6. leht 9-st

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: N Mai 14, 2009 22:33
Postitas Lepp
Saabihaigusesse nakatudes ei saanud ma aru, mida te Külkas näete... aga nüüd tasa ja targu kiindun isegi selle välimusse juba...

Kas kuidagi selle haiguse süvenemist ohjeldada ka annab?

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: N Mai 14, 2009 23:39
Postitas Lepa
Kui päris aus olla, siis 100% originaalvälimusega seitsmekümnendate lõpu küülik pole mulle ka kunagi meeldinud oma kõrge nina, suurte stangede ja ebardlike tiivatuledega. Aga väike nip/tuck ja asi paraneb.

Küülikuhaigust täitsa välja ilmselt enam siiski ei ravi, küll aga saaks süvenemist ohjeldada ühe ca '86 Porsche 911 abil. Mis omakorda eeldab kahe auto garaazi. Mõlemad on jõuluvana nimekirjas juba ammu :D

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: E Mai 18, 2009 12:34
Postitas Lepa
Nagu selgus, siis väga pikalt ei tasu asju ikka ette mõelda :) Stangeteema alguses olin kindel, et ei pane neid üldse. Siis otsustasin, et ikka panen, originaal metallid, aga värvin läikivaks mustaks. Nüüd kui ühed sellised Soomest minuni jõudsid ja olin esimese külge pannud, sain kohe aru, et jäävad ikkagi kroomid :P

Esimese sain eile puhastatud ja poleeritud. Kroomitud käbid loodan ka varsti saada, aga hetkeseis on selline:

Pilt

Natuke veel sobitama vahesid ja asju, et korralikult auto küljes istuks. Kinnitusteks jätsin ümber pööratud uuema malli omad - sedasi istub ta natuke madalamal. Hea õnne korral jõuan täna tagumise kallale ;)

Tänud Mart96'le väga hea kontakti eest ja Jarile, kes asjad käeotsas siia tõi :thumb:

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: E Mai 18, 2009 19:47
Postitas strife
See auto läheb iga päevaga aina ilusamaks jailusamaks, kohe ei suuda seda suurt päeva ära oodata millal see auto omal jõul garaažist välja sõidab , nii nagu tea peab, ehk valmis toodanguna :D

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: N Mai 28, 2009 22:31
Postitas Lepa
Pilt
Pilt

Pisitasa edeneb, eesmärk on jaanipäevaks liikvele saada :headbang:

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: L Juun 20, 2009 18:01
Postitas bob
Kuidas on, jaanipäev ukseees? :P

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: L Juun 20, 2009 18:25
Postitas S9K
Lepa mis sa värvkattega teed?

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: L Juun 20, 2009 19:27
Postitas Lepa
Päris jaanipäevaks ikka ei saa - hetkel ei vea juba puht rahaliselt välja, Civicusse kõvasti matma pidanud. Aga järgmise kuu algusest on juba täitsa reaalne liikvele saada :P Homme õhtul katsun väikse vahekokkuvõtte ka teha.

Värvkattega? Lasen ära poleerida, mis ma taga muud ikka teen ;)

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: E Juun 29, 2009 10:07
Postitas Lepa
Foorumi küülikuosa kuidagi vaikseks jäänud, eks ma siis pajatan ise. Nii palju kui oleks tahtnud, kahjuks pole teha saanud, aga midagi siiski. Kõigepealt sai pigimati ja heliisolatsiooniga veidi müratud:

Pilt

Pilt

Pilt

Tulemüüri summutus veel päris valmis pole, 3 paari RCA kaableid kõigepealt ära vedama ja natuke veel kaabeldusega tegelema. Esimesed uksed ja pagass ka veel tegemata.

Kõlarikastid said ka riided selga:
Pilt

Pilt

Iseenesest häält juba teeb. Ja tundub, et tweeter tuleb siiski esiklaasi külge. Aga lõplikult selgub see siis, kui kõik klaasid küljes, ei hakka enne üldse häälestamisega pead vaevamagi. Ehk siis ukseklaasid veel jäänud, muud on paigas.

Kuna tänapäeval on palju vigureid, mis autolt sigaretisüütaja pistikut eeldavad, siis sai ka selline külge pandud. Tükk aega nuputasin, kuhu ta võiks kõige paremini sobida... Ja panin ta siia:
Pilt
96 embleem käib mõistagi ette, toite saab algselt ilmselt kellale mõeldud otsast, plug'n'play :)

Uued kõrvamärgid ka küljes:
Pilt

Asi mida ma tükk aega olin edasi lükanud ja vahepeal mõtlesin isegi tulevaks talveks jätta oli esituledele mingi toimiv lahendus leida, nii et oleks korralikult kinnitatud ja ka regullitavad. Kuniks eilseni, mil ma asja lihtsalt ära tegin.

Pilt

Pilt
Tegu kopika laternatega, meeldisid nad mulle ennekõike selle pärast, et klaas kumer. Riiulis on ka ühed tutikad tänapäevased universaalid, aga sirge klaas pole ikka päris see. Olin neid juba peaaegu lõplikult kinni keeramas, kui hakkasin mõtlema, et kurat, pirni vahetamiseks pean ju edaspidi maski eest ja laterna ka molekulideks võtma. Kopika iluvõre lubab asjale läheneda eestpoolt, nii et latern on algselt tagant täiesti kinnine, Saabi mask aga eeldab nende laternate puhul tagant poolt pirni vahetamist. Relakas käima ja natuke nikerdamist ning sai oluliselt lihtsamaks. Kinnitused ratsisin alumiiniumlehest. Eks ta natuke ehk robustne jäi, aga hetkel on hea küll. Ja omal ka hea tunne, et ei läinud kergema vastupanu teed.

Mask veel lõplikult paigas pole, esimesed suunatuled valmis nuputama ja ehk saab ka asisema geneka peale, 55A on ikka maru vähe. Keegi ehk teab, mille oma võiks sobida 1:1 või võimalikult väikeste modimistega?

Pilt

Pildid veidi udused, seebikas ei taha ilma välguta paremaid teha. Igatahes hetkel asjad nii ja õhtul saab reipalt edasi teha. Eriti annab indu kõiksugu pisiasjade lõplikult paika panek... kõrvamärgid ja salongipeegel ja tagumised polstrid... need on need asjad, mis näitavad, et valgus tunneli lõpus ehk polegi rong :)

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: T Juul 14, 2009 22:21
Postitas Lepa
Pilt
Selline nägi üleni must pagassi põhi välja peale kümne minutilist puhastamist. Pildilt pole ehk nii hästi aru saada, aga reaalselt on selgelt näha, kui suure hoole ja armastusega see eelnevalt värvitud oli - täiesti olematu eeltöö, värv lihtsalt peale lastud, kena ja läikiv originaalvärv tuli alt välja mitte nühkides, aga lihtsalt ziletiga lükates. Samasugust asja on ilmnenud ka teistes kohtades, näiteks ukse piidad. Ei julge mõelda, mis üllatusi veel varuks on...

Igatahes nüüdseks on pagassi põhi saanud 4mm pigimati kihi, woofer enam ei terroriseeri nii kõvasti. Ilmselt peab ka bensupaagile vähemalt peale heliisolatsiooni panema, laulab kaasa koledasti.

Esiuksed sain vaikseks nii:
Pilt

Tegu 2mm STP matiga, mis oluliselt kergem, kui pigimatt, aga pidavat olema sama efektiivne või efektiivsem, tänu oma kautšuki sisaldusele. Paigaldada oli ka täitsa mõnus, kuna STP ei vaja kuumutamist. Lisaks panin sellele matile selga veel 10mm miskise spetsiaalse poorse mati. Mõlemad ostsin Ravolarist - väga mõnus suhtumine ja asjalikud inimesed.

Kui eile tegin ära kindlustuse, siis täna sõitsin üle pika aja esimesed kolm km ja lasin sumpad alla keevitada Fennos. Tegu siis nakataja auto alt pärinevate püttide/torudega, tõsi küll esimesed osad tehti uued. Natuke madalal ripuvad, samas offroad pole plaanis ja madala autoga niiehknaa liikuma harjunud. Hääled mõnusalt mahedad ja mitte liiga valjud. Olin juba unustanud, palju küülik liikluses pilke püüab, eriti muidugi ilma sumpata sõites :headbang:

Koju jõudes tegin kiire pesu millele järgnesid kiired pildid:

Pilt
Pilt
Seebikas teeb endiselt värvidele natuke liiga, aga ei olnud aega ka suurt õue tuua. Eks korralikud pildid teeb järgmine nädal, kui ülevaatus käes ja saab vabalt liikuda ning tausta valida.

Sel nädalal polegi väga palju teha jäänud: juba valmis uued polstrid külge, uued põhjamatid valmis teha, ülejäänud istmed ka sisse ja tuld :D

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: T Juul 14, 2009 23:10
Postitas ivomets
tubli tegemine ikka. tahaks näha, kuidas need sumpsi esimesed otsad alates väljalaske kollektorist välja näevad. ja põhja alt kah.
loodan, et kokkutulekul näeme seda autot. samas kuulukse, et yks 96 olla ka täna ylevaatusel käinud aga polevat läbi saand,kuna vinni ei leitud :headbang:
ehk tuleb temagi kokkutulekule

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: T Juul 14, 2009 23:48
Postitas Lepa
Väljalaskekollektorist tuleb originaal pükstega, lihtsalt all pauna juures on mõlemal pool väljavõtud. Samad püksid olid kasutusel ka eelmiste küljesumpadega. Pükstest edasi on sirge toru kuni Bosali pütini ja sealt edasi roostevaba ots. Aga katsun põhja aluse pildi ka orgunnida, saab parema ülevaate. Kas see just kõige parem lahendus on, ei oska veel öelda... aga tundub et toimib, seda enam, et ei aja max suutlikkust taga, vähemalt selle mootoriga.

Kokkutulekule katsun jõuda... Nagu aru saan, siis regamiseks väga palju aega enam polegi, kiirelt kalendri ette võtma ja valitsusega ka läbi arutama :)

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: N Juul 23, 2009 15:06
Postitas raims
Väga väga tubli töö!!!;) edu edaspidiseks

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: N Juul 23, 2009 16:40
Postitas spark
Linnpeal paistab kah silma :thumb:
(vist oli sinu oma ... - palju neid samasuguseid ikka on)

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: N Juul 23, 2009 20:17
Postitas Lepa
Tänud :) Eks ta minu oma oli jah, viimased paar päeva natuke ringi põristanud. Ülevaatus käes ja läks suuremate probleemideta läbi. Tühikäigul oli CO natuke kõrge, aga pöördeid lisades läks heaks. Samuti oli üks tagumine pidur pisut laisk, samas uued klotsid ja tahavad ehk sisse töötamist.

Tänane sõit Viimsisse näitas, et jahutussüsteemiga on miski väike kala... tundub, et pole õhk päris väljas ringist ja korra pidin teeäärde võtma. Termostaat on 92C, niiet seier on enamuse ajast ülemises pooles - natuke harjumatu.

Eks küülikuga sõitmine on üldse pisut harjumatu, peale nii pikka pausi, ju peab lihtsalt rohkem sõitma :)

Aga et küülik linnapildis liiga võõras poleks, tuli selline idee: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=11862

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: E Aug 10, 2009 12:11
Postitas Lepa
Et asjad liiga libedalt ei läheks, otsustas küülik, et teeb mulle sünnipäevaks üllatuse ühe korraliku massin***i näol. Asi algas sellest, et lõi armatuuris laadimistule põlema. Samas laadimine testri järgi oli 13.6, mootor ja kogu muu el värk töötas kenasti... Igaks petteks vahetasin harjad uute vastu, kasu ei miskit. Seejärel proovisin teist pingeregulaatorit, kasu jälle ei miskit. Eile päeval võtsin asja tõsisemalt käsile... Vahetasin geneka, kaitsmeploki, pingeregulaatori... Mõistagi puhastasin või vahetasin kõikvõimalikud kontaktid ja asjad ära. Leidsin ja lappisin ka paar vigast kaablit - üks starterisse minev kollane peenem kaabel, veetempi ja õlirõhu anduri kaablid olid ennast vastu plekki pisut katki nühkinud. Kasu ikka ei miskit. Kui tester piiksu peale keerata, üks ots aku + panna ja teine massi, annab helisignaal selgelt märku, et asi on pekkis.

Ühesõnaga see laadimistuluke ei kustu selle pärast, et genekas ei saa tõenäoliselt lihtsalt ergutust peale... Ja kogu süsteem on kusagilt lühises. Samas kõik kaitsed olid terved, va kaitse nr6 (tagurdustulede ja armatuuri valguse vms kaitse). Kapotialused juhtmekimbud lõikasin lahti ja vaatasin ka kõik üle niipalju kui sain, et näha kas on kusagilt mõned kaablid kokku sulatanud või midagi sellist.

Kaitsmeplokist üleval on kolm releed - üks suur kärakas keskel ja kaks oranzi kummagil pool. Mind huvitab, mida teeb kõrvalistujapoolne oranz relee? Tundub, et seal on midagi kuumaks ja kärssama läinud. Üldist lühist see ei seleta, aga midagi seal tahmajälje järgi siiski on juhtunud. Ja kuidas selle relee korrasolekut kontrollida?

Jaht punasele oktoobrile jätkub täna, juhe on igatahes koos nii autol kui mul :gun: Kui kellegil on ideid, andke mulle ka teada!

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: E Aug 10, 2009 20:53
Postitas Lepa
Tundub, et vaid testri piiksu järgi ei saa siiski lühiseid auto ahelate puhul vaadata. Igatahes võtsin armatuuri alt kõik pistikud ja asjad lahti, kontrollisin üle ja lappasin kõik kokku tagasi. Ainuke, mis küpse oli, oli armatuuri valguse reostaat.

Ehk siis kõik kokku ja auto käima. Kellad ja viled kõik töötavad, ära kustub ka geneka tuli armatuuris, ühtlasi on tagasi geneka ergutus. Aga endiselt pole laadimist - töötava mootoriga on pinge vaid 12V. Geneka võtsin lahti, dioodid olid korras ja nagu ülal mainisin, siis harjad on uued. Proovinud olen kahe pingeregulaatoriga - niipalju oli vahet, et ühega geneka tuli armatuuris vilkus vastavalt pööretele, teisega kustus ilusti... help?!

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: T Aug 11, 2009 15:46
Postitas mart96
ee:o
ei oska ka äkki öelda-minul lapsepõlves oli see 96 el. süsteem küll üsna lollikindel. Aga oled sa kindel, et see teine genekas on korras? Kuskil on vist ka tänapäeval pink, kus genekat kontrollida-üks koht on seal Artelli tn-l.

Teine asi vaata kõik maandusjuhtmed ka üle-ka mootori maandus!

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: E Aug 17, 2009 14:45
Postitas Lepa
Selleks korraks viga leitud, koer oli maetud ikkagi pingeregulaatorisse.

Kuna küüliku originaal, mehhaaniline Boschi toodang, maksab 1200kr, sai seekord mindud lihtsamat teed ja kopika pooljuhtidel regulaator pandud. Volga poest ja 85kr. Näitab praegu 13,5V... võiks muidugi 14V olla, aga eks mingi hetk peab niiehknaa kangema geneka panema ja koos sellega ka kaasaegsema regulaatori.

learning by doing polegi alati kõige hullem variant. Ehk jälle targem ja edaspidi tean, et puhtalt testri piiksu põhjal järeldusi auto elektrisüsteemis teha ei maksa... Vähemalt sai suurem osa kaabeldusest üle käidud ja ka mitmed potentsiaalsed riskikohad korrastatud.

Kui homne ilm vähegi lubab, siis 19.00 Nõmme turu parklasse ja vanatehnika lustisõidule, mis seekord kulgeb Rottermani juurde, nõukogude tehnika näitusele :headbang:

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: K Aug 19, 2009 12:13
Postitas Lepa
Lustisõidul käidud ja muljed vägagi positiivsed! Paar pilti kah:

Pilt

Pilt

Piltide autor: Urmo Luts, ülejäänud fotod SIIN

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: K Aug 19, 2009 14:45
Postitas Nakataja
Ikka väga ilusa tulemusega oled valmis saanud. Silm lausa puhkab. :thumb: Su auto näeb välja nagu mingi luksuslimusiin teise kõrval.

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: K Aug 19, 2009 15:00
Postitas eston21
kas autod sõitsid nõmmelt kesklinna mööda erinevaid marsruute pidi, sest endla tänava ääres seistes sinu pilli ei märganud, kuigi üks punane küülik ülejäänud vanaautode seas mööda sõitis. ja autosid tundus ka vähem kui piltidel.

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: R Aug 21, 2009 14:24
Postitas PeepSaab96
Täiesti lõpp kui ilus Saab96,EDU HOIDMISEL! :thumb:

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: E Aug 24, 2009 11:57
Postitas Lepa
Tänud :) Eks pildilt paistab kõik ilus, lähemalt uurides on pisivigu ohtralt. Aga vähemalt on, mida jupphaaval täiustada.

Valdav enamus liikus ikka mööda ühte marsruuti, sealhulgas ka mina. Ehk Endlast sõitsin läbi küll, sellest punasest küülikust paar autot eespool, kui nüüd õigesti mäletan, siis ühe mikrobussi taga.

Saab 96 Custom, Lepa

Postitatud: E Aug 24, 2009 17:04
Postitas eston21
siis jäi endal kuidagi kahe silma vahele, kuigi seisin silmad punnis tee ääres, et kindlasti pilli ära näeks. kahjuks olid hetkel teised käigud käsil ning rotermanni juurde ei jõudnud, et lähemalt uudistada.