Saab 90, 1986, TheoK
Tere kõik Saabiinimesed!
Pean kohe ütlema, et ei tea Saabidest mitte midagi. Mõneti olen nendega siiski kokku puutunud. Nimelt siinsed tegelased aljoga ja Nakataja on mulle päris tuttavad tegelased-sugulased. Esimene mälestus Saabist ongi aljoga vana sinakas 900. Seal võlus ikka see süütelukk, kapoti avamine ja ka selline lennukikuju.
Sellegi poolest. Aastatega olin kujunenud selliseks, kes endale kunagi Saabi ei ostaks. Nüüdseks olin aga endale kaua autot otsinud. Oli kolm põhikriteeriumit- esivedu, konks ja võimalikult odav hind. Neid tingib suur osa elust maal. Vaja vedada käru ja naljalt ei tohiks kinni ka jääda. Peab ütlema, et turg on masendav. Vaatamas käisin igasuguseid asju. Samaratest ei tea kõik milleni... Aega läks ikka mitu kuud. Motors24-ja ilmus Saab 90 kuulutus enne aastavahetust. Polnud varem mingisugusest 90st midagi kuulnud.Esmalt arvasin, et keegi ise nalja teinud. Mida rohkem ma neid pilte vaatasin, seda rohkem see mulle meeldima hakkas. Kõne ja pilt selge.Tuleb minna vaatama. See samm sai saatuslikuks. Toimus armumine, kui seda nii saab nimetada. Võtsin ühendust veel aljogaga, tema andis rohelise tule. Oli selge- see on see õige!
Kaup koos. Lubati veel varujuppe. Need tuleb millalgi ära tuua.
Saabist niipalju, et oli ta korraliku omaniku käes. Laepolster on näiteks vahetatud. Samuti ka mootor, milleks 2.0 85kw mono. Käike viis. Roostet kerel väljas nagu ei olegi. Värv on heas korras. Roostet on seespool, uste servades. Kehtiv ülevaatus. Igati heas seisus. Andsin ka lubaduse, et hoiame hästi.
Veidi kahju on isegi temaga talve tuisata. Õnneks aga maal teid eriti ei soolata. Muljed on igatahes head, väga head. Liigub ta enim Juminda poolsaare kandis. Esmalt peab talle aga korralikud naelkummid otsima. Mulle ei meeldi need piruetid.
Nüüd aga mõned küsimused ka.
Nimelt tahan kindlasti ära vahetada kõik õlid. Kust saab sellele filtri? Mootorisse soovitati mineraali? Mida panna käigukasti?
Parem suunatuli vilgub taga imelikult. Justkui gabariit ja suund korraga.
Kust saavad tagurdustuled signaali?
Kui suur on Saab 90 kütusepaak?
Käsipidur on suhteliselt olematu. Enneolematu on mulle ka see, et käsipidur rakendub esiratastele. Mida seal ette võtta?
Kokkuvõtvalt- ma ei tea Saabidest midagi:)
Paar pilti ka:
Pean kohe ütlema, et ei tea Saabidest mitte midagi. Mõneti olen nendega siiski kokku puutunud. Nimelt siinsed tegelased aljoga ja Nakataja on mulle päris tuttavad tegelased-sugulased. Esimene mälestus Saabist ongi aljoga vana sinakas 900. Seal võlus ikka see süütelukk, kapoti avamine ja ka selline lennukikuju.
Sellegi poolest. Aastatega olin kujunenud selliseks, kes endale kunagi Saabi ei ostaks. Nüüdseks olin aga endale kaua autot otsinud. Oli kolm põhikriteeriumit- esivedu, konks ja võimalikult odav hind. Neid tingib suur osa elust maal. Vaja vedada käru ja naljalt ei tohiks kinni ka jääda. Peab ütlema, et turg on masendav. Vaatamas käisin igasuguseid asju. Samaratest ei tea kõik milleni... Aega läks ikka mitu kuud. Motors24-ja ilmus Saab 90 kuulutus enne aastavahetust. Polnud varem mingisugusest 90st midagi kuulnud.Esmalt arvasin, et keegi ise nalja teinud. Mida rohkem ma neid pilte vaatasin, seda rohkem see mulle meeldima hakkas. Kõne ja pilt selge.Tuleb minna vaatama. See samm sai saatuslikuks. Toimus armumine, kui seda nii saab nimetada. Võtsin ühendust veel aljogaga, tema andis rohelise tule. Oli selge- see on see õige!
Kaup koos. Lubati veel varujuppe. Need tuleb millalgi ära tuua.
Saabist niipalju, et oli ta korraliku omaniku käes. Laepolster on näiteks vahetatud. Samuti ka mootor, milleks 2.0 85kw mono. Käike viis. Roostet kerel väljas nagu ei olegi. Värv on heas korras. Roostet on seespool, uste servades. Kehtiv ülevaatus. Igati heas seisus. Andsin ka lubaduse, et hoiame hästi.
Veidi kahju on isegi temaga talve tuisata. Õnneks aga maal teid eriti ei soolata. Muljed on igatahes head, väga head. Liigub ta enim Juminda poolsaare kandis. Esmalt peab talle aga korralikud naelkummid otsima. Mulle ei meeldi need piruetid.
Nüüd aga mõned küsimused ka.
Nimelt tahan kindlasti ära vahetada kõik õlid. Kust saab sellele filtri? Mootorisse soovitati mineraali? Mida panna käigukasti?
Parem suunatuli vilgub taga imelikult. Justkui gabariit ja suund korraga.
Kust saavad tagurdustuled signaali?
Kui suur on Saab 90 kütusepaak?
Käsipidur on suhteliselt olematu. Enneolematu on mulle ka see, et käsipidur rakendub esiratastele. Mida seal ette võtta?
Kokkuvõtvalt- ma ei tea Saabidest midagi:)
Paar pilti ka:
Suunaka vilkumine koos mõne muu tulega viitab sellele, et massiühendus kehva.Seetõttu hakkab otsima vool teiste tulede kaudu teed.
90 omanikke siin paar tükki vist peaks olema, kasutaja Vulkanus vist tihemini foorumis.Ehk oskab ta Sulle ühtteist rääkida.Ka peaks Ivomets neist vanematest Saabidest rohkem teadma.
90 omanikke siin paar tükki vist peaks olema, kasutaja Vulkanus vist tihemini foorumis.Ehk oskab ta Sulle ühtteist rääkida.Ka peaks Ivomets neist vanematest Saabidest rohkem teadma.
Õlifiltri saad suvalisest varuosakauplusest. Mootorisse võiks panna poolsünti ja käigukasti mineraali. Tagurdustuled saavad signaali käigukangi kõrvalt plastikkonsooli alt. (eeldatavasti sama mis 900´l)
Kässari kohta siin natuke juttu: http://saabworld.net/f70/my-pre-1988-brakes-tutorial-end-all-tutorials-c900-2721/
aga sul vist seal ees veel trummel eraldi kässari jaoks?
Kässari kohta siin natuke juttu: http://saabworld.net/f70/my-pre-1988-brakes-tutorial-end-all-tutorials-c900-2721/
aga sul vist seal ees veel trummel eraldi kässari jaoks?
90-l ei ole kuskil otsas trumlit-ikka sama, mis viimase lõpu 99, ehk siis ketaspidurid igas nurgas. Käsipidur töötab ilusti ka esiratastel, kui töösilindrid ja käsipidurimehhanism korras...
tagurdustule lüliti jah käigukangi juures, nagu 99-lgi.
see on ju auto, millel esiots on 99 ja saba 900 oma-ehk siis Saabi matemaatika: 99+900=90:)
tagurdustule lüliti jah käigukangi juures, nagu 99-lgi.
see on ju auto, millel esiots on 99 ja saba 900 oma-ehk siis Saabi matemaatika: 99+900=90:)
No nii, vot see oli nüüd küll alles tore üllatus Paistab, et me saame varsti suguvõsa Saabi kokkutulekuid pidama hakata ja kusjuures esindatud on peaaegu kõik parimad mudelid. 96, 90, vana klassik, uuem klassik ja 9-5. Päris äge värk!
Jõudu sulle Theo ja kui vaja abi siis helista. Mul olemas ka üks soome keelne 99 originaal remondiraamat. Sellest peaks päris palju abi saama.
Nael kummi!:thumb:
Jõudu sulle Theo ja kui vaja abi siis helista. Mul olemas ka üks soome keelne 99 originaal remondiraamat. Sellest peaks päris palju abi saama.
Nael kummi!:thumb:
Tänud! Kõige toredam on mõelda, et Teet käib tööl sellega hetkel:D Uskumatu lugu.
Õlid tahaks sel nädalal ära vahetada.
Konkreetselt oskab keegi midagi soovitada? Mootorisse mineraal pole õigem?
Kütusekulu kohta. Kuna ma ei tea kui suur on kütusepaak. Umbes kahesaja kilomeetriga on kolmveerand ära kulunud. Ja mitte linnas.
Elektriskeemini oskab keegi ehk juhendada?
Õlid tahaks sel nädalal ära vahetada.
Konkreetselt oskab keegi midagi soovitada? Mootorisse mineraal pole õigem?
Kütusekulu kohta. Kuna ma ei tea kui suur on kütusepaak. Umbes kahesaja kilomeetriga on kolmveerand ära kulunud. Ja mitte linnas.
Elektriskeemini oskab keegi ehk juhendada?
Bensiininäiduki seier võib valetada. Ka märgutuli hakkab põlema, kui paagis on veel suhteliselt palju bensiini. Klassikute puhul on sellest juttu olnud. Aga kindlasti leidub autosid, mis võtavad vähem bensiini kui vana SAAB.
SAAB on tegusõna!
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Pikka jaksu Saabi pidamiseks ka siitkaudu!
Mina soovitaksin panna mootorisse poolsünti - kuna tegu pole turbomootoriga, siis vast ei ole õlimargi valik niivõrd kriitilise tähtsusega, aga siinsete postituste järgi üritaks ehk ise vältida Addinoli (ise olen Liqui Moly peale pidama jäänud - hea hinna-kvaliteedi suhe). Õlifiltrit saad igast varuosa poest, aga selle vahetamine on selle asukoha tõttu pisut keberniit - abiks on spetsiaalne filtrivahetamise rihm-kett. Teadmiseks – mootorikoodiks on su masinal B201 (nt kui filtrit vaja osta).
Käimarisse mineva õli üle on vana-Saabi fännid pidanud tuliseid vaidlusi (mineraal vs spets käimariõli), kuid tehase soovitus on siiski mineraalõli. Enda klassikus on ka mineraal. Selle sissevalamine toimub eripeene toru kaudu, nii et selleks pead kannatust varuma.
Reaalset bensukulu saad mõõta paak-täis meetodil – lased paagi täis, nullid odomeetri ära, sõidad ning mingi aja tagant lased jälle paagi täis (saad teada reaalse bensukulu) ja vaatad, kui mitu kilomeetrit oled sellega sõita saanud. Kõrgem matt ;)
Mootoripildi järgi paistab olevat peale pandud vana tuttav K-Jetronic, kus jooksevad mingid kahtlased juhtmed. Eks tuleb seda süsteemi ka uurida – äkki on seal segu paigast ära läinud/aetud ja kütusekulu seetõttu suurem. K-Jet`i kohta saad lugeda nt siit. Elektriskeemi saad laupäeval, kui tuled ;)
Jõudu!
Mina soovitaksin panna mootorisse poolsünti - kuna tegu pole turbomootoriga, siis vast ei ole õlimargi valik niivõrd kriitilise tähtsusega, aga siinsete postituste järgi üritaks ehk ise vältida Addinoli (ise olen Liqui Moly peale pidama jäänud - hea hinna-kvaliteedi suhe). Õlifiltrit saad igast varuosa poest, aga selle vahetamine on selle asukoha tõttu pisut keberniit - abiks on spetsiaalne filtrivahetamise rihm-kett. Teadmiseks – mootorikoodiks on su masinal B201 (nt kui filtrit vaja osta).
Käimarisse mineva õli üle on vana-Saabi fännid pidanud tuliseid vaidlusi (mineraal vs spets käimariõli), kuid tehase soovitus on siiski mineraalõli. Enda klassikus on ka mineraal. Selle sissevalamine toimub eripeene toru kaudu, nii et selleks pead kannatust varuma.
Reaalset bensukulu saad mõõta paak-täis meetodil – lased paagi täis, nullid odomeetri ära, sõidad ning mingi aja tagant lased jälle paagi täis (saad teada reaalse bensukulu) ja vaatad, kui mitu kilomeetrit oled sellega sõita saanud. Kõrgem matt ;)
Mootoripildi järgi paistab olevat peale pandud vana tuttav K-Jetronic, kus jooksevad mingid kahtlased juhtmed. Eks tuleb seda süsteemi ka uurida – äkki on seal segu paigast ära läinud/aetud ja kütusekulu seetõttu suurem. K-Jet`i kohta saad lugeda nt siit. Elektriskeemi saad laupäeval, kui tuled ;)
Jõudu!
Õlifiltrid on kõikidel SAABidel samad,aga õhufiltrit ära väljas külmaga küll vaheta,sest sissepritse voolikud murduvad väga kergelt külmaga ja filtrit vahetades peab neid makarone liigutama.Üldse proovi külmaga nende vastu minemast.
Pole olnud aega veel eriti süveneda. Õlifiltrit esmasel vaatlusel ei tuvastanud. Õli lisamine käigukasti siis ülevalt mootori pealt sellest august? - olen mossede jms rohkem kokku puutunud. Aga kuna meil honda endiselt remondis siis liikleme Saabiga;)
mis sellesse spets filtrivõtmesse puutub. Kindlasti on mõni siit kokkupuutunud Lada kettvõtmega. Annab seda ka Saabil kasutada?
mis sellesse spets filtrivõtmesse puutub. Kindlasti on mõni siit kokkupuutunud Lada kettvõtmega. Annab seda ka Saabil kasutada?
Käigukasti lisatakse sellest vardast,mis paistab mootori pildil vasakul(must kork-varras).Õlifilter asib sisselaske kollektori all,Lada kett sobib .Mootori pealt lisad mootoriõli
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ja veel. ..
...muidugi luksuslikemal klassikutel on ka kastil õli väljalaskmise kork.
aga tuleb täpselt vaadata, mis on mis....
nii mõnedki on need asjad segamini ajanud....
...muidugi luksuslikemal klassikutel on ka kastil õli väljalaskmise kork.
aga tuleb täpselt vaadata, mis on mis....
nii mõnedki on need asjad segamini ajanud....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Kena masin paistab ka suht roosteta vähemalt piltide pealt.
Keegi on seda masinat natuke järele aidanud Saab 90 nel originaalis pritset ei pakutud seega on mõni vigurivänt selle sinna vahele aretanud ,iseenesest hea mõte nüüd kuluks veel ka roolivõim ära kuid see juba suurem ehitamine, kui juhtumisi ikellelgil 99 roolivõimu ei vedele :freak:
Kui midagi vaja võta ühendust tel. profiilis
edu
NB hea, et keegi on ka kena sisu pand ja nood perversed 99 uksepolstrid ära võtnud:thumb:
Keegi on seda masinat natuke järele aidanud Saab 90 nel originaalis pritset ei pakutud seega on mõni vigurivänt selle sinna vahele aretanud ,iseenesest hea mõte nüüd kuluks veel ka roolivõim ära kuid see juba suurem ehitamine, kui juhtumisi ikellelgil 99 roolivõimu ei vedele :freak:
Kui midagi vaja võta ühendust tel. profiilis
edu
NB hea, et keegi on ka kena sisu pand ja nood perversed 99 uksepolstrid ära võtnud:thumb:
Õlifilter õlifilter... Ostsin ära, asusin siis täna kõike vahetama. Nüüd kuulaks kõigi nõu. Õlifilter on nii Saabilikult debiilse koha peal et minu aru ei võta küll, kuidas selle sealt kätte peaks saama. Alt pealt? Peab midagi demonteerima?
Kui sellest Lada filtririhmast abi ei ole siis kuivata vana filtri korpus õlist ja mustusest ja proovi kahe käega korraga lahti keerata. Oma 900 -l vahetan kõik viimased aastad nii. Kuigi mootorist pilti vaadates ei kujuta ette kuidas ja kust sinna ligi pääseda:eureka: 99 -ninas on asjad ikka kõik nii kokku pakitud. On´s olukord nii kriitiline, et pead seda praegu talvel tegema ?
Varem olen oma klassikute mootorisse ka rangelt mineraali valanud, kuid nüüd juba 3-4 aastat olen proovinud erinevaid poolsünte (Shell, Esso). Viimati ostsin Gulf 5w40, kuna kaks eelmist talve väga karmid olid ja leian, et 10w40 jääb talvel hommikul --15...20 -kraadiga käivitades ikka paksuks. Gulf on hea valik. Addinoli ei soovita kindlasti.
Käigukasti valan endiselt Valvoline mineraali ja kärab küll.
Võib-olla on bensukulu suur kehvade rehvide tõttu ja eks metsateedel on see haakuvus ka teisem ning tuuritamist rohkem kui linnas asfaldil. Kas pöörded on normis ? "90" -armatuuris on tahhokas ikka olemas mäletamist mööda ?
Vasak esimene kapoti nurk ka kõver, keegi vist natuke väänanud midagi.
Aga muidu pealt ja väljast üllatavalt ilus auto, värvkate korralik, istmed parim värv mis olla saab.
Üks saabimees on siin foorumis varem ka Jumindalt olnud, nii ta ennast nimetaski - Jumindamees.
Eks alati kulub mingi aeg kui asjad nii-öelda sulle käe-jala järgi konkreetse auto puhul olema hakkavad ning ta muutub ajapikku osakeseks sinust enesest.
Head rebimist !
Varem olen oma klassikute mootorisse ka rangelt mineraali valanud, kuid nüüd juba 3-4 aastat olen proovinud erinevaid poolsünte (Shell, Esso). Viimati ostsin Gulf 5w40, kuna kaks eelmist talve väga karmid olid ja leian, et 10w40 jääb talvel hommikul --15...20 -kraadiga käivitades ikka paksuks. Gulf on hea valik. Addinoli ei soovita kindlasti.
Käigukasti valan endiselt Valvoline mineraali ja kärab küll.
Võib-olla on bensukulu suur kehvade rehvide tõttu ja eks metsateedel on see haakuvus ka teisem ning tuuritamist rohkem kui linnas asfaldil. Kas pöörded on normis ? "90" -armatuuris on tahhokas ikka olemas mäletamist mööda ?
Vasak esimene kapoti nurk ka kõver, keegi vist natuke väänanud midagi.
Aga muidu pealt ja väljast üllatavalt ilus auto, värvkate korralik, istmed parim värv mis olla saab.
Üks saabimees on siin foorumis varem ka Jumindalt olnud, nii ta ennast nimetaski - Jumindamees.
Eks alati kulub mingi aeg kui asjad nii-öelda sulle käe-jala järgi konkreetse auto puhul olema hakkavad ning ta muutub ajapikku osakeseks sinust enesest.
Head rebimist !
Teen nagunii kõike garaazis. Pööretega on 90 peal kuskil 2500. Üldiselt mis selle auto pöördeid reguleerib? Kord on alla 1000 tühikäigul, kord jälle üle. Saab reguleerida kusagilt?
Värvkate tahaks kohati isegi väikest uuendust- aga mis seal ikka, vana auto asi.
Värvkate tahaks kohati isegi väikest uuendust- aga mis seal ikka, vana auto asi.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Oleneb, kuidas pöörded tühikäigul kõiguvad - kas koguaeg või nt külma mootoritemperatuuriga on ühed pöörded, sooja mootoriga teised. Kui viimane variant, siis on viga tõenäoliselt vanas juhtrõhuregulaatoris, mida väga remontida ei saagi (vt lähemalt nt siit teemast). Võimalikud on ka erinevad õhulekked - kontrolli üle õhuvoolikud (nii need, mis viivad mootorisse õhku, kui need, mis reguleerivad vaakumi vms-ga muid mehhanisme) - kas voolikutes esineb nt pragusid, auke või on voolikute klambrid ära väsinud.
Täna jõudis Saabi tankiläbivus ka minuni. Nädal aega maakodust eemal ja tuli täitsa kenasti 200 m kinnituisanud teed.
Siiski see kütusekulu. Kas sellel masinal peaks olema ka lambda andur? See võib ehk läbi olla? Ise annab vahetada? Teiseks- kus asub kütusefilter?
Mitu režiimi peaks olema puhuril? Mul töötab ühes asendis. Täie võimsusega. Suhteliselt tüütu.
Siiski see kütusekulu. Kas sellel masinal peaks olema ka lambda andur? See võib ehk läbi olla? Ise annab vahetada? Teiseks- kus asub kütusefilter?
Mitu režiimi peaks olema puhuril? Mul töötab ühes asendis. Täie võimsusega. Suhteliselt tüütu.