Saab 900 Turbo, 1984, Nakataja / aljoga
Märkamatult on 10 aastat mõõda lennanud selle auto teema algusest. Tegelikult sai see klassik meie perekonda ostetud juba aastal 1998 minu poolt. Mina kulgesin sellega umbes 5 aastat, mille järel sai uueks omanikuks vend Aljoga, kes siis ka sellega mingi aeg kulges. Kõige kauem hoolitses lõpuks auto eest meie paps ning tänase seisuga seisab mu esimene klassik taas minu hoovis Nii et 16 aastat ustavat teenistust ühe pere sees ja ikka endiselt liikluses!
Läbisõit on tänaseks 436211 km. ning loodetavasti see ka jätkab kasvamist. Rooste muidugi teeb küll vaikselt oma tööd, kuid hetkel see veel sõitmist ei sega. Plaanin vaikselt oma kogemusi rakendada ja auto eest vähemalt nii palju hoolt kanda, et ta ikka vajadusel sõidurõõmu pakuks, kuid päris taastamist ei plaani. Eks aeg näita, mis tast saab!
Lisatud failid
Läbisõit on tänaseks 436211 km. ning loodetavasti see ka jätkab kasvamist. Rooste muidugi teeb küll vaikselt oma tööd, kuid hetkel see veel sõitmist ei sega. Plaanin vaikselt oma kogemusi rakendada ja auto eest vähemalt nii palju hoolt kanda, et ta ikka vajadusel sõidurõõmu pakuks, kuid päris taastamist ei plaani. Eks aeg näita, mis tast saab!
Lisatud failid
Paneks siis kirja,mis vahepeal auto juures tehtud.
1. Sai vahetatud summuti mootorist tagumise pütini ja see kõik kenasti rippuma nii et torud kuhugi vastu ei vibreeri. Tagumine pütt vajaks ka vahetust aga hetkel veel kiiret ei ole.
2. Sai käidud ära ülevaatusel ja see ka puhtalt ja ametlikult läbitud. Ainus viga mis paluti kõrvaldada oli liigne õli roolilatil.
3. Vähehaaval olen käinud üle vaakumvoolikuid ja puhastanud kõiki süütega ja sissepritsega seonduvaid elemente
4. Uued küünlajuhtmed (Klassikule mõeldud komplekt Boschilt)
5. Sai võetud ette lae ja luugi katteriide vahetus. Õnneks olen seda tööd juba kunagi aastaid tagasi teinud, nii et väike kogemus oli olemas. Ainus küsimus oli alguses, et kuidas ma selle lae autost välja saan, kuna tegu ju 4 ukselise sedaaniga.
Kuid natuke mõõtmist ja leidsin, et peaks olema võimalik kenasti pagassi luugi kaudu välja võtta. Ja nii oligi - seljatoed alla ja lagi tuli kenasti välja. Nii et jutud sellest, et peab klaasid eest võtma või esiistmed välja viskama ei vast tõele.
Tulemust võib piltidelt näha, kuid kuid mis kõige tähtsam, et ise jäin tulemusega rahule. Kahjuks ei teinud pilti vanast laest aga see oli ikka päris jube ja pähe vajunud ning kohutavalt kõntsane. Küll klassikut omanud inimesed teavad millest räägin
Külmade ilmade saabudes tekkis probleem mootori käivitumisega, millele lahenduse otsimisega ka vastavalt võimalustele tegelen.
Lisatud failid
1. Sai vahetatud summuti mootorist tagumise pütini ja see kõik kenasti rippuma nii et torud kuhugi vastu ei vibreeri. Tagumine pütt vajaks ka vahetust aga hetkel veel kiiret ei ole.
2. Sai käidud ära ülevaatusel ja see ka puhtalt ja ametlikult läbitud. Ainus viga mis paluti kõrvaldada oli liigne õli roolilatil.
3. Vähehaaval olen käinud üle vaakumvoolikuid ja puhastanud kõiki süütega ja sissepritsega seonduvaid elemente
4. Uued küünlajuhtmed (Klassikule mõeldud komplekt Boschilt)
5. Sai võetud ette lae ja luugi katteriide vahetus. Õnneks olen seda tööd juba kunagi aastaid tagasi teinud, nii et väike kogemus oli olemas. Ainus küsimus oli alguses, et kuidas ma selle lae autost välja saan, kuna tegu ju 4 ukselise sedaaniga.
Kuid natuke mõõtmist ja leidsin, et peaks olema võimalik kenasti pagassi luugi kaudu välja võtta. Ja nii oligi - seljatoed alla ja lagi tuli kenasti välja. Nii et jutud sellest, et peab klaasid eest võtma või esiistmed välja viskama ei vast tõele.
Tulemust võib piltidelt näha, kuid kuid mis kõige tähtsam, et ise jäin tulemusega rahule. Kahjuks ei teinud pilti vanast laest aga see oli ikka päris jube ja pähe vajunud ning kohutavalt kõntsane. Küll klassikut omanud inimesed teavad millest räägin
Külmade ilmade saabudes tekkis probleem mootori käivitumisega, millele lahenduse otsimisega ka vastavalt võimalustele tegelen.
Lisatud failid
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Väga viis
Katuseluugiga variandil on see riide vahetamine veidi keerulisem, kuid paistab, et sul on hästi välja tulnud.
Katuseluugiga variandil on see riide vahetamine veidi keerulisem, kuid paistab, et sul on hästi välja tulnud.
See katuseluugi riide vahetamine on tõesti paras tegemine. Kuna riie kinnitub eest ja tagant plastikust servade abil, mille külge on riie tehases õmmeldud, siis samamoodi peab ka uue riide nende servade külge õmblema. Loomulikult on plastik juba suht habras ja see õmblemine tuleb käsitööna teha ning sellele kulub ikka omajagu aega. Samuti peab riie lõpuks parajalt pingesse jääma, nii et õiged mõõdud on ka väga tähtsad. Aga eelnevad kogemused olid juba abiks ja tulemusega võib rahule jääda. Eks neid konksuga kohti on teisigi aga kui kellegi huvi on siis võin kogemusi vahetada ka.
Otsisin ka riiet tükk aega ja lõpuks leidsin sobiliku halli tooni riide Mustamäe tee Eks Kaubamaja KangaDzunglist (Tartu mnt poes enam ei ole ja ei tule). Riie ise on sarnane originaalile ehk õhukese porolooni peal ole riie, millel ka allpool õhuke riide kiht. Kui ma aastaid tagasi lage tegin, õnnestus mul leida riiet millel seda õhukest alusriiet ei olnud ning seda oli oluliselt parem lae kumeruste järgi kinni pressida. Samas see alusriie teeb kanga tugevamaks ja näiteks katuseluugi puhul on see hea - jääb kenasti pingesse.Mind huvitab väga mis riie ja kus saab?
Lihtsalt infoks, et liimiks kasutasin Momenti, mida määrisin pintsiga nii laepõhjale, kui riidele ning seda kulus pea kaks 800ml purki. Kunagi sai tehtud ka spray liimiga aga see andis kuumal suvel järgi ja pidin töö otsast peale tegema.
No nii kevad jälle käes ja aeg klassikud tänavale viia. Talvel sai vahelduva eduga ikka vaikselt nokitsetud klassiku kallal, kuid alles ilmade soojenedes läks asi hoogsamaks.
Suht palju aega kulus uue tagumise aknalaua tegemiseks. Vana oli kõlarite raskuse ja niiskuse toimel päris lohku vajunud. Sai siis üks 2 ukselise klassiku aknalaud hangitud, kuid huvitaval kombel oli see vaid ühekordsest papist. Mu vanal aknalaual oli ikka pigimatt alla kleebitud ning lisaks veel ka teine kiht pappi.
Otsustasin vanalt selle teise kihi pappi ära kasutada ning saigi see Momendi abil kenasti uuele tugevduseks liimitud. Samuti kasutasin ära vana aknalaua ääre osad ning needki kenasti liimiga uuele tugevduseks pandud. Kuna originaal riie oli pruun ja äärtes kõlariaukude kohal augud sees, siis otsustasin ka uue riide peale panna. Mässamist oli palju aga tulemus sai päris kena. Tänaseks on aknalaud ka autos paigas ning pole üldse paha.
Märtsi lõpus sai ära vahetatud mootori õli ja käigukasti õli. Samuti sai ära vahetatud klapikambrikaane tihend, kuna vana laskis juba kenasti läbi. Ühtlasi sai siis ka seda kaant nii seest kui väljast kõvasti puhastatud. Üldiselt tundus mootorist avanev pilt täitsa kena.
Üks pilt ka omale läbisõidu fikseerimiseks (õli vahetused).
Siis sai ka uued NGK küünalad peale pandud, mõned vaakumvoolikud ära vahetatud ning geneka ning pidurivõimu rihmad uute vastu vahetatud. Tulemuseks on see, et auto ei katku ja ei jõnksuta enam sõidu ajal.
Lisaks sai ka välja vahetatud tagumine sumpsi pütt, nii et nüüd on täies pikkuses uus summutisüsteem autol all.
Plaanis on välja vahetada pritsungile minevad "makaronid" ning pidurivõimu õli ära vahetada. Kere vajab ka pisut kohendamist aga väga suurt rõhku sellele siiki hetkel ei pane.
Lisatud failid
Suht palju aega kulus uue tagumise aknalaua tegemiseks. Vana oli kõlarite raskuse ja niiskuse toimel päris lohku vajunud. Sai siis üks 2 ukselise klassiku aknalaud hangitud, kuid huvitaval kombel oli see vaid ühekordsest papist. Mu vanal aknalaual oli ikka pigimatt alla kleebitud ning lisaks veel ka teine kiht pappi.
Otsustasin vanalt selle teise kihi pappi ära kasutada ning saigi see Momendi abil kenasti uuele tugevduseks liimitud. Samuti kasutasin ära vana aknalaua ääre osad ning needki kenasti liimiga uuele tugevduseks pandud. Kuna originaal riie oli pruun ja äärtes kõlariaukude kohal augud sees, siis otsustasin ka uue riide peale panna. Mässamist oli palju aga tulemus sai päris kena. Tänaseks on aknalaud ka autos paigas ning pole üldse paha.
Märtsi lõpus sai ära vahetatud mootori õli ja käigukasti õli. Samuti sai ära vahetatud klapikambrikaane tihend, kuna vana laskis juba kenasti läbi. Ühtlasi sai siis ka seda kaant nii seest kui väljast kõvasti puhastatud. Üldiselt tundus mootorist avanev pilt täitsa kena.
Üks pilt ka omale läbisõidu fikseerimiseks (õli vahetused).
Siis sai ka uued NGK küünalad peale pandud, mõned vaakumvoolikud ära vahetatud ning geneka ning pidurivõimu rihmad uute vastu vahetatud. Tulemuseks on see, et auto ei katku ja ei jõnksuta enam sõidu ajal.
Lisaks sai ka välja vahetatud tagumine sumpsi pütt, nii et nüüd on täies pikkuses uus summutisüsteem autol all.
Plaanis on välja vahetada pritsungile minevad "makaronid" ning pidurivõimu õli ära vahetada. Kere vajab ka pisut kohendamist aga väga suurt rõhku sellele siiki hetkel ei pane.
Lisatud failid
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Makaronidega on suht tuuga. Neid polnud juba 10 aastat tagasi kusagilt eriti võtta. Ma ei tea, kuidas alternatiividega asi õnnestuks. Seda pritset kasutati ju veel igasugu autodel, äkki nende juppe on veel võtta ja saab kuidagi ära kasutada.
Ehhee! mul need makaronid juba omal olemas tänu headele inimestele. Need mis praegu peal toimetavad ka kenasti aga need jooksevad suvaliselt. Nüüd peaks uued kenasti nii nagu peab mootori pealt jooksma saama. Vanad jäävad ka tagavaraks, sest ega neid tõesti enam mujalt kui doonori pealt saa.
Alati on võimalus lasta teha endale lähimas hüdraulika voolikutega tegelevas poes sobivas mõõdus armeeritud voolikud. Nendele julgeb vähemalt peale vaadata ja ei lähe pooleks kui tuul peale puhub
Välja näevad umbes sellised.
Lisatud failid
Välja näevad umbes sellised.
Lisatud failid
Näevad väga ilusad välja. Äkki räägid täpsemalt mis voolikut on kasutatud ja kus sa teha lasid ja mis maksma läks? Kas kasutati originaal ühendusi ja lasid lihtsalt uue vooliku otsa panna?
Minu teada peab see täpselt 2mm läbimõõduga ja hästi jäik toru olema sest muidu lähevad rõhud paigast ära.
Minu teada peab see täpselt 2mm läbimõõduga ja hästi jäik toru olema sest muidu lähevad rõhud paigast ära.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Tähtis on see, et ei paisuks, vahet pole, kas see tuleb toru jäikusest või armeeringust. Küll aga olid need vajalikud läbimõõdud suht täpselt välja mõõdetud ja arvutatud neil... Natuke vast saab timmida seda asja pritse pea poolel, aga parem oleks vist õiges mõõdus asju kasutada.
Näevad väga ilusad välja. Äkki räägid täpsemalt mis voolikut on kasutatud ja kus sa teha lasid ja mis maksma läks? Kas kasutati originaal ühendusi ja lasid lihtsalt uue vooliku otsa panna?
Minu teada peab see täpselt 2mm läbimõõduga ja hästi jäik toru olema sest muidu lähevad rõhud paigast ära.
Ei ole veel lasknud endale teha, kuid plaanis on Tegemist on armeeritud teflon voolikuga ( PTFE voolik) saab teda näiteks hydroscandist. Läbimõõtude kohta täpselt õelda ei oska, mida originaali lähedasem, seda parem. Tean, et on kasutatud 3mm läbimõõduga ja probleeme pole olnud.
Hiiglane.
Makaroonide teema lõpetuseks paar pilti siis lõpp resultaadist.
Üks toru jäi vahetamata, kuna seda kahjuks ei olnud aga pilt sai siiski suhteliselt viisakas. Tea kas ainult tundub aga tühikäik läks ka kuidagi ühtlasemaks.
Üks pilt ka paika pandud uuest tagumisest aknalauast.
Lisatud failid
Üks toru jäi vahetamata, kuna seda kahjuks ei olnud aga pilt sai siiski suhteliselt viisakas. Tea kas ainult tundub aga tühikäik läks ka kuidagi ühtlasemaks.
Üks pilt ka paika pandud uuest tagumisest aknalauast.
Lisatud failid
Pisut uuendust logiraamatusse.
Mai kuus sai tegeletud autole natuke värskema väljanägemise tegemisega. Jube raske oli leida vanale värvile sarnast tooni ning enne enamvähem rahuldava tulemuse saamiseni sai ära proovitud 3 erinevat tooni helesinist. Samas on originaalis ka õrnalt lillakat varjundit, nii et päris õiget tooni ei leidnudki.
Lõpp tulemus sai aga selline, et minu eesmärk sai täidetud
Suvel sai veel ära vahetatud jahutusvedelik ja pidurivedelik. Peale pikka otsimist avastasin, et vaakumleke toimus läbi pidurivõimendi ning sai ka see ära vahetatud. Selle tulemusena vähenes jõnksutamine oluliselt, kuid päris ära siiski ei kadunud. Arvan, et asi võib olla vanades pihustites, kuid hetkel kannatab kenasti sõita, nii et sai isegi Augustis Hiiumaal kokkutulekul kenasti käidud.
Paar päeva tagasi sai käidud Laki tn. ülevaatuspunktis ülevaatust tegemas. See auto on seal juba 8 aastat käinud ja saime ka seekord esimese korraga läbi. Gaasid oli paigas ja pidurid võtsid ka rahuldavalt. Roostes parem poolne õõthoova kinnitus oli natuke pinnuks silmas aga seekord sai veel läbi. Eks tuleb see asi ikka ette võtta järgmiseks.
Lisatud failid
Mai kuus sai tegeletud autole natuke värskema väljanägemise tegemisega. Jube raske oli leida vanale värvile sarnast tooni ning enne enamvähem rahuldava tulemuse saamiseni sai ära proovitud 3 erinevat tooni helesinist. Samas on originaalis ka õrnalt lillakat varjundit, nii et päris õiget tooni ei leidnudki.
Lõpp tulemus sai aga selline, et minu eesmärk sai täidetud
Suvel sai veel ära vahetatud jahutusvedelik ja pidurivedelik. Peale pikka otsimist avastasin, et vaakumleke toimus läbi pidurivõimendi ning sai ka see ära vahetatud. Selle tulemusena vähenes jõnksutamine oluliselt, kuid päris ära siiski ei kadunud. Arvan, et asi võib olla vanades pihustites, kuid hetkel kannatab kenasti sõita, nii et sai isegi Augustis Hiiumaal kokkutulekul kenasti käidud.
Paar päeva tagasi sai käidud Laki tn. ülevaatuspunktis ülevaatust tegemas. See auto on seal juba 8 aastat käinud ja saime ka seekord esimese korraga läbi. Gaasid oli paigas ja pidurid võtsid ka rahuldavalt. Roostes parem poolne õõthoova kinnitus oli natuke pinnuks silmas aga seekord sai veel läbi. Eks tuleb see asi ikka ette võtta järgmiseks.
Lisatud failid
Ikka ise sai kõik värvimis ja eeltööd tehtud. Eks eesmärk oligi, et pildi pealt ja 5m kauguselt silmale hea vaadata oleks. :)Tegelikult mängisin ja katsetasin pahtlite ja värvidega pool suve ja lõpuks hakkas asi juba selgemaks saama aga eks ta selline põlveotsas tehtud värk ikka ole. Peaasi et ise rahule jäin.
Kevad taas käes ja teeks väikse täienduse logiraamatusse. Sügisel sai enne talve tulekut parempoolne õõtshoova kinnitus ära keevitada lastud. (tänud Vulkanus`le).
Talvel suurt midagi auto juures ei teinud, kuid aegajalt sai masin ikka kuumaks aetud ja väiksed tiirud Tallinna vahel tehtud. Talvel hakkasin nokitsema valuvelgedega, mis said ükshaaval puhtaks nühitud. Seejärel sai suuremad "ussitavad" kohad ja äärkivi vastu sõidetud servad siledaks lihvitud. Lõpuks krunt, värv ja lakk ka peale ning tänaseks on kenad veljed taas auto all. Jube töö oli aga ära sai tehtud.
Väike pilt ka tehtud ja tegemata veljest.
Hetkel suuri plaane ei tee vaid jätkan sõitmist.
Lisatud failid
Talvel suurt midagi auto juures ei teinud, kuid aegajalt sai masin ikka kuumaks aetud ja väiksed tiirud Tallinna vahel tehtud. Talvel hakkasin nokitsema valuvelgedega, mis said ükshaaval puhtaks nühitud. Seejärel sai suuremad "ussitavad" kohad ja äärkivi vastu sõidetud servad siledaks lihvitud. Lõpuks krunt, värv ja lakk ka peale ning tänaseks on kenad veljed taas auto all. Jube töö oli aga ära sai tehtud.
Väike pilt ka tehtud ja tegemata veljest.
Hetkel suuri plaane ei tee vaid jätkan sõitmist.
Lisatud failid