Saab Sonett II V4 1967, aatom
Postitatud: P Nov 24, 2019 20:05
Kummaliste kokkulangevustega juhtus nii, et olen nüüd selle auto omanik, tõin Rootsist ära. Ameerikasse müüdud, taaskord pigem Eestisse sarnasesse kliimavöötmesse (nii nagu mu kabrio), vedeles teine kuskil rohu sees, kust Rootsi üks saabifanatt ta ära tõi. Pani müüki ja kastitäie varuosadega ta minu käes ongi. Auto tehase tootmisnumber on 307, polegi kunagi nii algusotsa autot olnudki.
Tegemist üliharuldase autoga, Sonett II toodeti üldse kokku pisut üle 1800 tk. , millest kahetaktilise mootoriga vaid 258. Enamus allesolevaid kas Rootsis või muuseumites, kuigi üle poole kogutoodangust müüdi hoopis Ameerikasse. 1967 aasta on eriline, sest ainult siis toodeti puidust armatuuriga ja selliseid V4 mootoriga vaid miski 70 tk. Ehk siis see auto ongi nii eriline, see oli ka üks ostu põhjusi. Pabereid pole, aga ehk õnnestub nii eriline asi arvele saada.
Tehnilised andmed, mis pole absoluutselt sportautolikud: kiirendus 0-100 12,5 sekundit ja max kiirus 160Km/h, kaal miski 660Kg
Mõistagi ei tule siit miskit väga kiiret projekti, lihtsalt oli juhus ja ostsin ära. Taastan pigem originaali sarnaselt, samas väliselt nähtamatult võiks ju olla miski võimsuselisa ...
Klaasplastist osa on üsna korras, vaid mõnest kohast tahab parandusi, aga raam täiesti mäda. Enamus plekke tuleb uuesti teha. Ustest sain kaasa juhiukse, aga sellel teised hinged, paistab, et 66/67 olid üht moodi, hiljem teised. Kõrvalistuja omaks sain Sonett III oma, aga see pikem jne, eks vaatab, lootus on leida ka õige, aga võtab aega. Istmed pani rootslase sõber kogemata müüki, aga otsivad mulle asendusi õnneks.
Kast ei leia neutraali ja kui tagurpidi käik sisse panna, siis lukustub. Õnneks sain korras asenduskasti. Mootor on kinni roostetanud, aga õli ilma lisanditeta (vesi vm.) täitsa sees, miski sinine/roheline jahutusvedelik oli ka sees. Mootorit lahti võttes oli üllatus, miskid silindri kujulised silindrid vaatasid vastu, polegi ülevalt otsast plokiga ühenduses. Vaatasin remondijuhendist ja täitsa nii peabki olema, vist algusotsa V4 teema.
Karburaatoriks on automaatse toorega Solex 28—32 PDSlT—7. Juba lahti võetud ja korduvalt puhastatud. vajab uusi tihendeid, üht puuduvat vedru ja ka kiirenduspumba vm. membraani.
Siduri ja piduri peasilindritega loodetavasti lihtne, mu kahetaktilise 96 peal juba läbikäidud teema, peaaegu samasugused.
Tuled on kõik olemas, aga kroomdetailid tahavad taastamist. Esituled tekitasid üllatuse, Ameerika tüüpi sees, mis ei tekita poolkera kujulist valgusvihku (+parem serv üles) vaid kitsa kriipsu kujulist, nii lähi kui ka kaugtuledega. Tea, kas meil nõutakse välja vahetamist. Ja esitule pirne pole, latern ise ongi esituleks. Ehk siis kui läbi läheb, tuleb terve latern vahetada. Peab uurima, kas nii oligi originaalis.
Ees gabariiditulega ka teema, hetkel oranž kuppel, aga neti piltidel näinud enamasti selliseid, kus valge osa allpool.
.
Tegemist üliharuldase autoga, Sonett II toodeti üldse kokku pisut üle 1800 tk. , millest kahetaktilise mootoriga vaid 258. Enamus allesolevaid kas Rootsis või muuseumites, kuigi üle poole kogutoodangust müüdi hoopis Ameerikasse. 1967 aasta on eriline, sest ainult siis toodeti puidust armatuuriga ja selliseid V4 mootoriga vaid miski 70 tk. Ehk siis see auto ongi nii eriline, see oli ka üks ostu põhjusi. Pabereid pole, aga ehk õnnestub nii eriline asi arvele saada.
Tehnilised andmed, mis pole absoluutselt sportautolikud: kiirendus 0-100 12,5 sekundit ja max kiirus 160Km/h, kaal miski 660Kg
Mõistagi ei tule siit miskit väga kiiret projekti, lihtsalt oli juhus ja ostsin ära. Taastan pigem originaali sarnaselt, samas väliselt nähtamatult võiks ju olla miski võimsuselisa ...
Klaasplastist osa on üsna korras, vaid mõnest kohast tahab parandusi, aga raam täiesti mäda. Enamus plekke tuleb uuesti teha. Ustest sain kaasa juhiukse, aga sellel teised hinged, paistab, et 66/67 olid üht moodi, hiljem teised. Kõrvalistuja omaks sain Sonett III oma, aga see pikem jne, eks vaatab, lootus on leida ka õige, aga võtab aega. Istmed pani rootslase sõber kogemata müüki, aga otsivad mulle asendusi õnneks.
Kast ei leia neutraali ja kui tagurpidi käik sisse panna, siis lukustub. Õnneks sain korras asenduskasti. Mootor on kinni roostetanud, aga õli ilma lisanditeta (vesi vm.) täitsa sees, miski sinine/roheline jahutusvedelik oli ka sees. Mootorit lahti võttes oli üllatus, miskid silindri kujulised silindrid vaatasid vastu, polegi ülevalt otsast plokiga ühenduses. Vaatasin remondijuhendist ja täitsa nii peabki olema, vist algusotsa V4 teema.
Karburaatoriks on automaatse toorega Solex 28—32 PDSlT—7. Juba lahti võetud ja korduvalt puhastatud. vajab uusi tihendeid, üht puuduvat vedru ja ka kiirenduspumba vm. membraani.
Siduri ja piduri peasilindritega loodetavasti lihtne, mu kahetaktilise 96 peal juba läbikäidud teema, peaaegu samasugused.
Tuled on kõik olemas, aga kroomdetailid tahavad taastamist. Esituled tekitasid üllatuse, Ameerika tüüpi sees, mis ei tekita poolkera kujulist valgusvihku (+parem serv üles) vaid kitsa kriipsu kujulist, nii lähi kui ka kaugtuledega. Tea, kas meil nõutakse välja vahetamist. Ja esitule pirne pole, latern ise ongi esituleks. Ehk siis kui läbi läheb, tuleb terve latern vahetada. Peab uurima, kas nii oligi originaalis.
Ees gabariiditulega ka teema, hetkel oranž kuppel, aga neti piltidel näinud enamasti selliseid, kus valge osa allpool.
.