Saab 900i, 1989, pohlamoos

pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#1

L Dets 17, 2011 20:42

Nonii.. mu kauaaegne foorumi külastamine tasus ennast lõpuks ära.. Plaanisin pikalt, millist autot osta, käisin nii üht 9-5-e vaatamas kui ka 9000 Annyt kuid lõpuks jäi siiski silm ühe korras Saab 900 klassiku peale pidama, mida müüs Ivomets. Kuna ise ka Pärnu ligidalt, siis saigi aeg kokku lepitud ja autot vaatma mindud. Tüüpilised hädakohad (koopa ääred, ukse ääred, pagasnikuluuk, pagasnik ise jne.) sai üle vaadatud ja minu imestuseks oli kõik tip-top korras. Sai siis paar päeva rahulikku mõtlemisaega võetud ja lõpuks uuesti Ivometsa juurde mindud, siis juba autoga ülevaatusele ja siis juba ARK-i ja siis juba kindlustusse :). Ülevaataja imestas, et auto oli korras ja mu Papal, kes ääretult kahtles ikka mu otsuses, sai ka tänu ülevaatajale suu lukku pandud.. ülevaataja lause oli midagi taolist: "sellise raha eest on autot küll ja veel - rariteet pealekauba!".
Aga nüüd tehnilise poole peale:

[list]
[*]Model: Saab 900
[*]Model Year: 1989
[*]Body type: 3-door (3CK)
[*]Engine: B201I 4-inline, Fuel injection, PETROL, I (B201 I)
[*]Gearbox: 5-speed manual / Front wheel drive
[/list]

Silmailuks üks pilt ka mis sai kiirelt tehtud:

Pilt

Lisadest: püsikiirusehoidja
Lagi on korralik, sisu on nagu uuel autol, armatuur korralik.

Mis tehtud:
[list]
[*]käigukastiõli on vahetatud
[*]mootoriõli on vahetatud
[*]tosooli vahetasime papaga
[*]vedasin tagumiste ovaalide jaoks juhtmed, homme kavatsen ovaalid taha panna :)
[/list]

Lisaks veel kavatsen veel Audaceri külastada, kus on vaja süüdet reguleerida, aga eks Trionic räägib lähemalt kui auto tehtud.

Tänud Ivometsale kes alati valmis on olnud nõu ja jõuga, sama ka Tronicu kohta, kes rääkis rahulikult, mis viga ja mida vaja teha :notworthy:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

L Dets 17, 2011 22:38

suured vabandused, et kõik asjad iga auto puhul alati ei meenu kohe, mis nagu viga ja mida teha võiks.
selle auto puhul vaja tühikäigu pihusti temperatuuri andur vahetada ja olekski käivitamine kohe ideaalne.

ma isegi kunagi teema kuskile tegin, et otsisin seda jupstükki, aga keegi ei pakkunud ja sinna see asi jäi unustusse vajus.

Igaljuhul muretuid sadutuhandeid kilomeetreid. Ja huvitav on see, et klassikute vastu on selline pidev huvi kogu aeg.:beer:

Selle kohta, et lagi korralik on vähe öeldud, see on nagu uus, sama käib pea kogu salongi sisustuse kohta.. auto läbisõit on ju vaid 93000 km.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#3

L Dets 17, 2011 22:58

Mul jäi aega natuke väheseks teema tegemisel :), aga Ivometsal on õigus ja - sisu on nagu tehasest välja tulnud, sama kehtib ka kere kohta! Klassikutega teema on minu meelest see, et see on siiski suhteliselt "eksootiline" ja emotsiooniga auto - igaüks võib endale sama raha eest mingi riisiraketi osta :) !

Seoses selle tühikäigu pihusti temp. anduriga, ma ütlen seda Trionicule ka, eks ta siis vaatab ja mõtleb!

Lisaks meeldib mulle see, et selle auto kallal saab nokitseda mingite väikeste asjade kallal - nagu täna, vedades juhtmeid pagasnikusse ja siis jälle avastades ja mõeldes, kuidas vedada ja kuidas parem ja silmale ilusam oleks.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#4

P Dets 18, 2011 11:17

Paremat jõulukinki on raske endale välja mõelda!
SAAB on tegusõna!
pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#5

R Dets 23, 2011 14:59

Nüüdseks sai auto alt ka lõpuks bituumenaerosooliga alt ära tehtud (auto seisis pikalt garaaži all, soola õnneks näinud veel ei ole). Tulevikus tuleks mingit korralikumat asja peale lasta/määrida, see on selline ühe hooaja toodang..
Juhtmed sain veetud ja taha ovaalid ilusti paigaldatud, esimese vasaku kõlari sain ka kinni liimitud - oli koonusest lahti tulnud.

Helisüsteem hetkel selline:
[list]makk: Pioneer DEH-6300SD
tagumised ovaalid: Hertz DCX 690
esimesed: hetkel SAAB originaalid. (tulevikus võib-olla ka midagi Hertzi toodangust)[/list]
Vaja teha hetkeseisudega:
[list]Salongifilter on iidamast aadamast ja vajab vahetamist
Audaceri süüdet reguleerima.[/list]
Platinum
Postitusi: 265
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:28
Asukoht:
Auto:

#6

P Jaan 01, 2012 20:10

Pilt

2x900
pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#7

R Jaan 13, 2012 21:09

Nüüdseks on ka Audaceris ära käidud, kus Trionic tegeles käivitushädadega... (kui aega ja viitsimist, siis võid ka siia kirjutada, mis ja mida täpsemalt tegid) :) AITÄH! :notworthy:
pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#8

P Apr 15, 2012 17:32

Kuna kevad on lõpuks käes, siis sai auto pigieemaldajaga üle käidud ja puhtaks pestud. Lisaks muretsesin omale valuveljed ka. Paar pilti illustreerimaks:

Pilt

Pilt

See külmkäivituse värk tüütab siiski jätkuvalt ja minu mõistus on otsas. Nii palju kui ma teemasid lugenud olen, siis seda mehaanilist sissepritset on võimatu ideaalseks saada või on veel mingeid variante? Külmkäivituse temperatuuriandur?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

P Apr 15, 2012 17:54

hmm, ma kunagi alguses kohe ütlesin, mis junn seal ära vahetamist tahaks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Dilidon
Postitusi: 5
Liitunud: N Nov 24, 2011 20:02
Asukoht:
Auto:

#10

T Apr 17, 2012 8:03

Tere. Ütle mulle ka..
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

T Apr 17, 2012 8:28

see on see, mis seda teeb ;)

ehk see asi määrab külmkäivituspihusti lahtiolekuaja sõltuvalt mootori temperatuurist.




tänud iisakule, kes pilti õpetas panema

Lisatud failid
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

T Apr 17, 2012 9:04

"Termo-aeglüliti" on see.Ülimalt töökindel,kuid kuna saab +toite starteri lisaklemmilt,võivad sealsed ühendused vahel vea-allikateks olla.

Arvan siiski,et viga on vales juhtrõhus, või paljude veidi paigast asjade koosmõjus.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

T Apr 17, 2012 9:38

jätkame natuke otga.

ma arvan, et ma kunagi seda kontrollisin kah. ja iseenesest ju lihtne kontrollida:

1.külma mootori puhul külmkäivituspihusti otsast ära ja proovida käivitada.
pihusti peab töötala ca 5...8 sek. 8 sek - 20 puhul.
vastavalt mootori soojenemisele peab see aeg lühenema.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#14

N Apr 26, 2012 19:23

Nonii.. kõige kiiremal ajal otsustas Saabik mind teepeale jätta. Probleem järgnev, niipea kui jala gaasi pealt ära võtan, sureb auto välja.. natuke pöörded kõiguvad ja kõik. Vaatasin oma mõistusega kapoti alla ja kõik voolikud olid nii nagu olema pidid. Ükskord kui selline asi juhtus, siis lendas see voolik minema (vt pilti)

(küttevoolik??) ja oli samalaadne olukord, et mootor suri välja kui jalg gaasi pealt ära võtta. Helistasin siis kõik inimesed läbi, kes autodest midagi jagavad, kaasaarvatud Wernerile.. Kuna tööaeg on juba läbi, siis täna võimalik mind aidata ei olnud, aga tema arvas, et vana hea juhtregulaator.. aga eks homme selgub täpsemalt... ma loodan, et mingi tõsine häda nüüd ei ole sellega.. :gun:

PS! Ennem käis külmalt autot käivitades mingisugune "klõps" kuskil armatuuri või kapoti all ja nagu midagi tuli järgi või andis kütet peale vms.. praegu seda klõpsu ei ole.. või näen ma juba luulusid?

Lisatud failid
jorma39
Postitusi: 48
Liitunud: E Apr 23, 2012 20:31
Asukoht:
Auto:

#15

N Apr 26, 2012 19:45

küttevoolik see nüüd küll ei ole, karterituulutus on see, ja tema küljes olev väiksem voolik oli vist ühesuunaklapiga vaakumvoolik.
pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#16

N Apr 26, 2012 19:57

Seega võib probleemiks olla umbes karterituulutus või vaakumleke? Ma siin lahmin muidugi lampi.. teadmised puuduvad täielikult automajandusest..
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#17

N Apr 26, 2012 21:05

Kunagi oli mul Sierral sama probleem, millel tekitas samu probleeme jagaja, mis lagunes käte all tükkideks.
Platinum
Postitusi: 265
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:28
Asukoht:
Auto:

#18

N Apr 26, 2012 22:28

Selline on siis ivometsa sõnul väga heas korras auto..
pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#19

P Juun 10, 2012 12:39

Pikk paus viimasest postitusest - auto on juba nädal (või 2?) käes olnud. Vahetusse läksid pihustid, kuna pihustid ei pihustanud vaid kusesid ja juhtregulaator (Trionic sai 2 poolpidusest jupist 1 töötava kokku). Midagi tehti veel, aga ma ausalt öeldes ei mäletagi enam. Eks me nüüd sõidame ja vaatame, mis kus ja kuidas, et siis edaspidi jälle sättida :). Kiitos Audacerile :notworthy:
pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#20

N Juun 21, 2012 19:47

Nonii.. lõpuks sain uued kõlarid ka ette pandud - Hertz ECX100 Noortehnikust. Heli paranes märgatavalt ja nüüd saab lõpuks normaalselt muusikat kuulata, ilma et peaks heli tagumistele kõlaritele suunama. Tulevikus paneks võib-olla võimendi ka kõlaritele vahele ja teeks ka osaliselt heliisolatsiooni, aga eks näha kuidas jõuab.
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#21

R Juun 22, 2012 0:02

Selline on siis ivometsa sõnul väga heas korras auto..


Aeg teeb ju oma töö. Egas auto seistes uueks ikka jää :freak: Sünniaasta ikkagi ju 89, mis sellest, et väike ls.
pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#22

L Nov 24, 2012 11:01

Nonii. Viimasest postitusest 5-kuud möödas ja selle ajaga on jõudnud oi kui palju vett merre voolata.. Olen siin ikka korra kuus juba vist (:D) Trionicut Audaceris külastan ja oma auto muresid kurtnud ja miskipärast on mind veel siiani avasüli vastu võetud, et ei olegi veel p*sse saadetud :). Mis siis hädaks on olnud - kogu jama hakkas ülevaatuse liginemisega pihta. Teada oli, et CO2-ga võib tekkida raskusi ja nii oligi. Sai juba tuttavaks saanud teekond ette võetud ja Trionicu juurde mindud. Esmalt tuli välja, et solenoidklapp oli ära koolanud, mis päädis sellega, et uuris nii Trionic oma kanaleid pidi ja uurisin ka mina pinnapealselt kuid sain üsna kiiresti aru, et ega siit Eestimaalt midagi võtta ei ole. Leidsin lõpuks UUE jupi Ebayst (PS! Kellel huvi midagi väljamaalt klassikule saada, võin inimest soovitada, kellelt petta ei saa!) ja panin tellimuse teele, tuli ta küll ilma kütusetorudeta, aga Werner suutis ikkagi mingit imemoodi ta toimima panna (Y). A see ka veel et aju oli läbi kärsanud ja selle pidi ka W ära vahetama. Ja nüüd tühikäik käib külmalt anna jumal kui ideaalselt (nagu uuel autol), vahepealsed temperatuurid on veel nagu nad on ja soojalt käib ka peaaegu ideaalselt. Kõige jamam lugu ongi selle asja juures see, et neid juhtregulaatoreid on tehtud niimitusada erinevat varianti, et igaüks on tehtud kindlale mootorile, iseärasusi jne asju arvestades, et seda ÕIGET õigele autole on ikka päris keeruline leida.
Lisaks nüüd CO-tasmele reguleeris Werner veel käsipiduri ka ära ja tegi mu kinnipaakunud sadula korda, tuleb vaid käia korraks piduristendis ära ja vaadata, kas ka on sellega korras.

Selle külmkäivituse ja mootori käimise juurde tagasi tulles, siis mida veel vaadata on veel nii mõndagi ja kuskilt Wernerilt tulevad need ideed ka mida veel teha võiks :notworthy:.


Eile sain suure kirumisega mootoriõli,õlifiltri, bensufiltri ja tosooli ära vahetatud, niiet nendega on nüüd rahu majas jälle 10000 kilumeetriks. Järgmine kord lasen vist Audaceris ära teha, sest ma lihtsalt ei viitsi enam 1,5 m inimestele mõeldud kanalis küürutada (ise olen 1,9 pikk), kuna täna on mu jalad selg ja tagument nagu puupakud ja kuna see teenustasu selle juures on lihtsalt nii naeruväärne.

Peaks vist aastase kokkuvõtte ka tegema, mis vahetatud peale auto ostmist:

[list]

[*]Aku
[*]Generaator
[*]Aju
[*]Pihustid
[*]Küünlad
[*]Solenoidklapp
[*]Juhtregulaator
[*]Salongifilter
[*]Bensufilter
[*]Mootoriõli (2x) ja käigukastiõli (1x)
[*]Vaakumvoolikuid peoga

[/list]

Uhh...päris pikk tuli teine, loodame, et keegi viitsib ikka lõpuni lugeda ja väga kurjaks ei saa jutu ülesehituse osas. :)

Andres

PS! Muutsin postituse sisu, kuna minu sõnakasutus võis vihjata asjadele, mida ma ei tahtnud tegelikult öelda, vabandan kui solvasin kedagi. Ma ei arva klassikust halvasti ja ma tean et auto kere ja sisu on ideaalses korras (mis on selle auto suur pluss). Osa jutust oli väikese irooniaga kirjutatud ja võib-olla ka hetkeemotsioonide tõttu.
pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#23

N Dets 06, 2012 23:10

Käisime sõbraga fotosessioonil:

Pilt

Pilt

Pilt
pohlamoos
Postitusi: 40
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#24

R Veebr 21, 2014 17:15

Vaatamata sellele, et ma midagi postitanud ei ole, jälgin ma foorumit siiski aktiivselt. Auto osas ei maksa muretseda, klassik ikka elab ja kogub imelikke ja mõnikord ka rõõmsaid pilke Tallinna tänavate vahel.

Sellel hooajal on mõttes keretööd ette võtta, sest hea klassik algab heast kerest. Peamiseks hädakohtadeks juhipoolne tagumine koopaäär, väikse "kõksu" tagajärjel lollilt viga saanud kõrvalistuja poolne kapotiäär ja siis kõrvalistuja poolne tagumise luugi äär. Ise ma seda ette võtta ei kavatse, vaid tuleb mõni tubli meistrimees leida.

Lisaks peaks midagi ette võtma armatuuri valgustusega - niipalju kui ma ise kõlariaugust juhtmeid näppisin, sain lõpuks aru, et jukerdab otse akult tulev juhe (kõlariaugust näppides jäme kaabel, mille ümber on kummist kaitsevoolik), sest seda liigutades tuli armatuurivalgustus tagasi. Nüüd jääb vaid vist üle armatuur lahti kakkuda ja vaadata, kuidas mida parandada annab, või uus juhe vedada. Tegelikult oleks mõistlik korra juhe aku küljest lahti võtta ja välja selgitada, et aku poolne juhtmeosa pole ära väsinud.

Vahepeal olen mõtteid mõlgutanud ka selles osas, et peaks võimsama (sh. lollikindlama) mootori vahele panema. Kunagi ma Werneriga sellest ka rääkisin aga see oli rohkem suusoojaks jutt. Mõte on tonnise? mootor peale panna, aga nüüd tekib küsimus, et kui palju detaile nüüd selle mootori vahetusega lisaks tuleb vahetada? Ootan elavat arutelu ja kuna mu teadmised mootorimajandusest on väga pinnapealsed, siis mida detailsemalt seda parem!

EDIT:

Mõtteid olen mõlgutanud ka parema helisüsteemi osas - tuleks kas uksetaskutesse kõlariavad lasta ehitada, või kasutada ära klaastõstuki vända juures asuv tühi ruum, ainuke asi on see, et sel juhul jääks kõlar autos istudes käe "varju" kas see mitte helipilti nii moonutama ei hakka? Mõte oleks siis mingisugused midbassid koos tugevdusrõngastega sinna panna ja võimendi vahele, esialgu ma woofrit autosse ei topi - kes seda kaasreisijate viginat ära sudab siis kuulata, kõrvadele ja enesetundele oleks ka tunduvalt parem kui liigsed madalsagedused esialgu välja jätta, aga never-say-never. Tegelikult tuleks ka heliisolatsiooni peale mõtlema hakata, sest sisemüra maantekiirustel on ikka häirivalt vali.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#25

R Veebr 21, 2014 17:22

Otsi kuskilt üks turbomootor ja turboka sumbutaja ja juhtmestik ja aju. Siis kõvasti tööd ja pusimist ja saab olema hea!! :eureka:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta