Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)

Vasta
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#76

R Jaan 18, 2008 16:11

Jõudu tööle! Läti küülikud tahavad lüpsmist :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#77

R Jaan 18, 2008 17:28

webwr 32-36 annab annab praeguse pooliku seadistusega madalatel pööretel ikka mõnusamat momenti, kui originaal krabuss. peaks kuskilt yhe hunniku erinevaid tyyse otsima ja siis segu veel rikkamaks sättida. praegu veel orig syytega kyynlad jõuavad segust sädeme läbi lyya.
muidugi abiks oleks segukell. aga milline, mis oleks täpne, pole aega olnd uurida. ja nyyd suusatama!

to mädmänn- kui kuskil yks väiks turbo oleks, siis kindlasti ei jääks proovimata ka seesinna peale istutada. ja selleks 2 võimalust: 1. krabussi peale; 2. mingi pritsung peale sebida.
nii, et yks väike trubiin vaja....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#78

R Jaan 18, 2008 20:18

Madman pakkus küll kompressorivarianti, see pisut erinev turbost... link, mis üsna pinnapealse otsinguga ette jäi. Samas leida nii pisikest mida V4 peale istutada on ilmselt keeruline. Tavaliselt neid ikka V8 peale topitakse.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#79

R Jaan 18, 2008 20:38

Algselt postitas: Cyber
Madman pakkus küll kompressorivarianti, see pisut erinev turbost... link, mis üsna pinnapealse otsinguga ette jäi. Samas leida nii pisikest mida V4 peale istutada on ilmselt keeruline. Tavaliselt neid ikka V8 peale topitakse.


kõik need on kompressorid aga kus nad energiat saavad on erinevad teed., võib panna ka geneka rihma alla miskit vedama, mis puhuma hakkab.
aga samas mingi näiteks 3,0 v6 pisikene turbiin sobiks - väikse läbimõõduga ja 0,4 rõhku ka saaks. kyll ja veel!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#80

R Jaan 18, 2008 21:18

ja kui sa sinna pritsungi paned siis pane juba kaks turbot, mõlema rea kohta 1. Ma võin sulle tasuta kleepsu teha "BiTurbo" :D
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#81

R Jaan 18, 2008 21:54

tegelikult sai praegu istutud joonestuslaua taga ja sai nuputatud, see suur et, kuidas sama nukkvõlliga saaks klapid enam avatud. ( muidu ka mõtted uute kaante kohta, mida tuleks esmalt freesida õhemaks, siis uued klapid, siis kanalid jne) aga see klapi avamise asi ei tundigi eriti keeruline - vaja nookurite sisse teha eksentrikud ja uued võllid, mille peal nookurid liiguvad ja mõned puksid võllide kinnitamiseks. ja hakkavadki klapid avanema praeguse 9,5 mm asemel 11,5. ;)))) hommikul joonestan valmis, ja siis treialiga nõu pidama.

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#82

R Jaan 18, 2008 22:08

Kas nukkvõlli poleks lihtsam muuta?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#83

R Jaan 18, 2008 22:22

Algselt postitas: janek555
Kas nukkvõlli poleks lihtsam muuta?

vaata, nukvõlli ymbertegemiseks on vaja mingeid andmeid, et kui palju on tõusud ja kui kaua avab, ja millal sulgeb jne... või siis õiget shablooni või siis vastava mõõtude ja andmete abil tuleks shabloon teha jne....ja momendil ei tea veel, kes teeks ja kus teeks.
aga nende nookuritega peaks kiirelt hakkama saama, kui treial asja positiivseks tunnistab ja see sõltub sellest, et kas vastavat sobivat materjali on. tööd me ei karda!!

näe, andmed on ka:

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#84

R Jaan 18, 2008 22:24

klapi avanemise asi (noksi õlg, selle muutmine) on easy way, kuid sama nukkvõlli kasutusega sa ei muuda durationit ja overlappi! sa ei muuda sellega mootori hingamise rütmi. :wise: järelikult - sa ei saavuta peale suure vaeva nägemist mitte midagi erilist. õla muutmisest drastilisemat karakteristiku muutu annaks pigem stock nukkvõlli "ajastuse seatavaks modimine väntvõlli suhtes" (vändast hilisem= kaksab üleva rpm otsast, vändast varasem= kaksab madala rpm juures) Lõppudelõppude lõpuks, peale täpsuse ja pinnatöötluse probleemidesse süvenemist asi päädib sellega et energia jätkuvuse korral tellid irmsa raha eest 8.2 nukkvõlli ...

aga noh huvi on + noored mehed = miks mitte :)
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#85

R Jaan 18, 2008 22:31

Seega soovid muuta ainult nookuri õlapikkuse suhet? Tekib küll palju igasugu nüansse,kuid see võib sul isegi õnnestuda,pehmet hammasratast sul ju ka enam pole.

Pardi jutt ka õige,kuid voolavuse paranedes peaks ta natuke juurde saama

Edu igatahes:thumb:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#86

R Jaan 18, 2008 22:37

see nookurite õlapikkuste ümbertegemine , mille tõttu on võimalik klapitõusu suurendada , suurendab kytusesegu sisse- ja väljavoolamist ja just eriti suurematel pööretel. mida nagu praegu eriti ei ole.
kogu see töö pole nii hull, et seda mitte proovida. ( ei viitsi arvutada, kui palju auk suureneb)
nukvõlli ostma ma kyll ei hakka, vaid teeme ise , vaid nuputamist veidi vaja ja andmeid.
aga keegi on hoopis niimoodi sumpsi lahendand:

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Martin460
Postitusi: 110
Liitunud: K Veebr 16, 2005 17:47
Asukoht:
Auto:

#87

R Jaan 18, 2008 23:58

ma pole sellel alal ekspert aga ise lisaks veel sellised nüansid, et kas see kui klappi rohkem lahti suruda pikendab klapi lahtioleku aega e. aega mille jooksul kütusesegu silindrisse voolab?
Mida suurem pilu on kust küttesegu silindrisse voolab(klapi ja pesa vahel siis) seda aeglasem on gaaside liikumine sest mida suurem on gaaside liikumise kanal seda aeglasemalt nad liiguvad.
Kas sisse- ja väljalaskekollektorite kanalite voolavus suureneb?
Vedrude töökäik pikeneb...kas suurtel pööretel vedrud suudavad ennast peale pikemat käiku piisavalt ruttu tagasi kolvi eest minema suruda?Nookuritele mõjub ka suurem jõud kui õlg muutub...puruks ei löö?Kas hüdrotõukuritel on piisavalt jõudu, et ületada suurenenud koormust?
Need mõtted ei ole mitte norimise mõttes vaid tahaks ise ka teada kuidas õieti on:)
Need lihtsalt sellised esimesed mõtted mis tekkisid kui mõtlesin v8 mootori ehitamise peale kunagi.
Dyno oleks abiks enne ja pärast;) siin netis võibki jutustama jääda muidu kuidas tõmme ikka paranes jne...jne
Lisan siia ka lingi kus on kokkuvõtvate artiklite sari selle teema kohta:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=32
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#88

L Jaan 19, 2008 9:08

ma ei taha olla targem kui tohtrihärra, aga arvan et üks võimalike ümbertegemiste järjestus võiks olla selline, vähemalt mina teeks vist umbes nii:

Kõigepealt eeldus et mootor iseenesest on tihe ja kobe kui kulda, täiesti kulumata (minu mootor oli selle koha peal juba disqualified, kolvigrupi piiripealsuse tõttu :-( ) . Ja siis :

parem väljalase

kerge hooratas

suuremad klapid

porditud pead ( kanalid suuremaks freesitud) ja vbl isegi veidi survet juurde (sest 96 on se tegelt aind 9:1 , kuid v-mootori päid madalamaks lihvida ei ole nii lihtne , manifoldi pärast).

siis alles vbl sekkuda sellesse nookurivärki ( selles osas on informatiivne suhelda nt selle kalle heikkilaga vms ta oligi - green beast.net´i turboküüliku somm, vastab küsimustele kyll kui tema poole pöörduda )

tehasenukkvõlli ajastuse seatavaks ehitamine

alles siis sekkuks nukkvõlli maailma (need overlapid ja durationid jms ongi nuki profiili ja kattenurkade, klappide liikumisija asendis püsimisi iseloomustavad parameetrid )


Siia vahele käivad veel igasugu elektronsüüted , elektrilised kütusepumbad , elektrilised jahutusventikad jms shit , aga minu jaoks viiks see juba autol tükikese mehaanilist hinge kapoti alt ää.
EnnSvensson
Postitusi: 37
Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
Asukoht:
Auto:

#89

P Jaan 20, 2008 22:00

Selline aretus parandab mootori hingamist küll,eriti madal -ja keskpööretel,sest paraneb klapi lahtioleku aeg*ristlõigel(antud juhul ritlõige).Küüliku lühikese kolvikäiguga mootori "altotsale" igati abiks.
Asja miinuspoolena -kas klapivedrud üldse annavad lisa 2mm kokku suruda.Äkki puutuvad vedrude keerud omavahel kokku?Kui klapi käik suureneb 1,21 korda,siis suureneb vedru takistusest(silindervedru karakteristik on konstantse tõusuga sirge,mida rohkem kokku suruda,seda suurem jõud) tingitud jõud klapiajamile(nookur,nookuri võll,tõukuri varras,tõukur) ka 1,21(jõu õla suurenemine)*lisa 2mm kokkusurumisest suurenenud vedru takistusjõud korda.Nookuri võll tuleb ka vähema läbimõõduga.Õhtumaa asjade varutegur on ca 1,3-1,5.Klapp ei liigu teatavasti ühtlase kiirusega vaid ühte töötsüklisse mahub kaks kiirendav-aeglustav liikumist s.t. tekivad klapile mõjuvad inertsjõud,mis antud juhul suurenevad 1,21*1,21 korda.
Kindlasti oleks abiks pikema käiguga klapivedrud ja kergemad vedrutaldrikud ja jäigemad tõukurivardad,mis läbi ei nõtkuks.
Igaljuhul jõudu !
Kui käima jääb on mida uurida,kui ei jää on mida õunapuu otsa riputada.
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#90

E Jaan 21, 2008 0:52

Veidike ehk OT,aga mul oli Viljandis naabrimees,kes kunagi monteeris muhksapakale peale külmutushaagisel oleva Skoda mootori.Kuna tegu oli statsionaarmootoriga-siis oli sellel elementaarkarbuss ja ka nukkvõll oli hästi terava nukiga.Tema siis tegi ise uue nukkvõlli,kusjuures uued nukid olid juba ümarad,et klapid oleks pikemalt lahti.Nukkvõlli nuki kõrgust ei tule muuta,vaid nuki kumerust.Kuna ta oli treial ja materjali sel ajal liikus,siis sai ta selle asjaga päris eduliselt hakkama.(Loomulikult olid ka vastavad asendi arvutused tehtud).
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#91

E Jaan 21, 2008 8:24

Ütleks, et ei ole nii, lift ja duration on siiski erinevad asjad. Kui ma asjast õieti aru olen saanud, siis üks näitab kui palju avatud klapp on ja teine kui kaua. Nende parameetrite õige valik liigutab jõu ja võimsuse graafikuid sinule vajalikku suunda ja kujusse.
Algselt postitas: heikiw
Nukkvõlli nuki kõrgust ei tule muuta,vaid nuki kumerust.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#92

E Jaan 21, 2008 10:56

Algselt postitas: heikiw
Veidike ehk OT,aga mul oli Viljandis naabrimees,kes kunagi monteeris muhksapakale peale külmutushaagisel oleva Skoda mootori.Kuna tegu oli statsionaarmootoriga-siis oli sellel elementaarkarbuss ja ka nukkvõll oli hästi terava nukiga.Tema siis tegi ise uue nukkvõlli,kusjuures uued nukid olid juba ümarad,et klapid oleks pikemalt lahti.Nukkvõlli nuki kõrgust ei tule muuta,vaid nuki kumerust.Kuna ta oli treial ja materjali sel ajal liikus,siis sai ta selle asjaga päris eduliselt hakkama.(Loomulikult olid ka vastavad asendi arvutused tehtud).


Vabandage, mis vöiks olla tolle mehe nimi? Jutt on äärmiselt tuttav.
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#93

E Jaan 21, 2008 11:04

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Algselt postitas: heikiw
Veidike ehk OT,aga mul oli Viljandis naabrimees,kes kunagi monteeris muhksapakale peale külmutushaagisel oleva Skoda mootori.Kuna tegu oli statsionaarmootoriga-siis oli sellel elementaarkarbuss ja ka nukkvõll oli hästi terava nukiga.Tema siis tegi ise uue nukkvõlli,kusjuures uued nukid olid juba ümarad,et klapid oleks pikemalt lahti.Nukkvõlli nuki kõrgust ei tule muuta,vaid nuki kumerust.Kuna ta oli treial ja materjali sel ajal liikus,siis sai ta selle asjaga päris eduliselt hakkama.(Loomulikult olid ka vastavad asendi arvutused tehtud).


Vabandage, mis vöiks olla tolle mehe nimi? Jutt on äärmiselt tuttav.


Heiko L.
Ta teeb vist praegugi Sillerile tööd.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#94

E Jaan 21, 2008 11:32

Hahaaa, Leitsalu poisid. Tema poeg mul oli klassivend. Äärmiselt tark mees. Absoluutselt kõik teeb ise. Kuldsete kätega.
Jürgen

#95

R Apr 25, 2008 16:43

Nüüd sõidan selle autoga mina, kõik on super, kuid üks asi teeb muret, tagurdades käib kõva kolks.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#96

R Apr 25, 2008 20:03

Algselt postitas: Jürgen
Nüüd sõidan selle autoga mina, kõik on super, kuid üks asi teeb muret, tagurdades käib kõva kolks.



täpsusta

kas tagurdades ja siis pidurdades?
Jürgen

#97

R Apr 25, 2008 20:04

Keerasin rooli täitsa välja, tagurdan natuke, käib jube kolks, nagu oleks millegile otsa sõitnud.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#98

R Apr 25, 2008 20:26

kolks, klõps, kriuks, naksatus .... ?

millise massiga (helitekitajana) sa seda seostaksid ja kuhu sa heliallika täpsamalt lokaliseeriksid enda kõrva usaldades?
Jürgen

#99

R Apr 25, 2008 20:32

Tagaots, nagu oleks sumpa, see on nagu plekikõmakas. Samas vaatasin, et sumpa ei käi vastu maad mitte kuidagi.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#100

R Apr 25, 2008 20:35

Tule mu maja juurde kuulan selle heli ära ja tahan ka küülikut proovida :drive:
Vasta