7. leht 8-st

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: N Jaan 06, 2011 10:31
Postitas lamp
Nii uuel aastal uue hooga, ehk siis mötted peas tekivad ja lähevad loomulikult järjest lollimaks, mis seal salata. Sai siin hullu peaga jälle mingit autode tuunimis saadet nillitud. Ja tekkis kohe 2 hullu mötet üks hullem kui teine. Esiteks kui keeruline oleks vanale karpa 8 klapilisele turbo peale istutada? Teine vähe keerulisem möte on saab kui ta veel peale mingit aega alles on äkki tagaveoliseks aretada, ruumi auto all ja sees selleks nagu tundub olevat. Samas lihtsam on muidugi 200seeria volvo osta. :D

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: N Jaan 06, 2011 10:38
Postitas Cyber
NA mootorile turbo aretamine on mõttetu, lihtsam (ja odavam) on leida komplektne turbokas. Muidugi kui käed p..sest välja ei kasva ja töö sulle seetõttu midagi ei maksa, siis piisab ka mootori otsimisest koos juhtmestikuga ja siis selle installist. Doonoriks kõlbaks ka CC kerega turbotonnine sel juhul.

Tagaveoks... ma ei tea, sidur on asjal ju eesotsas. Samas kusagil on mulle kõrvade vahele jäänud midagi sel teemal, et kusagil on keegi teinud kastile modifikatsioone, et sinna lisada väljavõte tagasilla jaoks, ehk siis 4wd-ks..;) Aga need olid vist väga vähesed ja väga ekperimetaalsed lahendused.

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: N Jaan 06, 2011 10:48
Postitas lamp
Turbo mootor koos kogu täiega osta muidgi oleks köige mötekam..loogiline aga jah pole neid väga vötta kuskilt, pole silma hakanud. See tagaveolise teema on muidugi paras raketi teadus, neti avarustes pole ühtegi taolist asja ette tulnud.
4wd on teadu pärast möeldud tittedele seega seda ei taha :D

Eks muidugi mingi nn suurema projekti ette vötmine nöuab ennem pikki arutlusi ja uurimist, asja mötekuses jne. Ehk mitte midagi üle öö (loe: aasta) ei juhtu täna päeva rasketes oludes.

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: N Jaan 06, 2011 12:59
Postitas saabu14jr
Kui õieti mäletan, tagaveoliseks või 4wd tegemiseks pöörati mootor teist pidi lihtsalt.
Taga sillast...200se volvo sild pidi väheste modifikatsioonidega minema.

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: N Jaan 06, 2011 19:45
Postitas farmacoma
Turbo mootor koos kogu täiega osta muidgi oleks köige mötekam..loogiline aga jah pole neid väga vötta kuskilt, pole silma hakanud. ...

Sa ei otsi kah eriti, kui otsid siis leiad. Mina ühte tean aga see pole odav. Üks on mul endal kah aga ta pole väga komplektne, kuigi töötab kuidagi.

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: T Jaan 18, 2011 10:31
Postitas lamp
Suure sulaga hakkas ka saab roostetama ja vigu välja ajama jälle. Kuna rooste mind veel ei häiri siis see las olla. Aga nimelt on autole tekkinud nn torque steering, eesti keeles ei teagi kuidas seda asja nimetatakse. Asi selles et kui kui gaasi vajutada siis auto kisub tugevalt paremale, eriti annab asi siis tunda kui on kergelt ebatasane tee vöi kui vasakule keerates gaasi peal hoida. Teab keegi öelda et millest selline asi vöib tekkida? Ise mötlen et silla sendi korra minna ehk jooks vale aga mingi kripeldus on et kas ainult seal see kala olla vöib.

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: T Jaan 18, 2011 10:42
Postitas vulkanus
Pakun klassiku kõige tõenäolisemat sümtomit parempoolse alumise õõtsakinnituse purunemine ,st. et kugu veovõlli tunnel tuleb taastada koos õõtsa kinnitustega. Kõige paremini saab näha asja olukorda auto alt ja kapoti alt ,kui õõtshoova kinnitused keresse ja veovõlli tunnel on tugevalt roostes või olematu, juba, siis ongi asi kindel.
Tavaliselt hea tulemuse saamiseks vajab remontükki ja 2-4 päeva taastamistööd ja ports pappi
Kui probleem selles siis kontakteeru minuga.

võimalik ka ,et roolilatt on lahti

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: T Jaan 18, 2011 13:09
Postitas lamp
öötsa kinnituse purunemisel peaks idee poolest ratas edasi tagasi liikuma hakkama, kui vähe tugevamalt pörutada, samas veovölli tunnelid ja pool raam on autol köva nagu kivi, isegi värv peal mönes kohas. Rooli latt kinni..ei loksu ühte ega teist pidi. Peab vist esialgu lootma et sillastendist abi.

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: N Veebr 03, 2011 14:27
Postitas lamp
Väike värskendus siis. Auto ikka veel söidab :beer:
Hetkel siis plaan sillastendi minna järgmine nädal, seoses selle torque steeringu probleemiga, alt sai köik läbi loksutatud ja tundub et ei loksu midagi. Veo völlis on kahtlane loks aga see ei tohiks midagi väga hullu olla. Kuna uuniku ralli läheneb meeletu kiirusega siis vaja rattad sirgeks kruttida ja kui önnestub siis ehk saab alla ka valuveljed selleks ajaks ningi ninapeale kollased lisatuled.
Kui ei önnestu neid vigureid külge kruvida siis pole ka hullu.

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: E Veebr 07, 2011 9:44
Postitas lamp
Autole nüüd siis tagasi ilmunud vana anomaalia. Ehk siis sureb söidu ajal välja. Sooja mootoriga teinekord söidu pealt jääb lihtsalt seisma, nagu ujutaks üle mootori, peale seisma jäämist umbes 5min käivitamist hakkab uuesti tööle nagu poleks midagi juhtunud. Oskab keegi öelda et millest vöib selline asi tekkida? kus kohast peaks nn vea otsinguga alustama?

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: L Veebr 12, 2011 18:42
Postitas KT100
Autole nüüd siis tagasi ilmunud vana anomaalia. Ehk siis sureb söidu ajal välja. Sooja mootoriga teinekord söidu pealt jääb lihtsalt seisma, nagu ujutaks üle mootori, peale seisma jäämist umbes 5min käivitamist hakkab uuesti tööle nagu poleks midagi juhtunud. Oskab keegi öelda et millest vöib selline asi tekkida? kus kohast peaks nn vea otsinguga alustama?

Pakun, et süütepooli- ja jagajavaheline juhe taob läbi. Juhul, kui sa neid veel vahetanud pole.

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: L Veebr 12, 2011 20:08
Postitas Trionic
Pigem hakkab surema süütevõimendi,või -andur(jagajas)."Ületagumisel" hakkab mootor tavaliselt ebaühtlaselt käima(kui just otsene lühis massiga ei ole kõrgepingejuhtmel).

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: T Veebr 15, 2011 17:14
Postitas lamp
Oskab keegi öelda kuidas klassiku kellade blokk kätte saada? Nimelt otsustas kellade valgustus ära kustuda. Oleks vaja enne rallit mingi valgus sinna saada :)

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: T Veebr 15, 2011 17:22
Postitas Thor
Võta vasakpoolne kõlarikate armatuuril maha ja pääsedki ligi. Pirnivahetuseks ei pea kellaplokki välja kiskuma

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: K Veebr 16, 2011 9:19
Postitas Cyber
Võta vasakpoolne kõlarikate armatuuril maha ja pääsedki ligi. Pirnivahetuseks ei pea kellaplokki välja kiskuma
Küll oleks soovitav omada kahe küünarnukiga käsivart..;)

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: K Veebr 16, 2011 9:30
Postitas lamp
Ma loodan et äkki ühest siiski piisab..ei viitsi selline miinusega väga kaua öues passida, kui lootust on et saab väheke soojemasse ruumi.. Samas piisab nii kiir korras ka ühest pölevast lambist armatuuris.
Eile sai ka söna veerema lastud et saabile uued esitiivad saada, ukse alumised plekid ja taga tiiva kaared vast saab soetada väheke lihtsama vaevaga.
Ja hilis kevadel on oodatud korraliku (komplektse) esistange pihta.

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: K Veebr 16, 2011 9:34
Postitas ivomets
ole ettevaatlik kellade ploki taga oleva selle kilega, mille peale need juhtmed/rajad liimitud on. see kile on habras ja võib murdude ja katki minna
ettevaatlik pirnidepesade sisse keeramisega!

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: K Veebr 16, 2011 9:48
Postitas lamp
Eks soojemasse ruumi saades vaatan mis moodi selle asja nn toimima saab. Äkki oskab öelda et mis pirndi sinna lähevad siis hea kohe ühes haarata.
Ahjaa...täna soetasin autole ka uued küünlad ja vast peab ka uued juhtmed peale klöpsama. Suure külmaga kipub massin ühtlasel söidul lööke vahele jätma. Ehk mingi pimeda önne korral piisab see kord küünalde vahetusest.

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: T Veebr 22, 2011 12:50
Postitas lamp
Täna sai masin endale uued küünlad ja juhtmed külge, esialgu tundub et mure on lahendatud. Tühikäigul enam ei plärtsu. Öhtul peab väikse pikema söidu tegema maanteel ja siis selgub kas tuleb kiir korras veel midagi ära vahetada vöi siis karpari timmimisse minna

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: K Veebr 23, 2011 9:14
Postitas lamp
Nagu enne rallit ikka..Saab otsustas eile ikkagi jukerdama hakata ja korralikult. Nii et täna veereb masin karpa kunni juurde. Enda möistus ei vöta seda öli karpa asja seega laseme teadjamad kallale.
Lootust on et äkki viga seotud külmumisega vöi on lihtsalt must kuskilt.
Söita on suht keeruline kui väiksemagi gaasi vajutusega masin endal hinge kinni.
Masendav ma ülten :wall:

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: K Veebr 23, 2011 10:03
Postitas saabu
Vaata kummist membraan üle,see mis on 4poldiga kaane all.Selliste külmadega võib vana kumm järgi anda.Kui karpa remonti läheb,siis hangi kohe uus membraan.

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: K Veebr 23, 2011 10:04
Postitas KT100
Kas ma sulle uut membraani kaasa ei andnud? Kunagi ostsin. 1 2st nüüd kas andsin või vedeleb kuskil kodus.

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: R Veebr 25, 2011 10:23
Postitas lamp
See kord sai karpa korda seatud, kuna ajaga suht kitsas seisus viimased nädalad siis sai masin remondi mehe juurde viidud. Selgus et viga olevat olnud ühes katkises vaakum voolikus. Selleks korraks sai asja korda igal juhul. Homme siis pörutame uuniku rallile lootust on et sealt ka ühes tükis tagasi saab :)

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: E Veebr 28, 2011 11:47
Postitas lamp
selleks korraks siis ralli läbitud suht hästi isegi. Saab läks küll natuke katki aga ehk veab nii palju et kindlustuse onud mul selle korda teevad.
Umbest täpselt sai kütte kulu ka välja arvutatud ja selgus et nn keerulistes oludes umbes 8-9L sajale pole üldse paha.

Aga tundub et saab seda teemat siis remondi juttudega varsti täiendama hakata :D

Saab 900C, 1989, lamp

Postitatud: N Mär 17, 2011 9:45
Postitas lamp
Kuna jaanipäev ja puhkus läheneb meeletu kiirusega siis on käes aeg kus alga Saabile juppide kokku ajamine. Esimese asjana sa kasutaja Saabu käest soetatud terve esituli, täna läbi mingi pimeda juhuse selgus et esikettad nn sooduses müügis ja sai ka need ära tellitud. Hetkel veel ootan ja loodan et saab soomest uued esitiivad aga kui ei siis hakkame nn sitast saia tegema mis seal ikka. Plaan on siis jaanipäeva paiku auto uue värv katte alla saada ise asi kas see ka önnestub.
Siin kohal on ikka veel lahtine värv ise, et mis värvi auto siis teha. Hetkel valikus kahe tooniline hall,
kollane, valge ja militaar roheline.
Üks mis on aga selge on see et masin saab endale madala vedru alla, sest mis seal salata tuleb odavam kui tava vedrud.