Saab 96GL V4, 1979, Marxs

Marxs
Postitusi: 19
Liitunud: K Aug 05, 2009 13:24
Asukoht:
Auto:

#1

K Aug 05, 2009 14:53

Tervist siis kõik saabiklubi liikmed!
Pole küll väga suurem kirjaspetsialist,et panna tervet masina elulugu siia kirja,kuid natukene ikka tean tema ajaloost.
Auto on Eestisse toodud Soomest aastal 1999/2000 ja esmane registreerimine eestis oli 14.08.2003 ,kuulus ta siis Vanaisale algselt.On olemas kõik servece hooldus raamatud ja muu sinna juurde kuuluv.Auto on Eestis väga vähe sõitnud,põhiliselt on ta seisnud enamus ajast ja on teeninud end pühapäeva autona. Viimased 4 aastat on ta seisnud kahjuks.Teadagi seismine on auto surm ja ma otsustasin ta uuesti ellu äratada.Vahepeal sai teda ikka käivitatud ,et mitte päris kinni ei jääks ja mahlad natukenegi määriksid V mootori seinu ja jahutusvedelik teeks oma ringe. Masin käivitus peale pikka seismist päris edukalt ,natuke "topkat " ja V4 mootor lõi oma möirgava hääle valla. Probleemiks oli kinni jäänud sidur mis mõninga "lahti loksutamise" peale avas ennast ja lasi käikudel vabalt liuelda. Kere seisukohapealt võin öelda,et talle on kunagi kunagi keevitust tehtud ja väheke värvitöid,kuid seismisega on ikkagi need " ületöödeldud " kohad välja tulnud ja on uuesti kooruma hakanud mõningatest kohtadest.Põhja all on üks pisike auk,mis tahab keevitust saada.Loodetavasti on mul võimalik neid vigu likvideerima hakata lähiajal.
Väljalase tahab ka tegemist,tundub et peab uue roostevaba toru sebima,kuna originaal on suhteliselt " rebaseks" tõmmanud.Üldse hoiab väljalase kuidagi madalalt ennats,vist on mõni tripp puru tagumise parema ratta juures.

Põhiprobleem on tühikäiguga.Masinal puudub tühikäik alguses,võimalik on see,et vaja natuke lihtsalt gaasi peale keerata? Igatahes ,kui auto piisavalt sossu on,siis ta jääb tukslema päris ilusasti.aga kui külmem on , siis pole väga lootust et ta tiksub rahulikult omasoodu edasi ,et mitte puutuda gaasipedaali.
Mootor leemendab klapikambri vahelt,arvatavasti on tihendid läbi.Ei näe mõtet kaant üle ka timmida,niikuinii peab ära vahetama tihendid,kuna seismisega on kindlasti mõrad sisse tõmmanud.
Tundub et masin läheb ka nõksa kuumaks kui vaikselt sõita ja aegajalt peatuda. Tosooli hakkab paisupaagi korgi vahelt natukene üle ajama (võibolla tosooli aeg on ümber saanud).
Elektripoolepealt on probleemiks suunatuled,mis hetkel üldse ei funksi,tegin kaitsmebloki täitsa puhtaks traatharjaga ja vahetasin oksüdeerunud kaitsmed uute vastu.Kui ei miskit,ise kahtlustan et viga võib olla releedes,mis on seismisega lihtsalt töölepingu lõpetanud? Äkki targemad oskavad nõu anda,mida kõigepealt kontrollida.( pirnid on korras)

Salongi osa on suhteliselt oki-toki , tegin talle väheke puhastust.Sai küll parem seest. Ainuke jura on see,et armatuur on kuumaga tõmmanud selliseks " rabedaks" ei ole kasu eriti ka mingitest vahenditest ,et tunduks õige.Piida plastikud on ka päiksega tõmmanud kangeks ja rabenevad muudkui,lapiga väga tõmmata ei julgenud,kuna siis oleks lihtsalt plastiku puru järel olnud. Siitkohalt ka küsimus,et äkki kellegil on korralikke piida plastikuid salongi pakkuda?Tagumise akna juures olev " vakstu " on ka päiksega selliseks kahtlaseks läinud - samuti nõuab vahetust võibolla.
Istmetega võib rahule jääda,isegi originaal E tähis on kleepekaga peal. kõrvalistuja poole esimesel istmel on natukene ülevaltpoolt nahka katki,aga see on parandatav ma loodan.
Klaasidega on selline lugu,et esimeses klaasis on keskel mõra ülevalt alla.Kuid tundub et seda klaasi vist väga naljalt ei leia kusagilt? Igatahes kui ülevaatuse vennad peaksid kottima hakkama siis on mul vaja see klaas kusagilt sebida.Äkki mõne klubilise käest on võimalik isegi ?
Veermikuga tundub olema enamvähem ok,kuna maanteel sõitu proovides,ei tõmmelnud küll masin kuidagi moodi.Ainuke mis peaks tegelt tegema on just nimelt uued rehvid kusagilt vaadata,sest all on tal täiest originaal kondoomid.Veljed pole ka enam esimesest noorusest ja nõuavad liivapritsi ja pulbervärviga katmist.Ei kujuta ette mis moodi oleks võimalik sinna teise auguvalemiga velgi alla lükata . Usun et originaal on ikka originaal.Üritan autot hoida võimalikult originaalina.
Põhimõtteliselt sellise lühikese kokkuvõtliku tekstiga piirdubki Minu Saab 96GL tutvustus.

Mõned halva kvaliteediga pildid.kindlasti teen kunagi paremad ka salongist.Aga usun et parem kui mitte midagi
:notworthy:
http://album.ee/album/285358/50188417
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr233/peasilinder/SAAB96GL/4.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr233/peasilinder/SAAB96GL/3.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr233/peasilinder/SAAB96GL/2.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr233/peasilinder/SAAB96GL/8tagumineluuk.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr233/peasilinder/SAAB96GL/vasakklg9.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr233/peasilinder/SAAB96GL/5inside.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr233/peasilinder/SAAB96GL/saabidokud-1.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr233/peasilinder/SAAB96GL/1.jpg[/IMG]
[IMG]http://i487.photobucket.com/albums/rr233/peasilinder/SAAB96GL/7Kapott.jpg[/IMG]
Värske kraam,Sammal sai lükatud maha tihendite vahelt

:thumb::beer:
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#2

K Aug 05, 2009 15:54

Ilus värv! tundub, et keegi on esimeste suunatuledega veidi tuuningut teinud, seestpoolt värvi maha sulatanud - nii puhtaks nad ise ei pleegi. Aga oranz pirn sisse ja pole probleemi :) Kui tagumised suunad ka valged oleks, jääks sinise autoga kooslus päris seks, muidugi see läheb juba natuke tjuuningu alla :P Igatahes atsetooni ja pidurivedeliku kokteiliga peaks ohutult puhtaks saama, kasvõi selleks, et seestpoolt uuesti oranziks lakkida, kui originaali taga ajad. Ehitus- ja autopoodides on selline oranz läbipaistev aerosoolis lakk täitsa saada. Ise tegin sellega suunatulede pirnid oranziks, kuna müüdavate oranzide pirnide sokkel ei sobinud kabariidi pesasse.

Suundade vilkumise probleemile läheneks mina pigem pesade taga olevate pistikute juurest - vähemalt minu pikalt seisnud küülikul olid need kontaktid ikka väga mustad. Relee asub muidu armatuuri all, roolist vasakul, selline läbipaistva korpusega karp, eks tasub ka seda kontrollida. Kaitsmeplokk oleks siiski esimene kahtlus - mitte ainult kaitsme kontaktid, aga ka plokki minevate kaablite pesad ja klemmid.

See, et paisupaagi korgi vahelt välja pressib on tõenäoliselt sellest, et süsteemis veel õhk sees. Pole ka mina enda omal õhku päris välja saanud ja natuke kipub välja pressima pikemal sõidul. Idees peaks nii paremaks minema, kui tühikäigul tõstad paisupaagi radikast kõrgemale, et laseks õhu välja ja võtaks sealt kohe ka jahutusvedeliku asemele. Vaata ka seda, et radika kork oleks klapita, pasiupaagi kork peab aga klapiga olema (vedruga siis). Kui kellegil targemal on mõni parem moodus, siis tahaks ka ise teada :)

Tühikäiku saad kruttida tühikäigu kruvist, asub see karpa salongi poolsel küljel ja põhimõtteliselt keerab lihtsalt varrast peale (see ca 25cm varras, mis on ühe otsaga soojendusmootori korpuse ja teise otsaga karpa küljes). Eks ivomets oskab seda paika sättimist muidugi paremini seletada.

Velgede poldivalem on täpselt selline, et midagi muud naljalt alla ei leia. Kusagilt on kõrvu jäänud, et miski vitara veljed peaks poldivalemi poolest idees sobima, aga pole neilgi need teabmis ilusad. Parem tee originaalid korda ja otsi korralikud originaal kilbid peale.

Igatahes jaksu ja loodetavasti jõuad siia ka:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=11862
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#3

K Aug 05, 2009 16:22

ilus pill, üsna sile! Minu lemmikvärvi (96 puhul) sisu kah (hall) . Jõudu putitamisel!
Marxs
Postitusi: 19
Liitunud: K Aug 05, 2009 13:24
Asukoht:
Auto:

#4

K Aug 05, 2009 18:24

Lepa : Tänud kommentaari eest! Kusjuures ma jään sulle vastuse võlgu nende tulede poole pealt.Ei tahaks tegelt uskuda et keegi sellega viitsis tegeleda.Peaks otsima mõned vanemad pildid ülesse kus massin peale on jäänud,äkki sealt näeb kas olid valged või kollased.Tagumiste tuledega on mingi teine teema,vasakpoolne on nagu värvipotist läbi käind,Pirni pole eriti nähagi kui põleb:P.Võibolla peakski tagumised tuled puhastama ära seest,et näha mis plögaga seestpoolt kaetud on .

Suunatulede probleemi hakkan lähipäevil uuesti lahkama et jõuda selguseni.Seda relee asukohta ma ei arvanud küll seal olema,selle info eest tuleb üks õll välja käia vist :P
Klemmid ja muud jubinad ma puhastasin ära niipalju kui sain,seal tundub olema ok.

Seda jahutusvedeliku probleemi tuleb samuti lahkama hakata ja ,eks tuleb õhk ikka kuidagi süsteemist välja saada.Lasen üldse vana tosooli minema seest ja panen vast uue,on kindlam.Aga mis sa soovitad muidu , kas Punast või Rohelist või Sinist tosooli ,või pole vahet mis sorti tosool seal sees on ?

See tühikäigu teema tuleb vist jah sealt samast korda kruttida ( tore oleks kui auto töötaks iseseisvalt ka kohapeal :P .

Velgede kohapealt niipalju,et vist ikka otsustan originaalid jätta.Aga mõnede inimeste autosid siit uurides,selgub et on alla pandud päris sellised tavalised veljed,4x100 jne . Arvatavasti eeldab see siis rummu vahetust? vanema mersu rummud klapivad - näiteks 190 mudeli oma ?

Vot selle kruiisi kohta väga ei saa midagi lubada,kuna peab ikka enne tehnoülevaatusel ära käima. Aga kõik võib juhtuda et olengi platsis.Tänud info eest!
:beer:
Marxs
Postitusi: 19
Liitunud: K Aug 05, 2009 13:24
Asukoht:
Auto:

#5

K Aug 05, 2009 18:25

Part : Tänud soovituste eest! eks ma ikka putitan teda edasi. Sisu mulle endale ka meeldib,täitsa mõnus istuda . tagumine iste on eriti mugav.:headbang:
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#6

K Aug 05, 2009 19:49

1:1 istuvat teise auto rummu ei tea küll et oleks. Valdav enamus teise jaotusega velgi on all ise aretatud vaheflantside abil, näiteks Nakataja autol. Muidugi ka küülikul endal on olemas originaal teise poldijaotusega rummud, olid vist 4x100 isegi, aga need on väga haruldased ja kui keegi müübki, siis hingehinna eest. Kunagi sai Soomest otsitud, aga lõpuks loobusin.

Ahjaa, esiklaasi saab uuena küll, näiteks SIIN on valikus sees.
Hind siin küll päris krõbe... Ise kunagi ostsin, sain alla 1000kr kätte. Eks pead lihtsalt uurima erinevatest kohtadest.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#7

N Aug 06, 2009 16:14

see 4x-valemiga " sportküüliku velg" on 99 ja vana ( esimese otsa, enne 1988 klaasik 900 ) valemi peal, ja mingi 8 oli kah seal sees, päris 100 ei olnd, kas mingi 4x100,8 äkki vms...

Olevat olemas mingisugused Vana Toyota Hiace veljed , mis pidavat jänku-saabi 5-augulistele traktorirummudele istuma (osad neist olid päris kenakesed, vanakoolikad, sellised kroomikarva ), kahjuks kindlalt kinnitada ei julge, olen kuulnud lihtsalt...


Algselt postitas: Lepa
1:1 istuvat teise auto rummu ei tea küll et oleks. Valdav enamus teise jaotusega velgi on all ise aretatud vaheflantside abil, näiteks Nakataja autol. Muidugi ka küülikul endal on olemas originaal teise poldijaotusega rummud, olid vist 4x100 isegi, aga need on väga haruldased ja kui keegi müübki, siis hingehinna eest. Kunagi sai Soomest otsitud, aga lõpuks loobusin...
Marxs
Postitusi: 19
Liitunud: K Aug 05, 2009 13:24
Asukoht:
Auto:

#8

N Aug 06, 2009 20:19

Sain suunatuled ka nüüd tööle,probleem oli relee ühenduspesades.Võtsin korra relee ära ja panin tagasi,natuke hõõrusin toda edasi-tagasi ja hakkaski tööle. Nüüd on ainult vaja pirnid kollaseks värvida ja võiks isegi ülevaatusele minna. Ahjaa....Käsipidur on kuidagi kinni vist jäänud,ei funksi üldse. Pole veel jõudnud trummleid maha kakkuda,kuid küsin siiski . Mis see probleem võib olla ? kas äkki trossi süsteem on kinni ?

üritan täna masina ära pesta ja mõned uued pildid teha temast :headbang:
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#9

N Aug 06, 2009 20:32

herr part ajab natuke udu-see neljapoldi rumm on pärit hoopis vanema kahetaktilise 96 alt;)

klassiku ja 99 velgedega pole 96-l mingit pistmist ja nende( õige oleks öelda mutrivalem) on 4*114,3

aga noh kui treida ja keevitada, siis võib aretada alla kõike alates
Lexuse ja lõpetades Bemari rummudega;)

Muide väga haruldased ''tykkivanteet'' ehk siis alumiiniumkodarveljed vajavad ka küülikul eri polte-olen neid ise lasknud treida kaks komplekti.

Kui sul kässar ei võta, siis võib olla on vaja vaadata üle ka see hoob, mis on seal osaliselt rummu sees. nii on raske kirjeldada, aga seal kulub see asjandus ära ja ei lükka enam klotse piisavalt lähedale-2007 a Rootsis üks inglane müüs neid-oli ise teinud roostevabast materjalist. Küüliku pidurid on üldse omaette teema-mul oli alati jama ülevaatusel.

Aga üldiselt ajate siin jälle isu peale mulle-vat võtan ka ühe ligi.
natuke raske on aga kodus põhjendada, miks mul viiendat Saabi vaja osta-irwwww. Praegu hoovis kaks 99-t ja kaks 900-st.
Marxs
Postitusi: 19
Liitunud: K Aug 05, 2009 13:24
Asukoht:
Auto:

#10

N Aug 06, 2009 22:37

Arvan et siiski on lihtsam jätta originull velg alla . Küsin siis targemate inimeste käest,et kuidas on rehvidega lood, liigub neid mõõte ikka veel eesti banaanivabariigis ? ja mis hinnaga on saada korralikke. ? Plaanin lähiajal ülevaatusele minna,üritan sumbutaja ennem korda saada. ja veel üks küsimus, Kas sumbutajat võib ehitada ka eraldi kaheks? et ühele mootoriväljalaskele üks ja teisele teine ?

PS: lisasin värsket verd esimesse postitusse.:headbang:
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#11

N Aug 06, 2009 23:13

mis puutub rehvidesse, siis minumeelest isegi osad tootjad pakkusid selliseid. Ja enam pole nõukogude aeg-piirid ei ole kinni ja interneti teel saab ka banaanivabariiki asju tellida.

Kõige lähem koht on Soome, kust leiab igatsugu asju. tihtipeale tahetakse siin banaanivabariigis aga poolmuidu häid asju kätte saada-see võib keerulisemaks osutuda.

ja vaata tõelise saabiguru-Ivometsa tegemisi. Sealt peaks inspiratsiooni leidma sumbuti osas. Kui on standardmootor, siis erilist võimsuselisa küll oodata ei ole. On olemas Rootsi firma Simons, kes toodab ka sportlikumat varianti algusest lõpuni-vähemalt hääled olid küll head-kui ma noorusaegu meenutan;)
arhitekt
Postitusi: 119
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:19
Asukoht:
Auto:

#12

R Aug 07, 2009 9:16

Sigakõva pill. Värv on tõesti väga ilus.

Rehvidest: Continentalil sobiv mõõt olemas - ContiContact CT22. Endale ostsin just kaks nädalat tagasi. Öeldi, et Viljandis laos hinnaga 1250.- tükk. Tellisin siis Tallinnasse ja tehti hinnast 25% alla (ju siis transport teeb asjad odavamaks).
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#13

R Aug 07, 2009 9:30

Algselt postitas: arhitekt
Sigakõva pill. Värv on tõesti väga ilus.

Rehvidest: Continentalil sobiv mõõt olemas - ContiContact CT22. Endale ostsin just kaks nädalat tagasi. Öeldi, et Viljandis laos hinnaga 1250.- tükk. Tellisin siis Tallinnasse ja tehti hinnast 25% alla (ju siis transport teeb asjad odavamaks).


See ongi saadaolevatest mõõtudest lähim orginaalile, 155 /15 ei leia uuena vist enam kuskilt?
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#14

R Aug 07, 2009 14:30

Mart96 - juba ammu ju aeg üks küülik taas hoovi veeretada, mis sa neid klassikuid ikka korjad :D

Marxs, kui suunatule pirni soklil on need lukustusnibud täpselt kohakuti, siis pead jah lakkima. Aga kui on natuke nihkes, mida ma arvan, et isegi on, siis leiad suvalisest autopoest juba oranzid pirnid ja vähem müramist. Vähemalt küüliku originaal tagumised on küll just sellised, usun, et ka esimesed.
Marxs
Postitusi: 19
Liitunud: K Aug 05, 2009 13:24
Asukoht:
Auto:

#15

R Aug 07, 2009 19:26

Algselt postitas: arhitekt
Sigakõva pill. Värv on tõesti väga ilus.

Rehvidest: Continentalil sobiv mõõt olemas - ContiContact CT22. Endale ostsin just kaks nädalat tagasi. Öeldi, et Viljandis laos hinnaga 1250.- tükk. Tellisin siis Tallinnasse ja tehti hinnast 25% alla (ju siis transport teeb asjad odavamaks).


Tänud arvamuse eest!:cool:

Põhimõtteliselt siis sellist mõõtu väga ei liigu nagu ma aru saan ? Aga üritan uurida ,äkki saab kasutatud rehve kusagilt normaalsema hinnaga.
Marxs
Postitusi: 19
Liitunud: K Aug 05, 2009 13:24
Asukoht:
Auto:

#16

R Aug 07, 2009 19:29

Algselt postitas: mart96
mis puutub rehvidesse, siis minumeelest isegi osad tootjad pakkusid selliseid. Ja enam pole nõukogude aeg-piirid ei ole kinni ja interneti teel saab ka banaanivabariiki asju tellida.

Kõige lähem koht on Soome, kust leiab igatsugu asju. tihtipeale tahetakse siin banaanivabariigis aga poolmuidu häid asju kätte saada-see võib keerulisemaks osutuda.

ja vaata tõelise saabiguru-Ivometsa tegemisi. Sealt peaks inspiratsiooni leidma sumbuti osas. Kui on standardmootor, siis erilist võimsuselisa küll oodata ei ole. On olemas Rootsi firma Simons, kes toodab ka sportlikumat varianti algusest lõpuni-vähemalt hääled olid küll head-kui ma noorusaegu meenutan;)


Seda kohe kindlasti,piirid on avatud ja kõik on võimalik tõesti. Aga kohe kindlasti ma ei hakka Soome vahet jooksma,üritan kodumaalt leida jubinaid praegusel hetkel.
Mootor on täitsa standard V4 pole seal midagi moditud.
Väljalase tuleb niikuinii ehitada uus.sest tundub et eestpoolt peksab ka läbi kusagilt.võibolla siis kollektoritihend või alumine püksi osa. Uurin ja puurin. Varsti ÜVle minek kui rehvid korralikud suudan sebida.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#17

T Aug 11, 2009 0:45

Oops, õige-õige, 4x100.8 on hilisema klassiku oma jah, näet asjad hakkavad meelest ää minema juba.

Minu andmetel siiski klassiku/99 velgede valemiga on 96-l ikka pistmist küll . 4x114.3 valemiga elik 99/og900 valemiga velgi (ehk et pidureid esmaeesmärgiliselt) esines väga paljudel ralli-96-tel lõpuotsas , kuid ma ei teagi kommenteerida, kas paigaldatuna tehases või entusiasmist.


Algselt postitas: mart96
herr part ajab natuke udu-see neljapoldi rumm on pärit hoopis vanema kahetaktilise 96 alt;)
klassiku ja 99 velgedega pole 96-l mingit pistmist ja nende( õige oleks öelda mutrivalem) on 4*114,3
aga noh kui treida ja keevitada, siis võib aretada alla kõike alates
Lexuse ja lõpetades Bemari rummudega;)
Muide väga haruldased ''tykkivanteet'' ehk siis alumiiniumkodarveljed vajavad ka küülikul eri polte-olen neid ise lasknud treida kaks komplekti.

...
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#18

T Aug 11, 2009 10:25

Ilus sile küülik tõesti!
Tühikäigu paikaajamine ei ole alati nii lihtne, et keerad vaid tuure peale. Enne tuleks üle käia klapivahed, siis süütemoment, küünlajuhtmed, küünlad, karbuss ja alles siis võib juhtuda, et asi hakkabki ilusasti tööle. Aga ei pruugi ka!
Võid vaadata ka minu auto teemat, kuna mul olid suht samad jamad.
Jahutusvedelikuga oli ka mul probleeme. Õhutamiseks on tegelt olemas ventiil (asub selle suure ventilatsiooni kopsiku küljes - vist), mille avamisega saab õhu välja. Samas ei pruugi ka see aidata, vaid tuleb teha paisupaagi kork tihedamaks. Vähemalt minul aitas see, kui tegin korgile ühe suure avaga tihendi ja teise pimeda tihendi kuhu torkasin igaks juhuks nõelaga augu sisse. Mõlemad tihendid on suht paksust 1,5mm kummist ja kui nüüd kork ikka tugevalt ja tihedalt peale panna siis ....:P - on võimalik, et järgi annab mõni teine nõrgem voolik :evil: või siis on kõik ok (nagu minul on).
Asi selles, et süsteemis peab ikkagi rõhk sees olema, muidud kipub vesi keema minema.
Aga jõudu tööle!
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#19

T Aug 11, 2009 15:51

Kork on ehitatud hoidma täpselt õiget survet, paisudes laseb liigse välja ja jahtudes puudujääva õhku sisse. Midagi erinevat teistest autodest seal ei ole. Vedelikku valades käivitad mootori ja avad ülemise õhutus kraani , kogu õhk väljub sealt , peale mootori soojaks töötamist võib vajada taseme korrigeerimist - mingeid raskusi ei tohiks olla.
Kui aga see nii ei käi, tasuks vaadata üle kas termostaadist pääseb ikka õhk ülesse , või on sinna midagi lisatud või ummistunud.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#20

T Aug 11, 2009 17:54

millegipärast kiputakse neid korke väga tihti ära vahetama ( mina kaasaarvatud, vähemalt kunagi 1999 aastal :-) ) Kõik minuni jõudnud saabid ( v.a. stennadi oma, mis seisab ühes mõisatallis ja mida ma muideks peale äraostmise päeva pole juba 2 a kordagi näinud :) ) on valepidi korkidega olnud

vedruga ja kõrvadega kork => paisupaak , vedruta, tavaline ümar õhuke kork => radikas .
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#21

T Aug 11, 2009 21:44

Algselt postitas: part
Oops, õige-õige, 4x100.8 on hilisema klassiku oma jah, näet asjad hakkavad meelest ää minema juba.

OT, lihtsalt fakti õigsuse mõttes mainin, et asjad on jah sul hakanud meelest minema. Hilisem klassik on sama mis tonn - 4x108. komasid enam pole.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

T Aug 11, 2009 22:29

tere tulemast sittuvate küülikute sekka!

sumps telli endale esimesest autopoest, maksab ca tonn krooni algusest lõpuni, ja kummitripid ja kollektoritihendid saab ka tellida.

tavaline käib sulle kyll ja peab aastat 2 kenasti vastu .

need simonsid või asjad, mida myyakse on tegelt saast. yhesõnaga korralikku 96 sumpat ma näinud ei ole ka peale nädalavahetust :headbang:

hr nakataja jutt on väga asjalik ja mees teab, mida mees kirjutab, sest ta kõik selle omal nahal läbi elanud.
samas jahutussysteem vajab tõenäoliselt korralikku mitmekordset läbipesu spetsiaalpuhastusvedelikuga.

aga igaljuhul jõudu ja just püsivust!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
metsapoiss
Postitusi: 169
Liitunud: P Nov 19, 2006 11:17
Asukoht:
Auto:

#23

K Aug 12, 2009 18:07

Kus on, sinna tuleb küülikuid juurde:beer:
chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#24

K Sept 02, 2009 18:32

Sami Lassila Soomes Ruotsinkyläs (Hesast 100km) müüb näiteks selliseid rehve. Ostsin enda endisele Amazonile sealt 155/15 wide whitewallid. Aga eks ole seal tavalisigi.
Nimekiri ja hinnad siit: http://www.kolumbus.fi/tmi.sami.lassila/Renkaat/Hinnasto1-2007.html
Muidu koduleht siit: http://www.samilassila.com
Mul võttis ta hinnast veel paraja tüki maha ka, kuna mingi maks minusse, kui Eesti kodanikku, ei puutunud.
Telefoni ja meili teel saab temaga suhelda, räägib vabalt inglise keelt ka, kui soomet ei mõika.
Muhe taat on, soovitan.
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
Marxs
Postitusi: 19
Liitunud: K Aug 05, 2009 13:24
Asukoht:
Auto:

#25

P Sept 27, 2009 11:57

Vabandust,et pole ammu siia foorumisse sattunud kirjutama midagi.

Igatahes tänud kõigile kes nõu andsid erinevates küsimustes. Ei hakka hetkel mitte midagi tuunima tema kallal,üritan väljalaske lihtsalt korda teha .
Mootoriga on selline jama et külmastpeast ei taha tööle jääda.Käivitub ainult väikse topka andmise peale. Kui mootor soe on siis ,töötab kohapeal ilusasti ja pöörded on täitsa normaalselt ühtlased. Äkki on tõesti siis süütemäng paigast läinud,võibolla oleks vaja selle kallal pusida.

Rehvide kohapealt niipalju,et hetkel pole aega olnud osta uusi rehve,ja ka masu teeb omatöö.Üritan nii kiirelt asja töökorda seada,et saaks ülevaatusel ära käia ikka. Tuled sain kõik tööle.
Vasta