Saab 90, 1986, TheoK
Seda pead ise vaatama,kas tal lambda on või mitte, aga isegi kui on , siis tema töö selle suure kütusekulu vastu ei aitaks.
Salongi ventilaatoril on kaks asendit , läbi võib olla lüliti ise - võta lahti ehk annab parandada.
Salongi ventilaatoril on kaks asendit , läbi võib olla lüliti ise - võta lahti ehk annab parandada.
Kütusefilter on sul näha seal mootori pildi peal paisupaagist nina poole poolviltuses asendis. Ja sinu autol ei ole kuskilt näha lambda andurit. Nendel aastatel kui 90 toodeti polnud minu teada, sellist mootori varianti, kus oleks k-jet+lamda. See on alles umbes 89 aastast.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
No aga kui suur see kütusekulu siis on? Ma mõtlen, reaalselt? Ma arvan, et kui suurusjärk 9 (+/-2) liitrit sajale, siis maantee ja linnasõit kombineeritult on täitsa ok tulemus Kui K-Jet`il lambda on, asub see mootoriruumis kohe pärast väljalaskekollektorit väljalasketorustiku peal, aga nagu öeldud, ei tohiks peetis lambda kütusekulu väga drastiliselt mõjutada.
PS: kui nädalake kannatad, laenan sulle oma Haynes`i manuaali, kus kõik ilusti piltide-joonistega lahtiseletatud.
PS: kui nädalake kannatad, laenan sulle oma Haynes`i manuaali, kus kõik ilusti piltide-joonistega lahtiseletatud.
Hetkeemotsioonid põhjustab muidugi kütusenäidik, mis kuidagi kiiresti nulli poole läheb. Aga et spekuleerimist vältida mõõdan järgmise maalkäigu ajal küttekulu ära. Sel nädalal olid päris ekstreemsed olud.
Täna oli pöörete kõikumine jälle tunda. Mootor soe- 1300. Korraks seisma ja kohe jälle käima - 900.
Eelmisel nädalal leidsin eest jalgade alt mõlemalt poolt täiesti samade kohtade pealt kaks pisikest roosteauku ka. Muidu on põhi täiesti roostevaba. Ju siis polnud sinna saabikvaliteeti jätkunud. Peab suvel ette võtma.
Laupäeval peaks Saabi täitsa katsuda saama:)
Täna oli pöörete kõikumine jälle tunda. Mootor soe- 1300. Korraks seisma ja kohe jälle käima - 900.
Eelmisel nädalal leidsin eest jalgade alt mõlemalt poolt täiesti samade kohtade pealt kaks pisikest roosteauku ka. Muidu on põhi täiesti roostevaba. Ju siis polnud sinna saabikvaliteeti jätkunud. Peab suvel ette võtma.
Laupäeval peaks Saabi täitsa katsuda saama:)
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
aga vaata,kas sul gaasi maha lastes tross korralikuklt järele läheb?
siis võid veel proovida puhuda jagajasse minevasse vaakumvoolikusse ja sellega kindlaks teha, et vaakumregulaator tihe on.
siis võid veel proovida puhuda jagajasse minevasse vaakumvoolikusse ja sellega kindlaks teha, et vaakumregulaator tihe on.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
pistad väikse kruvikeeraja vahele ja tõmbad välja-üleval ja all on ''nagad'', mis kinni hoiavad. Armatuuri lammutamisest on minu arvates asi väga kaugel. Isiklikult arvan, et kui sul töötab suurel kiirusel ainult, siis on see mootori juures olev takisti läbi. Siis puhuri mootori juures, mis aga asub auto mootoriga ühes ruumis;)
Võtsin lüliti maha. Halbade tagajärgede vältimiseks lähenesin tagant poolt. Lüliti seest päris kulunud. Ei ulatanud nagu enam kokku klemmid. Painutasin neid ja jootsin tina peale. Testri järgi nagu toimis. Homme panen külge. Teine probleem on tagurdustule lülitile lähenemine. Mis mahus keskelt eemaldada tuleb plaste?
Enne kui tagatuld demonteerima asud, vaata pirn ja pirnipesa järgi. Ilmselt on viga seal ehk pirn ise, mitte kogu tuli, ei saa massi. Vastasel juhul ei töötaks ükski selle tule pirn korralikult.
Puhur korras. Suundusin tagurdustule lülitini. Voolu sinna ei jõua. Kas tagurdustuledel on kaitse ka? MIlline?
Teiseks, kust saavad tagumised tuled massi? Pidurdades läheb ka suunatuli õrnalt põlema.
Olen jõudnud käsipidurini. Ratta juurest proovides ei võta eriti midagi. Ehk ei ole ju ka kasu reguleerimisest. Klotsid kulunud? Ometi jalaga vajutades võtavad eest plokki küll.
Olen netist neid piduriklotse uurinud. Kuidas 90l ja 900l nende erinevusega on? Või peaksid kõik sobima?
Olen netist neid piduriklotse uurinud. Kuidas 90l ja 900l nende erinevusega on? Või peaksid kõik sobima?
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Klotside erinevust üldiselt kuni 88 a ei ole.
Käsipiduril ei ole reguleerida midagi võimalik. Välja arvatud et paned salongist trossid võrdselt tõmbama regull on nendel piduritel automaatne seega isereguleeruv.
Probleemiks on enamasti käsipiduri mehhanismi kulumine või on käsipiduri süsteemi kolb kinni ussitanud, seega ei liigu, samuti võib olla üles paistetanud mansett.
Üldiselt on nende piduritega nii, et täiesti juppideks, see mis vaja vahetada ,kelgu teed taastada ( keevitada) mansetikpmplekt sisse ja kupatus uuesti autole peale siis ehk saad head pidurid ,kui korda ei tee kapitaalselt siis hakkad iga ülevaatuse eel neid putitama.
lihtsam variant uued taastatud peale
Käsipiduril ei ole reguleerida midagi võimalik. Välja arvatud et paned salongist trossid võrdselt tõmbama regull on nendel piduritel automaatne seega isereguleeruv.
Probleemiks on enamasti käsipiduri mehhanismi kulumine või on käsipiduri süsteemi kolb kinni ussitanud, seega ei liigu, samuti võib olla üles paistetanud mansett.
Üldiselt on nende piduritega nii, et täiesti juppideks, see mis vaja vahetada ,kelgu teed taastada ( keevitada) mansetikpmplekt sisse ja kupatus uuesti autole peale siis ehk saad head pidurid ,kui korda ei tee kapitaalselt siis hakkad iga ülevaatuse eel neid putitama.
lihtsam variant uued taastatud peale
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
roostevabaga, siis ei jää kinni ka ja on ikka suht sitke materjal
korpus on küll mingi met ,sulam kuid keevitab küll ja jääb ok
tegelt olen ka tavalise traadiga teinud on küll pehme mat kuid kui määrida vanakooli krafiitmäärdega paksult kokku jääb kestma küll.
korpus on küll mingi met ,sulam kuid keevitab küll ja jääb ok
tegelt olen ka tavalise traadiga teinud on küll pehme mat kuid kui määrida vanakooli krafiitmäärdega paksult kokku jääb kestma küll.
Tausta uurides. Leidub siin ka osavnäppe, kes oleks nõus käsipiduri ellu äratama?
Mõistagi kokkulepitud tingimustel;)
Lisaks veel.
Mulle saabus suur hulk Saab 900 kõiksugu varuosi. Kellel midagi vaja võib kirjutada, mul on neid üsna suur koorem.
Mõistagi kokkulepitud tingimustel;)
Lisaks veel.
Mulle saabus suur hulk Saab 900 kõiksugu varuosi. Kellel midagi vaja võib kirjutada, mul on neid üsna suur koorem.
Tere jälle!
Viimasel ajal on saanuks probleemiks käivitamine. Just soojana ei taha starter nö haakuda. Paar pööret ketrab ja siis kõik, undab. Keerad uuesti võtit, ainult undab. Kõik käib nn vedamise peale. Kas õnnestub. Kord võtab, kord jälle ainult undab.
Uus starter on olemas. Selle vahetus on keeruline?
Homme paar uut pilti ka:)
Viimasel ajal on saanuks probleemiks käivitamine. Just soojana ei taha starter nö haakuda. Paar pööret ketrab ja siis kõik, undab. Keerad uuesti võtit, ainult undab. Kõik käib nn vedamise peale. Kas õnnestub. Kord võtab, kord jälle ainult undab.
Uus starter on olemas. Selle vahetus on keeruline?
Homme paar uut pilti ka:)
Sain starteriga ühele poole. Ei tea, ei olnud üldse nii lihtne kui alguses tundus.
Suur paanika tekkis ka vahepeal. Nimelt võtsin õhufiltri juurest lahti et ruumi teha. Korraga tunnen tugevat bensuhaisu. Enda üllatuseks leian sellise asja:
Lihtsalt immitseb. Ma ei olnud sinna isegi vastu läinud. Teiselt poolt:
Oleks nagu poolik see ots.
Veelgi kummalisem oli, et kui ära kuivatasin ja kokku panin, ning mootor käima, ei tulnud sealt enam tilkagi. Minujaoks arusaamatu. Ja ei tule siiamaani.
Teiseks tuli tagaistme alt välja uhke massijuhe:
Üks ots on mutriga põhja küljes, teine siis pildil minu käes.
Tundub täiesti mõttetu.
US Turbod on ka päris uhked:)
Tagurdustuled ei taha samuti olukorraga leppida, need lihtsalt enam ei põle. Võib mõni kaitse olla ?
Lüliti on korras.
Suur paanika tekkis ka vahepeal. Nimelt võtsin õhufiltri juurest lahti et ruumi teha. Korraga tunnen tugevat bensuhaisu. Enda üllatuseks leian sellise asja:
Lihtsalt immitseb. Ma ei olnud sinna isegi vastu läinud. Teiselt poolt:
Oleks nagu poolik see ots.
Veelgi kummalisem oli, et kui ära kuivatasin ja kokku panin, ning mootor käima, ei tulnud sealt enam tilkagi. Minujaoks arusaamatu. Ja ei tule siiamaani.
Teiseks tuli tagaistme alt välja uhke massijuhe:
Üks ots on mutriga põhja küljes, teine siis pildil minu käes.
Tundub täiesti mõttetu.
US Turbod on ka päris uhked:)
Tagurdustuled ei taha samuti olukorraga leppida, need lihtsalt enam ei põle. Võib mõni kaitse olla ?
Lüliti on korras.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Tubli oled, et niimoodi seda vanakest vuntsida viitsid! Kere seisukord on tal väga hea ning tegemist potentsiaalse muuseumieksponaadiga, kui käest ära ei lase tal minna. Kust sul need ilusad turbo-veljed õnnestus saada?