Saab 90, 1986, TheoK

janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#26

P Jaan 15, 2012 9:08

Seda pead ise vaatama,kas tal lambda on või mitte, aga isegi kui on , siis tema töö selle suure kütusekulu vastu ei aitaks.
Salongi ventilaatoril on kaks asendit , läbi võib olla lüliti ise - võta lahti ehk annab parandada.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#27

P Jaan 15, 2012 11:31

Kütusefilter on sul näha seal mootori pildi peal paisupaagist nina poole poolviltuses asendis. Ja sinu autol ei ole kuskilt näha lambda andurit. Nendel aastatel kui 90 toodeti polnud minu teada, sellist mootori varianti, kus oleks k-jet+lamda. See on alles umbes 89 aastast.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#28

P Jaan 15, 2012 15:54

No aga kui suur see kütusekulu siis on? Ma mõtlen, reaalselt? Ma arvan, et kui suurusjärk 9 (+/-2) liitrit sajale, siis maantee ja linnasõit kombineeritult on täitsa ok tulemus Kui K-Jet`il lambda on, asub see mootoriruumis kohe pärast väljalaskekollektorit väljalasketorustiku peal, aga nagu öeldud, ei tohiks peetis lambda kütusekulu väga drastiliselt mõjutada.

PS: kui nädalake kannatad, laenan sulle oma Haynes`i manuaali, kus kõik ilusti piltide-joonistega lahtiseletatud.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#29

P Jaan 15, 2012 20:07

Hetkeemotsioonid põhjustab muidugi kütusenäidik, mis kuidagi kiiresti nulli poole läheb. Aga et spekuleerimist vältida mõõdan järgmise maalkäigu ajal küttekulu ära. Sel nädalal olid päris ekstreemsed olud.
Täna oli pöörete kõikumine jälle tunda. Mootor soe- 1300. Korraks seisma ja kohe jälle käima - 900.
Eelmisel nädalal leidsin eest jalgade alt mõlemalt poolt täiesti samade kohtade pealt kaks pisikest roosteauku ka. Muidu on põhi täiesti roostevaba. Ju siis polnud sinna saabikvaliteeti jätkunud. Peab suvel ette võtma.
Laupäeval peaks Saabi täitsa katsuda saama:)



Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#30

P Jaan 15, 2012 20:50

aga vaata,kas sul gaasi maha lastes tross korralikuklt järele läheb?
siis võid veel proovida puhuda jagajasse minevasse vaakumvoolikusse ja sellega kindlaks teha, et vaakumregulaator tihe on.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#31

K Jaan 18, 2012 18:17

Enne kui ise lõhkuma hakan. Puhurilüliti kättesaamiseks teha mida- armatuuri lammutada?
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#32

K Jaan 18, 2012 20:50

pistad väikse kruvikeeraja vahele ja tõmbad välja-üleval ja all on ''nagad'', mis kinni hoiavad. Armatuuri lammutamisest on minu arvates asi väga kaugel. Isiklikult arvan, et kui sul töötab suurel kiirusel ainult, siis on see mootori juures olev takisti läbi. Siis puhuri mootori juures, mis aga asub auto mootoriga ühes ruumis;)
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#33

K Jaan 18, 2012 22:13

Võtsin lüliti maha. Halbade tagajärgede vältimiseks lähenesin tagant poolt. Lüliti seest päris kulunud. Ei ulatanud nagu enam kokku klemmid. Painutasin neid ja jootsin tina peale. Testri järgi nagu toimis. Homme panen külge. Teine probleem on tagurdustule lülitile lähenemine. Mis mahus keskelt eemaldada tuleb plaste?
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#34

N Jaan 19, 2012 21:41

Puhur korras. Suundusin tagurdustule lülitini. Voolu sinna ei jõua. Kas tagurdustuledel on kaitse ka? MIlline?
Teiseks, kust saavad tagumised tuled massi? Pidurdades läheb ka suunatuli õrnalt põlema.
habemik
Postitusi: 70
Liitunud: R Okt 10, 2008 18:02
Asukoht: Saaremaa
Auto: SAAB 9-5

#35

N Jaan 19, 2012 21:52

Enne kui tagatuld demonteerima asud, vaata pirn ja pirnipesa järgi. Ilmselt on viga seal ehk pirn ise, mitte kogu tuli, ei saa massi. Vastasel juhul ei töötaks ükski selle tule pirn korralikult.

Puhur korras. Suundusin tagurdustule lülitini. Voolu sinna ei jõua. Kas tagurdustuledel on kaitse ka? MIlline?
Teiseks, kust saavad tagumised tuled massi? Pidurdades läheb ka suunatuli õrnalt põlema.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#36

L Jaan 28, 2012 23:13

Olen jõudnud käsipidurini. Ratta juurest proovides ei võta eriti midagi. Ehk ei ole ju ka kasu reguleerimisest. Klotsid kulunud? Ometi jalaga vajutades võtavad eest plokki küll.
Olen netist neid piduriklotse uurinud. Kuidas 90l ja 900l nende erinevusega on? Või peaksid kõik sobima?
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#37

P Jaan 29, 2012 0:26

Klotside erinevust üldiselt kuni 88 a ei ole.
Käsipiduril ei ole reguleerida midagi võimalik. Välja arvatud et paned salongist trossid võrdselt tõmbama regull on nendel piduritel automaatne seega isereguleeruv.
Probleemiks on enamasti käsipiduri mehhanismi kulumine või on käsipiduri süsteemi kolb kinni ussitanud, seega ei liigu, samuti võib olla üles paistetanud mansett.

Üldiselt on nende piduritega nii, et täiesti juppideks, see mis vaja vahetada ,kelgu teed taastada ( keevitada) mansetikpmplekt sisse ja kupatus uuesti autole peale siis ehk saad head pidurid ,kui korda ei tee kapitaalselt siis hakkad iga ülevaatuse eel neid putitama.

lihtsam variant uued taastatud peale
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#38

P Jaan 29, 2012 12:50


kelgu teed taastada ( keevitada)


Millega sa neid keevitad? Mina tegin ühed traadiga,aga traat on pehme ja olematu läbisõidu järel on kolks tagasi, nüüd mõtlen kõvasulam elektroodi peale.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#39

P Jaan 29, 2012 16:53

roostevabaga, siis ei jää kinni ka ja on ikka suht sitke materjal
korpus on küll mingi met ,sulam kuid keevitab küll ja jääb ok

tegelt olen ka tavalise traadiga teinud on küll pehme mat kuid kui määrida vanakooli krafiitmäärdega paksult kokku jääb kestma küll.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#40

K Veebr 01, 2012 22:38

Tausta uurides. Leidub siin ka osavnäppe, kes oleks nõus käsipiduri ellu äratama?
Mõistagi kokkulepitud tingimustel;)

Lisaks veel.
Mulle saabus suur hulk Saab 900 kõiksugu varuosi. Kellel midagi vaja võib kirjutada, mul on neid üsna suur koorem.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#41

K Veebr 01, 2012 23:37

Teen heameelega korda(läbi aja mul üks lemmiktegevusi olnud) ja juppe leidub ka mis vahele aretada ,aga remont komplekt võta ise kaasa:)
aga edasi juba u2u või tel.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#42

P Veebr 12, 2012 19:01

Kas mul on õigus, et esipõll peaks autol ikka kerevärvi olema?

Pilt

Minevikus on keegi sinna mõnuga mastiksit uhanud.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#43

P Veebr 12, 2012 20:49

Minu punasel, mis on ka ilma alumise spoilerita, sellel on plekk kerevärvi. Teisel ei tea, sest spoiler katab kogu nähtava osa ja õue ei viitsi praegu minna.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#44

P Veebr 26, 2012 0:47

Tere jälle!

Viimasel ajal on saanuks probleemiks käivitamine. Just soojana ei taha starter nö haakuda. Paar pööret ketrab ja siis kõik, undab. Keerad uuesti võtit, ainult undab. Kõik käib nn vedamise peale. Kas õnnestub. Kord võtab, kord jälle ainult undab.
Uus starter on olemas. Selle vahetus on keeruline?
Homme paar uut pilti ka:)
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#45

P Veebr 26, 2012 2:02

starteril on pendiks õhtal !!!!!
vaheta uue vana vastu ära ,asi on ülilihtne, asub teine ju pealpool, otse õhuvõtu toru all 4 polti lahti ja maha
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#46

P Veebr 26, 2012 22:21

Sain starteriga ühele poole. Ei tea, ei olnud üldse nii lihtne kui alguses tundus.
Suur paanika tekkis ka vahepeal. Nimelt võtsin õhufiltri juurest lahti et ruumi teha. Korraga tunnen tugevat bensuhaisu. Enda üllatuseks leian sellise asja:
Pilt
Lihtsalt immitseb. Ma ei olnud sinna isegi vastu läinud. Teiselt poolt:
Pilt
Oleks nagu poolik see ots.
Veelgi kummalisem oli, et kui ära kuivatasin ja kokku panin, ning mootor käima, ei tulnud sealt enam tilkagi. Minujaoks arusaamatu. Ja ei tule siiamaani.

Teiseks tuli tagaistme alt välja uhke massijuhe:
Pilt
Üks ots on mutriga põhja küljes, teine siis pildil minu käes.
Tundub täiesti mõttetu.

US Turbod on ka päris uhked:)
Pilt

Tagurdustuled ei taha samuti olukorraga leppida, need lihtsalt enam ei põle. Võib mõni kaitse olla ?
Lüliti on korras.
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#47

E Veebr 27, 2012 21:05

Panen veel mõne klõpsu

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Tagurdustulesi ei ole ikka.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#48

E Veebr 27, 2012 22:23

Lahe masin!
Mulle meeldib väga 90 külgvaade, esimese hoga tundub nagu pilt oleks formaadist väljas :P
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#49

T Veebr 28, 2012 12:33

Tubli oled, et niimoodi seda vanakest vuntsida viitsid! Kere seisukord on tal väga hea ning tegemist potentsiaalse muuseumieksponaadiga, kui käest ära ei lase tal minna. Kust sul need ilusad turbo-veljed õnnestus saada?
TheoK
Postitusi: 86
Liitunud: P Jaan 08, 2012 20:30
Asukoht:
Auto:

#50

T Veebr 28, 2012 18:09

Eks ma annan endast parima:) On ka vigaseid kohti, aga üritan ära petta.
Kasutaja mart96 käest sain need veljed:)
Vasta