SAAB 900 T8 Lux, 1984, vuuduu (ex Ivomets)

Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

E Okt 31, 2011 19:45

Kuna mingitest muudest tegemistest isu täis, sai vaadatud maailmas ringi ja Rootist üks klassik endale sebitud.

!983 aasta mudel. kupee, 8-klapiline turbomootor.

Suured Tänud kasutajale Swedbil, kes tundub ka olema paras fänn ja kõiksugu hobidest sõltuja, kes ei teinud mingit numbrit see auto rootsis ära broneerida, siis ära osta, siis paelaotsas koju tassida, muideks kiirteel 60 km. vihma ja rajuga, ja siis järgmine päev käed õliseks teha ja küünlad vaadata jne.. ja käima veel panna ja tallinanasse ka ära toimeta. kokku võttis see aega 4 päeva vist.
Seega väga kiire tegutsemine. :notworthy:

Lisadest: el. peeglid, töötvad, el. luuk; ka töötab ja veel mingi katuse tuulesuunajaga; el. aknad. Konks-tutikas, pole kraapimijälgegi. All Us-turbo valuveljed koos uute suverehvidega; kaasas olid ka uued naastrehvid, samuti Us-turbo valukatega. Roolivõim; kliimasüsteemist puudu pump ja mõned voolikud.
Ülevaatus oli rootsis tehtud isegi..

jätkan....


Pilt



Pilt


Pilt


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#2

T Nov 01, 2011 18:05

einoh vinge turbo, see sõna ''lux'' siin pealkirjas hämab ainult.
Luxide all mõeldi ikka neid kahevärvilisi klassikuid-sinine/hõbe.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#3

T Nov 01, 2011 18:19

Pole tänuväärt.
Neid vanu sauruseid on ikka hea tänavapildis näha.Ega rootsiski jääb järjest vähemaks.Neid vaeserotsa yheksaviisi ja kolmi on k6ik kohad täis. Klassikuid väga ikka ei taastata enam, yldjuhul s6idetakse kaua s6idab ja siis kusagil bilskrotis yksteiseotsa t6stetuna ootavad oma pressijärjekorda.
Muretuid kilomeetreid igatahes.
terv.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

T Nov 01, 2011 18:23

äkki ongi alumine ots olnud teist värvi??
sest dokumentides puha kirjas, et lux mis lux
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#5

T Nov 01, 2011 18:23

Lycka till!
Millised on edasised plaanid?
SAAB on tegusõna!
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#6

T Nov 01, 2011 18:48

Registreringsnummer:GUH747

Fabrikat:SAAB 900 T YS3AT35S-LUX

Färg:LGRÅ

Fordonsslag:PB
Fordonsår:1984

Fordonsslagsklass:I
Chassinummer:AT35S5E1014882

Typgodkännandenummer:

Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1:2011-10-20

Senaste EU-regbevis del 2:2011-10-20
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata

Fordonsstatus:Avställd (2011-10-24)
Tillfällig registrering:Nej

Privatimport:Nej
Antal ägare:9

Yrkesmässig trafik:Nej

Fordonet tillverkat:

Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1983-12-28
I trafik första gången i utlandet:


Ägarbunden dispens:Nej
Ägarbunden dispens upphör:Nej
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2012-07-01 - 2012-11-30
Senast godkända besiktning:2011-08-09

Vägmätarställning, km:238521
Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja

Årsskatt, kr:1682
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 330
Återbetalning vid avställning, kr:0

Betalningsmånad/er:december
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.

Kaross: Kombi, Taklucka (05)
Karosserikod särskilda ändamål:

Slagvolym, cm3:
Växellåda: MANUELL

Antal passagerare, max: 4

Antal s..tande passagerare, max:

Antal bältade passagerare, max:

Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:


Skattevikt, kg: 1330
Tjänstevikt, kg: 1330
Totalvikt, kg: 1670
Sänkt totaltvikt, kg:
Max släpvagnsvikt, kg: 1500
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1330
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 340


Kopplingsanordning : KULA

Kopplingsavstånd, mm:
Kopplingsavstånd EU, mm:

Effektiv bromsanordning: Nej

Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning:
Drivande axlar fram:
Drivande axlar bak:

Antal hjul:
Däckdimension axel 1: 195/60R1586H

Däckdimension axel 2: 195/60R1586H

Längd, mm: 4850

Bredd, mm: 1690


Drivmedel 1: BENSIN

Tankvolym, liter: 63

Motoreffekt, kw: 107,0
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#7

T Nov 01, 2011 19:41


Färg:LGRÅ


Passi järgi on värv helehall.
SAAB on tegusõna!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

T Nov 01, 2011 19:45

kohe lähen vaatan, mis siin passi sai ... hõbedane
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#9

T Nov 01, 2011 19:52

Kauaks ylevaatus yle kanti?
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

T Nov 01, 2011 21:24

augustini 2012.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

T Nov 01, 2011 22:35

Üks pilt ka sügisrallilt, kus masin ausalt vastupidas.
See on ikka meeletu tunne kus klassikuga gaasi vajutades turbiin taha tuleb ja vilistades sind edasi viib ! kogu kehaga tunned kuidas rattalaagrid ringi käivad ja sumbutajast lörin su sellesse masinasse armuma paneb.
Muidugi masina saamise ja sügisralli vahele jäid päevad, mil seda masinat ehitatud sai, aga sellest kunagi esimesse postitusse.


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

K Nov 02, 2011 8:23

einoh vinge turbo, see sõna ''lux'' siin pealkirjas hämab ainult.
Luxide all mõeldi ikka neid kahevärvilisi klassikuid-sinine/hõbe.
kas neil mitte "lyx" ei olnud lisanimeks?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#13

K Nov 02, 2011 9:58

Lyx on lihtsalt rootsi keeles luks(us). Nagu gripen on greif jne.
SAAB on tegusõna!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

R Nov 11, 2011 20:26

Peaks hakkama vist seda autot tuunima ja seejärel lammutama; või oli see vastupidi?? igaljuhul sõitvast masinast tegema midagi, mis remonti pidevalt vajaks vms.
sest põhjuseks see, et täitsa juhuslikult sain osta.ee oskionilt endale 2,1 liitrise mootori.
Pagana kahju, et gt 28 -t ei saanud. siis oleks nagu mõned vajalikud asjad olemas olnud.

tegelikult tahaks teha mehhaanilise sissepritsega; aga äkki see pole hea mõte, seda veel ei tea.
Ühesõnaga midagi võib sündida äkki...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

L Nov 12, 2011 9:14

No see 2.1 mootor nüüd küll eraldi tuunimisväärtus pole. Vabalthingav ju pealekauba. Ainuke asi, mida sealt tuunimiseks kasutada, on sisselase, mida 16v turbodele parema hingamise jaoks peale pannakse.

Kui sa tahad hirmsasti just mehhanilise pritse juurde jääda, siis peaks mõnelt vanalt porschelt selle k-jeti "pea" muretsema. Sama tükk, aga häälestatud võimsama mootori jaoks, kui SAABil on. 928 peaks vist olema õige porsche number. Kuigi ma täpselt ei tea, kuidas läheneda sellele, et porschel oli v8 mootor ja saabi r4... pooled torud lihtsalt kinni panna?

Samas, mina läheksin ikkagi progetava aju teed. Palju suuremad võimalused asju kruttida ja häälestada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

L Nov 12, 2011 9:18

eheeeee..., sisselase ja plokikaas just need asjad ongi
ja muidugi oli selle moto küljes ka 0,45 m. sinist silikoonvoolikut
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saps
Postitusi: 282
Liitunud: R Nov 02, 2007 13:28
Asukoht:
Auto:

#17

L Nov 12, 2011 12:07

Ma ühtin ka Cyberi arvamusega, et minna proge. ajule üle. Sellega saab juba stock motost tunduvalt rohkem välja pigistada, näitena võid uurida H.Puhmase drifti Audit, kus see aasta oli S8 4,2L V8 (org. 340 vahel ning seda juhtis VEMS ja arvutuste kohalselt sai sellest 400+HP kätte, või saad kaeda venna 2.9T sierrat, mida juhib MegaSquirt ja pole ka kõige kehvema minekuga.
Usun et selle proge ajuga tunduvalt laialdased võimalused kui meh. sissepritse peale jäädes.

Ning oleks hea näha Eestis mõnda äkilisemat klassikut vähe suurema kaalikaga ja progetava ajuga.:thumb:


No see 2.1 mootor nüüd küll eraldi tuunimisväärtus pole. Vabalthingav ju pealekauba. Ainuke asi, mida sealt tuunimiseks kasutada, on sisselase, mida 16v turbodele parema hingamise jaoks peale pannakse.

Kui sa tahad hirmsasti just mehhanilise pritse juurde jääda, siis peaks mõnelt vanalt porschelt selle k-jeti "pea" muretsema. Sama tükk, aga häälestatud võimsama mootori jaoks, kui SAABil on. 928 peaks vist olema õige porsche number. Kuigi ma täpselt ei tea, kuidas läheneda sellele, et porschel oli v8 mootor ja saabi r4... pooled torud lihtsalt kinni panna?

Samas, mina läheksin ikkagi progetava aju teed. Palju suuremad võimalused asju kruttida ja häälestada.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#18

L Nov 12, 2011 13:49

Mina läheks ikka T5.5 teed... odavaim, lihtsaim, kättesaadavaim + palju kirjandust :cool:
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#19

L Nov 12, 2011 18:49

Kui t8'le panna 2,1 plokikaas siis oleks vaja vist uusi nukkasi? Kas vabalt hingava nukad sobivad turbokonele? Läheb päris suureks ehituseks. Äkki oleks targem võtta mõni t5.5ga auto ja sealt võtta plokikaas ja muu nodi.. kuigi kas see sobib. Üks lühike, teine pikk plokk.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

L Nov 12, 2011 19:09

andke aga nõu ja jagage arvamusi::
nukad saab ju eraldi sisse panna mida vaja.
ma olen nii võhik saabiasjades ja vaid tagantjärgi tark: T16 turboklassikult , mis emexis oli, ei osand ma nukkasi maha tahta võtta....

seda nukateemat aero.com lehel kirjut; peaks süvenema mõni hetk..
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#21

N Sept 06, 2012 22:53

Näe, pea aasta möödunud ja pole mitte midagi kirjutanud.

Aga kirjutada tahtsin ma seda, et tahtsin tänada Zazoud, kes kunagi kui noor oli tegi ühe päris korraliku teema, et kuidas püsikiirusehoidjat kontrollida.

Tänu selllele sain masinal eelpool nimetatud süsteemi tööle.
Mis veel vahepeal tehtut?
Egas suurt polegi midagi: mullu sügisel korralik põhjapesu ja siis mastiks peale; ja kui masinaga ei sõida, siis püsib peal täiesti kenasti! :poke:
Sel suvel sai natukene uste seisukorda vaadatud ja neid puhastatud ja konserveeritud.
Tegelt on ikka jumalasti hea kerega masin; käed täitsa sügelevad, et ta väga ilusaks teha. Aga vist veel ei tee; äkki midagi muud teeks hoopis?!
OH, ja mart900 tõi mulle veatu luugi kah

Muidugi auto nüüd suviti ikka iga nädal kasutuses ja vahest isegi mitu korda; nii et kui on tuult, siiis kohe süüdet ja minek!


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

K Sept 12, 2012 12:45

Nüüd autol uued valuveljed; mis muidugi Eestist leidsin.:eureka:


Pilt
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vuuduu
Postitusi: 18
Liitunud: R Nov 02, 2012 15:44
Asukoht:
Auto:

#23

R Nov 30, 2012 16:54

sõit läheb edasi... :)



Lisatud failid
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#24

N Jaan 24, 2013 0:50

Eks ta ole. ;)

Pilt
vuuduu
Postitusi: 18
Liitunud: R Nov 02, 2012 15:44
Asukoht:
Auto:

#25

N Jaan 24, 2013 14:16

hehe, lahe. puuris. hea et just pestud sai paparazzi pildistamise ajaks :)
Vasta