Saab Sonett II V4 1967, aatom

aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#51

P Veebr 02, 2020 19:46

Mootori juttu nüüd ja mõned "peeglipildid" ivometsa soovil.
Kunagi äkki 7 aastat tagasi pakkusid ühed Saaremaa põllumehed siin foorumis kahte Fordi V4 mootorit müüa (üks 78a. teine tundmatu koodiga), tõin nad tookord ära. Ja ega väga süvenenud neisse, ringi nad käisid ja käivad ka täna, muud nagu ei vaadanudki, ootasid oma aega. Mõlemal mootoril tasakaalustuse hammasratas katki. Seda mootorit kasutati omal ajal väga laialdaselt, leidis oma tee nii Ford Transiti, Taunuse, Capri ja isegi Ford Mustang I peale. Peale selle igatsorti pumpade, generaatorite ja muude põllumasinate peale. Sellest aretati ka üsna head Ford V6 mootorid, isegi veel paarkümmend aastat tagasi kasutati vist.

Seoses aga tõsisema V4 hingeeluga tutvumisega ja vajadusega leida kolvid Soneti mootorile, võtsin kehvema mootori päris pulkadeks. Õli vahetus paistis seal olema kõvasti üle lastud, kõrbenud vm. musta ollust kõik kohad täis. Ja silindri seinad kulunud täiesti absoluutsesse peeglisse (pildil ongi silindri seinal miski peegelpilt mootori sisemusest). Ja mõõtes silindri läbimõõtu, vaid ülemisse ca. 5mm alasse on 0,1mm rant sisse kulunud, allpool ranti pole. Ovaalne ka pole. Puhastasin kolvid täielikult ära. ka peal olnud tahmakorrast ja tunduvad täitsa head. Aga taaskord on nad mootori ümber ehitamise käigus vahetatud, kolm kolvi on nr 2 ja üks nr 3. Õnneks kolvid kõik ühesugused, mitte nii, nagu Sonetti mootoris, kepsud taas paaris erinevad, aga vaid numbri kuju, muud asjad samad. Ja rõngastega selline huvitav teema, nii teisel kompressiooni, kui ka õlirõngal olid all lisarõngad vm. (surumaks rõngast väljapoole), teise kompressiooni rõnga laius kah ca. 1mm väiksem.

Mõõtes kolbe (allosas, nii nagu ette nähtud), siis nii minu Sonetis olnud, kui ka need mõlemad ca. 89.95mm (remondijuhendi järgi min. 89,98), mõõtes silindri läbimõõtu (eelnevalt see vidin supleri vahele ja näidik õigeks) ca. 90,10mm (remondijuhendi järgi max 90,04mm), ehk siis kolvi vaheks silindris sain 0,15mm (remondijuhendis lubatud 0,03 - 0,06mm, e. siis 0,09mm rohkem, kui maksimaalselt lubatud), ka lehtkaliibriga mõõtes, kolb tagurpidi sees (nii nagu remondijuhendis).
E: Vaatasin kõikvõimalikud Saab 96 juhendid üle, ka Sport ja Sonett III omad, kõigis kolvi ja silindri vahe 0,03 - 0,06mm.

Nüüd ongi teema, kas ostan uued rõngad ja laon mootori kokku, või on ikka see kolvi-silindri vahe niipalju liiast, et peaks suuremate kolbide peale mõtlema. Silindritel allpool, kus rõngad kinni olid, neid kohti päris puhtaks ka ei saanud, kuigi "küün taha" ei jää. Rõngaste vahe (kuni 0,5mm) ei pruugi ka õigeks saada, pigem +0,2mm. Samas kui originaal käigukasti külge panen, siis mootor töötabki kõrgematel pööretel jne. rallikatel nagunii need vahed suuremad ...
.
kolvivark.jpg
kolvivark.jpg (331.77 KiB) Vaadatud 12602 korda
agraarmootor.jpg
agraarmootor.jpg (259.85 KiB) Vaadatud 12602 korda
kolvi vahe.jpg
kolvi vahe.jpg (82.1 KiB) Vaadatud 12602 korda
Viimati muutis aatom, E Veebr 03, 2020 10:46, muudetud 1 kord kokku.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#52

P Veebr 02, 2020 22:22

Härra Aatomi teemasid oota alati suure õhinaga nagu mudilane õhtust unejuttu.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#53

P Veebr 09, 2020 22:17

Ploki, silindrid ja kogu allpoolse mudru jätsin hetkel rahule, seedin pisut, kuis edasi. Mõõtes veelkord silindrit täpsemalt, siis allpool vähem kulumist, ülemine algusots rohkem ja pisut (aga üle normi) ovaalne.

Võtsin vahelduseks hoopis kaaned pulkadeks. Lihtne see polnud, sest ühel poolel olid väljalaske klapid sisse roostetanud, õnneks haamer aitas. Klapisääre tihendid (või mütsid pigem sellel mootoril) kivikõvad, aga polnud katki. Kõik klapid pisut loksuvad juhtsoones, mitte palju, aga raske hinnata (ega oska ka), kas liiga palju. Samas näha on, et ka klapi varred vm. kah pisut kulunud, ülemine ots läheb sisse tihkemalt. Klapid, nii sisse- kui ka väljalaske kah nagu kulunud, pole ühtlast 45 kraadist serva. Ja mõned nagu roostetanud vm. auke täis, e. siis mõistlik sinna kõik uued (võib-olla ka suuremad) muretseda. Vaatasin oma nn. põllumajanduse mootori kaane sisse ja väljalaske klapid kah üle, sellist külje kulumist pole, aga pisut roostes (peale puhastamist) ja rikutud külgpinnaga ikkagi. Sellel mootoril väljalaske klapp pisut teistsugune, aga ikkagi Fordi logoga.

Ah ja vedrudega, müüa ütles, et ainus muudatus, mis võrreldes tavamootoriga tehti, olid tugevamad vedrud. Tegin siis laua peale miski kangisüsteemi, kivi raskuseks, ja mõõtsin raskuse all vedrud ära (vähemalt 5mm või rohkem surusin kokku). Kahjuks täpselt sama tulemus võrrelduna selle põllumajanduse mootoriga (kus uuemate mootorite vedrud, e. siis allpool tihedama sammuga, e. mitte lineaarne).

Ja lõpetuseks leidsin netist päris hea Saabi enda poolt välja antud mootori tuunimise juhendi:
.
kaan.jpg
kaan.jpg (330.19 KiB) Vaadatud 12458 korda
klapid.jpg
klapid.jpg (65.76 KiB) Vaadatud 12458 korda
klapp.jpg
klapp.jpg (135.43 KiB) Vaadatud 12458 korda
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#54

P Veebr 09, 2020 22:56

Selle tuunimisjuhendiga on nii, et see on paljudele fännidele nagu piibel, mille järgi kõike tehakse.
Näpuga järge vedades.
Aga see piibel on ju pea sajand vana. Selle aja jooksul on materjalid ja tedamised kõvasti edasi arenenud. Osa saabituunijaid teeb asju uut moodi ehk mitte piiblit jäljendades ja nende peale vaadatakse viltu. Ma muidugi ei ole end nii kurssi viinud selle asjaga, sest ma lahendasin selle 96 võimsuse probleemi natukene teisiti. Aga ma tean, kes sellest palju teavad )

Muidugi sealt on, mida lugeda ja arvestada võislusmootori kohta, sest see spets sellele v4 le aga tee või tina, seal kõike peenemat kirjut ei ole. Võid ju teha suured kolvid, kõrge rõhu, porditud sisselaske, el. bensupumba, 7,6 nuka, suured klapid , weber 32/36 ja simonsi väljalaske, siiski sellest jääb väheseks, et neid nreid saada ja seda minekut.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#55

E Veebr 10, 2020 10:32

ivomets kirjutas:
P Veebr 09, 2020 22:56
Selle tuunimisjuhendiga on nii, et see on paljudele fännidele nagu piibel, mille järgi kõike tehakse.
Ah ära muretse, ega ma rallikat ehita, lihtsalt leidsin netist sellise juhendi ja eks ta mingeid teadmisi ikka annab, ehk on kellelgi veel huvitav õhtune lugemine, kuis 50 aastat tagasi asjad käisid. Lisaks on seal mõned mõõdud, mida remondijuhendis polnud. Muidugi on kõik 50 aastaga kõvasti edasi arenenud ja isegi +1/3 lisavõimsuse juurde saamine ei tee seda autot veel päris sportautoks.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#56

P Veebr 23, 2020 13:06

Üks küsimus laiale ringile, kas keegi teab kedagi, kes tegeleb kaantele nn. "Valve Guide Liners" paigaldusega. Lihtsalt uurin, see oleks lihtsaim variant klappide juhtsoonte vm. taastamiseks. Alternatiiv on juhtpuksid vm. neid nimetatakse, aga siis peab ava oluliselt suuremaks puurima (8mm -> 13mm näiteks), teagi, kui paks sein seal on.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#57

E Mär 23, 2020 11:35

Kuu aega pole miskit tarka nagu kribada olnud, aga siiski mõningaid vidinaid olen taga ajanud ja osad alles liiguvad minu poole.
Õnnestus pisut odavamalt Saksamaalt leida kogu mootori tihendite komplekt ja peale arvatavasti nädala vm. Poola piiril toppamist jõudis ta minuni.
.
tihendid.jpg
tihendid.jpg (202.25 KiB) Vaadatud 12000 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#58

R Mär 27, 2020 21:54

Täna lõpetasin kahe Saabi kella paranduse, see sekundi osaga läheb Sonetti, itaallaste toodang, mehaaniline ja töötab mähise ning sekundi peale lülituva kontaktiga
Teine aga sobib minu kahetaktilisele, VDO (Saksa) toodang, relee vinnastab vedru, mis paneb liikuma, jääb riiulisse hetkel.
.
kell1.jpg
kell1.jpg (63.22 KiB) Vaadatud 11895 korda
Kell.jpg
Kell.jpg (115.53 KiB) Vaadatud 11895 korda
96kell.jpg
96kell.jpg (139.73 KiB) Vaadatud 11895 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#59

P Mär 29, 2020 22:36

Selle kuu alguses sai Rootsist päris uued vidinad tellitud (aga üle 50 aasta vanad siiski ;)) ja maksid ka pisut ikka, aga kokkuvõttes ikkagi odavam, kui kroomitud detaile uuesti lasta kroomida. Uued kojamehe varred ja uus prügi sahtel vm. seda nimetataksegi (tuhatoos?), tagurduse tule komplektid ning kahetaktilisele 96-le uued stange paunad. Kättesaamine võttis paar nädalat.

Ja seekord sai kasutatud vähe teistmoodi tihendi "masinat", koos joonise tegemisega võttis küll kordades rohkem aega, kui käsitsi tegemine, aga tulid täpsemad. Ehk siis alustasin karburaatori kokku ladumist.
.
uuedvidinad.jpg
uuedvidinad.jpg (213.12 KiB) Vaadatud 11796 korda
freesimine.jpg
freesimine.jpg (162.8 KiB) Vaadatud 11796 korda
tihendidfrees.jpg
tihendidfrees.jpg (131.12 KiB) Vaadatud 11796 korda
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2273
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#60

E Mär 30, 2020 10:01

Kui see eriolukord läbi saab, kas siis ekskursiooni ka korraldad oma tehases? :-)
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#61

P Apr 05, 2020 20:02

NO FEAR kirjutas:
E Mär 30, 2020 10:01
Kui see eriolukord läbi saab, kas siis ekskursiooni ka korraldad oma tehases? :-)
Tehasest on asi ikka kaugel, pigem leiutajale kohaselt paras seapesa :D , mida karda kohe külalisele näidata. Ja asjade otsimine on kah alati paras peavalu. Aga nii kummaline, kui see ka pole, minu puhul peale koristamist ei leia enam midagi üles.

Karburaator koos, ujuki tase reguleeritud ja läheb riiulisse. See vanema põlve karbuss, kus kiirenduspumbaga seotud kuul peidus sisse pressitud kiirenduspumba düüsi taga. Ja automaatse toorega. Vist nagu kirutud asi, et polevat väga töökindel. Igatahes vist enamus hilisematel V4 96-tel (ka minu V4 96) mindi käsitsi toore klapi peale. Koosneb siis bimetall vedrust, mis siis tooreklappi liigutab vastavalt jahutusvee temperatuurile ja miskist samm-värgist, mis vähendab tooreklapi asendit erinevatel gaasipedaali asenditel. Minul oli sammu lukusti kulunud, pidi teist viilima, et taas toimima saada. Eks kogu selle krempli lõplik häälestus tuleb auto peal teha, taas miskit uut minu jaoks. Eelviimasel pildil tooreklapp sirgelt, nimelt testisin kuuma õhku läbi torude puhudes, toimis laua peal küll.

Hullult läikima teist ei nühkinud, kuna kogu see ilu läheb õhupuhastaja alla peitu, mis Sonettil on nigu suur õhuke pannkook mootori peal.
.
karbuss3.jpg
karbuss3.jpg (117.31 KiB) Vaadatud 11584 korda
karbuss4.jpg
karbuss4.jpg (100.15 KiB) Vaadatud 11584 korda
karbuss5.jpg
karbuss5.jpg (23.47 KiB) Vaadatud 11584 korda
KarbussAutoReg.jpg
KarbussAutoReg.jpg (35.25 KiB) Vaadatud 11587 korda
Karbuss1.jpg
Karbuss1.jpg (123.33 KiB) Vaadatud 11587 korda
karbuss2.jpg
karbuss2.jpg (168.05 KiB) Vaadatud 11587 korda
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#62

P Apr 05, 2020 21:53

Tehasest on asi ikka kaugel, pigem leiutajale kohaselt paras seapesa :D , mida karda kohe külalisele näidata. Ja asjade otsimine on kah alati paras peavalu. Aga nii kummaline, kui see ka pole, minu puhul peale koristamist ei leia enam midagi üles
See on pigem reegel, mitte erand :)
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#63

T Apr 07, 2020 22:05

Tegin ajaviiteks ühe tabeli kuuekümnendate vähe sportlikumatest autodest. Minu Sonett ei hiilga seal millegiga. Kui siis kiirendus/Kw suhtega. Huvitav, miks Saab-i insenerid nii lahja mootori sinna ikka panid.
Tegelikult, seda vist ei või siin foorumis mainida, meeldib mulle neist kõige enam Datsun, eriti uuem 280 mudel oma tiibustega. Ärge saage valesti aru, see pole miski 100 või 120 amprit :D (vanemad tegelased vast teavad, mida mõtlen).
.
TeisedAutod.jpg
TeisedAutod.jpg (177.21 KiB) Vaadatud 11460 korda
Viimati muutis aatom, K Apr 08, 2020 15:54, muudetud 1 kord kokku.
stennu
Postitusi: 102
Liitunud: R Sept 28, 2007 23:01
Asukoht:
Auto: S5

#64

K Apr 08, 2020 10:37

Usun, et Datsunist sobib ikka rääkida, meenutab isegi ju Sonetti. Väga vinge pill.
Natuke edev ja uuem versioon (vurriga), aga tundub täitsa saadaval see rariteet https://www.auto24.ee/used/3346282
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#65

K Apr 08, 2020 17:35

See Datsun on kena auto aga antud tabelist valiksin mina Pontiac GTO :P
arhitekt
Postitusi: 119
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:19
Asukoht:
Auto:

#66

N Apr 09, 2020 10:15

Läheb teema juba väga lappama, aga samuti Datsun alati väga südamelähedane olnud (minu lisapunkte saavad küll 240 ja 260).
Mida sa pead silmas tiibuste all? Minu teada 280'l täpselt samasugused tavalised uksed nagu eelkäijatelgi. Võib olla mingil erimudelil on tehtud erand, aga see tundub natuke kahtlane, et pigem usun, et oled kohanud kellegi üksikisendi kodutuuningut! Muidugi võin ka eksida!
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#67

P Apr 12, 2020 14:49

arhitekt kirjutas:
N Apr 09, 2020 10:15
Minu teada 280'l täpselt samasugused tavalised uksed nagu eelkäijatelgi.
Jah, eksisin, võib olla nägin siis netis üht ümber ehitatut, Ameerikas ikka armastatakse täiesti ümber teha, leidub ka palju liigendina üles-alla käivate ustega variante, neid pilte päris palju netis.

Aga tagasi mu Sonetti teemasse, ei tule talle miskit imeuksi, täitsa originaalsed.

Sisselase käis liivapritsil külas, peale seda mõistagi traatharjaga kõik liivajäägid maha ja eks teen seda ka enne mootori kokku panekut, ei taha seda peent tolmu õli sisse. Ja otsakaane võtsin kätte ning puhastasin suuremast saastast ära. Siis veepump küljest, paraku ei tahtnud kergesti eemalduda ja suutsin vana veepumba korpuse lõhkuda (või õigemini oleks igaks juhuks võinud ta säilitada ja olla õrnem). Teema selles, et ostsin ennetavalt uue veepumba, aga selle pumbaosa kuju teine, lihtne leemekulbi liigutaja, mitte tõsise veepumba oma. Lisaks veel pole proovinud/mõõtnud, tea kas korpusesse mahubki või kas vahed jäävad õiged. Ja siis kui ostsin, oli teiste tootjate omi kah ladudes (pildid paraku kõigil eestpoolt), nüüd on selgelt näha Koroona mõju, kõik pumbad on ladudest kadunud ... tea kas peale majanduse taastumist üldse neid enam toodetaksegi.
Minu masina mootoril (e. vanemal tüübil) on ka veepumba tagakaas pisut teine. ja korralikud söövitusjäljed sees igal pool, ka sellega peab tegelema või siis kui see teine kaan parem on, selle kasutusele võtma.

Ja siis nuputasin, kuis ventilaatori laagrit kätte saada (teeb häält, ei saa sinna kõlakasti teda küll jätta), tagantpoolt (kust vist nagu välja võetakse) augukate ilusti ees, mida eemaldada ei tahtnud. Proovisin siis üliettevaatlikult eestpoolt, vahepeal alumiiniumkorpust kuumaõhu fööniga kuumutades ja üsna hästi ta eemalduski. Aga ka selle vidinaga tänasel päeval lihtne pole, pole väga saada ja kui on, siis 50.- + hinnaga (+ transa). Võiks ju ainult kuulid ära vahetada ja kokku panna, kuid kindlasti on ka sise/välis pinnad kulunud, pole vist hea lahendus, veel enam, et teda nii lihtne taas vahetada ka pole.
.
Sisselase.jpg
Sisselase.jpg (294.64 KiB) Vaadatud 11196 korda
otsakaaned.jpg
otsakaaned.jpg (433.81 KiB) Vaadatud 11196 korda
OtsakaaneLaager.jpg
OtsakaaneLaager.jpg (160.51 KiB) Vaadatud 11196 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#68

N Apr 23, 2020 9:47

Vahepeal sai ette võetud Rootsist ostetud logod nii ette, kui taha, parandatud (mõlgid, painutused ja vigastused välja), lihvitud, poleeritud.
Üks avastus ka, Sonettil on soojenduskraan sama, mis 96, aga hoopis teise nurga all (180 kraadi võrrelduna Volvo Amazon...244, 90 kraadi 96). Ja müstika, kuis kinnituskruvidele ligi pääseb.
Ja Portugalist sai leitud uued / hiidvanad kolvid, täna saabusid. Ilma originaalpakendita, e. tootjat ei tea ja kolbidelt ei loe välja, aga märgistuse süsteem sama, mis mõlemas mootoris olevatel kolbidel.
.
Saabi märgid.jpg
Saabi märgid.jpg (152.92 KiB) Vaadatud 10704 korda
soojenduskraan.jpg
soojenduskraan.jpg (53.47 KiB) Vaadatud 10704 korda
kolvid.jpg
kolvid.jpg (88.12 KiB) Vaadatud 10704 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#69

P Apr 26, 2020 11:37

Ukse teema, mul on olemas üks uks (juhipoolne, pole sellelt autolt, e. hinged teised) ja sai lahti võetud. Paras roostepuru teine ja klaas katki/puudu. Huvitav, et uksepaneelis tuhatoos ja miski imelik kang allpool taganurgas, tundub nagu ukse lukusti, juhiuksel :? .

Ja ülemine metallriba on kaetud miski kummilaadse materjaliga, nii ka teistel Sonett II autodel, teab keegi, mis materjal see võiks olla ja kas kuskilt saab ...
.
Uks1.jpg
Uks1.jpg (239.98 KiB) Vaadatud 10495 korda
Uks3.jpg
Uks3.jpg (172.23 KiB) Vaadatud 10495 korda
Uks2.jpg
Uks2.jpg (89.13 KiB) Vaadatud 10495 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#70

N Juun 11, 2020 19:52

Vähe pikem paus taastamisse tulnud, vahepeal peab teenima ka, et oleks mida Saabidele kulutada.
Tänaseks mootor puurimises ja hoonimises. Vahepeal huvi pärast sai klapivedrud vähe täpsemalt ära mõõdetud. Päris täpne see mõõtmine pole, telliskivid ikkagi annavad külgsuuna raskust vm. ja isegi õli kasutades õrnalt klapi juhtsoon "kiilub kinni". Aga mingi tulemuse ikkagi sai. Paar asja üllatasid, minu Sonetti mootoril on korralik soon vedrusse kulunud, ka vedru taldrik on õhemaks kulunud võrreldes selle agraarmootoriga. Ja otsast tihedama vedrusammuga vedrult oleks ootanud suuremat mittelineaarsust, tegelikult algab see alles lõpus (valve lift 9,7mm). Mõlemad vedrud üsna väikeste erinevustega, Sonetti oma vähem tugevam, aga mahuvad remondijuhendi andmetesse (8,2mm -> 267N...302N ).
.
valve springs.jpg
valve springs.jpg (42.58 KiB) Vaadatud 9696 korda
Valve springs21.jpg
Valve springs21.jpg (50.48 KiB) Vaadatud 9696 korda
Valve springs4.jpg
Valve springs4.jpg (49.03 KiB) Vaadatud 9696 korda
klapivedruM.jpg
klapivedruM.jpg (129.61 KiB) Vaadatud 9696 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#71

E Juun 29, 2020 22:01

Mootoriplokk taas minu juures, puuritud ja hoonitud +1,0 mõõtu. Isegi vanad kepsud (Sonett-i mootorist) välja pressitud, kuumaks aetud ning uute kolbide ja sõrmedega kokku pandud meistri käe all, ise olin juures abis. Kui nüüd Rootsist uued saaled ja muud rõngad/laagrid kohale tulevad, saab tasapisi juba kokku laduma hakata. Kolvid tahavad bensiini sisse likku veel minna, see pagan teab, kui vana määre (pakun 30+ aastat) on neile ja rõngaste vahele ikka korralikult kittinud.
.
Aluminepool.jpg
Aluminepool.jpg (176.33 KiB) Vaadatud 9484 korda
kolb.jpg
kolb.jpg (87.91 KiB) Vaadatud 9484 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#72

N Juul 02, 2020 19:05

Ja saabusid ka laagrid + tuulutusvoolik. Raamlaagrid täitsa Saabi kirjadega, arvatavasti 30+ aastat vanad ...
Kahjuks ühel pakend oli vigastatud ja tagakülg roostes, seda küll ei oodanud. Eks peab rooste maha nühkima.
.
Vidinad.jpg
Vidinad.jpg (159.16 KiB) Vaadatud 9380 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#73

E Juul 20, 2020 15:07

Täna saabus uus veepump, hõbedane/kuldne, nii kuis peab ;) .
Loodan, et veepumba sees olev tihend ikka peab ja pole vanadusest pragunenud vm.
Hoiatus-silt kah pakendis, et rihma pingutamisega üle ei pingutaks.
.
veepump.jpg
veepump.jpg (145.53 KiB) Vaadatud 9089 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#74

L Veebr 06, 2021 22:41

Pool päeva sai täna mootori plokki värvitud (puhastamine, ka traatharjadega jne.). Lõpptulemus on kena, aga õige mitte. Sai värvipoest 2K veljevärvi ostetud (et oleks hõbedane) ja see näeb kena välja küll, aga mitte päris õige. Ei oodanud nii läikivat või siis laki välja tulekut, ehk siis nagu lakitud lisaks. Oleks pidanud laskma matistajat juurde panna. Proovib homme 1K mati lakiga üle lasta.

E: Õnnestus lõpuks tulemus enam-vähem saada. Poolmatt 1K lakk paremaks ei teinud, aga sama 2K värv püstolist uduna peale küll. Tuleb välja, et porolooni tükiga metallisädet vm. sisaldava värvi pealekandmisel kaob sädelus ära ja lakk tuleb pinnale. Varem, kui tavatooni/tumedamat värvi mootorit värvisin nii, siis seda ei juhtunud, taas targem.
.
MootorPukk1.png
MootorPukk1.png (957.35 KiB) Vaadatud 7375 korda
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#75

N Mär 11, 2021 0:46

Üle pika aja sai pisut nokitsetud, nimelt nukkvõllid ei andnud rahu, see nn. agraarmootorist võetu ja selle auto mootorist võetu, tundusid nagu erinevad. Et selgust saada, sai mõõtepink ehitatud ja paar tundi mõõtmisega + tabelisse panekuga tegeletud. Mõõtmine ikka nii, et mõõtekella all on vedru + klapihoov vm. seda nimetatakse. Tuleb välja, et Sonettis olev on vaid pisut üle normi kulunud, nuka tõus peaks olema 6,49mm , minul sisselase 6,4mm ja väljalase 6,32mm ja nukkvõllilt mõõdetud (heel to toe) min. 34,0mm asemel 33,97 ja 33,90mm. Aga agraarmootori omal nukid kulunud (5,95mm tõus), selle tõttu tunduski erinev. Huvitav oli ka see, et sisselaske ja väljalaske klapid on mõlemad avatud ca. 0,75mm peal. Nad on paratamatult avatud pisut, aga üllatavalt palju. Mõlemad nukkvõllid tavalised, ei leidnud Sonetist sport-nukkvõlli, kuigi seda mootorit on ümber ehitatud varem.
.
Nukkvõlli mootmine.jpg
Nukkvõlli mootmine.jpg (214.44 KiB) Vaadatud 6940 korda
Klappide ajastus.jpg
Klappide ajastus.jpg (114.78 KiB) Vaadatud 6872 korda
V S Klappide ajastus.jpg
V S Klappide ajastus.jpg (134.85 KiB) Vaadatud 6872 korda
Vasta