2 päeva jändamis ja kolvid plokis sees. Kõigepealt panin väntvõlli uute laagritega sisse. Käib sulgkergelt ja ei loksu mingit pidi, e. siis kõver nagu pole. Tore, hea algus. Siis võtsin kolvid / kepsud ette. Kolbidega, peale sõrmede sisse pressimist spetsialisti juures (kepsu laager kuumaks) mäletasin, et 2 kolvi sõrmed liikusid vabalt, üks vähe kehvemini, viimane suisa raskelt. Nu ja siis avastasin, et pressimise tulemusena oli kuidagi 2 kolvi sõrmedele kriimud tekkinud, pagan kuis sa nüüd enam neist lahti saad. Lihvisin siis 1000 pika (lõigatud riba) liivapaberiga seestpoolt ja tegin muudki hookus-pookust, sain liikuma.
Ja siis panen prooviks 4 silindri kepsu/kolvi koos uute laagritega väntvõlli külge, et no lihtsalt igaks juhuks, pagan loksub teine (juhtus olema ka kõige kulunum sõrm väntvõllil). Mõõtsin siis kepsu suure laagri pesa supleriga üle (üllatavalt täpne see hiinakas, kunagi ammu alist tellitud, mikromeetri 50mm kalibreerimise mõõdupulka näitas täpselt 50,00mm), pagan ovaalsed ja välja veninud nii, et poltide suunal enam-vähem mõõdus, teist pidi kõik kepsud 0,06 - 0,08 mm ovaalsed. No kui aus olla, siis oleks pidanud laskma väntvõlli üle lihvida, kepsu suured laagri pesad ka üle tegema, et mõõtu saada ja siis remontmõõdus saaledega (mida pole saada eriti) kokku panema aga ei viitsi/taha veel lisaks raha alla panna. Mis seal ikka, laual liivapaberi peal lihvisin siis kepsu vastused lühemaks, et supleriga mõõtes ühtlaselt mõõdus oleks. Lisaprobleemi tekitas veel ka see, et mõõtsin mikromeetriga väntvõlli kepsu sõrmed üle, mis pagan kah eri mõõdus (tehase min. 53,99mm), kaks 53,98, üks 53,97, 4 silinder aga (mis saab parimat õlitust) 53,96. Lihvi siis igale silindrile täiendavalt oma mõõtu (tehase järgi lubatud vahe 0,02 - 0,05mm aga jätsin ca. 0,06mm. Tegin pisikese paberitükiga 2 silindril vahe testi ka, e. lasin paberi kokku pressida ja siis mõõtsin mikromeetriga seda pisikest paberitükki). Kõigele lisaks suutis 3 silinder kah veel ebameeldivalt üllatada, nimelt enne proovimist vaatasin 2 ringi väntvõlli peal kepsu sõrme üle, ega seal miskit kriimu vm. peal ole ja ei näinud miskit, panen siis kepsu prooviks külge ja pagan käib pisut raskelt, võtan ära, keskel miski vao kuni punaseni saalele sisse tõmmanud. Kust see veel sinna tekkinud oli, no ei saa aru. Lihvisin selle koha väntvõllil liivapaberiga ära, pisut hoonisin saale üle ja panin kokku.
Ehk siis püüad igati tähelepanelik olla, aga ikka leidub üllatusi. Kui kõik olin kokku pannud, siis väntvõlli keerates, no käib raskelt, eriti just siis, kui kolvid kõik keskel. Mõistagi silindri seinad veel karedad jne. Aga kuna jõuan kenasti 10cm jõuõlaga väntvõlli keerata, vast on kõik õigesti koos. Peab lootma, et kõik laagrid vast said nüüd nii, et õlirõhku ka peab. Eks järgmisena peab õlipumba üle vaatama, võib-olla on üldse uut vaja ...
Ja kõige lõpuks, liiga palju aega on mööda läinud mootori lahti võtmisest. Enam ju ei mäleta kuhu mis pikkusega ja millise seibiga asjad käivad. Näiteks leidsin ära pestud mootori poltide/mutrite/seibide juurest 2 mutrit, mis sobiksid täpselt kepsudele (teist tooni, nagu vase karva pealispinnaga), no kuhu need veel käisid ...
.
- Mootorpealt.jpg (189.45 KiB) Vaadatud 8131 korda
- Mootoralt.jpg (190.56 KiB) Vaadatud 8131 korda
- Kolbsormekriim.jpg (98.26 KiB) Vaadatud 8131 korda
- Abivahendid.jpg (72.23 KiB) Vaadatud 8131 korda