Saab 96 Custom, Lepa

Vasta
Lepp
Postitusi: 165
Liitunud: L Sept 06, 2008 15:53
Asukoht:
Auto:

#126

N Mai 14, 2009 22:33

Saabihaigusesse nakatudes ei saanud ma aru, mida te Külkas näete... aga nüüd tasa ja targu kiindun isegi selle välimusse juba...

Kas kuidagi selle haiguse süvenemist ohjeldada ka annab?
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#127

N Mai 14, 2009 23:39

Kui päris aus olla, siis 100% originaalvälimusega seitsmekümnendate lõpu küülik pole mulle ka kunagi meeldinud oma kõrge nina, suurte stangede ja ebardlike tiivatuledega. Aga väike nip/tuck ja asi paraneb.

Küülikuhaigust täitsa välja ilmselt enam siiski ei ravi, küll aga saaks süvenemist ohjeldada ühe ca '86 Porsche 911 abil. Mis omakorda eeldab kahe auto garaazi. Mõlemad on jõuluvana nimekirjas juba ammu :D
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#128

E Mai 18, 2009 12:34

Nagu selgus, siis väga pikalt ei tasu asju ikka ette mõelda :) Stangeteema alguses olin kindel, et ei pane neid üldse. Siis otsustasin, et ikka panen, originaal metallid, aga värvin läikivaks mustaks. Nüüd kui ühed sellised Soomest minuni jõudsid ja olin esimese külge pannud, sain kohe aru, et jäävad ikkagi kroomid :P

Esimese sain eile puhastatud ja poleeritud. Kroomitud käbid loodan ka varsti saada, aga hetkeseis on selline:

Pilt

Natuke veel sobitama vahesid ja asju, et korralikult auto küljes istuks. Kinnitusteks jätsin ümber pööratud uuema malli omad - sedasi istub ta natuke madalamal. Hea õnne korral jõuan täna tagumise kallale ;)

Tänud Mart96'le väga hea kontakti eest ja Jarile, kes asjad käeotsas siia tõi :thumb:
strife
Postitusi: 263
Liitunud: R Veebr 17, 2006 11:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Škoda Superb; Saab 96; Bmw 325 Cupcar;

#129

E Mai 18, 2009 19:47

See auto läheb iga päevaga aina ilusamaks jailusamaks, kohe ei suuda seda suurt päeva ära oodata millal see auto omal jõul garaažist välja sõidab , nii nagu tea peab, ehk valmis toodanguna :D
Fly High!
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#130

N Mai 28, 2009 22:31

Pilt
Pilt

Pisitasa edeneb, eesmärk on jaanipäevaks liikvele saada :headbang:
bob
Postitusi: 53
Liitunud: P Dets 03, 2006 18:59
Asukoht:
Auto:

#131

L Juun 20, 2009 18:01

Kuidas on, jaanipäev ukseees? :P
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#132

L Juun 20, 2009 18:25

Lepa mis sa värvkattega teed?
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#133

L Juun 20, 2009 19:27

Päris jaanipäevaks ikka ei saa - hetkel ei vea juba puht rahaliselt välja, Civicusse kõvasti matma pidanud. Aga järgmise kuu algusest on juba täitsa reaalne liikvele saada :P Homme õhtul katsun väikse vahekokkuvõtte ka teha.

Värvkattega? Lasen ära poleerida, mis ma taga muud ikka teen ;)
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#134

E Juun 29, 2009 10:07

Foorumi küülikuosa kuidagi vaikseks jäänud, eks ma siis pajatan ise. Nii palju kui oleks tahtnud, kahjuks pole teha saanud, aga midagi siiski. Kõigepealt sai pigimati ja heliisolatsiooniga veidi müratud:

Pilt

Pilt

Pilt

Tulemüüri summutus veel päris valmis pole, 3 paari RCA kaableid kõigepealt ära vedama ja natuke veel kaabeldusega tegelema. Esimesed uksed ja pagass ka veel tegemata.

Kõlarikastid said ka riided selga:
Pilt

Pilt

Iseenesest häält juba teeb. Ja tundub, et tweeter tuleb siiski esiklaasi külge. Aga lõplikult selgub see siis, kui kõik klaasid küljes, ei hakka enne üldse häälestamisega pead vaevamagi. Ehk siis ukseklaasid veel jäänud, muud on paigas.

Kuna tänapäeval on palju vigureid, mis autolt sigaretisüütaja pistikut eeldavad, siis sai ka selline külge pandud. Tükk aega nuputasin, kuhu ta võiks kõige paremini sobida... Ja panin ta siia:
Pilt
96 embleem käib mõistagi ette, toite saab algselt ilmselt kellale mõeldud otsast, plug'n'play :)

Uued kõrvamärgid ka küljes:
Pilt

Asi mida ma tükk aega olin edasi lükanud ja vahepeal mõtlesin isegi tulevaks talveks jätta oli esituledele mingi toimiv lahendus leida, nii et oleks korralikult kinnitatud ja ka regullitavad. Kuniks eilseni, mil ma asja lihtsalt ära tegin.

Pilt

Pilt
Tegu kopika laternatega, meeldisid nad mulle ennekõike selle pärast, et klaas kumer. Riiulis on ka ühed tutikad tänapäevased universaalid, aga sirge klaas pole ikka päris see. Olin neid juba peaaegu lõplikult kinni keeramas, kui hakkasin mõtlema, et kurat, pirni vahetamiseks pean ju edaspidi maski eest ja laterna ka molekulideks võtma. Kopika iluvõre lubab asjale läheneda eestpoolt, nii et latern on algselt tagant täiesti kinnine, Saabi mask aga eeldab nende laternate puhul tagant poolt pirni vahetamist. Relakas käima ja natuke nikerdamist ning sai oluliselt lihtsamaks. Kinnitused ratsisin alumiiniumlehest. Eks ta natuke ehk robustne jäi, aga hetkel on hea küll. Ja omal ka hea tunne, et ei läinud kergema vastupanu teed.

Mask veel lõplikult paigas pole, esimesed suunatuled valmis nuputama ja ehk saab ka asisema geneka peale, 55A on ikka maru vähe. Keegi ehk teab, mille oma võiks sobida 1:1 või võimalikult väikeste modimistega?

Pilt

Pildid veidi udused, seebikas ei taha ilma välguta paremaid teha. Igatahes hetkel asjad nii ja õhtul saab reipalt edasi teha. Eriti annab indu kõiksugu pisiasjade lõplikult paika panek... kõrvamärgid ja salongipeegel ja tagumised polstrid... need on need asjad, mis näitavad, et valgus tunneli lõpus ehk polegi rong :)
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#135

T Juul 14, 2009 22:21

Pilt
Selline nägi üleni must pagassi põhi välja peale kümne minutilist puhastamist. Pildilt pole ehk nii hästi aru saada, aga reaalselt on selgelt näha, kui suure hoole ja armastusega see eelnevalt värvitud oli - täiesti olematu eeltöö, värv lihtsalt peale lastud, kena ja läikiv originaalvärv tuli alt välja mitte nühkides, aga lihtsalt ziletiga lükates. Samasugust asja on ilmnenud ka teistes kohtades, näiteks ukse piidad. Ei julge mõelda, mis üllatusi veel varuks on...

Igatahes nüüdseks on pagassi põhi saanud 4mm pigimati kihi, woofer enam ei terroriseeri nii kõvasti. Ilmselt peab ka bensupaagile vähemalt peale heliisolatsiooni panema, laulab kaasa koledasti.

Esiuksed sain vaikseks nii:
Pilt

Tegu 2mm STP matiga, mis oluliselt kergem, kui pigimatt, aga pidavat olema sama efektiivne või efektiivsem, tänu oma kautšuki sisaldusele. Paigaldada oli ka täitsa mõnus, kuna STP ei vaja kuumutamist. Lisaks panin sellele matile selga veel 10mm miskise spetsiaalse poorse mati. Mõlemad ostsin Ravolarist - väga mõnus suhtumine ja asjalikud inimesed.

Kui eile tegin ära kindlustuse, siis täna sõitsin üle pika aja esimesed kolm km ja lasin sumpad alla keevitada Fennos. Tegu siis nakataja auto alt pärinevate püttide/torudega, tõsi küll esimesed osad tehti uued. Natuke madalal ripuvad, samas offroad pole plaanis ja madala autoga niiehknaa liikuma harjunud. Hääled mõnusalt mahedad ja mitte liiga valjud. Olin juba unustanud, palju küülik liikluses pilke püüab, eriti muidugi ilma sumpata sõites :headbang:

Koju jõudes tegin kiire pesu millele järgnesid kiired pildid:

Pilt
Pilt
Seebikas teeb endiselt värvidele natuke liiga, aga ei olnud aega ka suurt õue tuua. Eks korralikud pildid teeb järgmine nädal, kui ülevaatus käes ja saab vabalt liikuda ning tausta valida.

Sel nädalal polegi väga palju teha jäänud: juba valmis uued polstrid külge, uued põhjamatid valmis teha, ülejäänud istmed ka sisse ja tuld :D
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7187
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#136

T Juul 14, 2009 23:10

tubli tegemine ikka. tahaks näha, kuidas need sumpsi esimesed otsad alates väljalaske kollektorist välja näevad. ja põhja alt kah.
loodan, et kokkutulekul näeme seda autot. samas kuulukse, et yks 96 olla ka täna ylevaatusel käinud aga polevat läbi saand,kuna vinni ei leitud :headbang:
ehk tuleb temagi kokkutulekule
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#137

T Juul 14, 2009 23:48

Väljalaskekollektorist tuleb originaal pükstega, lihtsalt all pauna juures on mõlemal pool väljavõtud. Samad püksid olid kasutusel ka eelmiste küljesumpadega. Pükstest edasi on sirge toru kuni Bosali pütini ja sealt edasi roostevaba ots. Aga katsun põhja aluse pildi ka orgunnida, saab parema ülevaate. Kas see just kõige parem lahendus on, ei oska veel öelda... aga tundub et toimib, seda enam, et ei aja max suutlikkust taga, vähemalt selle mootoriga.

Kokkutulekule katsun jõuda... Nagu aru saan, siis regamiseks väga palju aega enam polegi, kiirelt kalendri ette võtma ja valitsusega ka läbi arutama :)
raims
Postitusi: 89
Liitunud: T Juul 15, 2008 11:11
Asukoht:
Auto:

#138

N Juul 23, 2009 15:06

Väga väga tubli töö!!!;) edu edaspidiseks
www.pit-tuning.ee
Kasutaja avatar
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 740
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#139

N Juul 23, 2009 16:40

Linnpeal paistab kah silma :thumb:
(vist oli sinu oma ... - palju neid samasuguseid ikka on)
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#140

N Juul 23, 2009 20:17

Tänud :) Eks ta minu oma oli jah, viimased paar päeva natuke ringi põristanud. Ülevaatus käes ja läks suuremate probleemideta läbi. Tühikäigul oli CO natuke kõrge, aga pöördeid lisades läks heaks. Samuti oli üks tagumine pidur pisut laisk, samas uued klotsid ja tahavad ehk sisse töötamist.

Tänane sõit Viimsisse näitas, et jahutussüsteemiga on miski väike kala... tundub, et pole õhk päris väljas ringist ja korra pidin teeäärde võtma. Termostaat on 92C, niiet seier on enamuse ajast ülemises pooles - natuke harjumatu.

Eks küülikuga sõitmine on üldse pisut harjumatu, peale nii pikka pausi, ju peab lihtsalt rohkem sõitma :)

Aga et küülik linnapildis liiga võõras poleks, tuli selline idee: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=11862
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#141

E Aug 10, 2009 12:11

Et asjad liiga libedalt ei läheks, otsustas küülik, et teeb mulle sünnipäevaks üllatuse ühe korraliku massin***i näol. Asi algas sellest, et lõi armatuuris laadimistule põlema. Samas laadimine testri järgi oli 13.6, mootor ja kogu muu el värk töötas kenasti... Igaks petteks vahetasin harjad uute vastu, kasu ei miskit. Seejärel proovisin teist pingeregulaatorit, kasu jälle ei miskit. Eile päeval võtsin asja tõsisemalt käsile... Vahetasin geneka, kaitsmeploki, pingeregulaatori... Mõistagi puhastasin või vahetasin kõikvõimalikud kontaktid ja asjad ära. Leidsin ja lappisin ka paar vigast kaablit - üks starterisse minev kollane peenem kaabel, veetempi ja õlirõhu anduri kaablid olid ennast vastu plekki pisut katki nühkinud. Kasu ikka ei miskit. Kui tester piiksu peale keerata, üks ots aku + panna ja teine massi, annab helisignaal selgelt märku, et asi on pekkis.

Ühesõnaga see laadimistuluke ei kustu selle pärast, et genekas ei saa tõenäoliselt lihtsalt ergutust peale... Ja kogu süsteem on kusagilt lühises. Samas kõik kaitsed olid terved, va kaitse nr6 (tagurdustulede ja armatuuri valguse vms kaitse). Kapotialused juhtmekimbud lõikasin lahti ja vaatasin ka kõik üle niipalju kui sain, et näha kas on kusagilt mõned kaablid kokku sulatanud või midagi sellist.

Kaitsmeplokist üleval on kolm releed - üks suur kärakas keskel ja kaks oranzi kummagil pool. Mind huvitab, mida teeb kõrvalistujapoolne oranz relee? Tundub, et seal on midagi kuumaks ja kärssama läinud. Üldist lühist see ei seleta, aga midagi seal tahmajälje järgi siiski on juhtunud. Ja kuidas selle relee korrasolekut kontrollida?

Jaht punasele oktoobrile jätkub täna, juhe on igatahes koos nii autol kui mul :gun: Kui kellegil on ideid, andke mulle ka teada!
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#142

E Aug 10, 2009 20:53

Tundub, et vaid testri piiksu järgi ei saa siiski lühiseid auto ahelate puhul vaadata. Igatahes võtsin armatuuri alt kõik pistikud ja asjad lahti, kontrollisin üle ja lappasin kõik kokku tagasi. Ainuke, mis küpse oli, oli armatuuri valguse reostaat.

Ehk siis kõik kokku ja auto käima. Kellad ja viled kõik töötavad, ära kustub ka geneka tuli armatuuris, ühtlasi on tagasi geneka ergutus. Aga endiselt pole laadimist - töötava mootoriga on pinge vaid 12V. Geneka võtsin lahti, dioodid olid korras ja nagu ülal mainisin, siis harjad on uued. Proovinud olen kahe pingeregulaatoriga - niipalju oli vahet, et ühega geneka tuli armatuuris vilkus vastavalt pööretele, teisega kustus ilusti... help?!
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#143

T Aug 11, 2009 15:46

ee:o
ei oska ka äkki öelda-minul lapsepõlves oli see 96 el. süsteem küll üsna lollikindel. Aga oled sa kindel, et see teine genekas on korras? Kuskil on vist ka tänapäeval pink, kus genekat kontrollida-üks koht on seal Artelli tn-l.

Teine asi vaata kõik maandusjuhtmed ka üle-ka mootori maandus!
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#144

E Aug 17, 2009 14:45

Selleks korraks viga leitud, koer oli maetud ikkagi pingeregulaatorisse.

Kuna küüliku originaal, mehhaaniline Boschi toodang, maksab 1200kr, sai seekord mindud lihtsamat teed ja kopika pooljuhtidel regulaator pandud. Volga poest ja 85kr. Näitab praegu 13,5V... võiks muidugi 14V olla, aga eks mingi hetk peab niiehknaa kangema geneka panema ja koos sellega ka kaasaegsema regulaatori.

learning by doing polegi alati kõige hullem variant. Ehk jälle targem ja edaspidi tean, et puhtalt testri piiksu põhjal järeldusi auto elektrisüsteemis teha ei maksa... Vähemalt sai suurem osa kaabeldusest üle käidud ja ka mitmed potentsiaalsed riskikohad korrastatud.

Kui homne ilm vähegi lubab, siis 19.00 Nõmme turu parklasse ja vanatehnika lustisõidule, mis seekord kulgeb Rottermani juurde, nõukogude tehnika näitusele :headbang:
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#145

K Aug 19, 2009 12:13

Lustisõidul käidud ja muljed vägagi positiivsed! Paar pilti kah:

Pilt

Pilt

Piltide autor: Urmo Luts, ülejäänud fotod SIIN
Nakataja
Postitusi: 389
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#146

K Aug 19, 2009 14:45

Ikka väga ilusa tulemusega oled valmis saanud. Silm lausa puhkab. :thumb: Su auto näeb välja nagu mingi luksuslimusiin teise kõrval.
Kasutaja avatar
eston21
Saabiklubi liige
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto:

#147

K Aug 19, 2009 15:00

kas autod sõitsid nõmmelt kesklinna mööda erinevaid marsruute pidi, sest endla tänava ääres seistes sinu pilli ei märganud, kuigi üks punane küülik ülejäänud vanaautode seas mööda sõitis. ja autosid tundus ka vähem kui piltidel.
PeepSaab96
Postitusi: 1
Liitunud: K Aug 19, 2009 15:04
Asukoht:
Auto:

#148

R Aug 21, 2009 14:24

Täiesti lõpp kui ilus Saab96,EDU HOIDMISEL! :thumb:
Kasutaja avatar
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#149

E Aug 24, 2009 11:57

Tänud :) Eks pildilt paistab kõik ilus, lähemalt uurides on pisivigu ohtralt. Aga vähemalt on, mida jupphaaval täiustada.

Valdav enamus liikus ikka mööda ühte marsruuti, sealhulgas ka mina. Ehk Endlast sõitsin läbi küll, sellest punasest küülikust paar autot eespool, kui nüüd õigesti mäletan, siis ühe mikrobussi taga.
Kasutaja avatar
eston21
Saabiklubi liige
Postitusi: 423
Liitunud: N Jaan 26, 2006 15:28
Asukoht:
Auto:

#150

E Aug 24, 2009 17:04

siis jäi endal kuidagi kahe silma vahele, kuigi seisin silmad punnis tee ääres, et kindlasti pilli ära näeks. kahjuks olid hetkel teised käigud käsil ning rotermanni juurde ei jõudnud, et lähemalt uudistada.
Vasta