Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
webwr 32-36 annab annab praeguse pooliku seadistusega madalatel pööretel ikka mõnusamat momenti, kui originaal krabuss. peaks kuskilt yhe hunniku erinevaid tyyse otsima ja siis segu veel rikkamaks sättida. praegu veel orig syytega kyynlad jõuavad segust sädeme läbi lyya.
muidugi abiks oleks segukell. aga milline, mis oleks täpne, pole aega olnd uurida. ja nyyd suusatama!
to mädmänn- kui kuskil yks väiks turbo oleks, siis kindlasti ei jääks proovimata ka seesinna peale istutada. ja selleks 2 võimalust: 1. krabussi peale; 2. mingi pritsung peale sebida.
nii, et yks väike trubiin vaja....
muidugi abiks oleks segukell. aga milline, mis oleks täpne, pole aega olnd uurida. ja nyyd suusatama!
to mädmänn- kui kuskil yks väiks turbo oleks, siis kindlasti ei jääks proovimata ka seesinna peale istutada. ja selleks 2 võimalust: 1. krabussi peale; 2. mingi pritsung peale sebida.
nii, et yks väike trubiin vaja....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14293
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Madman pakkus küll kompressorivarianti, see pisut erinev turbost... link, mis üsna pinnapealse otsinguga ette jäi. Samas leida nii pisikest mida V4 peale istutada on ilmselt keeruline. Tavaliselt neid ikka V8 peale topitakse.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: Cyber
Madman pakkus küll kompressorivarianti, see pisut erinev turbost... link, mis üsna pinnapealse otsinguga ette jäi. Samas leida nii pisikest mida V4 peale istutada on ilmselt keeruline. Tavaliselt neid ikka V8 peale topitakse.
kõik need on kompressorid aga kus nad energiat saavad on erinevad teed., võib panna ka geneka rihma alla miskit vedama, mis puhuma hakkab.
aga samas mingi näiteks 3,0 v6 pisikene turbiin sobiks - väikse läbimõõduga ja 0,4 rõhku ka saaks. kyll ja veel!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tegelikult sai praegu istutud joonestuslaua taga ja sai nuputatud, see suur et, kuidas sama nukkvõlliga saaks klapid enam avatud. ( muidu ka mõtted uute kaante kohta, mida tuleks esmalt freesida õhemaks, siis uued klapid, siis kanalid jne) aga see klapi avamise asi ei tundigi eriti keeruline - vaja nookurite sisse teha eksentrikud ja uued võllid, mille peal nookurid liiguvad ja mõned puksid võllide kinnitamiseks. ja hakkavadki klapid avanema praeguse 9,5 mm asemel 11,5. ;)))) hommikul joonestan valmis, ja siis treialiga nõu pidama.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: janek555
Kas nukkvõlli poleks lihtsam muuta?
vaata, nukvõlli ymbertegemiseks on vaja mingeid andmeid, et kui palju on tõusud ja kui kaua avab, ja millal sulgeb jne... või siis õiget shablooni või siis vastava mõõtude ja andmete abil tuleks shabloon teha jne....ja momendil ei tea veel, kes teeks ja kus teeks.
aga nende nookuritega peaks kiirelt hakkama saama, kui treial asja positiivseks tunnistab ja see sõltub sellest, et kas vastavat sobivat materjali on. tööd me ei karda!!
näe, andmed on ka:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
klapi avanemise asi (noksi õlg, selle muutmine) on easy way, kuid sama nukkvõlli kasutusega sa ei muuda durationit ja overlappi! sa ei muuda sellega mootori hingamise rütmi. :wise: järelikult - sa ei saavuta peale suure vaeva nägemist mitte midagi erilist. õla muutmisest drastilisemat karakteristiku muutu annaks pigem stock nukkvõlli "ajastuse seatavaks modimine väntvõlli suhtes" (vändast hilisem= kaksab üleva rpm otsast, vändast varasem= kaksab madala rpm juures) Lõppudelõppude lõpuks, peale täpsuse ja pinnatöötluse probleemidesse süvenemist asi päädib sellega et energia jätkuvuse korral tellid irmsa raha eest 8.2 nukkvõlli ...
aga noh huvi on + noored mehed = miks mitte :)
aga noh huvi on + noored mehed = miks mitte :)
Seega soovid muuta ainult nookuri õlapikkuse suhet? Tekib küll palju igasugu nüansse,kuid see võib sul isegi õnnestuda,pehmet hammasratast sul ju ka enam pole.
Pardi jutt ka õige,kuid voolavuse paranedes peaks ta natuke juurde saama
Edu igatahes:thumb:
Pardi jutt ka õige,kuid voolavuse paranedes peaks ta natuke juurde saama
Edu igatahes:thumb:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
see nookurite õlapikkuste ümbertegemine , mille tõttu on võimalik klapitõusu suurendada , suurendab kytusesegu sisse- ja väljavoolamist ja just eriti suurematel pööretel. mida nagu praegu eriti ei ole.
kogu see töö pole nii hull, et seda mitte proovida. ( ei viitsi arvutada, kui palju auk suureneb)
nukvõlli ostma ma kyll ei hakka, vaid teeme ise , vaid nuputamist veidi vaja ja andmeid.
aga keegi on hoopis niimoodi sumpsi lahendand:
kogu see töö pole nii hull, et seda mitte proovida. ( ei viitsi arvutada, kui palju auk suureneb)
nukvõlli ostma ma kyll ei hakka, vaid teeme ise , vaid nuputamist veidi vaja ja andmeid.
aga keegi on hoopis niimoodi sumpsi lahendand:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ma pole sellel alal ekspert aga ise lisaks veel sellised nüansid, et kas see kui klappi rohkem lahti suruda pikendab klapi lahtioleku aega e. aega mille jooksul kütusesegu silindrisse voolab?
Mida suurem pilu on kust küttesegu silindrisse voolab(klapi ja pesa vahel siis) seda aeglasem on gaaside liikumine sest mida suurem on gaaside liikumise kanal seda aeglasemalt nad liiguvad.
Kas sisse- ja väljalaskekollektorite kanalite voolavus suureneb?
Vedrude töökäik pikeneb...kas suurtel pööretel vedrud suudavad ennast peale pikemat käiku piisavalt ruttu tagasi kolvi eest minema suruda?Nookuritele mõjub ka suurem jõud kui õlg muutub...puruks ei löö?Kas hüdrotõukuritel on piisavalt jõudu, et ületada suurenenud koormust?
Need mõtted ei ole mitte norimise mõttes vaid tahaks ise ka teada kuidas õieti on:)
Need lihtsalt sellised esimesed mõtted mis tekkisid kui mõtlesin v8 mootori ehitamise peale kunagi.
Dyno oleks abiks enne ja pärast;) siin netis võibki jutustama jääda muidu kuidas tõmme ikka paranes jne...jne
Lisan siia ka lingi kus on kokkuvõtvate artiklite sari selle teema kohta:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=32
Mida suurem pilu on kust küttesegu silindrisse voolab(klapi ja pesa vahel siis) seda aeglasem on gaaside liikumine sest mida suurem on gaaside liikumise kanal seda aeglasemalt nad liiguvad.
Kas sisse- ja väljalaskekollektorite kanalite voolavus suureneb?
Vedrude töökäik pikeneb...kas suurtel pööretel vedrud suudavad ennast peale pikemat käiku piisavalt ruttu tagasi kolvi eest minema suruda?Nookuritele mõjub ka suurem jõud kui õlg muutub...puruks ei löö?Kas hüdrotõukuritel on piisavalt jõudu, et ületada suurenenud koormust?
Need mõtted ei ole mitte norimise mõttes vaid tahaks ise ka teada kuidas õieti on:)
Need lihtsalt sellised esimesed mõtted mis tekkisid kui mõtlesin v8 mootori ehitamise peale kunagi.
Dyno oleks abiks enne ja pärast;) siin netis võibki jutustama jääda muidu kuidas tõmme ikka paranes jne...jne
Lisan siia ka lingi kus on kokkuvõtvate artiklite sari selle teema kohta:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=32
ma ei taha olla targem kui tohtrihärra, aga arvan et üks võimalike ümbertegemiste järjestus võiks olla selline, vähemalt mina teeks vist umbes nii:
Kõigepealt eeldus et mootor iseenesest on tihe ja kobe kui kulda, täiesti kulumata (minu mootor oli selle koha peal juba disqualified, kolvigrupi piiripealsuse tõttu ) . Ja siis :
parem väljalase
kerge hooratas
suuremad klapid
porditud pead ( kanalid suuremaks freesitud) ja vbl isegi veidi survet juurde (sest 96 on se tegelt aind 9:1 , kuid v-mootori päid madalamaks lihvida ei ole nii lihtne , manifoldi pärast).
siis alles vbl sekkuda sellesse nookurivärki ( selles osas on informatiivne suhelda nt selle kalle heikkilaga vms ta oligi - green beast.net´i turboküüliku somm, vastab küsimustele kyll kui tema poole pöörduda )
tehasenukkvõlli ajastuse seatavaks ehitamine
alles siis sekkuks nukkvõlli maailma (need overlapid ja durationid jms ongi nuki profiili ja kattenurkade, klappide liikumisija asendis püsimisi iseloomustavad parameetrid )
Siia vahele käivad veel igasugu elektronsüüted , elektrilised kütusepumbad , elektrilised jahutusventikad jms shit , aga minu jaoks viiks see juba autol tükikese mehaanilist hinge kapoti alt ää.
Kõigepealt eeldus et mootor iseenesest on tihe ja kobe kui kulda, täiesti kulumata (minu mootor oli selle koha peal juba disqualified, kolvigrupi piiripealsuse tõttu ) . Ja siis :
parem väljalase
kerge hooratas
suuremad klapid
porditud pead ( kanalid suuremaks freesitud) ja vbl isegi veidi survet juurde (sest 96 on se tegelt aind 9:1 , kuid v-mootori päid madalamaks lihvida ei ole nii lihtne , manifoldi pärast).
siis alles vbl sekkuda sellesse nookurivärki ( selles osas on informatiivne suhelda nt selle kalle heikkilaga vms ta oligi - green beast.net´i turboküüliku somm, vastab küsimustele kyll kui tema poole pöörduda )
tehasenukkvõlli ajastuse seatavaks ehitamine
alles siis sekkuks nukkvõlli maailma (need overlapid ja durationid jms ongi nuki profiili ja kattenurkade, klappide liikumisija asendis püsimisi iseloomustavad parameetrid )
Siia vahele käivad veel igasugu elektronsüüted , elektrilised kütusepumbad , elektrilised jahutusventikad jms shit , aga minu jaoks viiks see juba autol tükikese mehaanilist hinge kapoti alt ää.
-
- Postitusi: 37
- Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
- Asukoht:
- Auto:
Selline aretus parandab mootori hingamist küll,eriti madal -ja keskpööretel,sest paraneb klapi lahtioleku aeg*ristlõigel(antud juhul ritlõige).Küüliku lühikese kolvikäiguga mootori "altotsale" igati abiks.
Asja miinuspoolena -kas klapivedrud üldse annavad lisa 2mm kokku suruda.Äkki puutuvad vedrude keerud omavahel kokku?Kui klapi käik suureneb 1,21 korda,siis suureneb vedru takistusest(silindervedru karakteristik on konstantse tõusuga sirge,mida rohkem kokku suruda,seda suurem jõud) tingitud jõud klapiajamile(nookur,nookuri võll,tõukuri varras,tõukur) ka 1,21(jõu õla suurenemine)*lisa 2mm kokkusurumisest suurenenud vedru takistusjõud korda.Nookuri võll tuleb ka vähema läbimõõduga.Õhtumaa asjade varutegur on ca 1,3-1,5.Klapp ei liigu teatavasti ühtlase kiirusega vaid ühte töötsüklisse mahub kaks kiirendav-aeglustav liikumist s.t. tekivad klapile mõjuvad inertsjõud,mis antud juhul suurenevad 1,21*1,21 korda.
Kindlasti oleks abiks pikema käiguga klapivedrud ja kergemad vedrutaldrikud ja jäigemad tõukurivardad,mis läbi ei nõtkuks.
Igaljuhul jõudu !
Kui käima jääb on mida uurida,kui ei jää on mida õunapuu otsa riputada.
Asja miinuspoolena -kas klapivedrud üldse annavad lisa 2mm kokku suruda.Äkki puutuvad vedrude keerud omavahel kokku?Kui klapi käik suureneb 1,21 korda,siis suureneb vedru takistusest(silindervedru karakteristik on konstantse tõusuga sirge,mida rohkem kokku suruda,seda suurem jõud) tingitud jõud klapiajamile(nookur,nookuri võll,tõukuri varras,tõukur) ka 1,21(jõu õla suurenemine)*lisa 2mm kokkusurumisest suurenenud vedru takistusjõud korda.Nookuri võll tuleb ka vähema läbimõõduga.Õhtumaa asjade varutegur on ca 1,3-1,5.Klapp ei liigu teatavasti ühtlase kiirusega vaid ühte töötsüklisse mahub kaks kiirendav-aeglustav liikumist s.t. tekivad klapile mõjuvad inertsjõud,mis antud juhul suurenevad 1,21*1,21 korda.
Kindlasti oleks abiks pikema käiguga klapivedrud ja kergemad vedrutaldrikud ja jäigemad tõukurivardad,mis läbi ei nõtkuks.
Igaljuhul jõudu !
Kui käima jääb on mida uurida,kui ei jää on mida õunapuu otsa riputada.
Veidike ehk OT,aga mul oli Viljandis naabrimees,kes kunagi monteeris muhksapakale peale külmutushaagisel oleva Skoda mootori.Kuna tegu oli statsionaarmootoriga-siis oli sellel elementaarkarbuss ja ka nukkvõll oli hästi terava nukiga.Tema siis tegi ise uue nukkvõlli,kusjuures uued nukid olid juba ümarad,et klapid oleks pikemalt lahti.Nukkvõlli nuki kõrgust ei tule muuta,vaid nuki kumerust.Kuna ta oli treial ja materjali sel ajal liikus,siis sai ta selle asjaga päris eduliselt hakkama.(Loomulikult olid ka vastavad asendi arvutused tehtud).
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14293
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ütleks, et ei ole nii, lift ja duration on siiski erinevad asjad. Kui ma asjast õieti aru olen saanud, siis üks näitab kui palju avatud klapp on ja teine kui kaua. Nende parameetrite õige valik liigutab jõu ja võimsuse graafikuid sinule vajalikku suunda ja kujusse.
Algselt postitas: heikiw
Nukkvõlli nuki kõrgust ei tule muuta,vaid nuki kumerust.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Algselt postitas: heikiw
Veidike ehk OT,aga mul oli Viljandis naabrimees,kes kunagi monteeris muhksapakale peale külmutushaagisel oleva Skoda mootori.Kuna tegu oli statsionaarmootoriga-siis oli sellel elementaarkarbuss ja ka nukkvõll oli hästi terava nukiga.Tema siis tegi ise uue nukkvõlli,kusjuures uued nukid olid juba ümarad,et klapid oleks pikemalt lahti.Nukkvõlli nuki kõrgust ei tule muuta,vaid nuki kumerust.Kuna ta oli treial ja materjali sel ajal liikus,siis sai ta selle asjaga päris eduliselt hakkama.(Loomulikult olid ka vastavad asendi arvutused tehtud).
Vabandage, mis vöiks olla tolle mehe nimi? Jutt on äärmiselt tuttav.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Algselt postitas: heikiw
Veidike ehk OT,aga mul oli Viljandis naabrimees,kes kunagi monteeris muhksapakale peale külmutushaagisel oleva Skoda mootori.Kuna tegu oli statsionaarmootoriga-siis oli sellel elementaarkarbuss ja ka nukkvõll oli hästi terava nukiga.Tema siis tegi ise uue nukkvõlli,kusjuures uued nukid olid juba ümarad,et klapid oleks pikemalt lahti.Nukkvõlli nuki kõrgust ei tule muuta,vaid nuki kumerust.Kuna ta oli treial ja materjali sel ajal liikus,siis sai ta selle asjaga päris eduliselt hakkama.(Loomulikult olid ka vastavad asendi arvutused tehtud).
Vabandage, mis vöiks olla tolle mehe nimi? Jutt on äärmiselt tuttav.
Heiko L.
Ta teeb vist praegugi Sillerile tööd.
Nüüd sõidan selle autoga mina, kõik on super, kuid üks asi teeb muret, tagurdades käib kõva kolks.
Keerasin rooli täitsa välja, tagurdan natuke, käib jube kolks, nagu oleks millegile otsa sõitnud.
Tagaots, nagu oleks sumpa, see on nagu plekikõmakas. Samas vaatasin, et sumpa ei käi vastu maad mitte kuidagi.