Kerevaha või mingi muu niiskust tôrjuv mögin vahele ja ei soodusta ta seal midagi. Tonnisel kunagi mâârisin tiiva liistude alt vene moviliga üle, ei pesnud seda pigipesud ega asjad maha ning õrn pinnapealne rooste enam edasi ei levinud.KorK kirjutas: ↑N Okt 18, 2018 9:17 Mulle endale ka sümpatiseerivad need tiivakaared ja kui sa neid tootma hakkad, siis ilmselt huvilisi on palju.
Küll aga on tekkinud küsimus, et kas need kaared ei soodusta jälle roostet? Tundub, et see kaare sisemus ja tiiva pealne on ideaalne koht niiskuse säilitamiseks ning seega edasi rooste tekkeks.
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Järg eelmisele leheküljele: Hakkab looma...
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Nonii. See võiks nüüd hea olla. Kõik uued sünkrod, muhvid, laagrid, võllid, pingutid, tihendid, mutrid. Quaife LSD differ, type 7 primaryd ja terasest diffri kaas on lõpetuseks sellele All-in ettevõtmisele.
Tänud meistrile
Tänud meistrile
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Kirjutan siia päevikusse ka värskemad ja vähem värsked uudised.
Rebuilditud käigukast sai lõpuks külge ja paar kuud olen saanud sõita. Toimetab väga hästi nagu nii põhjaliku ettevalmistuse ja hoolega ehitatud käigukast toimima peab. Quaife LSD diffriga on kurvi võtmine nüüd nagu rööbastel. Ja Sachsi leevenditeta sidur ei ole ka nii on/off kui algul kartsin, kuid natukene on pidanud sõiduharjumusi muutma. Rev matching on oskus mida lihvida, et nii üles kui alla vahetused oleksid sujuvamad.
Aga üht-teist põnevat olen veel ette võtnud. Praktilise kasu võib siin kahtluse alla seada, kuid projektina on see kindlasti olnud põnev.
Roostes ja auguliste piduriplekkide asendamiseks võtsin uutest originaal plekkidest vormid ning tegin oma versioonid kasutades pre-preg süsinikku. Kes tahab täpsemalt teada, mis materjal see pre-preg süsinik on võib kiigata Koenigseggi kööki: https://www.youtube.com/watch?v=PGGiuaQwcd8&t=4s
Komplekti tegemiseks kulub ca 20 töötundi. Aga tulemus on äärmiselt jäik, kerge ning mis peamine - see ei roosteta enam kunagi.
Lõpetuseks üks tiiser videoklipp: https://www.youtube.com/watch?v=f9Ocu66Yr7Y
Rebuilditud käigukast sai lõpuks külge ja paar kuud olen saanud sõita. Toimetab väga hästi nagu nii põhjaliku ettevalmistuse ja hoolega ehitatud käigukast toimima peab. Quaife LSD diffriga on kurvi võtmine nüüd nagu rööbastel. Ja Sachsi leevenditeta sidur ei ole ka nii on/off kui algul kartsin, kuid natukene on pidanud sõiduharjumusi muutma. Rev matching on oskus mida lihvida, et nii üles kui alla vahetused oleksid sujuvamad.
Aga üht-teist põnevat olen veel ette võtnud. Praktilise kasu võib siin kahtluse alla seada, kuid projektina on see kindlasti olnud põnev.
Roostes ja auguliste piduriplekkide asendamiseks võtsin uutest originaal plekkidest vormid ning tegin oma versioonid kasutades pre-preg süsinikku. Kes tahab täpsemalt teada, mis materjal see pre-preg süsinik on võib kiigata Koenigseggi kööki: https://www.youtube.com/watch?v=PGGiuaQwcd8&t=4s
Komplekti tegemiseks kulub ca 20 töötundi. Aga tulemus on äärmiselt jäik, kerge ning mis peamine - see ei roosteta enam kunagi.
Lõpetuseks üks tiiser videoklipp: https://www.youtube.com/watch?v=f9Ocu66Yr7Y
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Oleksin väga tänulik kui kellelgi on pakkuda klassiku kojamehi. Kaks, kolm paari sümboolse tasu eest.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Viimane kord kui sai käigukasti renoveeritud jäi kripeldama veel üks viimane detail - differentsiaali kaas. Olin kunagi ostnud muidu üsna viisaka roostevaba terasest nn arftermarket kaane, mis oleks jäigem kui originaal, kuid suur miinus oli selle sisemine disain. Nurgeline karp kuhu õli jääb kuhjuma ja juhuslikult pritsima pole kindlasti ideaalne ning filtri ja magneti puudumine mõjub kasti pikaealisusele kindlasti pärssivalt. Originaali sisemus on hästi läbi mõeldud ning differ viskab õli kenasti filtrisse.
Kiire mõttetöö ja uurimuse järgselt otsustasin selle teha süsinikust ja kopeerida originaal detaili sisemus üks ühele.
Mõned andmed:
Laminaadi paksus: 12mm (flants). miinimum 7mm (kaane keskosa)
Laminaadi kihtide arv: 25 (400g prepreg carbon)
Temperatuuritaluvus: 120 kraadi C (omadusi kaotamata). 150 kraadi C lühiajaliselt
Kaal: 598g (koos magneti ja filtriga)
Kirsiks tordil on ohutustraadi kasutamine filtri poltide kinnitamiseks et need mingi hinna eest end lahti ei krutiks.
Siit edasi tuleb sellele tükile teha väändetestid ja võrrelda tulemusi alumiiniumist originaaliga ja aftermarket terasest versiooniga et saaks kas rinnale taguda või nina norus kaotust tunnistada. Aga üks on kindel - vägev oli teha!
Kiire mõttetöö ja uurimuse järgselt otsustasin selle teha süsinikust ja kopeerida originaal detaili sisemus üks ühele.
Mõned andmed:
Laminaadi paksus: 12mm (flants). miinimum 7mm (kaane keskosa)
Laminaadi kihtide arv: 25 (400g prepreg carbon)
Temperatuuritaluvus: 120 kraadi C (omadusi kaotamata). 150 kraadi C lühiajaliselt
Kaal: 598g (koos magneti ja filtriga)
Kirsiks tordil on ohutustraadi kasutamine filtri poltide kinnitamiseks et need mingi hinna eest end lahti ei krutiks.
Siit edasi tuleb sellele tükile teha väändetestid ja võrrelda tulemusi alumiiniumist originaaliga ja aftermarket terasest versiooniga et saaks kas rinnale taguda või nina norus kaotust tunnistada. Aga üks on kindel - vägev oli teha!
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Ja paneeli mida rooste enam kunagi ei kimbuta
Kuid kerepaneelide väljatöötamise plaanid on juba käigus. Tagaluuk ja kopott vajaksid mul kõpitsemist nagunii ja sealt on tõesti ka suur kaaluvõit. Kumbki detail kui süsinikust teha võiks kaaluda ca 6-8kg
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Kui 5 aastat tagasi Trionic 5 sai paigaldatud, siis oli progress justkui positiivne ja auto sai reipam. Kuid nüüd vaadatuna tundub mulle, et T5 on ikka paras pidur. Peamiselt T5Suite enda pärast, mis on bugine ja millele põhimõtteliselt vist puudub support. Mis sa siis tuunid kui programm ise juba kaikaid kodarasse viskab. Haltechile leidub professionaalseid tuunijaid nii siit eestist kui mujal maailmas. Ja ilmselt nendel põhjustel pole ma oma masinat kunagi piisavalt hästi käima saanud. Lihtsalt boosti üles kruttida pole see. Ootaks rohkem sõidusujuvust ja efektiivset jõudlust.
Seetõttu liigun uut rada edasi ja vahetan juhtimise Haltech Elite 1500 peale.
Eeltööd olen omajagu aega juba teinud ja nüüdseks on enamik juppe samuti käes.
Uus juhtmestik ja aju koos kasutajasõbraliku (ja supporditud) ESP tarkvaraga. Kusjuures custom base map saadeti minu Saabile juba ka Haltechi enda poolt.
Uus wideband
Boost controller
Etanooli sensor
GPS moodul (püsikiirushoidjale)
Süütepoolid (nissan R35)
Siemens deka 630cc pihustid
Vända ja nuka andurid
ja muidugi palju pistikuid ja pin-e, sest juhtmestik tuleb mul endal mõõtu lõigata ja vajalike sensorite jaoks pistikud külge krimpida.
Ah jaa - kaks kõige olulisemat asja on endiselt vaja leida: uus sobilik elektrooniline throttle body ja gaasipedaal, sest kogu süsteem hakkab toimima DBW (drive by wire) baasil.
Väga palju funktsionaalsust mida see ecu pakub ma kindlasti ei hakka kunagi kasutama, kuid kui igav hakkab, siis on põnev avastada
Seetõttu liigun uut rada edasi ja vahetan juhtimise Haltech Elite 1500 peale.
Eeltööd olen omajagu aega juba teinud ja nüüdseks on enamik juppe samuti käes.
Uus juhtmestik ja aju koos kasutajasõbraliku (ja supporditud) ESP tarkvaraga. Kusjuures custom base map saadeti minu Saabile juba ka Haltechi enda poolt.
Uus wideband
Boost controller
Etanooli sensor
GPS moodul (püsikiirushoidjale)
Süütepoolid (nissan R35)
Siemens deka 630cc pihustid
Vända ja nuka andurid
ja muidugi palju pistikuid ja pin-e, sest juhtmestik tuleb mul endal mõõtu lõigata ja vajalike sensorite jaoks pistikud külge krimpida.
Ah jaa - kaks kõige olulisemat asja on endiselt vaja leida: uus sobilik elektrooniline throttle body ja gaasipedaal, sest kogu süsteem hakkab toimima DBW (drive by wire) baasil.
Väga palju funktsionaalsust mida see ecu pakub ma kindlasti ei hakka kunagi kasutama, kuid kui igav hakkab, siis on põnev avastada
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 854
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Päris pisike "Aju" võrreldes senistega , aga näeb kena välja. Päris huvitav, kui valmis saab, kui sujuvaks ja võimsaks need vidinad selle mootori muudavad. Saan aru, et etanooli olemasolu avastab automaatselt ja vastavalt miskit krutib seadetes? Kas sisseehitatud BT liides ka sellel on või kuis suhtlemine käib seadistava seadmega (telefon, arvuti)?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Etanooli hakkab tuvastama automaatselt 0-100% piires ja vastavalt sellele seadistab kütust ja süüdet.
Ühenduvus on läbi usb kaabli kuid on lootus et haltech arendab võimaluse ka wifi moodul lisada mida nad on teinud oma kõige viimase ecu seeriale. Otseselt sellele muidugi vajadust ei näe. Võidusõidu auto puhul oleks muidugi juba teema
Ühenduvus on läbi usb kaabli kuid on lootus et haltech arendab võimaluse ka wifi moodul lisada mida nad on teinud oma kõige viimase ecu seeriale. Otseselt sellele muidugi vajadust ei näe. Võidusõidu auto puhul oleks muidugi juba teema