1. leht 1-st

SAAB 96 De Luxe 1964, Pets

Postitatud: N Okt 07, 2021 13:57
Postitas pets
Juba mõnda aega oli soov osta endale mõni vanem SAAB. On olnud neid ka varem aga seekord mõtlesin, et võiks olla bullnose ninaga. Sai otsitud Soomest ja Rootsist ja lõpuks leidsingi ühe mis tundus sobiv, Põhja-Rootsist. 64 aasta, 2-taktilise mootoriga ja neljakäiguline. Auto on ligi 40 aastat kuuri all seisnud ja nüüd siis septembris kasutusele võetud. Läbisõit 64000 km. ja ka kaasasolevad paberid tõendavad seda.Vahetati pidurid, väntvõll (olevat vähe häält teinud), ja käigukast pesti läbi ja sai uue õli. Ülevaatus sai Rootsis tehtud ja nagu ma rootsikeelselt ülevaatuse lehelt aru saan siis peaks kehtima aastani 2099 :) Huvitav, kas see ülevaatus kantakse ka Eestis arvele võttes üle? Ost võttis muidugi omajagu aega, juba mõne aasta tagusest kogemusest mäletasin, et ei taha nad Rootsist välja eriti müüa ja on suht umbusklikud. Nii läks ka seekord, omanik oli nõus müüma siis kui leian kellegi Rootsist, kes on nõus oma nimele kirjutama. Õnneks on Rootsis sõber olemas, kes oli nõus asja enda nimele kirjutama, et siis hiljem minu nimele vormistada Eestis. Siis sai rootslasele raha üle kantud, otsitud transafirma, kes auto Tallinnasse toob ja asi läks edasi libedalt. Teisel päeval oli auto juba Tallinnas ja helistati, et võin terminali järgi minna. Varem ei olnud kahetaktilisega sõitnud, oli päris omamoodi kogemus. Nüüd ootan millal paberid korda saab ja Eestis arvele, et saaks sõitma hakata. Eks ta selline suht põrsas kotis ostmine oli aga üldjoontes võib rahule jääda, käsipidur oli auto peale ajades katki läinud, kang liigub aga trossid ei liigu, vist midagi lahti tulnud. Eks nüüd tuleb vaikselt siis hakata kasutama ja vigu likvideerima mis välja tulevad. Muuseumisõidukiks pole plaanis teha, pigem tehniliselt korda, et sõita saaks. Kriipse kraapse ikka on ja värv mullitab ka siit-sealt. Väga roostes pole, juhiukse nurk ja ees suunatulede all on roostet.
Eks vaikselt hakkab seda likvideerima. Nagu põhjanaabrid ütlevad: "Saabismi on sairaus !"
IMG_0062.jpg
IMG_0062.jpg (155.65 KiB) Vaadatud 3608 korda

Re: SAAB 96 De Luxe 1964, Pets

Postitatud: N Okt 07, 2021 14:35
Postitas Andrus99
Lahe vanake, bullnose kere meeldib mulle ikka väga :beer:

Ära siis seda kuhugi garaaziseinte vahele jäta vaid näita teistele Saabip...dele kah :drive:

Re: SAAB 96 De Luxe 1964, Pets

Postitatud: N Okt 07, 2021 14:39
Postitas pets
Andrus99 kirjutas:
N Okt 07, 2021 14:35
Lahe vanake, bullnose kere meeldib mulle ikka väga :beer:

Ära siis seda kuhugi garaaziseinte vahele jäta vaid näita teistele Saabip...dele kah :drive:
Ei ole plaanis seisma panna, ikka sihipäraselt kasutada :)

Re: SAAB 96 De Luxe 1964, Pets

Postitatud: N Okt 07, 2021 15:42
Postitas torque
No nii vägev, ei saa sa ka ilma Saabideta elatud, aga kokkutulekule pead nüüd sellega tulema jah, tahaks ka näha ja proovisõitu teha :drink: :headbang:

Re: SAAB 96 De Luxe 1964, Pets

Postitatud: R Okt 08, 2021 10:09
Postitas aatom
Õnnitlused, nüüd ma polegi enam ainuke kahetaktilise Saab 96 omanik meie maal :D . Nüüd on Eestis olemas kaks kahetaktilist 96-te, üks vanema põlvkonna lõpust (lühike nina), teine uuema põlvkonna algusest (pikk nina / minu oma). Vanemal on radiaator koos ventilaatoriga mootorist tagapool ja veepump integreeritud generaatori taguotsaga kokku, e. rohkem Saabi kiikse, kui minul. Värv on ka päris mitte tavapärane. Kas dokumentidest selgub ka 4 käigulise kasti lisamaksumus või kuulus see "De Luxe" alla? Kolmekäiguline oli standard (nigu minul). Ja millega kast läbi pesti, kas kast ei unda üles soojenedes maanteekiirusel?

Re: SAAB 96 De Luxe 1964, Pets

Postitatud: R Okt 08, 2021 11:10
Postitas pets
aatom kirjutas:
R Okt 08, 2021 10:09
Õnnitlused, nüüd ma polegi enam ainuke kahetaktilise Saab 96 omanik meie maal :D . Nüüd on Eestis olemas kaks kahetaktilist 96-te, üks vanema põlvkonna lõpust (lühike nina), teine uuema põlvkonna algusest (pikk nina / minu oma). Vanemal on radiaator koos ventilaatoriga mootorist tagapool ja veepump integreeritud generaatori taguotsaga kokku, e. rohkem Saabi kiikse, kui minul. Värv on ka päris mitte tavapärane. Kas dokumentidest selgub ka 4 käigulise kasti lisamaksumus või kuulus see "De Luxe" alla? Kolmekäiguline oli standard (nigu minul). Ja millega kast läbi pesti, kas kast ei unda üles soojenedes maanteekiirusel?
Tänan õnnesoovide eest! Dokumentidest ei selgu käigukasti maksumusest midagi, nii et ei oska öelda, kas see sai lisana tellitud, või mitte. Millega läbipesu kastile tehti,sellest ei saanud ka aru, rootslane ei rääkinud eriti inglise keelt ja mina jälle ei mõista rootsi keelt :) Kuna dokumendid alles Rootsis siis pole maanteele veel sõitma läinud, 70-ga sõites ei täheldanud nagu erilist undamist. Kohe kui laoterminali juurest tee peale keerasin, passis teeääres politseipatrull ja kontrollis autosid. Õnneks autol Rootsi numbrid küljes ja nad mind ei peatanud, korra juba mõtlesin, et esimene sõit ja kohe võetakse rajalt maha ja auto dokumente pole. Aga läks õnneks!

Re: SAAB 96 De Luxe 1964, Pets

Postitatud: N Nov 04, 2021 20:53
Postitas pets
Täna sai siis vanake lõpuks Eesti registrisse. Registreerimise eelse tehnonõute kontrolliga oli vähe tegemist. Selleks toiminguks peab veebis aja broneerima, pannes lahtrisse "VIN kood" oma kuuekohalise koodi, teatas leht , et ei sobi selline VIN, liiga lühike. Lisasin siis koodi ette SAAB96VIN ja siis pidas sobilikuks :) Kontrollis onu vaatas auto üle ja hakkas arvamust avaldama, et eesmised suunatuled ei tohi olla valged. Ma ei olnud sellega nõus, vana läks oma arvuti taha, küsis vahepeal veel, et kas auto on ikka tagaveoline? Toksis siis paberi valmis ja toonitas veel üle, et ette peaks ikka oranžid suunad panema. Sellega sai asi tehtud, arvelevõtt läks tõrgeteta. Heaks üllatuseks oli summa kindlustuse vormistamisel, pole elus ühelgi autol nii odav kindlustus olnud. Kui algselt jäi mulje, et ülevaatus on kehtiv siis seda siiski ei olnud. Mingi kontrolli paber mis autoga kaasas oli, ei olnud siiski piisav, et ülevaatus vormistada. Kuna rootsi keelt ei mõika siis olin asjast valesti aru saanud. Seega vaja veel käsipiduritrossid vahetada ja ülevaatusele minna. Aga sõita on küll mõnus, vahelduseks igapäevasele Alfaga sõidule :)