6. leht 6-st

Re: Saab Sonett II V4 1967, aatom

Postitatud: T Sept 06, 2022 15:37
Postitas aatom
Netist õhulugeja teksti otsides (tahaks originaaltekstid tagasi saada, aga kuidas, veel ei tea) komistasin Sonetti algusaegadele. Ei teadnud, et oli 2 erinevat disaini, äärepealt oleks suht Alfa Romeolik Sonett tekkinud hoopis.

Minu autost niipalju, et sain lõpuks kätte istmed, küll Sonett III omad ja ilma keskmiste istmepatjadeta, aga teostatav/värvitav mulle sobivaks (musta värvi). Aga sigakerged on need klaasplastist korvistmed.

Re: Saab Sonett II V4 1967, aatom

Postitatud: N Sept 22, 2022 15:52
Postitas aatom
Õhupuhastaja valmis ja filtritega komplekteeritud.
Paraja pusimise tulemusena said ka originaaltekstid peale. Arvutis kujundus oma õhupuhastaja ja netist leitud piltide järgi, siis sai lastud kleebitaval kilel tekst välja lõigata, tüütu teksti puhastus ja kile õhupuhastajale kleebitud. Värvitud ja kile eemaldatud, ka sisemised osad. Värv polnud parim (Motip Industrial sari), liiga voolav, tähe servad pisut sakilised ja ka värvi tähtede vahel, aga meetri kauguselt täitsa ok vaadata. Prooviks tehtud tavalise musta mattvärviga tuli parem.
.
ohupuhastajaenne.jpg
ohupuhastajaenne.jpg (185.82 KiB) Vaadatud 2879 korda
ohupuhastaja.jpg
ohupuhastaja.jpg (230.91 KiB) Vaadatud 2879 korda

Re: Saab Sonett II V4 1967, aatom

Postitatud: R Mär 03, 2023 22:13
Postitas aatom
900 uste tegemise vahelduseks võtsin Sonetti tagatulede korpused ette. Neid kuskilt ei saa, on vist vanema 95 tagatuled, kroomrõnga kinnitus 1 poldiga. Taas sai harjutatud uusi oskusi, näiteks kunagi ostetud pleki käsitsi venitajat/kokkusurujat. Painutasin roostes koha asenduseks tüki plekki vinklisse, siis venitajaga rõngasse ja siis näpitsatega vaikselt tagasikeere. Üllatavalt vähe jõudu vajas venitaja, läksin isegi nii hoogu, et suutsin pleki katki venitada :D . Kokkuvõttes tahab veel harjutada, aga enam-vähem sain hakkama.

Ja keevitused tegin kõik Tig-iga. Harjutasin ka rooste poolt augulise pinna katmist vasega, aga see väga ei õnnestunud, enne sulas auk sisse, kui vase Tig varras sulama hakkas. Lisaks paistis, et liivapritsi liiva osakesed, mis metalli murduvad ja traatharjaga nühkides ära ei tule, segavad ka keevitust. Ja ka Tig vardad / puhas vask, sealgi erinevused. Parim seni proovitust oli kas CuP6 varras või hoopis tavaline 0,8mm keevitustraat.

Viimasel pildil roostesurmaga üle käidud, nüüd vaja veel puhastada, epokrunt peale, kerge peenpahteldus ja siis matt must värv selga. Üks küss ka, kust selliseid neete leiaks (kummist lambihoidjad nendega korpusesse needitud), kangapoodidest, läbimõõt 4mm, pikkus 6 ... 8mm?
.
DSC02690.jpg
DSC02690.jpg (225.36 KiB) Vaadatud 2579 korda
DSC02691.jpg
DSC02691.jpg (160.26 KiB) Vaadatud 2579 korda
DSC02692.jpg
DSC02692.jpg (151.53 KiB) Vaadatud 2579 korda
DSC02694.jpg
DSC02694.jpg (212.03 KiB) Vaadatud 2579 korda
neet.jpg
neet.jpg (239.34 KiB) Vaadatud 2579 korda

Re: Saab Sonett II V4 1967, aatom

Postitatud: N Mär 09, 2023 16:05
Postitas aatom
Ja värvitud nad ongi, e. siis epokrunt->pahtel->lihv->epokrunt->matt must värv
Nüüd ootan hiinamaalt toru-alumiiniumneete, selliseid originaale, e. kokkuklopsitud (toru + kübar) ja vist messingust, ei suutnud kuskilt leida, ka kanga/riide poodidest.
.
TagatuleKorpus.jpg
TagatuleKorpus.jpg (234.85 KiB) Vaadatud 2448 korda

Re: Saab Sonett II V4 1967, aatom

Postitatud: R Mär 10, 2023 8:36
Postitas Cyber
aatom kirjutas:
N Mär 09, 2023 16:05
Nüüd ootan hiinamaalt toru-alumiiniumneete, selliseid originaale, e. kokkuklopsitud (toru + kübar) ja vist messingust, ei suutnud kuskilt leida, ka kanga/riide poodidest.
Märksõna peaks olema "öösid" ? Selliseid mõtled? Spets tangid neil veel tavaliselt riide külge löömiseks...

Pilt
Pilt

Re: Saab Sonett II V4 1967, aatom

Postitatud: R Mär 10, 2023 13:56
Postitas aatom
Tänks, aitas pisut edasi, aga õigel asjal on müts ka peal. Tellisin lisaks allpool pildil oleva, see puhtalt messingust, ehk kannatab kasutada.
.
neet1.jpg
neet1.jpg (87.7 KiB) Vaadatud 2366 korda
neet2.jpg
neet2.jpg (18.17 KiB) Vaadatud 2366 korda