Saab 96 Rally, ArdoH (endine Ivomets'a masin)
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kõigele lisaks hakkas karikas yle ajama, kui suvel sai käidud Lätimaal ja sealsest orienteerumisest osa võetud. Ja tegelikult juba ammu pole ka käed mingit masinat ehitand ja kyyned pikaks ja endapoole kasvanud; siis nyyd peaks kätte jõudma aeg, et taas hakata ehitama saabi, mitmendat järjekorras, seda ei tea. Kuna siiani taastanud kõik originaalis, siis nyyd plaanis värdjas teha. Kui kõik tänased suulised kokkulepped veel homme kehtima jäävad, siis peaks homme õhtuks olema miskit hooviepeal, mis kannab mudelitähistust SAAB 96. Et kerega suurt muud ette ei võta, kui keevitustraadist ja plekilappidest ( tänud part) hoida tehasest antud kuju, siis sydamega võiks midagi teha.
esmapilgul 2 varianti ja siin vaja nõu :
1: V6 + saabi oma käigukast
( miinuseks kaasti ylekanne, mis kiirusel 100 km/h annab mootorile juba ca 4000 p/min.)
2: saab 900 mootor + saab 900 kast.
( miinuseks ehk kyllaltki keeruline pealearetamine. Vähemalt praegu tundub, kuna teinud pole ja näinud ka mitte, aga tehtud on)
mootorit praegu veel olemas pole. Kuna aega veel piisalalt ( ca 2 nädalat) siis kõik pakkumised heade ideede poolt teretulnud.
Välja võiks asi hakata nägema nii:
esmapilgul 2 varianti ja siin vaja nõu :
1: V6 + saabi oma käigukast
( miinuseks kaasti ylekanne, mis kiirusel 100 km/h annab mootorile juba ca 4000 p/min.)
2: saab 900 mootor + saab 900 kast.
( miinuseks ehk kyllaltki keeruline pealearetamine. Vähemalt praegu tundub, kuna teinud pole ja näinud ka mitte, aga tehtud on)
mootorit praegu veel olemas pole. Kuna aega veel piisalalt ( ca 2 nädalat) siis kõik pakkumised heade ideede poolt teretulnud.
Välja võiks asi hakata nägema nii:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
1: V6 + saabi oma käigukast
( miinuseks kaasti ylekanne, mis kiirusel 100 km/h annab mootorile juba ca 4000 p/min.)
------------------------------------------------------------------------------------------------
Kas 2.5V6?
Selle annab panna 2.0 turbo kit'i ja calibra turbo 6 käigulise käimari + neile pakutakse isegi chipe.
( miinuseks kaasti ylekanne, mis kiirusel 100 km/h annab mootorile juba ca 4000 p/min.)
------------------------------------------------------------------------------------------------
Kas 2.5V6?
Selle annab panna 2.0 turbo kit'i ja calibra turbo 6 käigulise käimari + neile pakutakse isegi chipe.
ma tulen sulle hoovipeale appi, hoian ühes käes õlut ja teises sinu tuju, et oleks ikka üleval aga ma usun, et kui teed esimese variandi ja muudad difri ülekandeid siis pole lugu sellest pöörete kasvust. Iseasi, kus sa diffri sinna saad tulen nädalavahetusel korra pärnus, niiet siis saame vaadata seda asja :)
Üks pildike Saab 99 tehnikal põhinevast turboküülikust, millel varem võistlusseades rattast üle 300hj kätte saadi. Tehtav aga keeruline. Fordi V6 mootoritest soovitaks vaid 2.3 või 2.8 (mitte 2.0, 2.6 ega 3.0), aga sõites jääb siis kast jalgu. Kel huvi, võin otsida välja ja tõlkida ära ka küülikule V6 installimise täpsed juhendid. Muide, peaülekande muutmise asemel on lihtsam tõsta alla suured ja kõrged maasturirattad, lisaks minekule saab juurde ka pidamist (vrdl kiirendusautode rataste läbimõõtusid). Ivomets teab seda kõike, aga infoks neile, kel midagi sarnast ehk mõtteis on mõlkunud.
Mul ka plaan 96 rallikas ehitada. V6 installimisega saaks vist ise hakkama, aga kui raha ja oskusi siis mingi uuema saabi turbomootor koos kastiga . v6 on ilma turbota ja raske. Saabi kast on aeglane ja kui katki laheb siis pole kuskilt saada ka. Teostamine muidu odav. R4 varjandi puhul saaks toelise turbosaabi, see aga paris kallis ja keeruline ka. siin on uks projekt svenssonitelt. http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=69ist
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kui rääkida nüüd fordi V6-est siis ainuüksi mootor on TOHUTULT RASKE. Krt mul oli üks töötav 2.9 kodus, paar päeva tagasi viisin kuusakoski:wall: Ma oleks võinud selle ehk ivometsale anda kui ta oleks tahtnud.
Mika Tissari järgi ei taha teha?
Mika Tissari järgi ei taha teha?
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kui rääkida nüüd fordi V6-est siis ainuüksi mootor on TOHUTULT RASKE.
Mika Tissari järgi ei taha teha?
Me elame siiski Eestis, mitte Soomes, ning sellist ümberehitusluba, nagu Tissari V6 biturbo küülikul, ei ole vist meie riigis legaalsete vahendite abil võimalik saada... Samas on Tissari turbotanud ka vähemalt ühe originaal kastiga V4 mootori 95 keres (vahendasin seda KUULUTUST ka Saabnetis aastal 2004, maksis ainult 2500 EURi, aga kellelgi polnud vist huvi)
Soomes on/oli neid V6 küülikuid ikka kümnete viisi, kusjuures raskema mootori pärast tuleb panna ette veidi kangemad vedrud ning talvekorterisse seisma jättes vähemalt esiots pukkide peale. Tegelikult on see kaaluvahe (ca paagitäie bensiini jagu) oluline just võistlusauto puhul, aga ega selle küüliku kastiga eriti ikka ei võistle (tõsi, mõned on ka võistelnud, edukalt!), selleks oleks vaja juba Sonetti või sportküüliku kõvematest sulamitest pudinatega kasti koos teiste ülekannetega (lihtsaim leida vist eBayst) või siis tõesti aretada peale mõni teine mitte eriti lai mootori-kasti komplekt. Aga noh, kui V6 küülikud on Soomes Politsei patrullautodena veel tänapäevanigi eeskirjarikkujate hirm (vähemalt 1 politsei-küülik eravärvides patrullautona peaks veel järel olema), siis peaks kannatama Eestis täiesti sõita ka sellisega :evil:
Tegelikult tasub seda vedrude asja ikka tõsiselt võtta. All üks illustreeriv pildike ühest mu varasemast projektist: ainult paarkümmend kilo raskem kapotialune suutis vähem kui aastaga tuliuued vedrud päris kokku vajutada. Õnneks läksid need garantii alla ja asemele said V8 mootoriga uuema põlvkonna analoogile mõeldud esivedrud, mis on järgmise omaniku käes juba pikemalt ilusti vastu pidanud. Ise mõtlesin samuti, et mõnikümmend kilo, mis see ikka teha saab, aga kui see mõnikümmend kilo ei ole mitte salongis, vaid täpselt esisilla peal ja veel 24h ja 365 päeva aastas, ei ole tarvis neid tulemusi kaua oodata :wall:
PS: palun pigistage pildil oleva auto "vale" margi osas silm kinni. Kui keegi toob siia analoogilise pildinäite Saabi vedrudest paarikümne lisakiloga esisilla kohal, siis koristan selle audipildi siit suurima heameelega :red:
Ivomets, kui sa rallide sõitmise all mõtled ka rahvaspordiüritusi, siis ilmselt suurim mootor, mida sa saad 96le peale ajada on 30% võimsam ja 20% suurema töömahuga(et ametlikult ümberehitusluba saada). Kui just mõnda välisriigi registrisse jätta ei taha.
V6 mootor kurviliseks kähkusõitmiseks kindlasti ei sobi - esiots läheb raskeks ja igasugune lõbu kaob koheselt ära.
Ja arvestades seda mootorivahetuse piirangut - 96l oli ju 1.5l mootor, eks? ehk siis valikusse jäävad ainult kuni 1.8l mootorid, mida saab vist ei teinud...
Härrased, palju 96 tühimass on?
V6 mootor kurviliseks kähkusõitmiseks kindlasti ei sobi - esiots läheb raskeks ja igasugune lõbu kaob koheselt ära.
Ja arvestades seda mootorivahetuse piirangut - 96l oli ju 1.5l mootor, eks? ehk siis valikusse jäävad ainult kuni 1.8l mootorid, mida saab vist ei teinud...
Härrased, palju 96 tühimass on?
Mingi mõiste ARKi leksikonis oli "iseehitatud". Kui proovida selle kategooria alla surada, siis on vaja vaid tehnilist ekspertiisi, mis tunnistab "iseehitatu" sõidukõlbulikuks. Selleks on vaja vist mingid joonised ja skeemid esitada tehnoosakonnale või eksperdile. Leivategija sapikas (Polo) ja Pobeda (BMW) sõidavad ka numbritega ringi ja täiesti ametlikult.
Abx link kah http://www.hot.ee/autox/Iseehitus.htm
Abx link kah http://www.hot.ee/autox/Iseehitus.htm
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
et see V6 raske on , seda ma tean, aga samas neid on pandud ja neid on suhteliselt lihtne panna ja esialgu saaks ikka midagi muud kui originaal V4.
ja esivedrude pärast kyll ei muretse, seid peaks laos olema veel mitu head komplekti. ja tavaliselt 96 esivedrud ongi piisavalt jäigad, kuna ees puuduvad kõiksugu stabikavardad. ja eks jäigad vedrud ja kahtepidi töötavad amordid peavad selle stabiilsuse andma.
registreerimie koha pealt nagu suurt muret ei tunne, need on formaalsused selle kõige muu tegeliku töö kõrval. ja hästi ja korralikult tehtud asju saab alati legaalseks. kahju, et manalateele läks mees, kellega kord seda kysimust sai arutatud ja kes Pärnus neid isetehtud asju(estfield) loos ja ehitas ja seda asja kordineeris.
Muidugi kergem mootor kui see V6 oleks kindlasti parem. aga jälle siiani kogemus puudub yldse teiste mootorite osas, kui saab. ja kuis teha mootori ja käigukasti vaheline yleminek.samas ega see vaid ju ka tegemise värk, kui mõlemad pooled olemas.
aga ehk oskab keegi miskit sorti kone soovitada, mis oleks yhtaegu kerge ja normaalselt võimas ja lihtsa juhtimisega.
äkki mõni jaapanlane? ja mootor peab olema kyllaltki lyhike.
ja esivedrude pärast kyll ei muretse, seid peaks laos olema veel mitu head komplekti. ja tavaliselt 96 esivedrud ongi piisavalt jäigad, kuna ees puuduvad kõiksugu stabikavardad. ja eks jäigad vedrud ja kahtepidi töötavad amordid peavad selle stabiilsuse andma.
registreerimie koha pealt nagu suurt muret ei tunne, need on formaalsused selle kõige muu tegeliku töö kõrval. ja hästi ja korralikult tehtud asju saab alati legaalseks. kahju, et manalateele läks mees, kellega kord seda kysimust sai arutatud ja kes Pärnus neid isetehtud asju(estfield) loos ja ehitas ja seda asja kordineeris.
Muidugi kergem mootor kui see V6 oleks kindlasti parem. aga jälle siiani kogemus puudub yldse teiste mootorite osas, kui saab. ja kuis teha mootori ja käigukasti vaheline yleminek.samas ega see vaid ju ka tegemise värk, kui mõlemad pooled olemas.
aga ehk oskab keegi miskit sorti kone soovitada, mis oleks yhtaegu kerge ja normaalselt võimas ja lihtsa juhtimisega.
äkki mõni jaapanlane? ja mootor peab olema kyllaltki lyhike.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Esiveolised japsid on vist pea kõik põikimootoritega, mis küüliku kapoti alla mahtuda ei taha. Üldse on pikimootoriga esiveolisi hirmus vähe (Audi mootor+kast liiga pikad, esiveolistel subarutel vist liiga lai jm hädad). Kusjuures küüliku sportversioonid on jäiga vedrustusega, tavaküüliku vedrusid ma küll jäigaks ei nimetaks (pigem on see vedrustuse kui terve komplekti toimimise eripära, mitte vedru ise pole jäik)
-
- Postitusi: 37
- Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
- Asukoht:
- Auto:
Aga 900 mootor ja kast oleks seal vahel küll paljulubav.Kaalujaotus kindlasti parem kui V6 Fordiga,käigukast+mootor pikkus üsna samasse auku,kui ainult pooltelgede asukoht klapiks(ei ole olnud võimalust kõrvuti panna).Kuna klassikul rööbe suurem ,peab hakkama pooltelgi lühendama-kombineerima.Klassiku käigukastil on võimalik tänu kettülekandele päris suures diapasoonis ülekandearvuga varieerida-saab ülekande sättida vastavalt auto kaalule.Väljalaskekolle ehitamine on ka ilmselt üks suuremat sorti suguühe.Käigulülitusmehhanismi saaks terves tükis klassiku oma panna.Ilmselt tuleb ka tulemüüri perforeerida-õgvendada.Tagumised mootorikinnitused õnnestub ehk panna üha-üha omad(kompaktsemad)vedrupüstakute külge.
Aga mis üldse küülikule kõvema mootori aretamisel mõtlema paneb-omaaegset ralliküülikuässa Erik Carlssonit hüüti "katusekarlssoniks",vana pani oma küülikut tihti maapeale pööre või pool ümber pikitelje.Küülikul on suht kitsas rööbe ja raskuskese suht ees,arvan eespool kui klassikul(V-4 istub kõvasti esisillast eespool),kui kurvis hoo pealt tagumine sisemine ratas juba
kerkib,siis pole enam palju vaja,et keeraks üle välimise esiratta.Ma arvan hr.Part oskab edasist paremini kirjeldada......
Aga mis üldse küülikule kõvema mootori aretamisel mõtlema paneb-omaaegset ralliküülikuässa Erik Carlssonit hüüti "katusekarlssoniks",vana pani oma küülikut tihti maapeale pööre või pool ümber pikitelje.Küülikul on suht kitsas rööbe ja raskuskese suht ees,arvan eespool kui klassikul(V-4 istub kõvasti esisillast eespool),kui kurvis hoo pealt tagumine sisemine ratas juba
kerkib,siis pole enam palju vaja,et keeraks üle välimise esiratta.Ma arvan hr.Part oskab edasist paremini kirjeldada......
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Pardi võttis sõnatuks?? :D
Tegelikult, kas ei tasuks ehk hoopis selles V4-st pisut rohkem välja pigistada. See peaks ju täitsa võimalik olema...
Kui ma õieti mäletan, siis on see pilt tehtud samuti küüliku kapotialusest...
Võibolla oli isegi seesama
Tegelikult, kas ei tasuks ehk hoopis selles V4-st pisut rohkem välja pigistada. See peaks ju täitsa võimalik olema...
Kui ma õieti mäletan, siis on see pilt tehtud samuti küüliku kapotialusest...
Võibolla oli isegi seesama
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Krt part on ikka kino vend :D:D:D
Mis oleks kui teha sellest samast küüliku mootorist turbsiga massin. Seda aga korralikult. Custom kolvid, kepsud, sisselase, pritse saab kogu süsteemiga võtta teise saabi pealt:cool:. Lihtsalt üks mõte, kas see kujuneks liiga kalliks või üldse mõtetuks:?
Mis oleks kui teha sellest samast küüliku mootorist turbsiga massin. Seda aga korralikult. Custom kolvid, kepsud, sisselase, pritse saab kogu süsteemiga võtta teise saabi pealt:cool:. Lihtsalt üks mõte, kas see kujuneks liiga kalliks või üldse mõtetuks:?
Aga isand Ivomets, äkki täpsustad ja avalikustad(?) palju sul eelarvet ja aega ja tahtmist teha on?
Kui 96 originaalmootor pöördeid kannatab, ja sul aega vähe ei siis muud kui kapremont, sisselaske lihvmine + 2x pisikesed Weberid (DCOE 30) näiteks+kolle , pluss elektriline bensupump ja rõhuregulaator , hoorattal oli miski kummaline süsteem(või mäletan ma valesti)?, elik võimalikult kerge hooratas, süüde varaseks ja karpad häälde, hea väljalase ja ongi enamvähem kõik. Eelarve umbes 30k.
Tõsisemalt ehitades äkki oleks kaval mõtelda tagaveduse 96 tegemise peale - saaks mõistliku hinnaga ka lsd, käigukasti valiku ja ehitamisvabaduse pluss mootorivalik laieneb kohe meeletult. Ja ringraja peal on see ilmselt hirmus loom.
Kui 96 originaalmootor pöördeid kannatab, ja sul aega vähe ei siis muud kui kapremont, sisselaske lihvmine + 2x pisikesed Weberid (DCOE 30) näiteks+kolle , pluss elektriline bensupump ja rõhuregulaator , hoorattal oli miski kummaline süsteem(või mäletan ma valesti)?, elik võimalikult kerge hooratas, süüde varaseks ja karpad häälde, hea väljalase ja ongi enamvähem kõik. Eelarve umbes 30k.
Tõsisemalt ehitades äkki oleks kaval mõtelda tagaveduse 96 tegemise peale - saaks mõistliku hinnaga ka lsd, käigukasti valiku ja ehitamisvabaduse pluss mootorivalik laieneb kohe meeletult. Ja ringraja peal on see ilmselt hirmus loom.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
niikaua kui mina käisin raipe järel on teema tugevalt hoogu kogunud. yks hull vend isegi u2u-ga pommitand.:headbang: tema kiri:
"et siis selline lugu et kui ma saangi nüüd järgmine nädal oma auto eest rahad kätte äkki teeks triki ja tooks rootsist Super V4sid ja ma mõtlesin et ehitaks sellest korraliku ja kurja tänavasõidu värdja näiteks T16 mootoriga... ainuke probleem on mul ehitajas, et ise ma ei oska ja sina oled ainuke keda ma tean, kes saaks sellega hakkama ka et kas sa mõistliku raha eest tahaksid seda teha?"
kahjuks on ta hiljaks jäänd, sest mul ei ole aega enam raibe ise selline:
"et siis selline lugu et kui ma saangi nüüd järgmine nädal oma auto eest rahad kätte äkki teeks triki ja tooks rootsist Super V4sid ja ma mõtlesin et ehitaks sellest korraliku ja kurja tänavasõidu värdja näiteks T16 mootoriga... ainuke probleem on mul ehitajas, et ise ma ei oska ja sina oled ainuke keda ma tean, kes saaks sellega hakkama ka et kas sa mõistliku raha eest tahaksid seda teha?"
kahjuks on ta hiljaks jäänd, sest mul ei ole aega enam raibe ise selline:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kilomeetreid suure treilaga väikese võimsa auto järel sai läbitud kokku 440. bensiini kulu selle peale ca 66 liitrit.:thumb: politseid taas meie teedel pole. kiirust kannatas kah- siledamal maal isegi 110, konarlikul 80 nii väga rahulikult. eks valges näeb, mis tolmukorra all on
ja hea kui majapidamises on traktor, siis saab asja ka treilale:
ja hea kui majapidamises on traktor, siis saab asja ka treilale:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Küsimus ivometsale, kus sa selliseid ilusaid 96tesi võtad? Ma näen igalpool ainult sammaldunud 96tesi.:wall:
Algselt postitas: Jürgen
Küsimus ivometsale, kus sa selliseid ilusaid 96tesi võtad? Ma näen igalpool ainult sammaldunud 96tesi.:wall:
See (vist) juba pikka aega ka saabnetis müügis olnud:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=5749
Tegid siis Pärnu-Võru-Pärnu otsa (pildil paistab ju Võru Olerex). Sellel teel näeb palju ilusat. Kagu-Eesti rokib.
Käis korra endalgi mõtteist läbi, kuna selle auto asukoht oli mu vanematekodust ca 10 km kaugusel. Kaine mõistus sai emotsioonidest siiski jagu.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
nii, nyydseks siis asi niikaugel, et auto töötab! piisas vaid aku laadimisest ja starteri andmisest. hinnaboonuseks tuli välja 3/4 paaki bensiini!:thumb:
eelmise omaniku poolt antud vihje, et mootoris on auk, osutus tõeks, samamoodi ka see, et mootoris kolin. ( veel ei oska arvata, mis koliseb, aga tundub, et tasakaalustusvõll) aga eks see selgub lähimal ajal.
aga auk oli tõesti- ajas kõik õli välja, mis sisse sai pandud. ja kus on auk,kust õli välja saab ajada??
sellist ei saa ju olla!? niisama lihtsalt vähemalt mitte;
ei olnudki auku. oli vaid sitasti kohaleasetatud õlifilter, mille kyljes olev ymmargune tihend oli yht äärt pidi oma pesasat väljas.:fight::fight:
eks ta alguses kuidagimoodi pidas ( 100 km omaniku jutu järgi sai sõidetud) ja siis lasi õli välja ja mootoris jooksis miskit kuivaks ja hakkas häält tegema.
vot sellised hommikused emotsioonid. ;)
vot kenasti tihendipeal jälg näha kah
eelmise omaniku poolt antud vihje, et mootoris on auk, osutus tõeks, samamoodi ka see, et mootoris kolin. ( veel ei oska arvata, mis koliseb, aga tundub, et tasakaalustusvõll) aga eks see selgub lähimal ajal.
aga auk oli tõesti- ajas kõik õli välja, mis sisse sai pandud. ja kus on auk,kust õli välja saab ajada??
sellist ei saa ju olla!? niisama lihtsalt vähemalt mitte;
ei olnudki auku. oli vaid sitasti kohaleasetatud õlifilter, mille kyljes olev ymmargune tihend oli yht äärt pidi oma pesasat väljas.:fight::fight:
eks ta alguses kuidagimoodi pidas ( 100 km omaniku jutu järgi sai sõidetud) ja siis lasi õli välja ja mootoris jooksis miskit kuivaks ja hakkas häält tegema.
vot sellised hommikused emotsioonid. ;)
vot kenasti tihendipeal jälg näha kah
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.