Saab 96 Rally 2 1980, ivomets
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Laupäeva peaks olema kuskil Põltsamaa lähedal Piiroja mingil lumerajal. veel muidugi ise ei tea kus see mingi kesk-eesti Nabakeskus on.
aga eks otsib sõiduajal.
Igaljuhul sai auto just tangitud. ja kell 7.00 start.
aga eks otsib sõiduajal.
Igaljuhul sai auto just tangitud. ja kell 7.00 start.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
pagan küll. et raha pole.
http://www.blocket.se/sodermanland/Saab_V4_Rallymotor__Volvo_B20_topp_31836822.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/sodermanland/Saab_V4_Rallymotor__Volvo_B20_topp_31836822.htm?ca=11&w=3
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
homme taas jäärajale haapsallu.
kahjuks pole mahti olnud masinaga mitte-kui-midagi teha. täpselt sellisena võtan ta aianurgast kuhu ta 2 nädalat tagasi aetud sai.
tegelikult tahaks uusi amorte. selliseid, mida saaks jäigaks teha ja päris jäigaks.
aga huvitav kas keegi kuskil midagi sellist ka pakub, mida saab 96 le annaks külge pookida.
rahvas rajaserval räägib, et masin läheb kurvides liiga kreeni...nagu kunagi miilitsad ütlesid, et" kopsik läheb ümber" kui ma oma zaz 968 ga kurvi hooksalt võtsin.
kahjuks pole mahti olnud masinaga mitte-kui-midagi teha. täpselt sellisena võtan ta aianurgast kuhu ta 2 nädalat tagasi aetud sai.
tegelikult tahaks uusi amorte. selliseid, mida saaks jäigaks teha ja päris jäigaks.
aga huvitav kas keegi kuskil midagi sellist ka pakub, mida saab 96 le annaks külge pookida.
rahvas rajaserval räägib, et masin läheb kurvides liiga kreeni...nagu kunagi miilitsad ütlesid, et" kopsik läheb ümber" kui ma oma zaz 968 ga kurvi hooksalt võtsin.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Neljapäeval Pärnus kohalikud meistrivõistlused ja auto peaks saama enale 2 uut rehvi selleks ajaks.
Sai välja valitud Continental ContiIceContact ja heal juhul saab 175/65 R15. 185 asemel, millega siiani libisenud olen.
Miks just see rehv? sest Haapsalus 1 katsel sõitis selliste uute rehvidega Toomas esimesel katsel teise koha ees kiiremini ca 23 sekundit!!
see oli müstika, kui kiirelt opel jääl lennata võib!
tahaks ka proovida ja võrrelda midagi muud kui Nokian 7 t.
Sai välja valitud Continental ContiIceContact ja heal juhul saab 175/65 R15. 185 asemel, millega siiani libisenud olen.
Miks just see rehv? sest Haapsalus 1 katsel sõitis selliste uute rehvidega Toomas esimesel katsel teise koha ees kiiremini ca 23 sekundit!!
see oli müstika, kui kiirelt opel jääl lennata võib!
tahaks ka proovida ja võrrelda midagi muud kui Nokian 7 t.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
tegelikult tahaks uusi amorte. selliseid, mida saaks jäigaks teha ja päris jäigaks.
aga huvitav kas keegi kuskil midagi sellist ka pakub, mida saab 96 le annaks külge pookida.
rahvas rajaserval räägib, et masin läheb kurvides liiga kreeni...nagu kunagi miilitsad ütlesid, et" kopsik läheb ümber" kui ma oma zaz 968 ga kurvi hooksalt võtsin.
Amordid ei aita kreeni vajumise vastu.
Otsi jäigemad vedrud või paigalda jäigem stabilisaatori varras.
Jäikuse lisamiseks saab ka vedrud lühemaks lõigata, kuid ilmselt siin ei tule see variant kõne alla.
Ei kujuta ette, kas jäärajal on tõesti nii palju pidamist, et hakkab juba kallutama?
No ma ei tea seda amordi juttu.... Näide omast käest, mul 2-l Saabil identsed vedrud all aga erinevad amordid, punasel on tavalised KYB gaasid, kollasel KONI Special kõige jäigemas asendis.
Kurvisõiduomadused on kardinaalselt erinevad, kollane kaldub väga vähe, punane ikka tunduvalt rohkem. Võibolla on seal veel miskit erinevat, stabikavardad vms...
Kurvisõiduomadused on kardinaalselt erinevad, kollane kaldub väga vähe, punane ikka tunduvalt rohkem. Võibolla on seal veel miskit erinevat, stabikavardad vms...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kõik töötavad; nii vedrud, amordid, st. vardad jne.
lihtsalt 96 l ei ole stabika vardaid / veel/
ja nende tegemine jääb suvesse.
vedrud ees piisavalt jäigad, taga mitte. aga taha ei saa ka ilma vaheasju tegemata muid vedrusid panna, sest siis kipuvad need vedrud minema vahelt lendama ja teine asi, ratast ei saa vahetada kui sild alla parasjagu ei kuku.
muidugi 96 on suhteliselt kerge külili minema, just sellepärast, et kere kõrge ja kitsas.
amortidest oleks ehk kõige kiiremini abi, sellistest jäikadest. olen näinud küll sportamordikaid, mille puhul vanade vedrude allesjätmisel kere oli suht raske, või lausa öelda võimatu õõtsutada.
aga eks see selline katsetamise proovimise värk ole.
lihtsalt 96 l ei ole stabika vardaid / veel/
ja nende tegemine jääb suvesse.
vedrud ees piisavalt jäigad, taga mitte. aga taha ei saa ka ilma vaheasju tegemata muid vedrusid panna, sest siis kipuvad need vedrud minema vahelt lendama ja teine asi, ratast ei saa vahetada kui sild alla parasjagu ei kuku.
muidugi 96 on suhteliselt kerge külili minema, just sellepärast, et kere kõrge ja kitsas.
amortidest oleks ehk kõige kiiremini abi, sellistest jäikadest. olen näinud küll sportamordikaid, mille puhul vanade vedrude allesjätmisel kere oli suht raske, või lausa öelda võimatu õõtsutada.
aga eks see selline katsetamise proovimise värk ole.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Õõtsutades juhtub see, et jäik amort töötab oluliselt "aeglasemalt". Oma keha inertsiga õõtsutades ei suuda jäika amorti piisavalt aeglaselt liigutada. Kiire hooga kurvis aga vajub ikkagi vedru läbi.
Kui AndrusFJR oleks istunud auto nurgale, oleks auto vajunud sama palju.
Kui AndrusFJR oleks istunud auto nurgale, oleks auto vajunud sama palju.
Andruse kollasel võivad küll olla stabikad,ees ja taga.Uuema ninaga klassikutele juba pandi,mitte küll kõigile.
Metsapoiss ostis mult mingi aeg kaks tagumist sigajäika Biltema gaasiamorti - testiks saad ehk laenata, kui ta veel alla pole keeranud...
Aga miks ei saa ratast vahetada madalama vedruga? Silda piirava rihmani surub ju ka madalam vedru.
Tagumiseks vedruks küüliku esivedru, mida eelnevalt relakale tutvustatud... ja ette klassiku tagumised vedrud, millel 1,5 keerdu maha võetud (või kui ei taha madalamaks lasta, siis ilmselt sobib ka otse - jäikust annab ikka). Ei lenda sealt vahelt kusagile - Soomes suht levinud valem.
Kusjuures mul on kusagil üks sats natuke jäigemat küüliku vedru ka. Tahtsin ju madalamaks, aga neid ei raatsinud hakkida. Enda omale neid alla ei pane kunagi, sest liiga kõrge on ta mul ikka veel :cool:
Aga miks ei saa ratast vahetada madalama vedruga? Silda piirava rihmani surub ju ka madalam vedru.
Tagumiseks vedruks küüliku esivedru, mida eelnevalt relakale tutvustatud... ja ette klassiku tagumised vedrud, millel 1,5 keerdu maha võetud (või kui ei taha madalamaks lasta, siis ilmselt sobib ka otse - jäikust annab ikka). Ei lenda sealt vahelt kusagile - Soomes suht levinud valem.
Kusjuures mul on kusagil üks sats natuke jäigemat küüliku vedru ka. Tahtsin ju madalamaks, aga neid ei raatsinud hakkida. Enda omale neid alla ei pane kunagi, sest liiga kõrge on ta mul ikka veel :cool:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ees mul on mingid jämedsama keeruga vedrud, kui saabi originaalid; ja on ka max. madalaks tehtud. rohkem madalamaks teha ei saa, kuna 2 põhjust:
1.ratta kaldeid ei saa enam õigeks reguleerida
2.autot õles tõstes ehk ratta võimalikult alumises asendis on vedru pea aegu vaba ja võib oma alumisest pesast välja tulla.
sama põhjus on ka, et miks taha ei saa panna lühemat vedrut, siis vedru lihtsalt hüppab alumisest pesast minema, kui sild liialt alla tuleb.kui selle vastu teha neid silda hoidvaid paelu lühemaks, et sild nii alla ei kuku, siis ei saa vahetada 185 mõõtu rehvidega veljesid.
ma näen tagumise lahendusena, al. materjalist uusi vedru alumisi pesasid, selliseid kõrgemaid, et sillal oleks võimalik nii alla tulla nagu rehvivahetuseks vaja ja, et vedru välja ei hüppa.
ma muiudgi olen taga kasutanud vazi esimesi vedrusid, mis muidu 5 pluss aga just see on probleem, et suurest august läbi sõites välja hüppavad.
eks ette tuleb klqassiku stab. varras panna aga siiani pole ma seda lihtsalt leidnud kuskilt.
taga kasutan preagu mingeid amorte, mis sain Eleri käest, temaprojektika tagasillaga. ja need on piisavalt head, praegu, aga mitte väga häed, mis olla võiksid. originaalidest jäigemad tunduvalt.
ma ei tea, kust ma võiks leida veeeeel jäigemaid,et võtaks oma vana kaasa, kust pikkust näeks, ja siis kuskilt ärist saaks valida.
1.ratta kaldeid ei saa enam õigeks reguleerida
2.autot õles tõstes ehk ratta võimalikult alumises asendis on vedru pea aegu vaba ja võib oma alumisest pesast välja tulla.
sama põhjus on ka, et miks taha ei saa panna lühemat vedrut, siis vedru lihtsalt hüppab alumisest pesast minema, kui sild liialt alla tuleb.kui selle vastu teha neid silda hoidvaid paelu lühemaks, et sild nii alla ei kuku, siis ei saa vahetada 185 mõõtu rehvidega veljesid.
ma näen tagumise lahendusena, al. materjalist uusi vedru alumisi pesasid, selliseid kõrgemaid, et sillal oleks võimalik nii alla tulla nagu rehvivahetuseks vaja ja, et vedru välja ei hüppa.
ma muiudgi olen taga kasutanud vazi esimesi vedrusid, mis muidu 5 pluss aga just see on probleem, et suurest august läbi sõites välja hüppavad.
eks ette tuleb klqassiku stab. varras panna aga siiani pole ma seda lihtsalt leidnud kuskilt.
taga kasutan preagu mingeid amorte, mis sain Eleri käest, temaprojektika tagasillaga. ja need on piisavalt head, praegu, aga mitte väga häed, mis olla võiksid. originaalidest jäigemad tunduvalt.
ma ei tea, kust ma võiks leida veeeeel jäigemaid,et võtaks oma vana kaasa, kust pikkust näeks, ja siis kuskilt ärist saaks valida.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
äkki on järgnevast jutust miskit kasu ...
Kunagi ammu ...
omalajal sai oma mossele alla pandud KONI õliamordid (maksid 5K EEk-i), elu olid lihtsamaks teinud teised mossemehed, kes olid proovinud jne.
ehk alla said ette Izuzu maasturi ja taha VW Sharani amordid
Mossele läksid ka alla LADA-le sobivad amordid
ehk siis vingemad rallitajad hankisid endale BILSTEIN-i gaasikad - need töötasid mõlemat pidi aga maksid ka 8-10K EEK-i (ja kui neid parajasti eestis polnud siis tuli neid umbes pool aastat oodata ...)
bilsul on 96-le kollased täitsa olemas http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&34=0,121&36=854&35=0&32=7368&14=4&10=0090191207227841018004&12=130
kuigi vist ainult esimesed
googeldades leidsin ka selle amordi jutu http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=5&t=104115
ja kui Eestist osta, siis peaks korrliku müüja otsa sattuma, kes viitsib õige (asendus) amordi otsimisele oma elust, tunde kulutada :)
Kunagi ammu ...
omalajal sai oma mossele alla pandud KONI õliamordid (maksid 5K EEk-i), elu olid lihtsamaks teinud teised mossemehed, kes olid proovinud jne.
ehk alla said ette Izuzu maasturi ja taha VW Sharani amordid
Mossele läksid ka alla LADA-le sobivad amordid
ehk siis vingemad rallitajad hankisid endale BILSTEIN-i gaasikad - need töötasid mõlemat pidi aga maksid ka 8-10K EEK-i (ja kui neid parajasti eestis polnud siis tuli neid umbes pool aastat oodata ...)
bilsul on 96-le kollased täitsa olemas http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&34=0,121&36=854&35=0&32=7368&14=4&10=0090191207227841018004&12=130
kuigi vist ainult esimesed
googeldades leidsin ka selle amordi jutu http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=5&t=104115
ja kui Eestist osta, siis peaks korrliku müüja otsa sattuma, kes viitsib õige (asendus) amordi otsimisele oma elust, tunde kulutada :)
Kas klassikun stabikad sobivad laiuselt täpselt?Kuna klassikutel oli vähestel,siis Eestist vist tõesti raske leida.Äkki on lihtsam mõne muu margi oma aretada?Kujult enamus sarnased ja külge tuleb nad ikkagi aretada.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
klassiku ja saab 96 stabika varda otsad on 1:1oma kujult ja nurgalt jne.... saaks kasutada klassiku otsakinnitusi/pukse.
laius muidugi erinev aga selle saab kitsamaks teha. muidugi saab 96 originaal on niiii peeeenike, et sellest küll tolku ei oleks ehk niipalju kui vaja.
laius muidugi erinev aga selle saab kitsamaks teha. muidugi saab 96 originaal on niiii peeeenike, et sellest küll tolku ei oleks ehk niipalju kui vaja.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
eh, pole nendest uutest rehvidest kasu midagi, kui sõita ikka ei oska, siis ei aita miskitki.
edit.
aga kuidas saab nii, et jääks suur pilt, mistte väike??
edit.
aga kuidas saab nii, et jääks suur pilt, mistte väike??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Oh kurja... Loodetavasti pääsesid ehmatusega ja midagi tõsisemat pole. Vana rootsi raua lööb ikka üles, liha ja luuga teinekord keerulisem.
Teisalt, ralli käigus katusel käidud, vähemasti saad nüüd ka oma nimele legendaarse Eric Carlssoni hüüdnime lisada -> Valdo "på taket" Urb. "Parti tegema" on muidugi ka tore verb :)
Teisalt, ralli käigus katusel käidud, vähemasti saad nüüd ka oma nimele legendaarse Eric Carlssoni hüüdnime lisada -> Valdo "på taket" Urb. "Parti tegema" on muidugi ka tore verb :)