7. leht 14-st

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: R Aug 22, 2014 23:01
Postitas Andreas187
Kui tead mõnda asjalikku venda, siis võid kontakti anda. Guugeldades tundusid kõik mihklid

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Aug 25, 2014 13:47
Postitas Andreas187
Kas kellelgi on Tallinnas vedelemas mõnda klassiku küljeplastikut? Läheks tarvis Airflow kit'i parandamiseks.


Pilt

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Aug 27, 2014 7:53
Postitas farmacoma
Suvalist? Midagi kindlasti on.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Sept 04, 2014 9:32
Postitas Andreas187
Tänud farmacomale, kellelt vajaliku plastik paneeli sain, et pamprites paar auku ära parandada saan.
Antud juhul siis tegemist tagumise pampriga, millel kunagi kärukonksu auk oli sisse lõigatud ja seejärel see kuidagi pahtli ja muu jamaga ära oli täidetud.

Pilt

Pilt

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Sept 04, 2014 11:14
Postitas Andreas187
Selline boamadu roomas ka õuele. Aga kuna sel on kat puudu, siis plug & play see ei ole.
Kellel siin on kogemus 3'' väljalaske ehitamisega? Kas väljalase peaks terves pikkuses sama olema või on optimaalne 3" downpipe katalüsaatorini ja sealt originaal edasi?


Pilt

Pilt

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Sept 04, 2014 11:59
Postitas Andrus99
Loetud kirjanduse kohaselt öeldakse, et väljalaske läbimõõt võib lõpupoole väheneda ilma, et toimuks oluline kadu võimsuses.
Seega võiks läbimõõdu vähenemise viia võimalikult summuti tagaotsa.

Pildil oleva DP puuduseks on see kohe alguses olev kitsendus, mis on väiksema läbimõõduga kui ülejäänud DP.
Aga selle elimineerimiseks peab ka turbo ühenduse ringi tegema.

Ei soovitaks kasutada 3" keskmist resonaatorit (selle pika toru keskel), ise proovisin ja see ei mahu mõistlikult ära, hakkab käima nii vastu maad kui vastu autot.

Enda autol on hetkel täies ulatuses 3", üks suur otse-läbi põhipütt ja race-kat.
Summuti lõputorudesse (2 toruline) paigaldasin hiljuti veel db-killerid, mis teevad häält oluliselt mahedamaks.
Viimase otsa summaarne läbimõõt on nüüd u 2,5" ja sellise variandi puhul ma mingit võimsuskadu p..ssedüno järg ei tunneta.

Ja ma ei kujuta ette, kuidas see pildilolev viimane väiksem pütt ära mahub... vbl kui sa plaanid selle airflow bodykit-i panna, siis see varjab rohkem. Tavaspoiladega jääks see mu arust suht inetu sinna.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Sept 04, 2014 13:17
Postitas Andreas187
Kas sinul on siis midagi taolist?


Pilt

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Sept 04, 2014 13:21
Postitas Andrus99
Kas sinul on siis midagi taolist?

Just, umbes taoline.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Sept 04, 2014 14:45
Postitas Andreas187
Aga on sul mingi võrdlusmoment ka olemas või mõõdetud tulemus originaali ja 3" väljalaske vahel? Kiirem spool-up, rohkem jõudu?

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Sept 04, 2014 15:00
Postitas ivomets
Kas sellist mõtet pole, et teha torukollektor ? Minu arvamist mööda jäävad gaasid sinna pigem kinni kui sumpase, kus vahet pole, kas 2,5 või 3"

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Sept 04, 2014 15:34
Postitas Cyber
Kellel siin on kogemus 3'' väljalaske ehitamisega? Kas väljalase peaks terves pikkuses sama olema või on optimaalne 3" downpipe katalüsaatorini ja sealt originaal edasi?
Alustama peaks äkki sealt, et mis jõunumbreid sa püüdma lähed? 2.5"-st käib sul 250 obest läbi ilma probleemita. Tahad kiiret spooli, siis ilmselt split entryga kuullaagerturbo torukolle otsas..:D ja et siis kõik torud ka ilusti ühepikkused oleks. Kui klassiku originaaliga jätkad, siis on suht mõttetu sinna üldse jämedamaid torusid panna.:) Ainult hääle jämedamaks ajamiseks. Jõudu sealt pisikesest vurrist ikka ei tule..:) (vabandust, ma ei viitsi seda 7-t lehekülge läbi otsida, et näha, kas sul mõni parem vurr seal vahel juba on). Niisama jämeda hääle jaoks võid mõne jämedama püti panna.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: T Sept 09, 2014 10:36
Postitas Andreas187
Olen täitsa päri, et kõigepealt jääb asi kollektori, siis turbo ja alles siis väljalaske taha. Kuid kuna mul see doonori alt lihtsalt kätte juhtus, siis võiks midagi sellega ju teha. Külge panna, ümber teha, maha müüa või kokkuostu viia. Muidugi kõigepealt peaks uuesti Corky Bell'i "Maximum Boost" raamatut sirvima, kus sellest kõigest juttu on.

Samas eesmärkidest rääkides siis esialgu ma suuri hobuseid taga ei aja. Tahaksin throttle response'i oluliselt parandada, et foori tagant minemagi saaks. Eks suure potentsiaali täidab kindlasti ka tulevane t5.5, kuid raudvaralisi variante on kindlasti ju veelgi.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: T Sept 09, 2014 15:51
Postitas Andrus99
See 3" väljalase võib spool-upi isegi maha võtta, kuna jämedamas torus liiguvad gaasid aeglasemalt kui peenemas. Samas läbilaskevõime on parem ja täiskoormusel hingamine vabam.
Aga eks see sihuke katsetamise asi ole, väikse turboga spool kiirem, suuremaga aegalasem, suurel pöördel jõuga jälle vastupidi... jne jne... see tuunimine on sihuke libe tee, kunagi ei lõpe ära.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Okt 06, 2014 22:56
Postitas Andreas187
Viimasel ajal olen päris tihti garaažis nokitsemas käinud ja eelkõige airflow kiti ja vaalasaba kallal. Neist esimene on nüüd lõplikult parandatud ja vajab vaid värvimise eeltööd ja värvimist. Vaalasaba on pikem ja keerulisem ooper.
Esimese hooga tehtud mudel mulle ikkagi ei meeldinud ja seega võtsin vormid otse originaalilt kolmes osas. Nii sai kõige täpsem. Ehitan ainult selle kummist osa, mis hakkab istuma ja kinnitub täpselt samamoodi nagu originaal. Kui need kolm tükki kokku panna, siis jääb see väga tugev, kerge ja suletud detail.
Kusjuures kaalust rääkides (mitte et ma seda otseselt taga ajaks, kuid huvitav võrdlus siiski):

Vaalasaba plastikust osa kaalub 2,5 kg
Kummist äär kaalub 2,7kg
Minu fiibrist äär kaalub praegusel kujul 900g


Aga et saba nüüd veel edasi teha, siis peaks selle juba auto külge panema, et saaks õigesti kinnitatuna kõik üle vaadata, et silmale hea saaks, sest originaal millest vormid võtsin ei olnud ju samuti ideaalne.

Pilt


Aga üldiselt valmistan hoolega autole pesa, et talvel oleks soe ja mugav nokitseda. On mida teha ja on mida kevadel oodata ;)

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: T Okt 07, 2014 8:08
Postitas ivomets
Vaalasaba puhul on kõige tähtsamad augud mille läbi vihmavesi saba pealt välja voolaks. Minu masinal olid need juba ennem kinni ja tegemise käigus selle peale ei tulnudki. Nüüd kui sajuga luuki tõsta võib pagassi ka yks sorts vett sisse sadada..

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Okt 08, 2014 12:51
Postitas Andreas187
Need augud seal täitsa olemas ja käivad läbi ka. Luugi vastas serval on need kanalid ka, kus vesi välja pääseks.

Aga täna veel läks esiklaas lõpuks vahetusse:

Pilt

Piilusin veidi tihendi alla aga sealt midagi õudset vastu ei paistnud.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: P Okt 26, 2014 19:05
Postitas Andreas187
Punane läks nüüd talveunne. Aga ega seepärast siis sõitmata jää....


Pilt

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: P Okt 26, 2014 22:41
Postitas tõh
Lahe! See on see foorumis müügil olnud sedaan?

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: P Okt 26, 2014 23:18
Postitas Andreas187
See on see foorumis müügil olnud sedaan?

Jah. Väga mõnus masin :)

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Okt 27, 2014 23:07
Postitas Andreas187
Nüüd võib hooajavälised tööd alanuks lugeda. Kuna talvekorteris on ruumi väga napilt, siis alustasin pampritest, mis seni seina ääres seisavad. Et neid külge panna, siis tuleb vanad jälle ära viia.
Plaanisin originaalidelt lihtsalt plastik katte eemaldada ja airflow peale panna, kuid esimese pampriga ilmnes üht-teist ootamatut:
Alumiiniumist tala oli pooleks.

Pilt

Palju sellele mõelda ei tasu :) leiab uue. Aga sellega jäid stanged praegu ootele.

Edasi nokitsesin tagatiiva kallal. Ammu juba huvitas, et kuidas see luugi seisukord seal kummispoileri all küll on. Tuleb välja, et ei midagi hullu.

Pilt

Pilt

Vaalasaba istub ka sinna muidu kenasti, kuid originaal kummist tiib ulatub ja kinnitub luugil veidi kõrgemale ning vaalasabaga jääksid nurkadesse augud. Õigete aukudega väga heas korras luuk on mul olemas, kuid tuleks siis värvida. Aga värvimine oleks ka praeguse luugiga vajalik, sest ühte serva on ilmnenud roostemullikesi ja too kriim keset luuki pole ka ilus vaadata.

Pilt

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Okt 29, 2014 0:24
Postitas Andreas187
Juba täna jõudis kohale varu põrkeraud mille alumiiniumist tala on terve ja vahtplast korralik. Üle jäi korralik must plastik (kui kellelgi on vaja, siis tulge ja võtke)

Pilt

Pilt

Uue talaga sai nüüd esimene proovipaigaldus teha parandatud pamprile ja tundub, et istub kenasti. Kinnitusi veel täna teha ei jõudnud. Originaalis kinnitub see eelkõige pampri ees kolmest punktist ribide vahel. Alustuseks tuleb need kronsteinid teha.

Pilt

Pilt

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: P Nov 02, 2014 17:24
Postitas Andreas187
Täna sain tagumise pampri ka külge. Istub ja kinnitub väga hästi. Kui nüüd vaalasaba ka valmis saab, siis võib need kõik värvimisse saata koos uue tagaluugiga. Aga väljalaske toruga peaks küll midagi ette võtma. Istub praegu väga vasakus servas ja selle augu jaoks on kuidagi nirult väike ka. Originaalilähedane shotgun oleks sinna päris ok ma arvan.


Pilt

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Nov 03, 2014 17:22
Postitas Andrus99
Seniks naudin aeglaselt kulgemist ja kangeid kaelu :)

Pilt

Ma olen juba tahtnud ammu kirjutada, et sellel pildil on mu arust täiusliku Ruby klassiku näide :notworthy:

Kardan pisut, et sa pingutad selle Airflow kit-iga üle ja tulemus saab olema liiga vulgaarne... :mad:
Aga eks sa proovi ära, elame-näeme...

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Nov 03, 2014 18:03
Postitas Andreas187
Ma olen juba tahtnud ammu kirjutada, et sellel pildil on mu arust täiusliku Ruby klassiku näide :notworthy:

Kardan pisut, et sa pingutad selle Airflow kit-iga üle ja tulemus saab olema liiga vulgaarne... :mad:
Aga eks sa proovi ära, elame-näeme...

Selle tagumisest otsast tehtud pildi järgi vaatasin ise ka, et ikka väga agressiivne näeb välja. Nagu Tyson vs Ali. Samas pole ma veel internetist leidnud ühtegi pilti seda värvi klassikust Airflow kit'i ja vaalasabaga. Kõik Carlssonid olid vist ainult mustad, tavalised punased või valged. Seega tuleb ikka ära proovida :) Originaal kit jääb komplektsena samuti alles.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: T Nov 11, 2014 12:52
Postitas Andreas187
Keegi kunagi siin teemas ütles, et kõik äge, aga rool on kole...
Nüüd sain vast ilusama. Isegi värvikombo on õige.

Pilt