Tupsuga järel, et vajaduse korral Rohuplörts nööri otsa võtta, sest esialgu ta pipardas pisut ja kippus välja surema. Ise ma veel rooli istuda ei usaldanud, sest sellist imelooma, millel käigukang rooli kõrval, pole ma varem juhtinud. Hoolimata mõningaist väljasuremistest jõudis Rohuplörts tänu Krss-i osavatele ja kindlatele kätele :notworthy: siiski omal jõul pärale ja täna hommikul siis parklast ka ARK-i. ARK-is läks kõik üllatavalt kähku ja libedalt - paar paprit täidetud ning loomake ette näidatud, võiski uued numbrid külge kruvida ning pisitöid ootama veeretada. Sest enne, kui temaga tõsiselt (alguses küll arvatavasti naljakalt, sest ta käitub ikka hoopis teisiti kui klassik) sõitma saab hakata, vajab ta ikka hooldust kah - karburaator puhastada, siduri survelaager vahetada, hunnik iluvidinaid külge kruvida jne. Kui tegemiseks läheb - eks siis tuleb siia kah üksikasjalikum kirjeldus.
Lõpetuseks paneks paar pilti kah :)
Laupäeva õhtul:
Lõpetuseks paneks paar pilti kah :)
Laupäeva õhtul:
Soome uunikuminumbrid läksid nüüd raisku???
Tegelt ma ootaks, kui keegi teeks vana 95 sama, nagu kod. Tõnis (praegune Nakataja masin) ning kod. Lepa tegi/teevad 96'ga - Custom versiooni :P
A kena vanake paistab olevat :thumb:
Õnnitlused :notworthy:
terv, teager
Tegelt ma ootaks, kui keegi teeks vana 95 sama, nagu kod. Tõnis (praegune Nakataja masin) ning kod. Lepa tegi/teevad 96'ga - Custom versiooni :P
A kena vanake paistab olevat :thumb:
Õnnitlused :notworthy:
terv, teager
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
õnnitlused suurepärase mõtte teoks tegemise puhul!!!
eriti uhke on armatuuril olev saab 95 märk!
palju jõudu ja raha ja eriti pealehakkamist masina ylesseputitamisel!
eriti uhke on armatuuril olev saab 95 märk!
palju jõudu ja raha ja eriti pealehakkamist masina ylesseputitamisel!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 123
- Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
- Asukoht:
- Auto:
Kümme punkti selle eest, et Eestisse üks 95 lisaks toodi! Tavaliselt kipub ikka nii olema, et imetletakse internetis naaberriikide masinaid ja unistatakse nende omastamisest, aga tegudeni ei jõuta (nagu ma isegi). Kus Rohuplörts elama hakkab - Tallinnas, Tartus või Hiiumaal?
Pealehakkamist vastsele omanikule!
Pealehakkamist vastsele omanikule!
Õnnitlused ka minu poolt! Soome jäi neid järgi nüüd 39 tk (ligi 6 miljoni inimese kohta). Huvitav, palju neid Eestis kokku arvel on? Saabiiir jättis mainimata veel ühe huvitava asja, nimelt auto tegeliku läbisõidunumbri - see on, kuidas nüüd võtta, ühelt poolt hea ja teiselt poolt halb asi. Siduri survelaager (milles määre pärineb 36 aasta tagant!) andis saba peale 440km läbimist, Helsingis, aga sõita saab, kui just väga pikalt sidurit all ei taha hoida. Seda häda leevendab õnneks ilusti töötav vabasidur, aga ega sealgi on sama vana määre sees, täpselt nagu ka rattalaagrites jm (ainus mitte-originaalne/vahetatud asi auto juures on kojameeste mootor). Nii et nokitsemist jagub, kuid ütlen ausalt, et sedavõrd vähesõitnud küüliku (Saabi väikeveoki) roolis pole endalgi olnud au varem istuda. Nii et sooviks lisaks lõbusatele kilomeetritele ka piisaval hulgal õliseid näppe;)
Muide, seda rooli kõrvalt käiguvahetamist pole vaja üldse karta: möödunud Jõulude ajal, kui omale valge küüliku tõime, panin Sipsiku lumetormiga küüliku rooli ja käskisin kihutada (=kiirteel kiirust ületada), sest see oli ainus võimalus viimasele laevale jõuda. Oli ka temale esimene kord roolilt käike vahetada, libedaga suutis masina kurvis külglibisemisse lasta (ja otseks tagasi) jms seiklused, kuid pärale jõudes käskis oma Audi TD maha müüa:). Ehk siis nende veidruste/mugavustega harjumiseks pole sugugi palju tarvis sõita.
Lisan siia juurde ka esimese pildi, mis ma sellest autost kunagi talvel tegin (esimese tegin tegelikult moblaga 2005 suvel, aga see kahjuks kustutatud). Ka siin pildil paistab natukene seda 95
Muide, seda rooli kõrvalt käiguvahetamist pole vaja üldse karta: möödunud Jõulude ajal, kui omale valge küüliku tõime, panin Sipsiku lumetormiga küüliku rooli ja käskisin kihutada (=kiirteel kiirust ületada), sest see oli ainus võimalus viimasele laevale jõuda. Oli ka temale esimene kord roolilt käike vahetada, libedaga suutis masina kurvis külglibisemisse lasta (ja otseks tagasi) jms seiklused, kuid pärale jõudes käskis oma Audi TD maha müüa:). Ehk siis nende veidruste/mugavustega harjumiseks pole sugugi palju tarvis sõita.
Lisan siia juurde ka esimese pildi, mis ma sellest autost kunagi talvel tegin (esimese tegin tegelikult moblaga 2005 suvel, aga see kahjuks kustutatud). Ka siin pildil paistab natukene seda 95
õnnitlused uue pereliikme puhul ;)
aga üks asi jäi hinge vaevama - viimati kui ma ise asjandusega, millel passis "väikeveok" kirjas oli, Hiiumaa vahet sõitsin, kooriti minult üleveol ligi 2x rohkem kui sõiduauto puhul. Oli sellise kategooria omandamine taotluslik või määris ARK selle vägisi kaela, tegelikult näeb ja tundub asi igati sõiduauto kategoorias olevana ju..
aga üks asi jäi hinge vaevama - viimati kui ma ise asjandusega, millel passis "väikeveok" kirjas oli, Hiiumaa vahet sõitsin, kooriti minult üleveol ligi 2x rohkem kui sõiduauto puhul. Oli sellise kategooria omandamine taotluslik või määris ARK selle vägisi kaela, tegelikult näeb ja tundub asi igati sõiduauto kategoorias olevana ju..
Miks ta väikeveokina kirja läks? Tagumine istmerida on ju ometi olemas?
Mina alustaks tagatuledest, no ikka eriti robustne värk minumeelest :freak: Aga õnneks on maitsed ja ilumeel erinevad, 95 on niipalju haruldane auto küll, et tasub 100% originaalina hoida nii head toorikut :)
Ei muud kui kannatlikku meelt ja paksu rahakotti!
Algselt postitas: teager
Tegelt ma ootaks, kui keegi teeks vana 95 sama, nagu kod. Tõnis (praegune Nakataja masin) ning kod. Lepa tegi/teevad 96'ga - Custom versiooni :P
Mina alustaks tagatuledest, no ikka eriti robustne värk minumeelest :freak: Aga õnneks on maitsed ja ilumeel erinevad, 95 on niipalju haruldane auto küll, et tasub 100% originaalina hoida nii head toorikut :)
Ei muud kui kannatlikku meelt ja paksu rahakotti!
Algselt postitas: Lepa
Miks ta väikeveokina kirja läks? Tagumine istmerida on ju ometi olemas?
Selles asi ongi, et pole! :freak: Ja väikeveokina Krss teda ju ka välja reklaamis.
Kusjuures see, kesasjaks Rohuplörts vormistada, oli ARKis isegi arutlusel ja kui miskil hetkel tagaistmed saame ja need ka paika istuvad kenasti, siis vormistame ta tõenäoliselt ikka sõiduautoks ümber. Sest pisiveok jääb enamikult oma mõõtmetelt 4d klassikule parajalt alla, kõrguse koha pealt ehk mitte, peab dokustaatidest vaatama.
Ja esialgu katsume temaga võimalikult vähe sõita, kuniks kõik olulisemad sõlmed üle käidud pole. Päris seisma siiski ei jäta - see pole kah hää.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 123
- Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
- Asukoht:
- Auto:
Soomlaste Saabiklubi nimimerkki "Kölli" Kuopiost kirjutab 5. septembril: "Nyyh nyt se (95 -70) sitten lähti meni vironpoijille suru tuli puseroon."
Ossi (foorumis Kölli) on mu sõbra õemees, kes oli ühtlasi ka selle auto teine omanik (paistab ka ühe mu lisatud pildi peal). Sõitjaks oli siiski sõber. Soomes saab nimelt panna tehnilisse passi omanikuks niipalju nimesid kui tahad ja seda plaanisid nad algul ühise projektina, kuid mõlemad said omale vahepeal teised suurema väljakutsega projektid.
95-d olid jah 2-, 5- ja 7-kohalised. Kahekohalise mõte on Soomes selles, et kõik maksud on väiksemad, kui auto arvel kaubikuna, ja see konkreetne auto oli oma vanuse tõttu juba täiesti ilma mingite lisamaksudeta. Aga ka Eestis on vist väikeste-kergete kaubikute kindlustus odavam kui oleks vastaval sõiduautol/bussil.
Lepale: see auto on "tuuninguks" natuke liiga originaal, kuid mõni aeg tagasi pakkusin siin ju imeodavalt ühte 95 projektikat, mis oleks sobinud ideaalselt Custom versiooni tegemiseks. Muide, 95 tagaosa (eelkõige see vanem kroomstangedega versioon) sobib palju paremini nii sedaanile kui kabrioletile, jäljendades püstiste tagatuledega 50ndate lõpu Cadillacide stiili (tiivad). Kahju, et tollal ei leidunud (hind oli vist mõne tuhande krooni ringis) tollele masinale Eestis ostjat ja ehitatakse customiteks pigem sedaankerega küülikuid (ei midagi halba, lihtsalt vähem haruldased). Aga noh, Soomes pakutavate autode puhul tuleb alati tegutseda kiiresti, kui tõsine huvi auto vastu olemas. Selles osas kummardus Ryhkija ja Saabiiire ees, kes teadsid väga hästi mida tahavad :notworthy: ja oma kiire tegutsemisega ka minu osa selles protsessis lihtsustasid
95-d olid jah 2-, 5- ja 7-kohalised. Kahekohalise mõte on Soomes selles, et kõik maksud on väiksemad, kui auto arvel kaubikuna, ja see konkreetne auto oli oma vanuse tõttu juba täiesti ilma mingite lisamaksudeta. Aga ka Eestis on vist väikeste-kergete kaubikute kindlustus odavam kui oleks vastaval sõiduautol/bussil.
Lepale: see auto on "tuuninguks" natuke liiga originaal, kuid mõni aeg tagasi pakkusin siin ju imeodavalt ühte 95 projektikat, mis oleks sobinud ideaalselt Custom versiooni tegemiseks. Muide, 95 tagaosa (eelkõige see vanem kroomstangedega versioon) sobib palju paremini nii sedaanile kui kabrioletile, jäljendades püstiste tagatuledega 50ndate lõpu Cadillacide stiili (tiivad). Kahju, et tollal ei leidunud (hind oli vist mõne tuhande krooni ringis) tollele masinale Eestis ostjat ja ehitatakse customiteks pigem sedaankerega küülikuid (ei midagi halba, lihtsalt vähem haruldased). Aga noh, Soomes pakutavate autode puhul tuleb alati tegutseda kiiresti, kui tõsine huvi auto vastu olemas. Selles osas kummardus Ryhkija ja Saabiiire ees, kes teadsid väga hästi mida tahavad :notworthy: ja oma kiire tegutsemisega ka minu osa selles protsessis lihtsustasid
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
minu andmetel eestis olevad saab 95:
ot:
1. algise auto- pärnumaal
2. veel yks seismas pärnumaal v tähega olevas asulas
3. yks asub h tähega asuvas alevikus
4 . asub tartu linnas peaks päris kobe olema, vaid tagatule iluliistud olla puudu
5. ausub r tähega olavas alevikus
6. asub v tähega asuvas linnas
7. saaremaal
8. nyydne saabiiiri oma
ot:
1. algise auto- pärnumaal
2. veel yks seismas pärnumaal v tähega olevas asulas
3. yks asub h tähega asuvas alevikus
4 . asub tartu linnas peaks päris kobe olema, vaid tagatule iluliistud olla puudu
5. ausub r tähega olavas alevikus
6. asub v tähega asuvas linnas
7. saaremaal
8. nyydne saabiiiri oma
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Öösel vastu tänast said Saabiiire Rohuplörtsu kõikvõimalikud rattad kenasti koos krss-ga :beer: leotatud. Nüüd järgnevad töisemad etapid ...
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kõigile aitähh heade soovide eest! Niipea, kui tööl hullumaja lõppeb (et vähemalt nädalavahetustel enam tööl olema ei peaks), hakkame Rohuplörtsuga tasapisi tegelema.
Hetkel on ta kahekohaline - tagumisi istmeid pole, seetõttu ka väikeveok, kunagi tahan tagumised istmed kah muretseda, siis saab vast viiekohaliseks.
SeekordJaak-le: Elama hakkab ta seal, kus mina parajasti viibin - talvel ilmselt Tallinnas, soojal aastaajal kõikjal, kuhu rattad viivad - ametlikult sai kirja Hiiumaa aadress.
Algselt postitas: propp
Ei saandki hästi aru, mitmekohalise variandiga siis tegu on?
Hetkel on ta kahekohaline - tagumisi istmeid pole, seetõttu ka väikeveok, kunagi tahan tagumised istmed kah muretseda, siis saab vast viiekohaliseks.
SeekordJaak-le: Elama hakkab ta seal, kus mina parajasti viibin - talvel ilmselt Tallinnas, soojal aastaajal kõikjal, kuhu rattad viivad - ametlikult sai kirja Hiiumaa aadress.
Siin paar kustom Saab'i ideed. Annan lingid, kuna ei osanud kuidagi neid pilte siin nähtavale tuua:
96: http://www.jalopyjournal.com/forum/atta ... 1157899169
95:
http://www.jalopyjournal.com/forum/atta ... 1157900696
95vol2:
http://www.jalopyjournal.com/forum/atta ... 1157900696
95vol3:
http://www.jalopyjournal.com/forum/atta ... 1157900696
96:
http://i42.photobucket.com/albums/e345/ ... Saab96.jpg
http://public.fotki.com/kopterix/restauranta2005/
Edit: ahjah, see juba läbi käinud siit foorumist ju...
See viimane küll siiski ei ole eriti õnnestunud, natukene agro-kolhoosikustomiseering tundub.
Nendel kavanditel aga kenad ideed minu arvates.
Vabandan teema algataja ees, kui tundub kohatu neid siin näidata. Ma ise lihtsalt śuur kustomiarmastaja ja oli isu näidata neid ka Saabi versioonis mõnda.
Tervitades,
Jarmo.
96: http://www.jalopyjournal.com/forum/atta ... 1157899169
95:
http://www.jalopyjournal.com/forum/atta ... 1157900696
95vol2:
http://www.jalopyjournal.com/forum/atta ... 1157900696
95vol3:
http://www.jalopyjournal.com/forum/atta ... 1157900696
96:
http://i42.photobucket.com/albums/e345/ ... Saab96.jpg
http://public.fotki.com/kopterix/restauranta2005/
Edit: ahjah, see juba läbi käinud siit foorumist ju...
See viimane küll siiski ei ole eriti õnnestunud, natukene agro-kolhoosikustomiseering tundub.
Nendel kavanditel aga kenad ideed minu arvates.
Vabandan teema algataja ees, kui tundub kohatu neid siin näidata. Ma ise lihtsalt śuur kustomiarmastaja ja oli isu näidata neid ka Saabi versioonis mõnda.
Tervitades,
Jarmo.
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
Algselt postitas: chopper
Nendel kavanditel aga kenad ideed minu arvates.
Ideed on kenad küll, kuid minu jaoks mittesobivad. Mina ja minu koer armastame metsas luusida, metsarajad sisaldavad endas aga sageli juurikaid, kive ja muud taolist, mistõttu madalapõhjalise autoga poleks mul miskit peale hakata. Ja viimasel pildil kujutatud masinas oleks kutsal pime ja ebamugav kah - ei saaks aknast välja vahtida.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2335
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Sedasorti neljajalgse intelligendi puhul on vaade tõesti tähtis. Ja veelparem kui ka saaks terve pea aknast välja lükata. Koera vaatenurgast oleks 2 kohaline masin ideaalne kuudi aseaine. Luuks võiks olla ainult koerale kergesti avatav, või siis vähemalt piisava auguga luugis. :eureka:Algselt postitas: Saabiiir
Ja viimasel pildil kujutatud masinas oleks kutsal pime ja ebamugav kah - ei saaks aknast välja vahtida.