Saab 900i, 1989, pohlamoos

pohlamoos
Postitusi: 39
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#26

R Veebr 21, 2014 17:40

Otsi kuskilt üks turbomootor ja turboka sumbutaja ja juhtmestik ja aju. Siis kõvasti tööd ja pusimist ja saab olema hea!! :eureka:

Sa mõtled sel juhul viimase otsa klassiku 16v turbomootorit, summutajat, juhtmestikku ja aju?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7183
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#27

R Veebr 21, 2014 17:47

jah; ega vahet pole, millise turbomootori saad. pead soome poole vaatama, ehk saab mingi 500 eest roostes kerega klaasiku, kust moto ja muu kola saaks. mullu ma ühe musta turbotasin. siiani veel sõidab, kuigi kui see ümbermuudetud juhtmevärk mingi vea annab, siis läheb mõtlemiseks taas nullist alates ,)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
pohlamoos
Postitusi: 39
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#28

E Mär 10, 2014 15:24

[img=605x454]https://dl.dropboxusercontent.com/u/24164888/Saab%20foorumisse/Valu.jpg[/img]

Panin 4 visuaalselt hobust suveks juurde
pohlamoos
Postitusi: 39
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#29

R Apr 04, 2014 12:39

Saagast "Inimene õpib kogu elu, sureb aga ikka lollina"

Käisin Märtsi kuu keskel(?) Mustame Rehvikeskuses Saabile suvekaid alla panemas (vt. eelmist postitust), Tõsteti veljed ümber, lasti alguse püstoliga kinni ja lõpus keerati võtmega üle. Nüüd viimasel nädalal kuulsin juba imelikke kolinaid.. Helistasin Audaceri, panin Werneri juurde aja kinni ja jätsin auto sinna, Werner helistas 2h pärast tagasi ja ütles, et veljepoldid olid lihtsalt lahti logisenud/pessa logisenud.

Läksin siis sama targalt Werneri juurde tagasi ja raputasin endale meeletult tuhka pähe - tegelt tuleks ju ise oma veljepoldid pärast pikemat sõitu üle kontrollida, aga kui pea on pehme ja mälu on nagu kuldkalal, siis ega midagi teha ei ole.

Loodan, et saite kena kõhutäie naerda :beer:
AndresV
Postitusi: 899
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#30

R Apr 04, 2014 17:19

Seekord mitte ... olles ise samal põhjusel kolksuva veermikuga korra Saabianti juurde sõitnud. Teisel korral keerasin juba nina Audaceri poole aga siiski pidasin kinni ja käisin poldid üle. Ühel esirattal olid 2 polti umbes ühe täispöörde võrra lahti ja sellest piisas.
pohlamoos
Postitusi: 39
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#31

R Jaan 23, 2015 0:09

Nonii, üle pika aja jälle.

Aeg-ajalt ikka sõidan Saabiga, kuigi järjest suurem vajadus tekib hoiustuskoha järgi, sest sõitmist jääb järjest vähemaks. Seisab mul ta ka kortermaja väliparklas.

Kuna auto ka pikalt vahepeal seisis, siis sellest tekkisid ka laadimishädad jne. - Werner vahetas kaablid, aku ning andis teada, et ka generaator ei lae enam korralikult. Samuti said kolinad esisillas lahenduse ning armatuurivalgus on nüüd tagasi - täitsa inimese moodi on sõita nüüd :).

Üks hädine telefonipilt ka:


Lähiajal tuleks plaani võtta tagumiste pidurisadulate vahetus, samuti keretööd (juba vaikselt koputavad kuklasse - õnneks paar varianti on, kus ja kelle juures).

Ennem jõulusid sain ka auto survekaga puhtaks lastud -> kuivama -> terasharjaga lahtised ja roostes kohad üle ning bituumeniga põhja alt ära tehtud, sinna kuhu sain sinna pintseldasin, sinna kuhu ei ulatanud lasin areosoolist. Igasugustesse avadesse lasin veel ronivat roostetõrjet (vaigu laadne toode). Loodetavasti aitab sälitamisele kaasa.

Kuna 2014 kevad ostsin omale doonorauto (kere oli ikka üsna mäda) 93' 2ukseline 3d klassik (2x pulkadeks 16v mootorit, 2x käigukasti, elektriaknad, el.peeglid, katuseluuk, 3-spoke aero veljed jne pudi-padi) siis olen nüüd sellelt juppe järjest ära kruvinud ja kõrvale tõstnud. Kui ühel hetkel asjad üle vaatan ning plaani paika saan, siis lähevad ka kõik ülejäävad jupid müüki.

Doonorauto pealt olen omale külge kruvinud 1x elektripeegli (juhipoolse). Kuna kõrvalistuja el.peegli armatuuri all olevat pistikut ma tol hetkel ülesse ei leidnud, siis jäi teine külge kruvimata, samuti sain ma töötavad el.tõstukid. Ainuke jama on selles et aknatõstuki karp, kus need nupud on uuemale juhtmestikule mõeldud, minu juhtmed aga vanade pistikutega. Kuna Haynese manuali mul ei ole (ei 8v kui ka 16v), siis jääb see hetkel soiku. Lähipäevil tegelen ja tõenäoliselt palun ka abi.

Viimased 2 päeva olen heliisolatsiooniga tegelenud (ma ei uskunud et sellega võib nii palju jamamist olla..) - Põrandale 4mm pigimatt ja peale vahtpolüetileenist helisummutus- ja soojusisoleerivmaterjal.

Paar pilti ka:

siia tuleb see vahtpolüetileen veel peale.

Ukse polster:


Homme tegelen uste pigimatitamisega. Esialgseks plaaniks sai võetud esiosa helikindlaks tegemine. Tulevikus juba liigun tagaistujate jalgade juurest ka pagasniku poole.

Lisatud failid
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#32

R Jaan 23, 2015 9:24

Pilte küll ei näe, et kuidas ja kuhu sa neid pigimatte paned, kuid kui sul keretööd alles ootavad, siis tuleks heliisolatsiooniga kannatlik olla.
Aga muidu, kui sul uste sees just kõlareid ei ole, siis mina matitaks kõigepealt katuse ära. Seal on võit kõige suurem.

Ja kas doonorilt saad tagaluugile tiiva ka? :)
13piisab
Postitusi: 350
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Saku
Auto: 2tk 9-5, 2tk Vectra2000, 2tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140(6)

#33

R Jaan 23, 2015 9:46

Sa teed asju natuke vales järjekorras: pigimatid ja mastiksid lähevad paika pärast keretöid.
mastiks ei käi haljale metallile või roostele - sinna vahele jäävad korraliku tegemise puhul mehaaniline puhastamine, krundid ja värv. Pole paha meh puhastuse järel veel ka keemiline muundamine (roostemuundur + kuivanud muunduri meh eemaldamine) teha. Ka siis, kui esimene krundikiht on aktiivkrunt (happekrunt).

kunagine külmkäivitus (ja ivometsa viidatud "tühikäigu pihusti temperatuuri andur ") pole Sul vist enam ammu enam teemaks, aga selliste temp andurite korrasolekut saab kontrollida lihtsalt takistuse mõõtmisega. Vajadusel eri mootori temp-dega. NING pildilt vastuvaatav on pistiku ja pulga osas mulle ülituttav. Kui keere ning temp karakteristik on samad, siis leiab neid Opelite kapoti alt. Kindlasti ülilevinud ja praeguseks juba mitmeid aastaid "emexi-eas" olevate Motronic 2.5 pritsega C20XE mootorite küljest:

Pilt

jõudu erilise masinaga,
Teet
pohlamoos
Postitusi: 39
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#34

R Jaan 23, 2015 11:30

Matid lähevad sinna kus pole vaja keretoid teha. Uks on eelnevalt seest puhastatud, roostetõrjega üle lastud ja veelkord puhastatud (vana matt alt ära, ja puhtaks). Nt. kõrvalistuja ukse alumine äär tuleb korda teha - seetõttu jääb ka see hetkel tegemata. Kuna originaalis on ustes ainult 2 pigimati lapakat ja polstri all/pleki peal mingi plastikus pahn, siis sealt kostub seda maanteemüra meeletult - seetõttu võtsin ka uksed ette.

Kuna põhi oli korralik (ühesõnaga värv oli ilust peal, roostekohti peaaegu polnudki), samuti oli põhjus see, et originaalis imeb originaalis olev jalgealune seda niiskust ja vett sinna porolooni sisse, ning ära tal ei ole sealt kuskile minna (võtke oma põhjavaip lahti ja vaadake - doonorautol oli see seis mattide all väga hull, mul õnneks ainult natukene niisked).

Külmkäivitushädad on juba ammu lahenduse saanud, praegune teema on juba sooja töömootoriga kõikuvad pöörded, aga see on mitme veidi vigaste asjade koosmõju. Werner on järjest ka asju parandanud, ning aretanud ning välja pakkunud, mida võiks veel vaadata. Nt. drosselklapp on üks asi mille võiks lauapeal lahti võtta ära puhastada ja enam-vähem töökorda saada.

Keretöödest on vaja teha kõrvalistuja ukse alumine äär, tagumine porikoopa äär ja alumine küljekarbi nurk ning tagaluugi üks äär (kunagi nurga pihta saanud, pleki kõverust on mingi pahtli ja värviga lapitud).

Andreas - selle tagumise spoileri sain, aga nagu sa tead on see kumm rabe ja üsna kole. Eks näha mis saab (sul enda vana üle :)?)

PS! Vaatamata sellele, et pigimatt on iseliimuv, ajasin ma "lehed" kuumapuhuriga soojaks - lihtsam töödelda ning nakkub paremini.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#35

R Jaan 23, 2015 11:55


Andreas - selle tagumise spoileri sain, aga nagu sa tead on see kumm rabe ja üsna kole. Eks näha mis saab (sul enda oma üle :)?)


Punaselt on mul üks uueväärne olemas. Kuid seda ma ei julge enne ära anda, kui ma vaalasaba valmis saan :) Aga ega sul ka enne kevadet sellega vist kiiret pole.

Aga seoses selle juhi põranda niiskusega. Kus kohast see vesi sinna saab? Mul ei ole kunagi sealt niiske olnud
pohlamoos
Postitusi: 39
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#36

R Jaan 23, 2015 12:53

See vaip, mis põranda peal on, ei hoia enam niiskust kinni (kuigi ta on töödeldud). Vaiba all on mingi mastiksi/kumilapakas ja selle alla täiesti tavaline poroloon liimitud - niiskuskaitse 0, ning poroloon on vastu bituumenmatti (originaal) ja bituumenmati all põhjaplekk Ma õhtul teen vanast juhi jalgealusest pildi, siis on näha. Kevadeni kannatab oodata küll :), eks siis tead, et võib mulle pakkuda. Praegu näeb tagumine ots liiga robustne välja, oleks spoiler, oleks vähe iseloomu ka autol juures (10 visuaalset hobujõudu :D)

PS! Mina kavatsen esialgu enda vaiba puhtaks pesta ja mingi tekstiilile/riidele mõeldud niiskuskaitsega üle teha. Ning siis mingi aja pärast lahti võtta, ning vaadata - mis seis on. Kui niiskuskaitse ei aita, siis jääb üle uus korralik vaip vaadata.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1053
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto:

#37

R Jaan 23, 2015 21:09

Kui tagumised aknad on lahti klapitavad, võib ka sealt tihendi vahelt vesi tuppa tulla. Vähemalt mul oli kunagi nii, et see tihend ajapikku umbes 1cm võrra kokku tõmmanud ja tuli alumise nurga pesast välja. Aitas sarnasest tihendist jupi vahele lõikamine.
pohlamoos
Postitusi: 39
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#38

R Jaan 23, 2015 22:24


Originaalis nägi põrandamati teine pool mul välja selline. Nagu näha, siis seal kus see laik on, sinna on niiskus imendunud.


Põrand on nüüdseks tehtud, peale läks see niiskuskindel vahtpolüetileen. Vaiba käisin ka niiskustõkkega üle, eks nüüd aeg näitab, kas peab niiskust või mitte.






Lisatud failid
pohlamoos
Postitusi: 39
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#39

K Jaan 28, 2015 18:20

Paar visuaalset hobust jälle juures..

Lisatud failid
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#40

K Jaan 28, 2015 19:10

Mõni Saabi oma rool? Nardid ja Momo'd on vist ju välja antud Saabi märgiga ka.

Ja kas läbisõit on tõesti nii väike? :)
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2039
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht:
Auto:

#41

K Jaan 28, 2015 20:12

Põranda isolatsioonil ei või olla vahesid, kui tahad effekti, aga mitte lisa kilogrammIid. Ainult kinnituse ja torosside augud ei panema kinni, nendeta ei saa. Enne keretööid mõtettu seda teha, läheb põlema.
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13589
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#42

N Jaan 29, 2015 8:58

Mõni Saabi oma rool? Nardid ja Momo'd on vist ju välja antud Saabi märgiga ka.
Mul on kodus riiulis üks Dino kirjaga eksemplar ka. Midagi sellist, ainult keskel on SAAB kirjaga nupp.
Pilt
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
pohlamoos
Postitusi: 39
Liitunud: E Okt 10, 2011 21:13
Asukoht:
Auto:

#43

L Jaan 31, 2015 18:54

Andreas - see peaks jah olema Saabi enda rool olema. Originaals on seal mingi pehmendus ka keskel, aga ilma selleta näeb ilusam välja.



Paar pilti ka juurde..

Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7183
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#44

L Apr 07, 2018 21:58

Ostsin taas ühe saabi tagasi.
et ta taas jalule aidata. ja mitte ainult.
Et taas keegi kunagi saaks nautida klassiku võlusid! ostsin täitsa silmad kinni, sest 7 aastat tagasi ma tean, mis ta oli. ta oli Väga Hea! Seest justkui uus. Ja seest on ta seda siiani! ja tä'iesti mõradeta armatuur. ja ilus lagi.....,.aga üldiselt tööd ja vaeva nä'ha tuleb, sest ühel hetlkel on omanik ta ära unustanud..,,, :cry:
Tõenäoliselt hakkasid jamad pihta kui aku enam ei laadinud ja armatuuris pirn põlema ei hakanud. Viga uues, mitte originaal geneka tabletis. Võtsin oma 83 aasta doonori pealt uue vana ja asi lahenenud. hapniku anduri kaitse peab ka olema kohal, siis töötab mootor kenamini. Ühesõnaga natukene näppisin ja tegin ülevaatuse ära. Põhja alt ikka paganama kena. peaaegu nagu ma 85 aasta turbokas. ;) Sumpa tahtis veidi keevitust ühe kinnituse juurest ja ühte sumpa trippi. tegelt tuleb kere tööd ka ette võtta. pagassi nurgad tagumised, nii 5x5 cm ja üks tagatiib. see on kõik väike asi. kofgu sillamajandus on nagu uuel autol- tihe ja mõnusalt jäik! see on ikka ja taas emotsioon klasikuga sõita!! pagan aga raadio on nii keeruline, et sealt ma veel musa kätte ei saanud. lihtsalt tahtsin kuulata mida hertzi kõlarid suudavad.
Ühesõnaga ehitame, naudime, sõidame!!!!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 177
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3SC 1.9TtiD 147kW Hirsch chip

#45

L Apr 07, 2018 22:41

Ilus masin, edu ja jaksu taastamisel 😉
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7183
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#46

K Apr 11, 2018 9:37

Ühesõnaga auto osteti garaazist pukkadepealt ära! Mis ta oli, kümmet päevagi mitte mu käes...
Vot selliseid selle leidub! :notworthy:
Jõudsin vaid paar päeva ümber auto käia ja nipsasjakesi teha, ning tiivagi ära keevitada ,ülevaatuse teha, paar päeva linnapeal sõita aga kõik jäi pooleli ja minema ta viidi!
Jõudu igatahes ja palju kadedaid pilke!!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta