Saab 99 T16, 1978, Andrus99

Vasta
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#1

T Okt 06, 2020 14:55

Selle auto lugu saab alguse teemast, kui punase turbokaga kehvasti läks:
viewtopic.php?f=53&t=5719&start=100

Oli teine mõeldud alguses punasele doonoriks aga kaalutluste tulemusena läks punane utiili ja see auto õue peale seisma paremaid aegu ootama.

sIMG_0567.jpg
sIMG_0567.jpg (318.54 KiB) Vaadatud 6310 korda

Peale paariaastast ühest kohast teise liigutamist tuli paar nädalat tagasi "vaim peale" ja sai puksiir tellitud mis auto keretöödesse toimetas.

sIMG_0949.jpg
sIMG_0949.jpg (166.1 KiB) Vaadatud 6310 korda

Üldiselt tundub, et nii vana auto kohta päris hea seis.

sIMG_0973.jpg
sIMG_0973.jpg (199.69 KiB) Vaadatud 6310 korda
sIMG_0974.jpg
sIMG_0974.jpg (173.95 KiB) Vaadatud 6310 korda

Tegutseme samm-sammult, et see Saab ükskord jälle kena välja näeks ja hea sõita oleks :drive:
Viimati muutis Andrus99, R Veebr 17, 2023 19:05, muudetud 2 korda kokku.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#2

L Nov 28, 2020 12:03

Väike update... uus värv seljas, täname meistreid :notworthy:


sIMG_1088.jpg
sIMG_1088.jpg (144.85 KiB) Vaadatud 6038 korda
sIMG_1086.jpg
sIMG_1086.jpg (131.4 KiB) Vaadatud 6038 korda
sIMG_1087.jpg
sIMG_1087.jpg (166.39 KiB) Vaadatud 6038 korda
sIMG_1089.jpg
sIMG_1089.jpg (168.46 KiB) Vaadatud 6038 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#3

N Veebr 04, 2021 12:28

Tundub, et sai päris hea ja moodne värv... retrotoonid on au sees :P


porsche_taycan_034 (2).jpg
porsche_taycan_034 (2).jpg (142.15 KiB) Vaadatud 5788 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#4

E Mai 10, 2021 10:11

Kerge progress on, järgmiseks pöörame tähelepanu tehnikale :thumb:

Capture3.JPG
Capture3.JPG (131.8 KiB) Vaadatud 5446 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#5

E Mär 07, 2022 10:17

Auto valmis :lol:
IMG-2375.jpg
IMG-2375.jpg (78.83 KiB) Vaadatud 4851 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#6

E Mär 07, 2022 18:17

Andrus99 kirjutas:
E Mär 07, 2022 10:17
Auto valmis :lol:

IMG-2375.jpg
Ilus mudelauto :)
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#7

T Mär 08, 2022 6:55

vmaster kirjutas:
E Mär 07, 2022 18:17
Andrus99 kirjutas:
E Mär 07, 2022 10:17
Auto valmis
Ilus mudelauto :)
Sama trikki tahtsin ka oma Sonettiga teha, aga Andrus jõudis ette ja lisaks pole raatsinud 35 - 40€ kulutada mudelauto peale.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#8

T Mär 08, 2022 14:15

Kaugel sul ta on?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#9

K Mär 09, 2022 11:51

mart284 kirjutas:
T Mär 08, 2022 14:15
Kaugel sul ta on?
Ei ole kaugel, lähedal on :P
Väiksed arengud on, kevadepoole ehk õnnestub rohkem tegeleda.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#10

T Juul 19, 2022 10:24

Niimoodi... auto ringiga kodus tagasi ja aeg teha siia teemasse väike uuendus.

Praeguseks siis tehtud asjad tehnikapoolel:
Uued madaldusvedrud ja kollased Bilsteini amordid
Pidurid üle käidud, taastatud esisadulad, armeeritud pidurivoolikud.
Renoveeritud 5-käiguline kast koos kiire 8.5 peaülekandega Jörgen Erikssonilt (üks uus sünkro ja lülitusmuhv, peavõlli laagrid, tihendid).
Renoveeritud turbomootor 93nda aasta 900-lt (kett ja tallad, kolvirõngad, saaled, tihendid, renoveeritud plokikaas), koos taastatud Mitsu turboga.
Uus sidur koos töösilindriga, taastatud genekas.
Täispikkuses roostevaba 2,5" summuti koos 200-se sportkat-iga.

Nüüd on veel ees voolikumajandus, elektrimajandus, salong kokku lapata ja hunnik igasugu pisidetaile :thumb:

IMG-2874s.jpg
IMG-2874s.jpg (420.38 KiB) Vaadatud 3649 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#11

T Aug 30, 2022 21:26

Täna sai auto taas tänavalegaalseks, ülevaatus läbitud :drink:

Igasugu detaile ja parendusi on veel teha küllaga aga nüüd saab juba ringi liikuda ja mootorit/kasti sisse sõita :drive:

Kui nüüd selle paariaastase projekti peale tagasi mõelda, siis sõltumata kulunud rahanumbrist on tegu olnud toreda kogukondliku projektiga.
Loendasin u 20 entusiastidest meistrimeest, teenusepakkujat, pisitöökoda, varuosa- ja tuuningujuppide diilerit, kes kõik oma panuse selle auto valmimisse on andnud.
On väga hea meel, et valdavalt on tegemist inimestega, kes oma kätega väärtust loovad.
Kõik kes te ennast ära tunnete siin, sügavad kummardused minu poolt :notworthy: :notworthy:

Lisaks teeb südame soojaks, et nii mõnedki tules hävinud punase auto detailid on leidnud oma uue elu selles projektis :love:

Mõni pilt ikka kah jutu juurde 8-)


Saab99-01.jpg
Saab99-01.jpg (366.05 KiB) Vaadatud 3212 korda
Saab99-02.jpg
Saab99-02.jpg (420.32 KiB) Vaadatud 3212 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#12

T Aug 30, 2022 22:01

Väga kena pill. Alati hea vaadata, kui vääriliselt taastatakse mõni vanake. Kaheukseline on alati lahe :)
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#13

T Nov 01, 2022 10:23

Panen siia kirja veel mõned tehnikaga seotud parendused ja asjaolud, mis viimasel ajal tehtud. On endal ka meeles ja keegi ehk leiab kasulikku, kui miskit sarnast ehitab.

Pidurid - vanad tagapidurid said algselt liikuma meelitatud, kuid mõne aja pärast olid nad jälle kinni. Seega tellitud ja paigaldatud uued sadulad, klotsid, tarvikud.
Parema esipiduri käsipiduri osa ei toiminud ka korralikult, mingi ime läbi sain ülevaatusel tulemuse kirja. Hilisemad meelitused siiski tulemust ei andnud ja läks sinna samuti uus sadul.
Nüüd on kõik 4 sadulat nn uued (Skandixist tellitud "remanufactured").

Parempoone rattalaager undas, ega muud kui vahetada, varasemast oli 2 laagrit varuks olemas.

Roolilatt - oli miski väike loks roolis tunda, kahtlustasime sisemist rooliotsa aga lõpuks selgus, et siiski mingi sisemine lati probleem.
Läks peale teine kasutatud roolilatt koos uute välimiste rooliotstega, lisaks sillaregull. Nüüd on täitsa hea, roolis pole enam väiksematki loksu.

Tagavedrud - alguses sai paigaldatud terve ring Kilen/Lesjöfors madaldusvedrusid aga see kombo ei mõjunud visuaalselt kõige paremini.
Tagaots jäi liiga madalale - lahenduseks tagaotsa alla tavakõrguses nn koormavedrud ja esiotsa alla jäid madaldused. Nüüd on auto kenasti balansis.

Kiirusandur - T5 tahab ikka kiirust ka teada, muidu ei lase boosti üle baseboosti.
Kuna 99-l spido juures kiirusandurit pole, siis sai paigaldatud Autometer 5291 andur, mis sobib täpselt käigikasti ja spidotrossi vahele.
Softis vaja sättida paika pulse per rev parameeter (tundub, et 200 on lähedane väärtus), et soft näeks enamvähem reaalset kiirust.

Miskipärast oli mu kinnisidee, et see auto peab saama ka varustatud Tripmeetriga... punasel 99-l see oli ja ehk saab ka selle autoga vahest regularity orienteerumist sõita.
Igatahes sai soetatud ja paigaldatud Terratrip 303 mõõdik. Üritasin seda paaritada sellesama Autometer kiirusanduriga läbi Terratrip-i enda lisavidina DSI (dual sensor interface).
See üritus ebaõnnestus, Terratrip tööle ei läinud ja lisaks sai ECU migit segast signaali, mistõttu mootori pöörded olid käiguvahetustel kuidagi kõrgel.
Lahenduseks siis eraldusesisev spidotrossi vahele paigaldatav kiirusandur tripmeetri jaoks ja pöörete anomaaliad kadusid.

T5 tühikäiguklapp - sellega oli pikk jamamine mootori esmakäivitusest saati.
Aeromotorsi kaudu sai hangitud uus B-osa klapp, tootja Meyle (ca 50 eur), hiljem proovisin ka nende valikust kõige odavamat versiooni (ca 30 eur).
Mõlemad klapid ei toiminud korralikult, hoidsid tühikäigupööret liiga kõrgel, ca 1400 ja gaasi vajutades langesid pöörded tagasi väga aeglaselt.
Kahtlustatud sai õhulekkeid, sisselase sai survestatud, proovitud igasugu muid andureid vahetada aga lõpuks lahendas probleemi Boschi klapp (ca 200 eur).
B-osa klapid viisin tagasi, täitsin garantiitaotlused ja imekombel saigi kreediti. Seega siit õppetund B-osade suhtes, võib hästi mina aga võib ka mitte... ja mitu korda järjest.

Genekarihm - kui sobitada T16 mootor 99-l kerele, siis on väga tuuga koht geneka rihmaratas vastu pidurivõimendit.
Klassiku T16 mootoril käib seal rihm pikkusega 975 mm, paraku tekkis sellega probleem, kui sõites pöörata hooga paremale,
siis mootor liikus täpselt nii palju, et see rihmaratas hakkas vastu pidurivõimu krigisema.
Sai siis katsetatud lühemaid rihmasid ja hetkel toimib rihm pikkusega 960 mm (10x960).

Niipalju põnevaid tegemisi siis selle auto ehitamisega, mõned mured on veel ees lahendamise ootel, eks ma kirjutan jälle ;)
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#14

R Veebr 17, 2023 17:22

Mis sa ikka keset talve muud teed, kui lased auto küljed puhtaks kraapida ja uuesti värvida :lol:

Tegelt on see lugu rubriigist "loll saab kirikus ka peksa" :wall:

Õppetund siis selline, et keretööd võtke algusest lõpuni ühelt tegijalt, siis on pärast kellelt nõuda.

Hetkel auto taas ilus ja sile, eks ole näha kuidas kestab.
IMG-3407.JPG
IMG-3407.JPG (119.23 KiB) Vaadatud 1880 korda
IMG-3405.JPG
IMG-3405.JPG (82.75 KiB) Vaadatud 1880 korda
IMG-3402.JPG
IMG-3402.JPG (79.3 KiB) Vaadatud 1880 korda
IMG-3400.JPG
IMG-3400.JPG (102.02 KiB) Vaadatud 1880 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
siims
Postitusi: 34
Liitunud: P Apr 13, 2014 18:24
Asukoht:
Auto: 9000 CSE 2.3T

#15

R Veebr 17, 2023 18:58

Loeks huviga, et mis täpsemalt juhtus.
Vasta