3. leht 4-st

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 23, 2008 11:36
Postitas roomlane
Algselt postitas: taneli01
Vaata,kas murdekohad sobivad omavahol kokku?Olen 30aastat autosid veeretanud aga sellist radikat näen esimest korda.Kas oli see ise nii pudenenud,või aitasid kaasa?Praktiliselt ju pool jahutust läinud,kuidas Sa liikuda said?

Mis murdekohad?

Omateada pole survepesuriga läbi kandle lasknud ega midagi sellist... Ventilaatorikojas oli kaks pihutäit ribide puru. Temperatuuriseier ronis tihti üsna punase peale, aga keema pole läinud ja vedelikku kusagilt välja ka pressinud polnud. Peale pärast muidugi ventilaator möllas mitu minutit pärast mootori seiskamist, tõmbas akugi peaaegu tühjaks.

Paar korda proovisin salongiradika võimsust ka. Tõmbas jahutusvedeliku temperatuuri ikka normi tagasi, kui täisvõimsusel tööle panna.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 23, 2008 13:45
Postitas saabu14jr
Kas sul ei ole termostaadi kaane peal õhutus nipplit?

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juun 23, 2008 14:28
Postitas roomlane
Algselt postitas: saabu14jr
Kas sul ei ole termostaadi kaane peal õhutus nipplit?

Midagi seal on küll jah, aga pole seda lahti keeranud igaks juhuks. Kardan, et kõik laguneb, mida näpin :)

Muidu süsteem kusagilt ei mulksu ega midagi. Radikas läheb ka kuumaks. Sõitsin nüüd veidi suurema ringi kah. Salongis temperatuuriseier kõigub poole ja kolmveerandi vahel. Paar korda ronis peaaegu punase pealegi. Et järgmisena vist tuleb termostaat ära vahetada. Aga mis temperatuuriga termostaat panna?

Edit: Selline temperatuuriseieri kõikumine peaks vist ikka normaalne olema. Olen lihtsalt uuemate autodega ära hellitatud - 9-3-l näiteks liigutatakse seierit erinevates temperatuurivahemikes erinevalt, mitte lineaarselt.

Sees oli 92 kraadine termostaat, praegu panin 88 kraadise. Toimetab peaaegu samamoodi. Talveks saab 92-se tagasi panna.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juul 21, 2008 10:54
Postitas roomlane
Mõisatetuuri käigus eraldus parempoolne tagaamort kere küljest. Väheke keevitamist lähiajal vaja...

Sellega seoses küsimus, et kust saada sobivat mutrit amordi ülemisele otsale? Ivometsa sõnul olla mingi peenema keermega mutter, mida on leida ka kusagil pidurisüsteemi osadel, aga täpsemalt ma ei tea/mäleta. Arvatavasti seda mutrit tervelt kätte ei saa ja tuleb asendada.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juul 21, 2008 11:07
Postitas saabu
Vaata Knokest või mõnest muust polte-mutreid müüvast poest.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juul 21, 2008 11:59
Postitas ivomets
tule, teeme korda!

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Juul 21, 2008 14:34
Postitas roomlane
Pakkumine vägapaha polegi, aga asun Tartus. Puhkus sai ka just läbi... Eks ma pean siin veel vaikselt mõtlema, mis teen. Keevitajaid on siingi, aga praeguse seisuga ei osanud keegi öelda, millal seda teha saab...

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: R Juul 25, 2008 16:24
Postitas roomlane
Mutrid saingi Andruselt mutrid, amordid ka veel pealekauba. Ja neid läks ka vaja, sest relakaga tuli mutrid maha lõigata, keermest polnud enam jälgegi. Nüüd paik peale keevitatud ja teised amordid all.

Võrdluseks siis ülal alt ära võetud amort ja all alla pandud amort.

Mis see amordi värv tähendab? Varem olid oranžid, nüüd on sinised punase triibuga...

Lisatud failid

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Aug 06, 2008 22:45
Postitas roomlane
Täna vahetasin salongipoolsed mootoripadjad uute vastu. Käiguvahetus pidurdades muutus paremaks küll. Aga vibra tekkis autosse tühikäigul. Selgus, et 2. silindri küünlajuhtme piip ei ole mitte küünla peal kinni. Ja ei saanudki piipu küünla peale kinni. Nii palju sain targemaks, et küünla otsas oli see pisike jublakas olemas, mille ümber piip peaks käima ning piibu sees paistis ka klamber olemas olevat, aga üksteisega koku vist ei ulatunud. Läks pimedaks ka ära juba. Kellelgi tartus ülearust küünlajuhet pole pakkuda?

Mingit jõukadu ei täheldanud. Võimalik, et olen kõik see aeg kolme pütaga sõitnud ja nüüd uute mootoripatjadega alles hakkas autot värsitama?

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: N Aug 07, 2008 0:10
Postitas KT100
Vaevalt, et sa väga kaua 3 silindriga sõitnud oled. Vastasel juhul oleks auto sul nagu võrr ja maha võib ka see värk sul põleda :P Küünlasäde niivõrd tugev, et lõi kuidagi ikka läbi. Osta ikka uued juhtmed, ei tohiks nii palju nad maksta ka :)

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: N Aug 07, 2008 9:57
Postitas roomlane
Käisin lootustandvamad kauplused Tartus läbi. Kohapeal pole midagi sobivat. Parim, mis ma Carringust sain, oli universaalne boshi juhe. Mootori hääles ega töös muutust ei märganud selle juhtme installimise järel. Vibra ikka alles, aga parem, kui päris ilma juhtmeta.

Carringust saadud juhtme peal on kirjas "291". Enne peal olnud juhtmel: "403 class D". Kas need numbrid midagi tähendavad ka? Carringust ei osatud midagi selle kohta öelda kahjuks...

Eks ma tellin õiged küünlad ja juhtmed ka ikka ära, aga täna õhtul lähen paariks päevaks metsa sõitma tahaks autot enne veidi paremini nurruma sättida :)

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: N Aug 07, 2008 13:34
Postitas Ryhkija
Algselt postitas: roomlane


Carringust saadud juhtme peal on kirjas "291". Enne peal olnud juhtmel: "403 class D". Kas need numbrid midagi tähendavad ka? Carringust ei osatud midagi selle kohta öelda kahjuks...
Kas need arvud mitte juhtme pikkust millimeetrites ei tähista? Võid ju kontrolliks mõõta ...
Aga mida see "class D" tähendab, ma küll ei tea, ehk miskit turvalisusastet?

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: N Aug 07, 2008 13:40
Postitas roomlane
Algselt postitas: Ryhkija
Algselt postitas: roomlane


Carringust saadud juhtme peal on kirjas "291". Enne peal olnud juhtmel: "403 class D". Kas need numbrid midagi tähendavad ka? Carringust ei osatud midagi selle kohta öelda kahjuks...
Kas need arvud mitte juhtme pikkust millimeetrites ei tähista? Võid ju kontrolliks mõõta ...
Aga mida see "class D" tähendab, ma küll ei tea, ehk miskit turvalisusastet?

Mõõtsin üle. Juhtme pikkus 55 cm + otsad.

EDIT: leidsin endal garaasist NG900 küünlajuhtmed. Käige pikem ulatus isegi. Tähistus oli sama: "403 class D". Mootori töös endiselt muutusi ei täheldanud. Ikka uued padjad nii palju jäigemad, et vaikne auto on ajalugu.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Aug 11, 2008 20:32
Postitas roomlane
Paar päeva (Erna)metsateid ja auto jälle vaikne :headbang:. Parempoolne mootoripadi loksus samasuguseks nagu eelmine oli, ehk siis kumm üevalt veidi lahti.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: T Aug 12, 2008 23:31
Postitas roomlane
Jälle jama. Tagaluuki ei saa enam lahti. Sai just sealt asju võetud ja luuk kinni löödud. Nüüd käepid käib tühja nagu lukus oleks. Proovisin lukule ka salongist läheneda, ei osanud midagi teha. Algul kartsin, et mõni riie jäi ehk luku vahele, aga ei.

Kellelgi äkki mingit joonist sest lukust? taskulabigagi vaadates ei näinud luugi sisse suurt midagi ja fotokas ei osanud ka nii lähedalt arusaadavat pilti teha...

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Aug 13, 2008 8:33
Postitas Cyber
Poed pagassi ja võtad (vist) 10 padruni kaasa. Keerad lahti need 2 polti, mis luugi küljes seda vastust kinni hoiavad, luuk sõidab lahti. Edasi saad juba normaalsetes oludes vaadata kuhu kruvikas pista, et lahti lükata lukk. Ma olen korduvalt niimoodi pagassi kaudu lahti teinud asja, kord isegi nii, et eemaldades pagassis olnud lapsevankri läbi salongi.:D

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Aug 13, 2008 18:43
Postitas roomlane
Algselt postitas: Cyber
Poed pagassi ja võtad (vist) 10 padruni kaasa. Keerad lahti need 2 polti, mis luugi küljes seda vastust kinni hoiavad, luuk sõidab lahti. Edasi saad juba normaalsetes oludes vaadata kuhu kruvikas pista, et lahti lükata lukk. Ma olen korduvalt niimoodi pagassi kaudu lahti teinud asja, kord isegi nii, et eemaldades pagassis olnud lapsevankri läbi salongi.:D

Mul oli torxiga, muidu operatsioon oligi jah nii lihtne.

Põhjus ka teada. See, kes mul eile viimati pagassi kinni lõi hoidis samal ajal linki all. Ja siis need hoovad seal luku juures läksid üksteisest üle.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Aug 27, 2008 12:19
Postitas roomlane
Nüüd taga sportistmed.

Lisatud failid

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: K Aug 27, 2008 12:47
Postitas vallikas
Ma piilusin üht og 9-3 hiljuti Tallinnas, mil samasugune varustustase taga oli. Võimas! :thumb:

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: E Sept 22, 2008 22:45
Postitas roomlane
Soovitage selle auto kohta käivat remondi-hooldusraamatut. Ingliskeelset. NG900 kohta on mul Haynes manual olemas, aga klassikute kohta on kuidagi palju erinevaid variante, et ei osaka midagi nagu valida. Hinnad ka 500.- kanti, et huupi ei tahaks tellida.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: T Sept 23, 2008 8:17
Postitas Cyber
Chiltons. Pidavat parem olema kui Haynes

EDIT: parandasin lingi, et näitaks 8v raamatu peale, see on sama raamat, mida AndrusFJR siin mainib.

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: T Sept 23, 2008 9:12
Postitas Andrus99
Minul on Bentley raamat. Väga rahul :thumb:

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h ... &x=12&y=14

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: P Veebr 01, 2009 13:57
Postitas roomlane
Täna -16 kraadiga märkasin, et bensupump pritsib hoolega bensiini sidurile. Jube värk...
Video

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: P Veebr 08, 2009 11:42
Postitas roomlane
Algselt postitas: roomlane
Täna -16 kraadiga märkasin, et bensupump pritsib hoolega bensiini sidurile. Jube värk...
Video
Tänu janek555 nobedatele kätele on mul nüüd uue sisuga (kuued klapid ja membraan) pump ja masin jälle sõidab.

Ei tea kas vana pubma membaani sõi mootoriõli ära?

Lisatud failid

Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

Postitatud: T Apr 28, 2009 14:36
Postitas roomlane
TÜV läbitud, kõik normis :)