Saab 96. ehk Küülik tänavale projekt.
Kuidas oli 96 valmimis protsess tehases? Täpsemalt huvitab just värvimis ja koostamis protsess, kas tiivad ja luugid värviti kerest eraldi ja kinnitati värvituna, või laoti koos tihenditega kokku ja värviti üle koos tihenditega ?
Sai tehtud esimene pikem sõit , muidu lõbu laialt,aga muret valmistab esiotsast tulev vibratsioon. Vibratsioon esineb aeg-ajalt ja ainult siis kui vedu on järg.Siledal teel harvem ja paremale keerates või kaldu teel tihedamini. Tundub nagu veovõllid läheksid teatud hetkel ja teatud kiirusel tasakaalust välja. Mitte ei taha enne suve esiotsa tegemist ette võtta,ehk tuleb vist käigukast lihtsalt mõne teise vastu vahetada ja loota,et äkki joppab.
Positiivne üllatus tuli aga kütuse kuluga, 750km peale kulus 45l kütust.:headbang:Sõidetud valdavalt maanteel ja rahulikult.Kütuse hulk sai mõõdetud paaktäis meetodil ja seega ei pruugi see number väga õige olla, kuid usun ,et jääb 5-10% täpsuse piiresse.
Positiivne üllatus tuli aga kütuse kuluga, 750km peale kulus 45l kütust.:headbang:Sõidetud valdavalt maanteel ja rahulikult.Kütuse hulk sai mõõdetud paaktäis meetodil ja seega ei pruugi see number väga õige olla, kuid usun ,et jääb 5-10% täpsuse piiresse.
Peale talvist nokitsemist on auto palju kilomeetreid läbinud, tänaseks siis teine õlivahetus käes.Vahepeal pole auto olulist remonti vajanud kuid tänaseks teevad esimesed suportid nii kõva kolinat , et tuleb natukeseks jälle garaasi minna. Muret aga teeb selle juures uute klotside saadavus , esimese hooga ei leidnudki pakkumisi .:conf:
Vahepealse aja kokkuvõtteks võib öelda,et küülik on täitsa sobilik igapäeva liikur.Peale liigse müra ei häiri miski , kütet võtab vähe ja mugavuselt ei jää alla tänapäevastele daciaklassi autodele.
Kõik see on tekitanud suure isu ehitada üks korralik küülik! Algmaterjali otsingud juba käivad. Seni saab aga mõnuga ekspluateeritud tänava küülikut.:drive:
Vahepealse aja kokkuvõtteks võib öelda,et küülik on täitsa sobilik igapäeva liikur.Peale liigse müra ei häiri miski , kütet võtab vähe ja mugavuselt ei jää alla tänapäevastele daciaklassi autodele.
Kõik see on tekitanud suure isu ehitada üks korralik küülik! Algmaterjali otsingud juba käivad. Seni saab aga mõnuga ekspluateeritud tänava küülikut.:drive:
Tere jälle üle pika aja.
Projekt "küülik tänavale" võiks lõppenuks lugeda ,auto sai sõitma pandud , terve hooaja igapäevaselt ringi sõidetud ja põhjanaabrite juurest päris kollektsiooni projekt välja valitud , järgi on jäänud ainult üks aga - see on seotud minu viletsa müügi oskusega.
Nüüd ongi nii,et täna avastasin ennast jälle tänavaküülikuga garaašist - ei tea kuhu see seekord viib :freak: ?
Asjast ka , tekkis huvi vaadata mis on saanud talvel tehtud töödest. Kuna esiklaasi vahelt tilgub vihmaga vett sisse, siis mõtlesin võtta vaibad välja ja põhi enne talvetuppa panekut ära kuivatada.
Pilt vaiba all oli huvitav. Vaiba ja pigimati vahel on soomepapist põhjapapp , see oli läbivettinud ja seened kasvasid servades.
Projekt "küülik tänavale" võiks lõppenuks lugeda ,auto sai sõitma pandud , terve hooaja igapäevaselt ringi sõidetud ja põhjanaabrite juurest päris kollektsiooni projekt välja valitud , järgi on jäänud ainult üks aga - see on seotud minu viletsa müügi oskusega.
Nüüd ongi nii,et täna avastasin ennast jälle tänavaküülikuga garaašist - ei tea kuhu see seekord viib :freak: ?
Asjast ka , tekkis huvi vaadata mis on saanud talvel tehtud töödest. Kuna esiklaasi vahelt tilgub vihmaga vett sisse, siis mõtlesin võtta vaibad välja ja põhi enne talvetuppa panekut ära kuivatada.
Pilt vaiba all oli huvitav. Vaiba ja pigimati vahel on soomepapist põhjapapp , see oli läbivettinud ja seened kasvasid servades.
Tegelesin selle esiklaasi tihendiga ja püüdsin mõista,kust see vesi salongi pääseb. Eelnevalt arvasin,et vesi koguneb alla nurkadesse ja sealt edasi salongi , aga klaasita keret vaadates ei tundunud asi loogiline. Nimelt on sisemine serv kõrgemal kui välimine ja seega seisva auto puhul peaks vesi ikkagi välja voolama.
Lõpuks jõudsin järeldusele,et vesi pääseb sisse aknaposti külgedelt. Katuselt tulev vesi voolab klaasitihendi vahele,sealt mööda tihendi ranti külgedele ja küljelt juba tihendi servast sisse. Lisaks soodustab seda veel erinevad ebatasasused tihendi ja kere vahel.
Uuena on nii kere kui ka tihend siledad ja vesi nende vahele ei mahu, minu auto keret on aga tihend ees värvitud ja tihendit ka palju peale maha võetud nii , et ebatasast pinda küllaga.
Probleemist vabanemiseks otsustasin silikooniga tihendada tihendi välisserva katuse osas, kas see ka aitab selgub varsti.
Segane jutt sai, ehk teevad pildid asja selgemaks.
Lõpuks jõudsin järeldusele,et vesi pääseb sisse aknaposti külgedelt. Katuselt tulev vesi voolab klaasitihendi vahele,sealt mööda tihendi ranti külgedele ja küljelt juba tihendi servast sisse. Lisaks soodustab seda veel erinevad ebatasasused tihendi ja kere vahel.
Uuena on nii kere kui ka tihend siledad ja vesi nende vahele ei mahu, minu auto keret on aga tihend ees värvitud ja tihendit ka palju peale maha võetud nii , et ebatasast pinda küllaga.
Probleemist vabanemiseks otsustasin silikooniga tihendada tihendi välisserva katuse osas, kas see ka aitab selgub varsti.
Segane jutt sai, ehk teevad pildid asja selgemaks.
sry for OT, aga Kas need jublad läksid siis ostmisele?
Või on juba lõplikult ära jagatud?
Või on juba lõplikult ära jagatud?
Algselt postitas: vr
Paneme lukku ja tellime ära?
Janek555 - 2 autot
Ivomets - 2 autot
Lepa - 1 auto
Ryhkija - 1 auto
part - 1 auto
Nakataja - 1 auto
edit: ma hoian siin omale spikrit
Algselt postitas: part
sry for OT, aga Kas need jublad läksid siis ostmisele?
Või on juba lõplikult ära jagatud?
Asi jäi soiku, hooaeg tuli peale ja siis ju keegi remondiga ei tegele vaid :drive:.
Aga võiks uuesti ativiseerida!
Algselt postitas: janek555
Algselt postitas: part
Ma kahtlustaks esmajärgus hoopis klaasipühkijate võllide pukse
Minu autol tuli vesi nurkadest ja just ülevalt poolt, kogu aknaposti švamm oli märg.
Nüüd võin seda kinnitada, mitu nädalat vihmakäes ja matil kõigest paar tilka vett.
Algselt postitas: S9K
Kas südametunnistus piinama ei hakka kui auto müüki läheb?:D
Pea aasta tagasi ei tekitanud müük minus mingeid emotsioone - müügi teema see ju ongi. Täna aga,kui lisasin uuesti kuulutuse auto24 hakkas kuidagi imelik, mälestused,väljasõidud jne. tekitavad sellise tunde nagu müüks pereliiget. Enam ei tundu need vead ka nii suured,kui värskelt autot tehes.Käisin panin teise käima ja ... no pole tal ju häda midagi,suvi tulemas ja saab jälle hulga kilomeetreid läbida.
Ei teagi nüüd , kas peab teemat muutma hakkama!:freak:
Talv on läbi ja küülik taas tänaval. Ülevaatusel sai käidud ja imestama paneb praeguste varuosade kvaliteet! Vr vahetas vahetult enne auto minuni jõudmist kõik esimesed liigendid ja täna näitasid alumised sarniirid esimesi väsimus märke. Tuleb hakata plaanima nende välja vahetamist,aga oskab keegi öelda,kust saaks tellida kvaliteetseid sarniire?
Vr äkki mäletad, mis tootja omad alla läksid?
Vr äkki mäletad, mis tootja omad alla läksid?
Algselt postitas: janek555
Talv on läbi ja küülik taas tänaval. Ülevaatusel sai käidud ja imestama paneb praeguste varuosade kvaliteet! Vr vahetas vahetult enne auto minuni jõudmist kõik esimesed liigendid ja täna näitasid alumised sarniirid esimesi väsimus märke. Tuleb hakata plaanima nende välja vahetamist,aga oskab keegi öelda,kust saaks tellida kvaliteetseid sarniire?
Vr äkki mäletad, mis tootja omad alla läksid?
Võibolla peaksid hoopis taastada laskma.
Siin foorumis selllest palju juttu olnud ja räägivad, et pidavat oluliselt kauem vastu kui nn. praegused varuosad.
EDIT:
Näiteks See teema siin
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tuleb originaalid otsida kuskilt . neid roostatanud keresi müüakse ju veel ja sealt alt saab sharniirid, mis ehk mitte enam 20 aastat vastu ei pea aga kindlasti rohkem kui aasta...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
kusjuures oma küülikuajast mäletan sama jama-sai vahetatud sharniirid(B-osa) ja varsti jälle läbi. Sõit ka muidugi mööda Tallinna ''tänavaid''-jutumärgid meelega ja minu arust õigustatult pandud.;)
Ise ei ole küülikuga ammu tegelenud, aga klassikule olen kasutanud Moogi veermiku osi ja tundub, et on kestnud-samas neid alla pannes oli näha, et ka neid tuleb mitmest tehasest. Sama räägivad siin soomlased, et Motonetis on müügil erinevat päritolu varuosad, osad head, osad kehvemad.
Näiteks taastatud generaatorid-sai siin üks klassikule võetud ja aasta pärast kuulsin, et uuel omanikul(müüsin selle auto ära) jälle probleemid. No järgmise auto genekale tegin ise kap remondi. uued kvaliteetsed laagrid-treial pani uued kontaktrõngad, uus Boschi pingeregulaator koos harjadega ja ma usun, et see kestab!
Aga sharniiridega keegi netis pani pilte, et puuris/kermestas neisse avad ja keeras määrdenipli. Ja kui nüüd neid määrida, nagu GAZ 52 hooldus ette nägi, siis äkki ka kestavad kauem:D
Ise ei ole küülikuga ammu tegelenud, aga klassikule olen kasutanud Moogi veermiku osi ja tundub, et on kestnud-samas neid alla pannes oli näha, et ka neid tuleb mitmest tehasest. Sama räägivad siin soomlased, et Motonetis on müügil erinevat päritolu varuosad, osad head, osad kehvemad.
Näiteks taastatud generaatorid-sai siin üks klassikule võetud ja aasta pärast kuulsin, et uuel omanikul(müüsin selle auto ära) jälle probleemid. No järgmise auto genekale tegin ise kap remondi. uued kvaliteetsed laagrid-treial pani uued kontaktrõngad, uus Boschi pingeregulaator koos harjadega ja ma usun, et see kestab!
Aga sharniiridega keegi netis pani pilte, et puuris/kermestas neisse avad ja keeras määrdenipli. Ja kui nüüd neid määrida, nagu GAZ 52 hooldus ette nägi, siis äkki ka kestavad kauem:D
Mul on neid vanu sarniire ka,aga pole viitsinud nendega mässata,sest kust ma tean milline neist on hea? Aga kui muud üle ei jää,siis peab tõesti neid ise ehitama hakkama.
Ideaalis ostaks ikka mõned uued kvaliteet osad,kui keegi ainult ütleks kust neid saab.
Ideaalis ostaks ikka mõned uued kvaliteet osad,kui keegi ainult ütleks kust neid saab.
Minul pidasid täitsa normaalselt ka mingid täiesti suvalised autoosad.ee-st ostetud "belelli"-"bololli"-" berlutsi" italjaano sarniirid. Aga nipp oli selles, et kohe tutikana tuli kumm ettevaatlikult korraks maha võtta ja ilusasti kuulliigend enne kokku ja alla panemist ära määrida, sest see noaotsaga pandud määrdekübemeke, mis sinna mõnele sattus, mõnele mitte, ei olnud adekvaatne. Kuivad B-sordi plastikust tööpinnad mööda auklikke teid üksteise vastu nühkides kaua tihedad olla ei suuda.