Saab 96 Custom, Lepa

Vasta
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#1

R Mai 07, 2004 11:45

Jõudsin siis ka nii kaugele, et riputan oma kaheraudse siia välja. Kevad taas käes ning saab hakata Saabi kallal jälle nokitsema :)
Kunagisest igapäevasõidukist on tänaseks saanud hobiauto - hetkel veel projektijärgus, eks näis millal valmis saab ;) Kindel on see, et talve ja soolaseid teid see auto enam kunagi, vähemalt minu käes, tundma ei saa!
Kui nüüd on siin keegi lugemas, kellele Saabide ümber ehitamine hirmsasti vastu karva käib, siis ei maksa edasi vaadata - eesmärk on ehitada 96 oma maitse järgi ning päris mitmeid tehases väljatöödatud lahendusi ratsides...

Üritan kirjutada enamvähem kronoloogilises järjekorras:

*kusagil üheksakümnendate alguses tõi isa ta Soomest, väidetavalt oli masin kellegi 80 aastase vanamehe oma ning talvel sõidetud väga vähe (kui üldse). Läbisõit võis olla kusagil 140 000km kandis.
*mõni aeg oli ta peres teiseks autoks, peamiselt sai liigeldud siis kui midagi vaja käruga vedada.
*ise hakkasin Saabiga tegelema ca 15 aastaselt - natuke siit ja natuke sealt - ikkagi esimene auto ja huvi suur.
*16 aastaselt sain load ja peale seda oli ta mul igapäevaseks liikuriks, siinkohal ka mõned pildid läbi aja:

Pilt
Siin juba olemas küljesumpad (siit ka nimetus kaheraudne ;) )

Pilt

Pilt
Põhi peaaegu sile nagu 96-tel ikka

Pilt
Tagumised veljed laiaks keevitatud, ees prozektorid

Pilt

Pilt

*Kõik oli ilus kuni 2002 novembrini, kuni üks VAZ mulle peateele risti ette lendas :( Kokkupõrge oli vältimatu ning tabasin teda paremasse esinurka kiirusel ca 50km/h... Pauk oli nii kõva, et lõi kopika risti - tabades ka tagumist tiiba. Samas tuleb au anda Saabi konstruktsioonile: autos magav pisipoeg isegi ei ärganud, samuti pääsesime koos naisega vaid ehmatusega. Pilt räägib rohkem kui tuhat sõna:

Pilt
Pilt
Pilt

*Peale avariid jäi masin kuni kevadeni seisma, igapäevasteks sõitudeks soetasin '92 Accordi. Talve jooksul otsisin tiivad ja muud keredetailid mida taastamisel vaja, palju osi leidsin Tartust Gefi autolammutusest.
*Hetkel siis asi niikaugel, et põhimõtteliselt võib hakata mõtlema värvi eeltöödele, kuigi natuke on veel vaja ka plekitöid teha. Mõningad pildid hetkeseisust:

Tagumised tiivad ca 2 cm laiemaks tehtud:
Pilt
Pilt

Esimesed kabariidid/suunad pole mulle sellisel kujul kunagi meeldinud, ka need sai ära kaotatud:
Pilt
Pilt

Ühe ukse ning kõik poritiivad võtsin maha - ootavad liivapritsi/tinutust/kruntimist. Samuti lendas garaazinurka kärukonks. Kere muidu tibens-tobens, tegemist tahavad tagumised koopad, mis kohati lausa läbiroostetanud. Kollane õhufiltri korpus on vanast ajast, yellow means performance eksole :cool: seda jubedust sinna jätta pole plaanis.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Et siis selline lugu ja selline Saab. Ehitamisega ei kiirusta - parem üks kord ja korralikult. Mitmeid kordi on peast läbi käinud ka mootori vahetamise plaan V6 vastu, kes teab, kunagi ehk saab ka see tehtud...

Lepa
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

R Mai 07, 2004 12:21

jõudu sulle tegemistes!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#3

R Mai 07, 2004 19:17

minu 96 -ga (1978) oli selline lugu, talvel tuli kitsal tänaval jäärööbastes olles eest sisse vasakusse tiiba mikrobuss ja viga sai tiib ja suunakas ja poole aasta pärast järgmine juhus, peateel sõites tuli paremasse esimesse nurka täpselt ratta pihta vanem nn. maffiamerss linnakiirusel sisse ja pauk oli täitsa paras nii et auto rappus, ratas oli viltu all ning pleki mõlkimist juba rohkem ja päris korda seda lõpuks ei saanudki - pidurid ülikehvad, kiskus küljele, lisaks veel palju roostet ja muud hädad, ning lõpuks ostiski üks firma mult selle auto ära peamiselt just V4 mootori pärast, mina ostsin siis endale 900 -se, vot selline lugu. Muidu oli auto väga mugav, lausa istusime kodu juures autos vahest lausa tunni peale kojutulekut ning nautisime suvist ilma:D
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 855
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#4

N Mai 13, 2004 8:19

tagakoobas on 96 põhiline teema (nuhtlus). ma näen et sa oled eest need "rongisuunakad ja -pargid" kah maha võtnud. See võimendab tema pommikuju veelgi. aga kas tagatiiva keevitad monoks või läheb ikka poldiga?
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#5

N Mai 13, 2004 10:16

ivomets: tänud, jõudu läheb ikka tarvis :)

Suunad ja pargid sai maha võetud jah - ei istunud mulle selline lahendus. Ilmselt tulevad suunad esitule alla...
Esistange saatust pole veel otsustanud, hea meelega loobiks mõlemad stanged ära - mõjuks auto üldisele ilmele vägagi hästi, samas midagi peab seal ikkagi olema. Võibolla panen kroomstanged hoopis...
Tagatiivad lähevad ilmselt poltidega, kuigi pole sellele väga mõelnud, eks siis otsustab kui kokku panemiseks läheb.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 855
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#6

N Mai 13, 2004 15:52

Jah. mina keevitasin tagant monokokiks - punktisin joonde ja käristasin täisjutiga. Minu sinisel autol on kere tegelikult väga kole ja palju keevitatud kuid tugev - pealegi annab see tagumikule jäikust ehk juurde (kokku keevitamine). Suunakaid tahtsin ise kah just tule ala panna kuid sai paraku liiga hilja selle peale tuldud. Esistanget ei saa ära võtta sest ta on nii kavalalt ehitatud et nina tugevus on ilma stangeta null - väikse põksuga kohe läheb radikas, ventikas. Tugevamaga nätsutab mootoripadja kohalt profiilid ära. Aga edu pommi valmistamisel . :thumb:
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#7

T Mai 18, 2004 13:19

Nädalavahetusel sai siis tehtud niipalju, et jahutussüsteemi vesi sisse ajutise lahendusena, väike topka karpasse ja starterit... ning laksust käima :D Ikka väga mõnus oli üle 1.5 aasta vana hea V4 podinat kuulda :) Väikse tiiru tegin ka, kõik toimib nii nagu peab -> nüüd siis aktiivsemalt keretööde kallale!
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 855
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#8

T Mai 18, 2004 14:01

aaa-mul tuli veel 1 hea nali meelde. Sai tehtud kah Dual Exhaust, otsast lõpuni, tagant oli eriti sheff vaade. 43 mm - häält ikka tuli kogu raha eest, aga paraku ei paigaldanudki lõpuks, sest tema sileda põhja tõttu polnud seda värki kuhugile niimoodi paigutada et oleks lõplikult rahule jäänud. Aga kõlas küll ilusti, eriti ilma pottideta ;)
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 855
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#9

T Mai 18, 2004 15:21

ivomets - vaatasin mul kahjuks pole pikka liistu
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

T Mai 18, 2004 17:33

minu lugupidamine, et viitsisid vaadata!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#11

T Mai 18, 2004 22:57

ivomets, ma arvan, et leian Sulle selle liistu küll ;) Enda omal pole plaanis külge jätta ilmselt ja kui mälu mind nüüd ei peta, siis on ka mu "varu-ustel" need liistud olemas...

Kui kunagi Tallinna satud, siis võta ühendust :cool:

edit: oot mis mõttes pikka liistu? kas neid on erinevaid? Ühesõnaga vaata piltidelt - kui sellist liistu otsid, siis võin anda küll...

Ise otsin juba pikemat aega peatuge istmele - üks on olemas, aga teist oleks ka vaja... et kui kellegil selline asi vedelemas on, siis oleksin huviline kindlasti. Need siis sellised padjad, mis pistetakse kõrge seljatoega istmetel sinna peatoe auku - olid kunagi lisavarustuses.
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#12

N Jaan 12, 2006 10:56

Pole väga eputaja tüüp, aga mõtlesin, et näitan ikka teile ka ära. Nimelt sain omale eile kaks Saabi juurde - mõlemad punased, üks tava-, teine ralliversioon :headbang:

seekord siis 1:43 suuruses :cool:

Mõned kiiruga tehtud pildid ka:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Aastaid juba Saabi mudelit otsinud, suht lootusetuna näiv ettevõtmine, aga nagu näha, siis ikkagi võimalik ;)

p.s. Loodetavasti mind nüüd nende pärast maha ei lööda ja ei pea neid seifis hoidma :P
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 855
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#13

N Jaan 12, 2006 11:25

anna 1 mulle!
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#14

N Jaan 12, 2006 11:56

to Lepa

kuule kas sina oled see kutt, kellega ma kunagi kohtusin kuskil Veskimetsa kandis-mul oli see punane 96-su sõber vist elas seal ja tal oli ka 96 ja Pobeda ka veel?

Natuke naljakas nii küsida, aga;)

mäletan igal juhul seda sinu 96-te kahe sumpaga

ja no kurat mees kus nii head mudelid said:headbang:
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#15

N Jaan 12, 2006 12:10

part: ole nüüd mõistlik eksole :evil:

mart96: jah, mina see olin, mäletan seda kohtumist küll ;) See Harri 96 on praeguseks minu ja ühe sõbra doonorautoks, ei saanud tast elulooma kahjuks.

Mudelid tulid aga Saksast riburadapidi, läbi mitme inimese. Nendega päris keeruline, netist tellida ei saa, peab ise kohale minema...
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#16

N Jaan 12, 2006 13:15

tubli poiss!
näed vanust tuleb, aga vana head harrastust ei jäta;)
selliseid noori meie maa vajabki:D

kui abi on tarvis-küsi-mul seda kirjandust 96 kohta ikka on ja
sõpru ka Soomes.

Mu kodumeil on mart96@hot.ee

v6-ga on selline lugu, et ei soovita-auto kaalujaotus läheb liiga nina peale. Õigem oleks forssida seda V4-a-Kalle Heikkilä Soomes tegi päris ilusat tööd-ja siis müüs ära selle tehnika ja nüüd teeb turbot v4-le. Netis ka üleval-pange otsingusse Green Beast....

ise olen kategooriliselt tagatiibade külgekeevitamise vastu-minu arust rõve-see et jäigemaks teeb on jama jutt-ega keegi taga ringrada ei sõida;)
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#17

N Jaan 12, 2006 14:06

Ega jah, seda Saabi naljalt ei jäta - läheb isalt pojale :)

V6 mõtte olen maha matnud, Saab jääb suveõhtutel kruisimiseks, hea rahulikult ringi podistada :cool: Praegune igapäevasõiduk, 200 jõuline Accord on ja jääb niiehknaa kiiremaks - seega need ajad on möödas, kui Saabile muud mootorit peale tahtsin panna. Ehitan parem välimuse oma maitse järgi ära. all show, no go

green beast projekti tean juba mitu aastat, netis asjade kulgemist aegajalt ikka vaadanud - muljetavaldav töö.

Tagatiibadega on nii, et nad mul ju laiemaks keevitatud, peab katsetama ja proovima kuidas kenam jääb, sujuva üleminekuga või siis nagu originaalis, tihendiga.

Igatahes panen meiliadre kirja ja küsin ikka, kui hätta jään! Praegu ootan ilmade soojenemist, et saaks tagumiste koobaste kallale asuda, seejärel eeltööd + värv. Kindel plaan suveks sõima saada ;) Seniks ammutan siit ja mujalt Saabi foorumitest inspiratsiooni ja üritan ettekujutuse välimusest peas paika saada.
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#18

E Mär 06, 2006 15:23

Sügav kummardus ja tänud mart96'le, kes aitas projekti põnevamaks teha lahtikäivate tagumiste küljeklaasidega :cool:

Mina pole selliseid Eestis veel kohanud, õigupoolest polnud selliste asjade olemasolust 96'le üldse teadlik, aga võta näpust, täitsa originaal värk. Nagu Mart teadis rääkida, siis Saab 96 de Luxe (osadel turgudel ka kui Monte Carlo) versioonil stock varustus :)

Lahti käib nagu sedasorti klaasid ikka, B piilari küljest hoiab kinni, tagumine nurk avatav ca 5cm.

Et siis selline lugu ja veelkord tänud Mardile ;)
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#19

E Apr 24, 2006 15:03

Et ei jääks muljet nagu asi oleks soiku jäänud, siis väike update.

Eile oli taaskord üle tüki aja selline päev, kui sai paadil eluvaim sisse aetud ning väike tiir tehtud. Tühikäigupöörded olid tiba madalad ja kippus välja surema sooja mootoriga, muud pole häda miskit :head: Sidur ja pidurid töötasid eeskujulikult - kartsin, et need seismisega ehk ära vajunud vms.

Üks hea uudis veel:

Pilt

Pilt

Suured tänud Mart96'le taaskord :thumb: , kellel õnnestus see mask Soomest välja ajada. Nagu piltidelt näha, siis ideaalsest seisukorrast on asi kaugel, küll on aga täiesti taastatav. Suunaka augud on keegi juba kinni keevitanud, aga see väga ei morjendagi, lihtsam miskid muud asemele orgunnida kui originaale ei leia.

Kui kellegil on pakkuda alumiiniumist kapotil käivat maski osa, siis olen sellest huvitatud ;)

Samuti kui keegi oskab öelda, mis auto tuled siia sobida võiksid diameetri poolest, siis ka selle info eest olen tänulik. Muidugi saab ka poest lihtsalt uurida erinevaid variante.

Ühtkomateist erilist on veel tulekul ja valmis vaadatud, sellest aga juba siis kui asjalood nii kaugel :cool:

Lähiajal saab loodetavasti tagakoopad keevitatud ning juba suurema hooga ülevärvimisele mõtlema hakata!
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#20

E Apr 24, 2006 15:18

muuseas
pärin küll vana asja kohta aga kas see avarii sinu autoga 2002 novembris juhtus Lembitu tänava kandis ? Seal kuskil välisministeeriumi või mis iganes riigiasutus see seal lähedal on :D juures

Kui oli nii , siis nägin omal ajal pealt seda
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#21

E Apr 24, 2006 15:34

Täpsemalt välisministeeriumi taga või küljel - seega jah, minu auto seal mängus oli...
propp
Postitusi: 10
Liitunud: K Apr 21, 2004 9:45
Asukoht:
Auto:

#22

R Apr 28, 2006 17:40

Saaremaal asuva sinise 95 küljes on igatahes sigulli tuled. Sama nina, passisid küll.
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#23

N Mai 04, 2006 0:28

Näis, mis sest tulede asjast saab - hetkel olen äraootaval seisukohal, loodetavasti Saabub Soomest taaskord peagi midagi huvitavat :cool:
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#24

L Mai 13, 2006 16:08

Tänane hommik algas taas rõõmsalt :) Nimelt jõudis Soomest kohale järjekordne esimask - sedakorda laitmatus konditsioonis, koos kõigi iluliistudega. Muidugi värviosa tahab kohendamist, aga see ju iseenesest mõistetav.

Pilt

kauppan päälle tulid kaasa ka tutikad lambid, ilmselt kopika omad, sest peale on kirjutatud sdelano v rossii. Läbimõõdult enamvähem isegi istuvad ja kerge modimisega saaks need ette ka. Näis kas ka panen need - tiba põnevam plaan on tuledega seoses juba küpsenud :cool:

Pilt

Eelmise maski jätan ka omale, kunagi ei tea millal võib vaja minna - ega neid enam Soomeski teabmis palju liikvel pole... Hea tahtmisega, saab sellest vanast ka täiesti korraliku, aga praegusel juhul ütles lihtne loogika, et tuleb odavam osta korralik koos liistude ja rõngastega, kui seda taastama hakata. Õnneks oli üks ka parasjagu turul saadaval.

Endiselt on komplektist puudu kapotile käiv kaar (alumiiniumist vms materjalist). Usun, et sobib ka sellise ninaga 96'e oma:

Pilt

Ehk siis kui kellegil sellist pakkuda, andke julgesti märku :beer:

Saaga pole sellega veel läbi, osad asjad on Soomes kindlates kätes ja peaks mingi hetk ka üle lahe kohale jõudma ;)
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#25

T Mai 16, 2006 12:21

Jätkan oma monoloogi ja päeviku pidamist. Uute piltidega kostitada veel ei saa, teen siin ettevalmistusi tuleviku tarbeks ja ajan erinevaid pisiasju korda.

pisiasjad moodustavad täiuslikkuse, kuid täiuslikkus pole enam pisiasi!

Täna hommikul sai käidud ARK's, kus tegin ära numbri- ning värvivahetuse. Kui auto kunagi koos, siis vaid ülevaatus ja saab tänavale ilma suurema bürokraatiata.

Uus number on Accord Coupe'lt kaasa võetud 660 VVV ning värvina sai kirja must :evil:

Siiani olin kahevahel, kas sügava läikega tumedam bordoopunane või süsimust... Lõpptulemust ettekujutades sobib must plaanidega kuidagi paremini ja nii saigi otsustatud, et jääb klassikaline süsimust, ohtra lakiga. KÕIK klaasid toonin ära niiehknaa, kroomiga kontrastis peaks päris hea jääma.

Hetkel on veel õhus velgede lõpplahendus - ebausk ei luba enne veksleid välja käia kui asi korras - seniks loodan pöidlad peos parimat :cool:
Vasta